PDA

Bekijk de volledige versie : Peter en de Draak (Pete's Dragon)



Frank
06-08-2004, 14:48
Disney heeft onlangs deze film voor de vierde keer uitgebracht op DVD. De eerste drie zijn inhoudelijk identiek (Dolby Surround-geluid, foutief beeldformaat, geen extra's), maar de vierde is anders.

Deze heeft geluid in Dolby Digital 5.1, het originele beeldformaat (1.66:1 anamorf) en een aantal extra's. Je kunt deze versie herkennen aan een rechthoekig holografische sticker.

Let op: de derde versie (uitgebracht in oktober 2003) is ook nog verkrijgbaar en de cover van de derde en vierde versie lijken erg op elkaar. Zelfs het EAN-nummer (streepjescode) is voor zover ik heb kunnen ontdekken identiek bij beide versies.

Richard B.
07-08-2004, 12:34
Bedankt voor de tip: deze had ik nog op mijn lijstje staan. Ik had nog niet eerder gehoord hiervan. (y)

Ik neem aan dat de andere specs trouwens wel op de verpakking staan?

Frank
07-08-2004, 12:35
Ik neem aan dat de andere specs trouwens wel op de verpakking staan?

Ja, die staan op de verpakking. En rechtsboven op de achterzijde staat een overzicht van de extra's.

Ik heb de DVD overigens gezien bij de V&D in Arnhem voor 14,99.

(Disney)Tom Houben
07-08-2004, 15:21
En is de 4e versie dan eindelijk NIET geknipt??? Zit Candle on the Water erin bijvoorbeeld?

Frank
07-08-2004, 17:12
En is de 4e versie dan eindelijk NIET geknipt??? Zit Candle on the Water erin bijvoorbeeld?

Geen idee. De hoes vermelde een speelduur van 101 minuten, maar dat staat volgens mij ook al op de derde versie. Misschien een fout, ik weet het niet. Dat weet ik pas als ik de DVD heb, maar zo makkelijk verkrijgbaar is die niet. Je kunt de film wel bestellen via internet, maar het is erg onduidelijk welke versie het betreft. Kunnen die internetwinkels eens wat meer informatie over een DVD vermelden?

Jeronimo
07-08-2004, 17:20
Vreem dat ie nu pas hier uitkomt, ik heb twee jaar geleden de engelse versie gekocht: 5.1 dd, 1.66:1 en 124 min!

Frank
07-08-2004, 17:57
Inderdaad vreemd dat hij nu pas uitkomt. Nog vreemder is de manier waarop: zonder enige aankondiging.

Frank
10-08-2004, 20:59
Even wat agressie kwijt: ~!@#$%^&*()_+

Vandaag Peter en de Draak gekocht bij Music Store in Rotterdam. Ze hadden één exemplaar staan en wel de vierde editie (de cover vermeldt 5.1-geluid, origineel beeldformaat en extra's).

Toen ik zojuist de DVD echter in mijn DVD-speler stopte kwam ik erachter dat de inhoud van het schijfje identiek is aan de andere drie edities. De DVD heeft dus geen 5.1-geluid, geen origineel beeldformaat en geen extra's.

Nu weet ik niet of dit een fout is van Music Store of van Buena Vista. Aangezien Music Store maar één exemplaar had staan denk ik niet dat zij de schuldige zijn. Ik ga een e-mail sturen naar zowel Music Store als Buena Vista om opheldering te vragen. Mocht blijken dat Buena Vista de schuldige is dan mag Buena Vista van mij een klacht verwachten.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Frank
12-08-2004, 22:07
De reactie die ik van Disney ontvangen heb:


Geachte heer Vincent,

Bedankt voor uw e-mail aan Buena Vista Home Entertainment.

Wij moeten toegeven dat de gegevens op de DVD-hoes inderdaad niet juist zijn. Onze excuses hiervoor. Helaas is het product vanwege productie technische redenen op het laatste moment door het hoofdkantoor van Buena Vista Home Entertainment B.V. in de Verenigde Staten aangepast. Dit is gebeurd nadat de DVD hoezen al door Buena Vista Home Entertainment Benelux geproduceerd waren. Daarnaast heeft Buena Vista Home Entertainment Benelux soms te maken met oude informatie over de specificaties van producten, als het geen recente titels betreft.

Van Disney's Peter en de Draak zijn er in de Benelux helaas geen DVD's uitgebracht met geluid in Dolby Digital 5.1, beeldformaat 16x9, 1.66:1 met extra's op de DVD.

