PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe DVD-Audio van Jarre



Mike Philippens
05-08-2004, 23:43
Eindelijk! Eindelijk iets in surround van Jean Michel Jarre... Het 'nieuwe' album van JM komt uit op DVD-Audio. Ik zet nieuwe tussen aanhalingstekens omdat het niet allemaal nieuw is wat erop komt te staan. Het album gaat Aero heten (Anthology of Electronic Revisited Originals) naar het gelijknamige concert dat ie ik dacht in 2002 in Denemarken gaf. Enerzijds is het wel weer nieuw omdat hij op dat concert nieuwe arrangementen van oude nummers speelde. Ook is ie wat minimalistischer te werk gegaan door niet meer met 5/6 mede muzikanten te spelen, maar slechts met 1 andere medespeler. Dat maakt het allemaal toch weer net iets 'ambachtelijker'.

Anywayz...hier is een stukje van de pressrelease (eerste stukje over de geschiedenis weggeknipt):

Today, Jean Michel Jarre continues the sound revolution with his forthcoming release AERO - the world's first album fully constructed, note for note, in 5.1 surround sound. With over 25 million households across the Europe now owning a Home Cinema surround sound system, the time for AERO has never been more right.

Revisiting his greatest hits, together with three new tracks and a series of interlude scenes, the AERO experience is like nothing you have heard before. AERO places the listener 'inside' the music, rather than outside the flat 'wall' of stereo, immersing you in the way that first listening to music on headphones once did, although now in 360° surround sound. By moving from 2 channel (Stereo) to 5.1 channel (AERO), it literally takes the music into a whole new dimension. It has been compared to standing in an audio landscape rather than just looking at a picture.

Overcoming daunting technical difficulties, Jean Michel Jarre engineered AERO entirely by himself having been unable to find an audio technician in the world that could help. This allowed him to exercise perfect artistic control, bringing the listener closer to the original vision of the music - the 'AEROspace' - he has always imagined but, until now, been unable to fully convey.

Released in both DVD 5.1 surround sound and CD super stereo formats together, AERO ensures accessibility for AEROnauts everywhere. With emphasis almost entirely on the new audio dimension, visuals are kept to a minimum so as not to distract.

Like the milestones of Mono (1877) and Stereo (1958) that went before it, AERO is a unique sound experience that will change the way we listen to music. This is your chance to be a part of history and hear the sound revolution.
Zelfs ik als Jarre fan, moet toch even fronsen bij dit bericht. Het lijkt wel of hij persoonlijk 5.1 DVD-Audios heeft bedacht...en er zijn al vele titels te krijgen... Nou ja, misschien bedoelen ze dat dit zomaar een 5.1 remix is, maar echt opnieuw gecomponeerde/gearrangeerde muziek voor de 5.1 mix. En dat zou dan inderdaad (volgens mij dan) redelijk nieuw zijn. Hoewel je natuurlijk moet oppassen met dergelijke uitspraken.

Kritisch als wij Hollanders zijn, denk ik ook meteen: waarom nu pas? Ik wacht al jaren op een mooie surround experience van deze muziek. Heerlijk gewoon. Deze muziek is er uitermate geschikt voor. En nu maar wachten op september, want ik koop 'm natuurlijk! Voor de nieuwsgierigen:

Formats
# DVD Audio (PCM Stereo; Dolby Digital 5.1 & DTS 5.1; DVD-A Advanced Resolution 24bit/96KHz)
# CD Audio (PCM Stereo)
Aero is released as a CD+DVD package, so you won't have to buy the CD & DVD separately: you get both in the same package.
Dat betekent dat iedereen 'm kan afspelen: ook gewone DVD spelers dus (DD5.1 en DTS5.1). En natuurlijk gewoon CD maar die is dan alleen bijzonder vanwege de nieuwe arrangementen. Toch zal de fan het wel weer kopen, ook al heeft ie allang het Aero concert gedownload... :roll:

Edwin V
06-08-2004, 08:15
Heb al jaren een stapel Jarre CD's maar hou muziek in het algemeen niet zo meer in de gaten zoals vroeger.

Dit is zeker interessant. Heb nog geen DVD-audio of SACD speler maar dan luister ik voorlopig wel naar de DTS track. 8)

Philippe
06-08-2004, 09:33
Ben wel benieuwd naar dit schijfje, de muziek van Jarre vind ik echt wel goed.

