PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem met Sony 32FX68B



Emil Z
05-08-2004, 20:38
Beste medeforumers,

Mijn broer heeft een sony 32fx68 sinds 2 a 3 maanden. Sinds een tijdje is hem opgevallen dat rood beeld rechtsonderin als roze wordt weergegeven.( het gaat om een gebied van 10 bij 15 CM rechtonderin het beeld). Hij dacht dat het na een tijdje vanzelf weg zou gaan, maar dat was niet zo. We verschoven speakers e.a. aparaten die eventueel een magnetisch veld geven. Echter dit hielp niet. We hebben ook andere contactdozen gebruikt, andere kabels e.d maar niks hielp. Hij heeft dus contact opgenomen met sony en maakte via de winkel een afspraak , zodat er een monteur ernaar zou kijken. Paar dagen geleden is hij langsgekomen. HIj heeft het beeld permanent gedemagnetiseerd zoals hij dat noemt. Echter dat hielp ook niks. HIj heeft de beeldbuis gecontrolleerd en zei dat de buis goed is, dus het zou geen zin hebben om de tv naar sony te brengen omdat ze dan zouden zeggen dat ze niks hebben kunnen vinden. Hij adviseerde om de tv te verplaatsen om te kijken waar het probleem minder wordt( dit hielp ook niet). Op het bijpassend TV-meubel staat een sony 875 receiver en een dvd speler. Toen ik de receiver verschoof werd het probleem wel wat minder, maar bleef zich voordoen. Ik heb dus weer contact opgenomen met de monteur en die zegt dat het echt ligt aan een magnetisch veld in zijn kamer. Zou iemand advies kunnen geven wat mn broer zou moeten doen?
De speakers staan allemaal minimaal 2 meter van de tv.
PS: Hij heeft hiervoor tijdelijk een Panasonic ps11 100hz gehad en die had nergens problemen mee, evenals een oude sony 55cm trinitron.

Om de tv weg te brengen heeft zoals de monteur zei niet veel zin, aangezien de beeldbuis volgens hem niet beschadigd is. Hij zou eventueel een andere tv willen ( misschien van een ander merk), maar dat vind de winkel (mediamarkt) niet goed, omdat hij de tv al enkele maanden in bezit heeft. Zou hij eventueel recht hebben op een andere tv?

Graag uw advies,

ALvast bedankt voor de reacties,

Greetz

Emil

Johan van den D.
05-08-2004, 20:47
Graag uw advies,

Als jullie zelf alles al geprobeerd hebben wat binnen het redelijke valt wat je zelf "kunt" doen dan zal ik gewoon op blijven aandringen dat er naar gekeken wordt.
Blijf terug gaan naar de winkelier, blijf contact opnemen met de service afdeling en blijf contact opnemen met de importeur.
Net zolang tot ze er moe van worden en nadere stappen gana ondernemen.
De goede juiste weg hebben jullie blijkbaar al geprobeerd, dan maar verder p de lastige vervelende weg.
Feit is gewoon dat er iets niet in orde is met dat apparaat.
Wel zal ik de tv nog eens in een compleet andere woning proberen, gewoon voor de zekerheid.

Albert Kostwinder
05-08-2004, 20:55
Die monteur heeft mooi praten maar Mediamarkt moet gewoon een apparaat leveren dat aan de verwachtingen voldoet zoals je hem in de winkel hebt gezien. Mediamarkt moet je wel in de gelegenheid stellen om de tv te (laten) repareren.

Ik zou er op staan dat de tv naar de Sony reparatie service gaat met nadrukkelijke vermelding van het probleem. Het lost hopelijk toch je probleem op want zij hebben nu eenmaal meer ervaring met reparaties van hun eigen toestellen dan zo'n monteur. Die lijken heel kundig maar dat valt in de regel weet ik uit ervaring erg tegen!.

Mocht het probleem na bv 2 reparaties nog hetzelfde blijven mag je een nieuw exemplaar eisen al is dit bijna onmogelijk en erg lastig om gedaan te krijgen.

Feit blijft dat je recht heb op een goed werkend apparaat. Dit zal ik te alle tijde Mediamarkt goed in de oren blijven smeren en voet bij stuk houden want vaak weten de verkopers niet eens wat je rechten zijn als comsument!..

