PDA

Bekijk de volledige versie : mening over de set



refused
07-01-2002, 20:15
Hallo,
Ik ben van plan om deze set aan te schaffen. Ik heb hem al beluisterd en ben dik tevreden over het geluid wat ik krijg. Ik heb ook al naar mordaunt-short, mission, magnat geluisterd en ik vindt de eltax toch gemiddeld zeer goed (de mordaunt-short was ook zeeeer goed).

Dit is dus mijn mening cq. luistervaring, maar ben toch benieuwd naar jullie mening over deze set.

Owja alles wordt aangesloten op een:

* Kenwood 5050-ds (DD,DTS 5x100watt)
* Toshiba SD-210e

De set:

Front: 2x Eltax Liberty 7+ 410 euro ( 900,-)
Center: 1x Eltax Liberty center 120 euro ( 265,-)
Rear: 2x Eltax Monitor III 95 euro ( 210,-)


Zijn dit leuke prijzen? de Rear speakers heb ik al thuis liggen.

alvast bedankt voor de reacties!

M.Stal.
09-01-2002, 19:13
Ziet er zeker niet slecht uit, ik denk dat je van deze set veel luister en kijk plezier zult hebben.

Als je nou nog wat hoogwaardige kabels voor je speakers en een coax kabel voor je dvd/receiver goedkoper (of gratis) krijgt, ben je klaar.

refused
09-01-2002, 20:05
Even voor de duidelijkheid:

De receiver en dvd-speler en de surround speakers heb ik al reeds in mijn bezit.

Ik heb ook al een leuke coaxkabel eentje van Cambridge. Alles bevalt al prima op het moment.

Raskel
09-01-2002, 20:12
Luister ook eens naar Kef anders, aan je budget te zien wordt het dan wel de coda serie, een hele mooie speakerset. Er komt een nieuwere serie dus misschien kun je de "oude" coda serie goedkoper meekrijgen.

In ieder geval succes!

De nieuwe Kef Coda (http://www.kef.com/products/coda/codahome.html)

forzavado
10-01-2002, 10:48
Die Eltax speakers zijn inderdaad voor zachte prijzen op de kop te tikken. Probleem is dat de importeur ermee gestopt is en alles via één mannetje loopt. Hij importeerd het zaakje in Nederland en bepaald dus ook de prijzen. Er is inmiddels nog een plaats in nederland waar ze te koop staan, maar die kopen ook via hem in. Je hebt dus geen eerlijke referentie wat betreft prijzen. Je zult dit dan in het buitenland moeten zoeken. Ik heb ooit een thread geopend over eltax, daar staat best wat info over Eltax. Klik hier voor de thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2216&highlight=eltax)
En als jij ze het beste vind klinken van wat je hebt geluisterd in die prijsklasse, dan zou ik zeggen: kopen!
Luister anders ook eens naar de Dali blue serie, valt ook in je prijsklasse.

refused
10-01-2002, 11:21
ik kan ze kopen via een mannetje in Houten die alle series van de Eltax verkoopt het is een V.O.F. de prijzen zijn wel leuk vindt ik.

forzavado
10-01-2002, 11:24
Klopt, die heb ik ook eens gebeld. Heeft veel ervaring op dit gebied, maar dat is geen garantie voor goeie prijzen. Aan hem refereerde ik in de threat waarnaar ik een link plaatste

refused
10-01-2002, 17:44
wel betrouwbaar enzo?
goede indruk?

forzavado
11-01-2002, 14:34
Ja, hij leek mij absoluut betrouwbaar en had echt verstand van zaken. Ik heb hem zo'n kwatiertje aan de telefoon gehad, en maakte wel een goede indruk. Heb je bij hem geluisterd??

refused
11-01-2002, 15:53
nee nog niet, nu ook nog geen geld :(
ik ben bang dat ik tot april mei moet wachten dan krijg ik 1300 piek belastinggeld terug :)

Scott
08-02-2002, 21:17
nee nog niet, nu ook nog geen geld :(
ik ben bang dat ik tot april mei moet wachten dan krijg ik 1300 piek belastinggeld terug :)

zal dat mannetje wel blij mee zijn. Hij werkt bij een onderdeel
van de belasting.
Zijn vrienden hebben een audio zaak.
Ik heb de persoon ook meerdere malen een mail gestuurd en
netjes antwoord gekregen.
Op internet gezocht naar de eltax en gekomen tot de eventuele keuze voor de linear response 8.6 front speakers.

Maar de keuze is op een andere set gevallen.
Ook deze werden door een mannetje aangeboden, maar dan
uit Hengelo.

refused
09-02-2002, 00:38
welke speakers verkoopt dat mannetje dan? Kan je zijn email adres aan mij geven? of mailen (dnl@wanadoo.nl)

alvast bedankt