Mike Philippens
06-08-2004, 18:05
Ben wel benieuwd naar dit schijfje, de muziek van Jarre vind ik echt wel goed.
Als je het goed bekijkt is Jarre (en tijdgenoten) zo'n beetje de grootvader van de dancemuziek. Afgelopen week was er een item op Nova over de electronische muziek die in Natlab (van Philips) in de 50'er jaren is gemaakt. Deze muziek wordt nu hevig gesampled door de heren house/dance DJ's. Jarre doet daar zelf vrolijk aan mee. Zijn voorlaatste CD is ook een soort lounge cd. Want als je het goed bekijkt is de 'oude' Jarre ook een soort lounge. Alleen een leuke beat eronder en af en toe scratchen... Het verschil met de DJ's is dat Jarre live de muziek maakt en geen plaatjes draait. Iets origineler dus...

GJB
06-08-2004, 18:27
Heb al zo'n jaar of drie a vier "Oxygene Moscow"op dvd, welke toch ook al een Dolby Digital 5.1 track heeft.
http://images.amazon.com/images/P/B00004Z4W7.01.LZZZZZZZ.jpg

Ik kan dus niet echt zeggen dat dit helemaal "nieuw" is, maar kopen zal ik hem zeker als deze op 21 september a.s. uitkomt.

http://www.highfidelityreview.com/images/hfr_news_image.gif

Track List Aero:
Aero Opening - Scene 1
Oxygene 2 - Scene 2
Aero - Scene 3
Equinoxe 8
Oxygene 4 - Scene 4
Souvenir of China - Scene 5
Aerology - Scene 6
Equinoxe 3 - Scene 7
Equinoxe 4 - Scene 8
Last Rendez-Vous - Scene 9
Zoolookologie - Scene 10
Aerozone - Scene 11
Magnetic Fields 1 - Scene 12
Chronologie 6
Rendez-Vous 4

Mike Philippens
07-08-2004, 00:22
Heb al zo'n jaar of drie a vier "Oxygene Moscow"op dvd, welke toch ook al een Dolby Digital 5.1 track heeft.
Heb ik idd ook. Is dat niet zo'n vage release die alleen in Amerika is uitgekomen? Sowieso is de 5.1 mix niet één van de beste, en dit concert is ook niet echt geweldig. Ik vind zelf Destination Docklands, Paris la Defense en Rendez-Vous Houston het mooiste. De eerste 2 ben ik zelf geweest en dan is het helemaal bijzonder natuurlijk. Helaas is een recente poging La Defense op DVD uit te brengen gestrand op 'licentie issues'...geld dus...jammer voor de fans. Ik heb gelukkig de video's nog en die heb ik zelf maar op DVD overgezet. Niet de beste kwalitee natuurlijk, maar ja...

Alex van den Berg
07-08-2004, 00:34
Ben wel benieuwd naar dit schijfje, de muziek van Jarre vind ik echt wel goed.
Als je het goed bekijkt is Jarre (en tijdgenoten) zo'n beetje de grootvader van de dancemuziek.Jarre is de oom van de dancemuziek... de grootvaders zijn Kraftwerk, Tangerine Dream en Klaus Schulze... Die waren net een jaar of 8 eerder... ;)

Hoe dan ook... Laat dat materiaal van Jarre maar komen!! Sinds ik 25 jaar geleden mijn eerste album van 'm kocht (z'n tweede: Equinoxe) ben ik 'm blijven volgen. Sterker nog... Zijn muziek heeft me ooit geïnspireerd om zelf synthesizer te gaan spelen... :)

Mike Philippens
07-08-2004, 02:14
Ben wel benieuwd naar dit schijfje, de muziek van Jarre vind ik echt wel goed.
Als je het goed bekijkt is Jarre (en tijdgenoten) zo'n beetje de grootvader van de dancemuziek.Jarre is de oom van de dancemuziek... de grootvaders zijn Kraftwerk, Tangerine Dream en Klaus Schulze... Die waren net een jaar of 8 eerder... ;)
Ahhh...ik dacht dat het tijdgenoten waren. Tenminste...zijn eerste bekende album 'Oxygene' was dan wel uit 1976, maar in 1969 maakte hij zijn eerste 7", La Cage / Erosmachine. Maar goed, het maakt ook niet zoveel uit. JM en die andere jongens waren zo'n beetje de eersten die iets in die electronica zagen en er iets creatiefs mee deden.

Uiteindelijk moeten we de uitvinder van de synthesizer niet vergeten: Lev Sergeivitch Termen (1896 - 1993) die de "Theremin" bouwde in 1917. Jarre heeft zelfs een exemplaar van die machine meegenomen op tour. Niet echt een van zijn beste performances, maar toch leuk dat ie hommage bracht aan deze Russische uitvinder.