Kijk ook alvast even op http://www.staiksterk.nl/ Succes! :wink:

Emil Z
06-08-2004, 09:41
We hebben de tv een keer helemaal in het midden van de woonkamer geplaatst. Toen was de vlek wel weg. Maar om de tv daar te plaatsen vind ik eigenlijk wel erg raar en dat past gewoon niet. Hij mag toch gewoon verwachten dat de tv in een normale opstelling moet passen, tegen een muur.

De tv staat op de zolderverdieping, dus het zou niet zo makkelijk zijn om de tv ergens anders te testen. ( het was al een enorme klus om de tv naar boven te krijgen. Moesten dat met zn 3 doen :wink: ....).

PS: Hij zou nu graag indien het mogelijk zou zijn een overstap naar een beamer willen doen, als het probleem met de TV niet verholpen kan worden. Maar dat de winkelier hiermee instemt of sony, acht ik erg klein voor hem of niet?

Albert Kostwinder
06-08-2004, 11:23
We hebben de tv een keer helemaal in het midden van de woonkamer geplaatst. Toen was de vlek wel weg. Maar om de tv daar te plaatsen vind ik eigenlijk wel erg raar en dat past gewoon niet. Hij mag toch gewoon verwachten dat de tv in een normale opstelling moet passen, tegen een muur.

De tv staat op de zolderverdieping, dus het zou niet zo makkelijk zijn om de tv ergens anders te testen. ( het was al een enorme klus om de tv naar boven te krijgen. Moesten dat met zn 3 doen :wink: ....).

PS: Hij zou nu graag indien het mogelijk zou zijn een overstap naar een beamer willen doen, als het probleem met de TV niet verholpen kan worden. Maar dat de winkelier hiermee instemt of sony, acht ik erg klein voor hem of niet?

Dus op de plaats van de tv zit een magnetisch veld o.i.d? Kun je die oorzaak niet oplossen zodat de tv dan ook goed is? Ik denk dat je het omruilen voor een projector uit je hoofd moet zetten.....
Had je niet beter dan gelijk voor een projector kunnen gaan kijken? :wink:

Emil Z
06-08-2004, 12:38
Nee helaas niet. Hij heeft al zoveel mogelijk aparaten verplaatst e.d maar het probleem blijft zich voordoen. En omdat hij hiervoor al andere bb tv had met 100hz die geen problemen vertoond, is het raar dat de sony wel last heeft van dit magnetisch veld. En men mag best verwachten dat een tv naar behoren werkt. Hij heeft nog een 5.1 set en om deze nou helemaal anders te moeten plaatsen wat ten koste gaat van de kwaliteit vind ik eingelijk wel een beetje overdreven. Echter het ligt wat wij hebben kunnen zien niet aan de speakers( deze hebben we namelijk allemaal weggehaald voor een paar dagen, maar t probleem blijft zich voordoen). De sony receiver die onder de tv staat versterkt het signaal nog wat meer. (Hij heeft een bijpassend meubel gekocht van sony.) Maar om speciaal de versterker te moeten verplaatsen is wel een beetje raar, aangezien een tv meubel daarvoor geschikt moet zijn ( receiver is ook van sony). En bij andere tvs heeft zijn receiver helemaal geen problemen veroorzaakt.

Johan van den D.
06-08-2004, 17:51
We hebben de tv een keer helemaal in het midden van de woonkamer geplaatst. Toen was de vlek wel weg. Maar om de tv daar te plaatsen vind ik eigenlijk wel erg raar en dat past gewoon niet. Hij mag toch gewoon verwachten dat de tv in een normale opstelling moet passen, tegen een muur.Het is inderdaad een vreemde plaats om je tv neer te zetten maar..................het geeft wel aan dat je tv in feite wel in orde is.

Emil Z
06-08-2004, 18:29
Dat klopt idd. Maar dat is meteen ook mijn vraag. Wat moet hij nu doen. De tv werkt op zich wel goed, alleen niet op de 'gewone' plaats waar zijn tv altijd stond/staat. Hij wil graag een tv van een ander merk zoals panasonic, want die hard er geen problemen mee gehad. De rede waarom hij deze terug moest brengen, was dat deze beschadigd was en de sony toen in de aanbieding stond. Hij heeft mediamarkt nog gesproken en die vertelde dat als de monteur 3 keer geweest is, hij een tegoed bon krijgt en dan zijn tv en meubel kan inleveren en een nieuwe tv kan uikiezen.