We hopen dat uw vraag hiermee beantwoord is. Mocht u nog andere vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Disney Servicelijn

Telefoon: 0900-2022 778 (10 cpm)

E-mail : info@disneyservice.nl

Website : www.disney.nl

Onze openingstijden zijn: maandag-vrijdag, 09:00-17:30 uur.

Wij zijn gesloten op zaterdagen en zon- en feestdagen

De cover is dus fout. :evil: :cry:

Richard B.
12-08-2004, 22:13
Ugh.. jammer en lekker onhandig van BV. :x

Frank
16-08-2004, 20:18
Ik kreeg vandaag een e-mail van Music Store. Ik mag de DVD omruilen bij een van de dichtsbijzijnde vestigingen voor een juiste DVD. Ik weet alleen niet wat er onder 'juiste' wordt verstaan. Aangezien Disney mij heeft medegedeeld dat er geen DVD van Peter en de Draak bestaat in Nederland met 5.1-geluid, een beeldformaat van 1.66:1 en extra's, denk ik dat die 'juiste' DVD de oude versie is met 2.0-geluid, een beeldformaat van 1.33:1 en geen extra's en dat is eigenlijk niet de versie die ik wil hebben. Ik heb gevraagd of ik mijn geld kan terug krijgen. Zo niet, dan hou ik de DVD maar, want of ik nou een foute disc heb of een foute cover maakt me niet zoveel uit.

Frank
17-08-2004, 15:13
Toch een verkeerd schijfje?


Geachte heer Vincent,

Bedankt voor uw e-mail aan Buena Vista Home Entertainment.

Bij nazicht is gebleken dat wij uw e-mail verkeerd begrepen hebben, waarvoor onze excuses. Er kan namelijk geen sprake zijn van een fout aangezien de specificaties op de cover, zover ons bekend, correct zijn. Desgevolg is er dus ook geen noodzaak om een persbericht uit te brengen.

Desalniettemin is het vreemd dat u over andere specificaties beschikt. Op de hoes van de DVD Peter en de Draak zou de juiste informatie met betrekking tot de talen, de ondertiteling en de specificaties moeten staan (Dolby Digital 2.0 Surround, het beeldformaat is 4x3, 1.33:1 en er staan geen extra's op de DVD). Omdat het ons niet duidelijk is waarom u een DVD heeft met andere informatie, zouden wij graag van u de volgende informatie ontvangen:

- Het nummer dat op de disc afgebeeld staat. Dit nummer staat onder het Disney DVD logo.

- Een kopie van de cover of ander drukwerk waarop gesproken wordt over andere specificaties.

Wellicht dat u dit kunt inscannen en naar ons toe kan mailen. Met deze informatie gaan wij na of er eventueel een fout is opgetreden bij de productie van de DVD Peter en de Draak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en bedanken u alvast voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,

Disney Servicelijn

Wie is in het bezit van de derde editie van Peter en de Draak (DVD heeft een rode leeftijdsaanduiding van Kijkwijzer) en kan mij vertellen welk nummer er op het schijfje zelf staat (onder het Disney DVD-logo). Bij mij staat er D7-7/D7-7B.

Sander Haarmans
17-08-2004, 16:05
Ik heb een tijdje geleden ook deze dvd gekocht en wat bleek:
Geen extra's, geen nl subs (wel nl gesproken) en op de cover stond dus dat het wel allemaal aanwezig was.
Heb hem terug gebracht en m'n geld terug gekregen.

Charley Baak
17-08-2004, 16:16
Toch een verkeerd schijfje?


Geachte heer Vincent,

Bedankt voor uw e-mail aan Buena Vista Home Entertainment.

Bij nazicht is gebleken dat wij uw e-mail verkeerd begrepen hebben, waarvoor onze excuses. Er kan namelijk geen sprake zijn van een fout aangezien de specificaties op de cover, zover ons bekend, correct zijn. Desgevolg is er dus ook geen noodzaak om een persbericht uit te brengen.

Desalniettemin is het vreemd dat u over andere specificaties beschikt. Op de hoes van de DVD Peter en de Draak zou de juiste informatie met betrekking tot de talen, de ondertiteling en de specificaties moeten staan (Dolby Digital 2.0 Surround, het beeldformaat is 4x3, 1.33:1 en er staan geen extra's op de DVD). Omdat het ons niet duidelijk is waarom u een DVD heeft met andere informatie, zouden wij graag van u de volgende informatie ontvangen:

- Het nummer dat op de disc afgebeeld staat. Dit nummer staat onder het Disney DVD logo.