Alex van den Berg
07-08-2004, 04:28
Als je het goed bekijkt is Jarre (en tijdgenoten) zo'n beetje de grootvader van de dancemuziek.Jarre is de oom van de dancemuziek... de grootvaders zijn Kraftwerk, Tangerine Dream en Klaus Schulze... Die waren net een jaar of 8 eerder... ;)
Ahhh...ik dacht dat het tijdgenoten waren. Tenminste...zijn eerste bekende album 'Oxygene' was dan wel uit 1976, maar in 1969 maakte hij zijn eerste 7", La Cage / Erosmachine. Maar goed, het maakt ook niet zoveel uit. :shock: Dat maakt echt wel uit! Ik heb namelijk altijd gedacht dat Oxygene zijn eerste werk was! :oops: ... Nooit te oud om te leren dus! En dat maakt dat je volkomen gelijk had... Ze zijn dus inderdaad tijdgenoten! :oops:


Uiteindelijk moeten we de uitvinder van de synthesizer niet vergeten: Lev Sergeivitch Termen (1896 - 1993) die de "Theremin" bouwde in 1917.Helemaal mee eens... maar om nu te zeggen dat daar al veel ritme (dance) inzat... viel eerder onder de hypno-neuro-trance :mrgreen:
En wie we ook niet moeten vergeten... Karlheinz Stockhausen (http://www.stockhausen.org/) die misschien wel de allereerste echte muzikale elektronische componist genoemd mag worden... :)

Maar goed... Terug naar Jarre die als eerste de grote massa wist te bereiken... ;)

jokey
07-08-2004, 12:49
Ik ga deze waarschijnlijk ook wel aanschaffen.
Alhoewel ik Jarre niet zo goed vind als bv. Mike Oldfield is het toch idd leuk dat er eindelijk eens een surround versie komt van deze "grootmeester".

Ik zou ook btw ook graag Oxygene en Equinoxe willen hebben op DVD-A of Sacd.

GJB
07-08-2004, 16:56
Heb al zo'n jaar of drie a vier "Oxygene Moscow"op dvd, welke toch ook al een Dolby Digital 5.1 track heeft.
Heb ik idd ook. Is dat niet zo'n vage release die alleen in Amerika is uitgekomen? Sowieso is de 5.1 mix niet één van de beste, en dit concert is ook niet echt geweldig. Ik vind zelf Destination Docklands, Paris la Defense en Rendez-Vous Houston het mooiste.

Er is ook een Braziliaanse uitgave die wat meer extra's heeft, aangezien deze dus niets heeft. Verder zijn daarin wat mooiere menu's gebruikt.
De 5.1 track is inderdaad niet van superieure kwaliteit.

Paris, La Defense ( Un ville en concert) vind ik inderdaad tot één van zijn beste behoren, mede omdat ik daar in '90 ook bij was. Heb verder ook Rendez-vous Lyon, Europe in Concert, The China Concerts en de al reeds genoemde Rendez-vous Houston en Destination Docklands op video.

Alex van den Berg
07-08-2004, 17:26
The China ConcertsEén van mijn favoriete VHS'jes :D

Mike Philippens
28-09-2004, 19:59
Zelfs ik als Jarre fan, moet toch even fronsen bij dit bericht. Het lijkt wel of hij persoonlijk 5.1 DVD-Audios heeft bedacht...en er zijn al vele titels te krijgen... Nou ja, misschien bedoelen ze dat dit zomaar een 5.1 remix is, maar echt opnieuw gecomponeerde/gearrangeerde muziek voor de 5.1 mix. En dat zou dan inderdaad (volgens mij dan) redelijk nieuw zijn. Hoewel je natuurlijk moet oppassen met dergelijke uitspraken.
Vandaag heb ik 'm binnengekregen en uiteraard meteen de speler in gerold. En inderdaad: het is geen remix, maar echt nieuwe arrangementen. Tussen de nummers door zitten 'scenes'. Dit zijn korte muziekstukjes die de nummer aan elkaar koppelen. Ik moet zeggen dat de nummers na een (korte) luistersessie een beetje vreemd klinken. Misschien een beetje moderner, minder 'warm' als de originele cd's. Niet dat het slecht is, maar sommige nummers hadden iets warms over zich. Of dat nu komt door de analoge synths (de beruchte Moog) of gewoon de sound van die tijd was weet ik niet. Het klinkt zeker niet slecht en de surround is meer dan geslaagd. Het is niet een remix waar de drummer links achter wordt gemixed en de gitarist rechtsvoor of in het midden. Nee, de muziek - of liever gezegd de geluidseffecten - komen van alle kanten. De melodielijn of hoofdmelodie komt van voren met een zeer ruimtelijk beeld. De ruimtelijke ervaring wordt compleet gemaakt door geluidseffecten (die deels ook in de originele composities aanwezig waren) vliegen door de kamer of komen uit een hoekje. Niet storend of lukraak gedaan; het past allemaal. Ik ben onder de indruk. Volgens mij is dit een goede DVD om te laten horen wat een surround set kan. Want de Eagles klinken wel erg goed, de mix slaat nergens op natuurlijk (qua geluidsbeeld dan).