Emil Z
25-08-2004, 10:35
Even een update: Nadat de 1 ste monteur langs is geweest ( paar weken geleden) en niks heeft kunnen doen, heeft mijn broer nog een paar keer mediamarkt gesproken. Nu heeft mediamarkt gezegd dat ze sony een fax sturen om iemand van sony zelf langs te laten komen. Sony zou dan met hem een afspraak maken om langs te komen. Echter na 1 week geen een telefoontje gehad. Dus mediamarkt weer opgebeld en zij vervolgens weer sony. Blijkt dat de fax niet is aangekomen. DUs hebben ze het voor de 2 keer moeten sturen en na 1 week eindelijk iemand van sony voor een afspraak. Deze komt vandaag langs. Ik vind het niet echt netjes gaan. Zoveel telefoontjes en weken wachten en er is eigenlijk nog niet veel gebeurd.

Ben benieuwd wat sony vandaag gaat doen.


Greetz

HiddeV
26-08-2004, 15:43
bij mij stond me beeld van me sony tv niet helemaal recht, is ook iemand van sony langs gekomen en die heeft m recht gezet en gelijk de nieuwste software in de tv gestopt. prima service van sony. alleen jammer dat ze dit niet uit zich zelf gaan doen. philips begon met deze service en toen moest sony het ook gaan doen.

Emil Z
27-08-2004, 13:37
De sony monteur is eergister langs geweest en kwam tot dezelfde conclusie als de eerste monteur. Het ligt niet aan de tv , maar aan de omgeving ( magnetisch veld). Hij gaf toe dat de sony beeldbuizen gevoeliger zijn voor magnetische velden dan de andere merken( ander techniek). Dus zei hij dat je er mee moet leren leven en eventueel de versterker die op de tv meubel staat 1 tree omlaag moet zetten. Echter dat heeft hij al gedaan en dan zie je het nog steeds, echter wel wat minder maar toch.
Daarna heeft mn broer mediamarkt opgebeld en gevraagd wat nu te doen. Ze zullen een dezer dagen met een oplossing proberen te komen.


Wat raden jullie aan om te doen of wat zou hij mogen verwachten van de winkelier/sony? De tv naar sony opsturen heeft geen zin zegt de sony-monteur zelf, aangezien de tv goed is.

Emil Z
27-08-2004, 13:40
edit: excuses. te snel geklikt :oops:

Peter Porrio
27-08-2004, 14:09
Wat raden jullie aan om te doen of wat zou hij mogen verwachten van de winkelier/sony? De tv naar sony opsturen heeft geen zin zegt de sony-monteur zelf, aangezien de tv goed is.

Een paar maanden geleden was er een soortgelijk geval bij Kassa! Het betrof een Philips TV die hetzelfde euvel vertoonde als de Sony TV die jij beschrijft. Technisch niets mis met de TV, alleen wel last van de magnetische svelden, die kennelijk door zijn huis liepen. Uiteindelijk is Philips met een oplossing gekomen door een ander type te leveren die het probleem niet had. Gewoon een paar andere toestellen ingeladen en geprobeerd bij die gozer thuis.

Als je sec naar het probleem kijkt, ben jij als consument niet tevreden met een product. Je hebt dit redelijk snel laten weten aan de verkoper en fabrikant. Je hebt er vanauit jouw kant dus van alles aan gedaan om het probleem op te lossen en laten blijken dat je niet tevreden bent. Gezien het feit dat je de TV nog niet zo lang hebt en dat ie nog onder garantie valt, lijkt het me dat er met Sony Nederland wel een deal gesloten kan worden over plaatsing van een ander toestel (zie Kassa! case hierboven).

Kijk anders even op de site van Kassa! of neem contact op met de consumentenbond als je niet verder komt met Sony. Volgens mij is het zelfs zo dat de winkelier jou de mogelijkheid moet bieden om je toestel om te ruilen voor een andere, maar dat weet ik niet zeker.