- Een kopie van de cover of ander drukwerk waarop gesproken wordt over andere specificaties.

Wellicht dat u dit kunt inscannen en naar ons toe kan mailen. Met deze informatie gaan wij na of er eventueel een fout is opgetreden bij de productie van de DVD Peter en de Draak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en bedanken u alvast voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,

Disney Servicelijn

Wie is in het bezit van de derde editie van Peter en de Draak (DVD heeft een rode leeftijdsaanduiding van Kijkwijzer) en kan mij vertellen welk nummer er op het schijfje zelf staat (onder het Disney DVD-logo). Bij mij staat er D7-7/D7-7B.Ik concludeer hier uit het mailtje van Disney dat zij niet op de hoogte zijn van een nieuwe hoes met hierop de info Dolby Digital 5.1, beeldformaat 16x9, 1.66:1 met extra's op de DVD. :?
Ze zeggen dus hier dat de DVD goed is en dat de info Dolby Digital 2.0 Surround, het beeldformaat is 4x3, 1.33:1 en er staan geen extra's op de DVD gewoon op de hoes had moeten staan...

Ze weten dus zelf niet wat ze communiceren? :?

Frank
17-08-2004, 16:44
]Ik concludeer hier uit het mailtje van Disney dat zij niet op de hoogte zijn van een nieuwe hoes met hierop de info Dolby Digital 5.1, beeldformaat 16x9, 1.66:1 met extra's op de DVD. :?
Ze zeggen dus hier dat de DVD goed is en dat de info Dolby Digital 2.0 Surround, het beeldformaat is 4x3, 1.33:1 en er staan geen extra's op de DVD gewoon op de hoes had moeten staan...

Ze weten dus zelf niet wat ze communiceren? :?

Ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Music Store claimt een DVD te hebben met wel DD 5.1, 1.66:1 en extra's... :?

Frank
17-08-2004, 17:08
Hieronder een foto van de achterzijde van de cover.

(afbeelding verwijderd)

Frank
17-08-2004, 21:33
Ze weten dus zelf niet wat ze communiceren? :?

Blijkbaar niet, ik moet ze immers een scan sturen van de cover, zodat ze een onderzoek kunnen starten. Ik vind dat een distributeur ten alle tijden hoort te weten wat ze op de markt brengen, dus men had mij zonder problemen moeten kunnen vertellen of de cover fout was of niet. Kunnen ze dat niet, dan is er iets goed mis.

Frank
13-09-2004, 10:08
De uitslag is bekend. Disney heeft fouten gemaakt bij het persen van de Peter en de Draak-DVD.


Geachte heer Vincent,

Bedankt voor uw e-mail aan Buena Vista Home Entertainment.

Bij verder nazicht is inderdaad gebleken dat informatie omtrend het beeldformaat, geluid en bonusmateriaal toch niet correct vermeldt staat op de hoes van de DVD Peter en de Draak. Wij willen u graag hiervoor onze excuses bieden en u tevens bedanken om ons op deze vergissing attent te maken.

Zodra materiaal beschikbaar is voor de Benelux zal Buena Vista Home Entertainment een DVD van Peter en de Draak produceren met Dolby 5.1 en bonusmateriaal. Helaas zal dit nog even duren.

Ter compensatie van de fout van Disney willen wij u graag een DVD beschikbaar stellen, namelijk 'Lion King 2; Simba's Trots' (uitgekomen op Disney DVD in juli 2004). Zodra wij uw akkoord ontvangen, wordt deze DVD u toegestuurd.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor ondervonden hebt. Mocht u nog andere vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Disney Servicelijn

Richard B.
11-12-2007, 22:29
Even deze hele oude thread opduikelen. Vandaag kocht ik de dvd van Peter en de Draak (eentje met jaartal 2003 en het rechthoekige holografische stickertje) en deze had toch wel degelijk een nette 1.66:1 anamorfische transfer en een zootje extra's. Als deze echt in 2003 is uitgebracht dan waren ze bij Disney kennelijk niet echt goed op de hoogte van wat ze zelf op de markt brachten. :)

Frank
12-12-2007, 05:52
Mijn exemplaar had ook een rechthoekig hologram en jaartal 2003, maar ik had geen goed exemplaar. Misschien dat ik het binnenkort nog een keer probeer om de DVD te kopen. Hopelijk is dan wel een goed exemplaar.

Sander Haarmans
12-12-2007, 19:08
Ik had toendertijd ook een fout exemplaar, heb hem toen teruggebracht. Ben benieuwd of het nu wel al goed is.