Als bonustrack is gekozen voor de live versie van Rendez Vous 4. Dit is de versie die op het Aero concert gespeeld is. Als ze die dus surround hebben gemixed, denk ik dat er straks een DVD van het concert aankomt. Puur speculatie, maar het lijkt me een logische zet.

En nu maar wachten op september, want ik koop 'm natuurlijk! Voor de nieuwsgierigen:

Formats
# DVD Audio (PCM Stereo; Dolby Digital 5.1 & DTS 5.1; DVD-A Advanced Resolution 24bit/96KHz)
# CD Audio (PCM Stereo)
Aero is released as a CD+DVD package, so you won't have to buy the CD & DVD separately: you get both in the same package.
Dat betekent dat iedereen 'm kan afspelen: ook gewone DVD spelers dus (DD5.1 en DTS5.1). En natuurlijk gewoon CD maar die is dan alleen bijzonder vanwege de nieuwe arrangementen.
Dit klopt dus niet helemaal. Het is gewoon een DVD met 5.1, DTS en stereo tracks. Geen DVD-Audio dus. Ook geen advanced resolution, want dat zou mijn receiver moeten laten zien. Jammer, maar het is geen gemis. De geluidskwaliteit is prima.
De CD die erbij zit heb ik nog niet geluisterd, maar op de hoes staat dat ie in super-stereo is opgenomen zodat ie een breder geluidsbeeld heeft als een gewone CD. Eens proberen dus.

Leon van Stijn
28-09-2004, 23:17
Ik ben zeer benieuwd, ik verwacht 'm ook elk moment op de deurmat te krijgen! :P

Herjan
29-09-2004, 11:35
Die van mij is afgelopen vrijdag verzonden door CD-WOW (nog geen 7 pond!), dus ik hoop hem vandaag te krijgen...

EDIT: Hij is binnen en ben hem nu aan het luisteren. Eerst indruk is erg positief. Ik denk dat een vast demo DVD gaat worden om het fenomeen surroundgeluid te demonsteren aan visite...

Leon van Stijn
29-09-2004, 17:22
Haha, hier hetzelfde Herjan! Ik zit ook te genieten van deze uitgave! (y)

Mike Philippens
29-09-2004, 20:32
Deze DVD blijkt vol verrassingen te zitten... Je kunt namelijk ervoor kiezen om de muziek te laten begeleiden door een videotrack. Natuurlijk zet je dat meteen aan en je ziet dan eigenlijk alleen maar een paar ogen die een beetje rondkijken en af en toe knipperen, dichtgaan enzovoort. Je denkt dan meteen: da's een leuke videoloop...geinig...en zet 'm weer uit...
Maar dan ga je het boekje eens lezen en dan lees je dit:

The 75 minutes Aero Visual Experience on this DVD is performed by Anne Parillaud and has been recorded in one single take without editing.
Nogal bijzonder dus eigenlijk. Het idee van de 'Eyes' track is dat Anne haar emoties laat zien tijdens het horen van de muziek. Vandaar dat het in één keer is opgenomen: het moest synchroon lopen met de muziek. Het zijn dus de 'emoties' die bij dat specifieke stukje muziek horen dat op dat moment speelt. Om het helemaal over the top te maken heeft Jarre het opgenomen met in High Definition 1080 (een Thomas HD Camera LDK6000 om precies te zijn). Nogal overdone voor een paar ogen, maar ja...Fransen hè...

Zijn volgende concert in oktober in China zal overigens op 6 december op DVD uitkomen. Dit wordt ook al met HD camera's gefilmd. Ik ben heel benieuwd. Ik heb meer concerten gezien die in HD waren gefilmd en dat is echt heel erg mooi.

DeeVeeDee
01-10-2004, 00:11
Ik, als enorme Roger Waters - In The Flash - fan, moet helaas bekennen dat AERO de allerbeste muziek DVD is die op dit moment is uitgebracht.
Nou was ik toch al een fan van de muziek van Jarre, maar dit slaat werkelijk alles.
De DTS track op full bitrate klinkt fenomenaal en is onovertroffen.
Het meeste van het gepresenteerde arrangement is herkenbaar maar bovenal oorstrelend. Alles past precies met een ongelofelijk goed gedefinieerde kanaalscheiding en plaatsing wat zich uit in een ruimtelijkheid die je nog niet eerder hebt ervaren. De bas varieert van bombastisch tot gevoelig laag.
Het beeld van het gezicht met de heen en weer bewegende ogen doet me niet veel. Beeld gewoon op zwart en de oortjes spitsen en weergaloos genieten.