Succes in ieder geval! :wink:

Emil Z
10-09-2004, 15:57
Hij heeft vorige week woensdag nog contact opgenomen met de serviceafdeling van Mediamarkt. Ze zouden even overleggen met de afdelingsleider. Ze belde hem terug en zeiden dat er voor de 3de keer iemand langs moet komen voordat ze een tegoed bon kunnen uitschrijven. Dus heeft mediamarkt meteen een fax gestuurd naar de servicebedrijf ( die ook de eerste keer kwam) die met hem contact zou opnemen voor het maken van een afspraak ( dit zou uiterlijk afgelopen maandag zijn). Maandag heeft niemand gebeld, dinsdag ook niet. Dus woensdag maar even gebeld naar Mediamarkt over hoe het zit. Mn broer heeft ook meteen gezegd dat het niet allemaal netjes verloopt: veel telefoontjes, 2 monteurs al langs geweest, sony heeft niet gebeld voor een afspraak omdat ze de fax niet ontvangen zouden hebben ( hierdoor duurde het nog 1 week langer voordat er iemand langs kwam van sony zelf) en de service bedrijf heeft maandag niet gebeld. Toen zei een medewerker van MM dat ze morgen (dus gisteren) donderdag, zouden bellen voor een oplossing. Gisteren heeft niemand gebeld. Dus vandaag maar zelf contact opgenomen. MM zei dat hij de service bedrijf het beste kan opbellen om te kijken hoe het zit. Service bedrijf zei dat ze de fax hebben doorgestuurd naar SONY, want die zou met mn broer contact opnemen over hoe het verder moet. Dit zouden ze 2 dagen na het ontvangst van de fax moeten doen. Ter verduidelijking, de fax werd 3 september ontvangen. Nu 10 septbember niks gehoord. Dus sony opgebeld. Sony zegt dat het probleem op afgehandeld staat, omdat het probleem volgens de monteur EXTERN is en dus niet aan de TV ligt en hebben daarom niks gezegd ( ik zou het wel zo netjes vinden als ze het even doorgaven)....

MM weer opgebeld en die weet ook niet meer wat te doen, want ze kunnen de tv niet zomaar innemen omdat de tv niks zou mankeren. Ze zullen hem morgen opbellen voor een oplossing ( ben benieuwd wat:S)

Dit is toch niet netjes hoe het allemaal verloopt?

Hij heeft zker 20 telefoontjes moeten plegen, weken wachten, overal achteraan moeten gaan ( zoals afspraken maken) en het probleem is er nog:S. Maar sony zegt dus dat het EXTERN is en ze niks kunnen doen.

Wat raden jullie nu aan?

PS: De TV is gekocht incl bijpassend meubel van sony. Op het meubel staat een sony 5.1 versterker/receiver en dvd speler. Als hij de versterker helemaal weghaald is het probleem wel bijna weg. Maar hij mag toch verwachten dat een versterker daaronder mag staan. Want als deze niet onder de tv kan staan, is er geen andere plek om hem te plaatsen in de kamer. Ik neem aan dat een tv meubel daarvoor gemaakt is. Kijk maar naar al die reclame folders van sony waarmee ze adverteren met een versterker op een tv meubel. En de andere TV van panasonic met 100hz en BB had er geen problemen mee: de receiver onder de tv.


Alvast bedankt voor de reacties,


MVG

Emil

Emil Z
11-09-2004, 20:29
Mediamarkt zou vandaag bellen voor een oplossing. Maar helaas hebben ze weer niet gebeld. :?

Edgar Smit
11-09-2004, 23:27
Wat raden jullie aan om te doen of wat zou hij mogen verwachten van de winkelier/sony? De tv naar sony opsturen heeft geen zin zegt de sony-monteur zelf, aangezien de tv goed is.

Een paar maanden geleden was er een soortgelijk geval bij Kassa! Het betrof een Philips TV die hetzelfde euvel vertoonde als de Sony TV die jij beschrijft. Technisch niets mis met de TV, alleen wel last van de magnetische svelden, die kennelijk door zijn huis liepen. Uiteindelijk is Philips met een oplossing gekomen door een ander type te leveren die het probleem niet had. Gewoon een paar andere toestellen ingeladen en geprobeerd bij die gozer thuis.