De aanrader voor wie van de muziek van Jarre houdt en bovendien is dit op dit moment de allerbeste DVD om je HT, voor wat betreft geluid, mee te demo-en.
:bier:

Robbert Buijs
16-10-2004, 13:08
Zelfs ik als Jarre fan, moet toch even fronsen bij dit bericht. Het lijkt wel of hij persoonlijk 5.1 DVD-Audios heeft bedacht...en er zijn al vele titels te krijgen... Nou ja, misschien bedoelen ze dat dit zomaar een 5.1 remix is, maar echt opnieuw gecomponeerde/gearrangeerde muziek voor de 5.1 mix. En dat zou dan inderdaad (volgens mij dan) redelijk nieuw zijn. Hoewel je natuurlijk moet oppassen met dergelijke uitspraken.
Vandaag heb ik 'm binnengekregen en uiteraard meteen de speler in gerold. En inderdaad: het is geen remix, maar echt nieuwe arrangementen. Tussen de nummers door zitten 'scenes'. Dit zijn korte muziekstukjes die de nummer aan elkaar koppelen. Ik moet zeggen dat de nummers na een (korte) luistersessie een beetje vreemd klinken. Misschien een beetje moderner, minder 'warm' als de originele cd's. Niet dat het slecht is, maar sommige nummers hadden iets warms over zich. Of dat nu komt door de analoge synths (de beruchte Moog) of gewoon de sound van die tijd was weet ik niet. Het klinkt zeker niet slecht en de surround is meer dan geslaagd. Het is niet een remix waar de drummer links achter wordt gemixed en de gitarist rechtsvoor of in het midden. Nee, de muziek - of liever gezegd de geluidseffecten - komen van alle kanten. De melodielijn of hoofdmelodie komt van voren met een zeer ruimtelijk beeld. De ruimtelijke ervaring wordt compleet gemaakt door geluidseffecten (die deels ook in de originele composities aanwezig waren) vliegen door de kamer of komen uit een hoekje. Niet storend of lukraak gedaan; het past allemaal. Ik ben onder de indruk. Volgens mij is dit een goede DVD om te laten horen wat een surround set kan. Want de Eagles klinken wel erg goed, de mix slaat nergens op natuurlijk (qua geluidsbeeld dan).

Als bonustrack is gekozen voor de live versie van Rendez Vous 4. Dit is de versie die op het Aero concert gespeeld is. Als ze die dus surround hebben gemixed, denk ik dat er straks een DVD van het concert aankomt. Puur speculatie, maar het lijkt me een logische zet.

En nu maar wachten op september, want ik koop 'm natuurlijk! Voor de nieuwsgierigen:

Formats
# DVD Audio (PCM Stereo; Dolby Digital 5.1 & DTS 5.1; DVD-A Advanced Resolution 24bit/96KHz)
# CD Audio (PCM Stereo)
Aero is released as a CD+DVD package, so you won't have to buy the CD & DVD separately: you get both in the same package.
Dat betekent dat iedereen 'm kan afspelen: ook gewone DVD spelers dus (DD5.1 en DTS5.1). En natuurlijk gewoon CD maar die is dan alleen bijzonder vanwege de nieuwe arrangementen.
Dit klopt dus niet helemaal. Het is gewoon een DVD met 5.1, DTS en stereo tracks. Geen DVD-Audio dus. Ook geen advanced resolution, want dat zou mijn receiver moeten laten zien. Jammer, maar het is geen gemis. De geluidskwaliteit is prima.
De CD die erbij zit heb ik nog niet geluisterd, maar op de hoes staat dat ie in super-stereo is opgenomen zodat ie een breder geluidsbeeld heeft als een gewone CD. Eens proberen dus.

Klopt, als je de DVD met CD hebt gekocht maar er is ook een DVD-Audio uitgave met 24bit/96KHz resolutie.

Harry stadman
16-10-2004, 13:34
Ben wel benieuwd naar dit schijfje, de muziek van Jarre vind ik echt wel goed.
Als je het goed bekijkt is Jarre (en tijdgenoten) zo'n beetje de grootvader van de dancemuziek.Jarre is de oom van de dancemuziek... de grootvaders zijn Kraftwerk, Tangerine Dream en Klaus Schulze... Die waren net een jaar of 8 eerder... ;)

Hoe dan ook... Laat dat materiaal van Jarre maar komen!! Sinds ik 25 jaar geleden mijn eerste album van 'm kocht (z'n tweede: Equinoxe) ben ik 'm blijven volgen. Sterker nog... Zijn muziek heeft me ooit geïnspireerd om zelf synthesizer te gaan spelen... :)

spot on!

met name kraftwerk en tangerine dream hebben het pad ge-effend voor meer populaire synthesizermuziek! zoals depeche mode en pet shop boys bijv. of OMD(Orchestral Manoeuvres in the Dark).

klaus schulze is oprichter van tangerine dream, samen met edgar froese.
de laatste is nog steeds actief als tangerine dream.

Ik weet ook niet zeker of j.m.jarre als enige de grote massa met synthesizermuziek voorzag. Vergeet niet de legendarische optredens van met name kraftwerk! die er een groot spectakel van wist te maken.(robots i.p.v. de leden van kraftwerk die aan het musiceren waren)

Gandalf is er ook nog; een iets minder bekende zwitser die ook mooie muziek maakt.

Ook kitaro en Vangelis mogen niet vergeten worden. vangelis heeft de onvergetelijke muziek gemaakt voor o.a. bladerunner en nog wat andere films.

de dvd en cd combo van j.m.jarre klinkt inderdaad waanzinnig! :wink:

El-Jorge
22-10-2004, 18:02
Vandaag binnen....
Net geluisterd, en wat heb ik genoten, het komt weinig voor dat ik voor een muziek dvd ga zitten om die te luisteren. Ik ging zitten, en kon niet meer opstaan, ik moest wel blijven zitten, wat een heerlijke dvd (ik moest trouwens wel blijven zitten om de plaatsing van d geluiden goed te blijven horen)

El-Jorge
22-10-2004, 18:04
Door deze muziek (synthesizer) komt denk ik nu mijn voorliefde voor (goede) trance muziek vandaan.
Mijn ouders zijn altijd aan het klagen als ik dat hard heb aan staan, terwijl het hun eigen schuld is, zij hebben me opgevoed met synthesizer muziek :lol:

Philippe
22-10-2004, 20:13
In december komt er ook een nieuwe dvd aan: Jean Michel Jarre Live In Beijing.
http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B00069KFJQ/qid=1098468342/sr=1-1/ref=sr_1_8_1/171-2800622-5565859

Mike Philippens
22-10-2004, 22:49
In december komt er ook een nieuwe dvd aan: Jean Michel Jarre Live In Beijing.
http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B00069KFJQ/qid=1098468342/sr=1-1/ref=sr_1_8_1/171-2800622-5565859
Klopt. Ik zei dat al een tijdje terug. Lekker in HD gefilmd en ik denk ook DTS. Ik bedoel maar...als je ruig gaat doen met HD DVD, moet je ook wel doorgaan en een lekkere DTS track erop knallen...

Philippe
23-10-2004, 09:37
In december komt er ook een nieuwe dvd aan: Jean Michel Jarre Live In Beijing.
http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B00069KFJQ/qid=1098468342/sr=1-1/ref=sr_1_8_1/171-2800622-5565859
Klopt. Ik zei dat al een tijdje terug. Lekker in HD gefilmd en ik denk ook DTS. Ik bedoel maar...als je ruig gaat doen met HD DVD, moet je ook wel doorgaan en een lekkere DTS track erop knallen...

Helemaal mee eens. Jarre's muziek is zo'n intense ervaring, je voelt de sound tot in je diepste ik, dus een dts track zou je werkelijk uit je schoenen blazen denk ik. :D

Eén van zijn beste nummers vind ik nog altijd de synthesizer-klassieker Crockett's Theme (oorspronkelijk van Jan Hammer), dat hij samen met Vangelis in een nieuw kleedje stak. (y)

Dennis V.
27-10-2004, 14:43
Heb net ook AERO ontvangen. Puik staalte geluidstechniek zeg ! (y)

Groet
Dennis 8)

Mike Philippens
27-10-2004, 19:10
Eén van zijn beste nummers vind ik nog altijd de synthesizer-klassieker Crockett's Theme (oorspronkelijk van Jan Hammer), dat hij samen met Vangelis in een nieuw kleedje stak. (y)
Wanneer heeft ie dat gedaan dan? Staat volgens mij niet op een CD van 'm. Ik heb wel eens gezocht naar MP3's van Jarre en dan kwamen die titels ook naar boven, maar naar mijn idee waren dat gewoon Jan Hammer liedjes die abusievelijk aan Jarre zijn toegeschreven (het is synth muziek, dus het zal JMJ wel zijn...).
Mijn Jarre favo zou nooit een cover zijn. Daarvoor heeft ie teveel oorspronkelijk materiaal geschreven. Ik denk dat Souvenir of China erg hoog scoort bij mij. Ook Waiting for Couteau (45min!) doet het goed bij mij. Een andere topper vindt ik September.