Als je sec naar het probleem kijkt, ben jij als consument niet tevreden met een product. Je hebt dit redelijk snel laten weten aan de verkoper en fabrikant. Je hebt er vanauit jouw kant dus van alles aan gedaan om het probleem op te lossen en laten blijken dat je niet tevreden bent. Gezien het feit dat je de TV nog niet zo lang hebt en dat ie nog onder garantie valt, lijkt het me dat er met Sony Nederland wel een deal gesloten kan worden over plaatsing van een ander toestel (zie Kassa! case hierboven).

Kijk anders even op de site van Kassa! of neem contact op met de consumentenbond als je niet verder komt met Sony. Volgens mij is het zelfs zo dat de winkelier jou de mogelijkheid moet bieden om je toestel om te ruilen voor een andere, maar dat weet ik niet zeker.

Succes in ieder geval! :wink:
Neem contact op met Kassa! en registreer alle telefoon gesprekken die je tot nu toe gedaan hebt, evenalsbrieven etcetera. Misschien dat dat helpt, want het hoort gewoon niet.......

Louis.s
13-09-2004, 15:55
Ik heb ooit in een buitenlands forum gelezen dat iemand goede resultaten behaalde met wat aluminiumfolie :shock: onder de tv. Aangezien ieder huishouden hier wel wat van in huis heeft zou ik het gewoon even proberen.
Laat even weten wat de resultaten zijn

Edgar Smit
13-09-2004, 16:09
Het meubel waarop de TV staat en waarin de Receiver staat, is dat volgens de beschrijving van Sony zelf een TV meubel of een HIFI of Home Entertainment meubel?

Als het namelijk een TVmeubel is heb je minder kans op ooit een oplossing. Is het daarentegen een echt HIFI of HomeEntertainment meubel moet er dus gewoon een receiver in kunnen staan zonder dat dat problemen geeft en zou Sony misschien een nieuw meubel kunnen leveren IPV een nieuwe TV en als dat het probleem oplost, waarom niet?

Misschien dat deze insteek op het probleem je verder kan helpen..

Emil Z
13-09-2004, 16:31
Ik heb zojuist alluminiumfolie gebruikt, maar dat mocht helaas niet baten. Overigens heb ik het ook een tijdje terug geprobeerd met een loden-plaat, maar dat hielp ook niet.

Dit is de TV met meubel:
http://www.sony.nl/ShowProduct.do?site=odw_nl_NL&category=TVP+Widescreen+16x9+TV&product=KV-32FX68

Edgar Smit
14-09-2004, 08:43
even dieper gezocht, specifiek op de standaard:
http://www.sony.nl/ShowProduct.do?site=odw_nl_NL&category=ACC+TV+Stands&product=SU-32FX3

Hier staat duidelijk :
Standaard voor AV-apparatuur
2 glasplaten
Standaard voor KV-32FX68
AV apparatuur is Audio Video Apparatuur, dus misschien kun je proberen een nieuw meubel te krijgen wat magnetische afscherming heeft. Probeer de TV eens op een ander meubel (als je dat hebt) met dezelfde opstelling eronder van receiver etc. Als dat helpt kun je misschien een nieuw meubel krijgen want het meubel is volgens Sony toch echt een AV meubel.

suk6

Emil Z
14-09-2004, 09:48
Bedankt voor de info.
Helaas heb ik geen ander TV meubel binnen handbereik, om het te testen.
Zou ik dus een andere TV meubel kunnen eisen van mediamarkt of sony?

PS: Als de versterker wordt aangezet en dan pas de TV is het probleem erger, dan als men dat andersom doet. Dus eerst TV en dan versterker.

Edgar Smit
14-09-2004, 11:28
Even een resume:
-Tv aan en dan pas receiver aan maakt het probleem minder erg dan andersom.
- Het meubel is een AV meubel en zou dus geschikt moeten zijn om een receiver in te plaatsen.

Ander meubel is niet voorhanden. Heb je al eens geprobeerd er een andere receiver onder te zetten en wat gebeurt er dan?

er zijn zoals ik het zie 3 mogelijkheden:
TV is niet goed.
Reciever is niet goed.
Meubel is niet goed.

TV is nagekeken en daar zou het niet aan liggen.
Blijven receiver en Meubel over.
Ander meubel heb je niet, misschien kun je ergens een andere receiver lenen om die te proberen?
Blijft het probleem lijkt mij dat het toch het meubel kan zijn, tenzij het toch de TV is.

Maar ik lees ook dat de indentieke opstelling in het midden van de woonkamer geen probleem geeft. Dat zou weer beteken dat er op de zolder dus ergens een magnetisch veld moet zitten wat stoort en het helemaal niet aan TV,Receiver of meubel moet liggen.

Heb je al eens bij je buren gevraagd wat die op zolder hebben staan? Hbe je de TV al eens tegenover de plek gezet van waar hij nu staat?

Emil Z
14-09-2004, 16:52
Bij een andere tv in dezelfde opstelling geeft het geen problemen.
Na wat schuiven blijkt het probleem er nog steeds te zijn. Waarschijnlijk kan de TV de versterker niet aan blijkbaar.
Want de vlek is nu wel vrijwel helemaal weg als de versterker weggehaald wordt. Dat was eerst niet zo, maar nu wel.

Maar ik vind eigenlijk wel een beetje dat mediamarkt of sony wat moet doen. Dan liever een andere tv die het wel goed doet met een receiver eronder. Want hij is al zo'n lange tijd bezig met de winkel en sony om voor een oplossing te komen, terwijl ze nog steeds niks hebben gedaan. Ze zouden al zo vaak bellen voor een oplossing , maar steeds moest ik erachter aan gaan. De service van sony vind ik helemaal bedroefend helaas. Want voor de 1ste afspraak was er 't probleem dat ze op de een of andere manier de fax ( voor een afspraak) niet hebben ontvangen ( moest dit dus voor 2de keer sturen), das opzich niet zo erg maar het duurde bij elkaar wel 2 weken.
Sony zou 2 weken terug contact opnemen. Ze zouden binnen 2 dagen bellen. Na 2 dagen niks gehoord, na 3 ,4 ,5 ,6 dagen ook niks. Dus toen maar weer zelf het initiatief genomen en naar sony gebeld. Blijkt het probleem afgerond te zijn :shock: volgens de medewerker. Het is een extern probleem dus zij kunnen er niks mee. Dus daarom hebben ze niks gezegd :? .

Edgar Smit
15-09-2004, 07:53
Toch is dat niet netjes van Sony en MM.
Je zou een aangetekende brief moeten sturen naar beide bedrijven waarin je het hele verhaal stap voor stap uitlegt, inclusief data wanneer er gebeld is, wanneer er iemand langsgeweest is desnoods met dit hele topic erbij en een dringend verzoek om toch met een passende oplosing te komen. Stuur hem naar MM met als kopielezer Sony. Immers MM is de partij die wettelijk verplicht is jou een goed functionerend apparaat te verkopen. Wel aangetekend versturen, want dan moet er voor ontvangst getekend worden en heb je bewijs dat die brief is aangekomen. Mocht je dan alsnog Kassa of een andere instantie nodig hebben, kun je bewijzen dat je die brief gestuurd hebt. Geef in die brief ook termijn van bijv. 1 maand aan om met een oplossing te komen. Meer tips heb ik niet voor je, behalve dan Kassa om hulp vragen.

Emil Z
16-09-2004, 14:36
Iedereen nog bedankt voor de hulp. Ik krijg een tegoed bon....Ik moet alleen wel zelf de tv terug brengen met meubel. ( staat op de 2de verdieping, zolder :oops: )

Greetz

Edgar Smit
16-09-2004, 14:42
Iedereen nog bedankt voor de hulp. Ik krijg een tegoed bon....Ik moet alleen wel zelf de tv terug brengen met meubel. ( staat op de 2de verdieping, zolder :oops: )

Greetz

Gelukkig dat je in ieder geval nog iets krijgt. Al een andere TV op het oog(zal zeker geen sony zijn 8) )

Emil Z
16-09-2004, 15:45
Idd :D . Ben aan het twijfelen. Zit er namelijk ook aan te denken om misschien een beamer aan te schaffen :oops: . De TV had ik in 1ste instantie ook gekocht speciaal voor films. Echter toen was ik niet op de hoogte wat betreft beamers ( had er niet eens over nagedacht). Nu ik er enkele heb gezien en van velen toch positieve reacties hoor, zit ik erover na te denken.
Zou dit een slechte keus zijn en kan ik beter bij een BB TV blijven?