Ronald Stiebolt
27-10-2004, 19:46
Heb vanmiddag Aero gekocht: wat een geluid zeg, waanzinnig!

Weet ik weer gelijk waarom ik destijds drie maanden rijst heb gegeven i.v.m. de aanschaf van H/K-receiver...

Mike Philippens
27-10-2004, 21:11
Weet ik weer gelijk waarom ik destijds drie maanden rijst heb gegeven i.v.m. de aanschaf van H/K-receiver...
Aan wie heb je rijst gegeven? Ik wil nl ook wel een HK receiver... ;-)

Ronald Stiebolt
27-10-2004, 23:10
Mein eksuses vor die sprekvaut!

Mike Philippens
27-10-2004, 23:19
Mein eksuses vor die sprekvaut!
Mond vol rijst?

Webster
27-10-2004, 23:19
Eén van zijn beste nummers vind ik nog altijd de synthesizer-klassieker Crockett's Theme (oorspronkelijk van Jan Hammer), dat hij samen met Vangelis in een nieuw kleedje stak. (y)
Wanneer heeft ie dat gedaan dan? Staat volgens mij niet op een CD van 'm. Ik heb wel eens gezocht naar MP3's van Jarre en dan kwamen die titels ook naar boven, maar naar mijn idee waren dat gewoon Jan Hammer liedjes die abusievelijk aan Jarre zijn toegeschreven (het is synth muziek, dus het zal JMJ wel zijn...).


Klopt. Jarre heeft nooit met Vangelis samengewerkt en hij heeft ook geen cover gemaakt van Crockett's Theme. Op p2p netwerken kom je wat dat betreft de raarste benamingen en combinaties tegen.

Worp3
28-10-2004, 00:40
Heb Aero meteen vanaf het begin.

Mijn reactie:
Ik dacht dat Queen greatest hits gaaf was, maar deze DVD is gewoon GEWELDIG.
Ik hoop dat de DVD van het concert in Being ook zo goed gemixt is.
BTW Op het concert werd ook een prachtig "nieuw" nummer ten gehore gebracht. (Iets met "Peking" in de titel)
Wel jammer dat die niet op die Audio DVD staat.
Mijn 3 Favo Jarre songs:

1. chronologie part 6 (Prachtig om zijn eenvoud)
2. Oxygene part 7 (geweldige opening)
3. Rendez vous a Paris (Ook een geweldig viool spel van een van de Corrs op de cd Metamorphosis.

Mijn Favorite all time CD van Jarre is "Chronologie" geweldig samenspel van zowel oude als nieuwe Synthesizers.

Ennuh Niet slecht he van iemand van 56 jaar!!
Mijn vraag is wanneer hij stopt met muziek maken.... ik hoop dat dat nog lang mag duren. Want voor het geld en de bekendheid hoeft hij het niet te doen.
Ga zo door Jarre (y) .

Mike Philippens
29-10-2004, 20:19
Net gelezen op jarre.net:

Jean Michel Jarre
Live in Beijing
A ruined DVD Set

Stop press, cancel your pre-orders, the worst case scenario is being executed: the DVD release of Jean Michel Jarre's concert in Beijing has been ruined. Originally intended to contain the full concert and a making of documentary on 2 DVDs, this release will now occur on a single disc and contain only a part of the concert and not much more. And why? Because the DVD must be rush released before the Christmas-cash-in period. So cancel that pre-order, and instead buy Peter Gabriel's 'Growing Up - Live' or 'Secret World Live' DVDs, which contain decent tracklists and extras.
Op de site is een lijst te zien van de nummers die vervallen zijn...tragisch gewoon. Zo zonde dat op deze manier aan de commerciele druk wordt toegegeven. Dit hadden ze toch van honderden kilometers kunnen zien aankomen? Of wil ie erg veel post-productie werk doen en het halve concert gaan dubben omdat het niet zo best was? Ik weet het niet, maar vreemd is het wel. Je weet lang genoeg van tevoren hoeveel tijd je hebt voor de release en dan deze smoes gebruiken...? Erg jammer, ik had me enorm verheugd op deze DVD. Nu weet ik niet zeker of ik 'm nog wel wil kopen. Misschien maar wachten tot ie ergens voor wèinig in de bak ligt.

Worp3
30-10-2004, 12:30
Dat is typisch Warner Bross......Als er maar geld te verdienen valt. :twisted:
Hij had beter bij "Disques dreyfus" kunnen blijven daar hadden ze hem wel volledig uitgebracht.
Heeft Jarre dan helemaal niets te zeggen bij Warner???? :?:
Waarom brengt "Disques dreyfus" niet al zijn concerten die hij heeft gedaan op een verzamel DVD in 5.1 uit??
Daar zit ik nu op te wachten... of moet ik ze zelf omzetten naar DVD om de kwaliteit van mijn oude VHS-banden te behouden.....?

Worp3
30-10-2004, 12:32
Dat is typisch Warner Bross......Als er maar geld te verdienen valt. :twisted:
Hij had beter bij "Disques dreyfus" kunnen blijven daar hadden ze hem wel volledig uitgebracht.
Heeft Jarre dan helemaal niets te zeggen bij Warner???? :?:
Waarom brengt "Disques dreyfus" niet al zijn concerten die hij heeft gedaan op een verzamel DVD in 5.1 uit??
Daar zit ik nu op te wachten... of moet ik ze zelf omzetten naar DVD om de kwaliteit van mijn oude VHS-banden te behouden.....?

Mike Philippens
30-10-2004, 12:41
Hij had beter bij "Disques dreyfus" kunnen blijven daar hadden ze hem wel volledig uitgebracht.
[knip]
Waarom brengt "Disques dreyfus" niet al zijn concerten die hij heeft gedaan op een verzamel DVD in 5.1 uit??
Volgens mij is Dreyfus overgenomen door Sony. Jarre was ook een tijdje onder het Sony Classics label ondergebracht. Ik denk dat Warner meer bood of Sony niet goed medeed ofzo... Ik weet niet wat er met de rechten van de oude concerten aan de hand is, maar een recente poging om Paris La Defense op DVD uit te brengen is gestand. Men kon het niet eens worden over de rechten. Geld dus... Jarre is bezig met zijn pensioen, en misschien wil Charlotte alimoney zien (kan ik me niet voorstellen, maar goed).

Ik heb al zijn video's al overgezet op DVD. Uiteraard alleen voor privé doeleinden, want ik heb al zijn video's gekocht dus dan mag het. Ook heb ik het concert in Egypte met de eeuwwisseling en Aero gedownload. Lang leve internet! Het hele oude concert op Place de la Concorde was te slecht om aan te zien qua beeldkwaliteit dus die heb ik weer weggekiept.

Worp3
30-10-2004, 21:55
Ik heb al zijn video's al overgezet op DVD. Uiteraard alleen voor privé doeleinden, want ik heb al zijn video's gekocht dus dan mag het. Ook heb ik het concert in Egypte met de eeuwwisseling en Aero gedownload. Lang leve internet! Het hele oude concert op Place de la Concorde was te slecht om aan te zien qua beeldkwaliteit dus die heb ik weer weggekiept.

Mag ik vragen hoe jij dat gedaan heb en welke software je gebruikt heb?
Heb je er ook 5.1 van gemaakt?
Zo ja en wat voor software gebruik je daarvoor?
Ook beeldverbeteraars toegepast?

Dat zou ik graag willen weten.......

Dennis V.
30-10-2004, 22:14
Ik heb al zijn video's al overgezet op DVD. Uiteraard alleen voor privé doeleinden, want ik heb al zijn video's gekocht dus dan mag het. Ook heb ik het concert in Egypte met de eeuwwisseling en Aero gedownload. Lang leve internet! Het hele oude concert op Place de la Concorde was te slecht om aan te zien qua beeldkwaliteit dus die heb ik weer weggekiept.

Mag ik vragen hoe jij dat gedaan heb en welke software je gebruikt heb?
Heb je er ook 5.1 van gemaakt?
Zo ja en wat voor software gebruik je daarvoor?
Ook beeldverbeteraars toegepast?

Dat zou ik graag willen weten.......

Voor dit soort inhoudelijke vragen kan je beter op een ander gedeelte van dit forum terecht ;-) (wat direct over software e.d. gaat)

Groet
Dennis 8)

ps. dat neemt niet weg dat ik ook wel nieuwsgierig ben naar het antwoord op je vragen ...

Anorak
15-11-2004, 13:58
Net gelezen op jarre.net dat Warner Brothers blijkbaar is gezwicht voor de emails en het overige tumult in de JMJ forums.
Het concert in Bejing komt bijna compleet op DVD (op 4 nummers na). Wordt wel een 1-disc versie. Verwachte verschijningsdatum: 7 december.

Dennis V.
27-11-2004, 21:26
Ik heb AERO nu een poosje in huis en moet zeggen dat het geluid wel leuk is, maar als geheel vind ik hem toch tegenvallen.
Ik ga hem dan ook wegdoen.