PDA

Bekijk de volledige versie : Wederom welke beamer (sorry)



tjiko
06-08-2004, 20:38
Wat vinden jullie van deze beamer ViewSonic PJ510.

Nu stel ik voorop dat de beamer 16:9 moet zijn ivm films .
Tevens wil ik niet veel meer dan 1000 euro uitgeven(mag 100 euro verschillen).
En wat ik ook belangerijk vind is dat de lamp minimaal 3000 uur mee gaat
liefst nog langer (hoe langer hij mee gaat hoe beter)

Ik liet mijn oog ook vallen op de infocus x1 en de philips astaire/deluxe
en dan natuurlijk op die viewsonic.

Welke vinden jullie wel aardig?
Iets wat ik vreemd vind van de viewsonic is dat hij volgens mij alleen via
dvi op de computer kan.

Johan van den D.
07-08-2004, 00:36
En wat ik ook belangerijk vind is dat de lamp minimaal 3000 uur mee gaat
liefst nog langer (hoe langer hij mee gaat hoe beter)Dat hoe langer hoe beter klopt niet helemaal.
Wanneer een lamp tegen het einde van zijn uren aanloopt zal ie minder gaan presteren.
Nu zal een lamp die meer dan 3000 meegaat ook langer goed presteren maar ook zijn "eindtijd" zal in verhouding langer zijn.
Dus de tijd dat ie minder presteerd.
Aan de andere kant kun je zeggen dat dat geen probleem is daar de prestaties heel geleidelijk afnemen en dus niet opgemerkt worden totdat er een nieuwe lamp wordt geplaats.
Dit gewoon even ter info omtrend "hoe langer hoe beter" :wink:
Ik zal er in ieder geval niet de keuze vanaf laten hangen daar 3000 uur een hoop films zijn en dus lang genieten is en dus ruim voldoende.

tjiko
07-08-2004, 08:59
Sorry maar ik laat daar wel me keuze van hangen :oops:
Misschien stom inderdaad. Maar daarom vraag ik ook of bijv. die viewsonic en die philips goed is.

Ik heb al verschillende malen gehoord dat die infocus x1 goed is.

bmateijsen
07-08-2004, 10:23
Er zijn er niet zo heel veel in de klasse onder 1000 euro.. Net daarboven vind ik de kwaliteit ook enorm toenemen. Ga eens kijken naar de Epson TW10H en de Themescene H30. De Epson is een LCD en de Themescene een DLP.. (voor als je niet tegen regenbogen kan, dan direct een LCD nemen)

Infocus X1 is een 4:3 projector, dus valt direct voor je af dan... Maar inderdaad het is wel een leuke projector, alleen het is wederom een DLP, en dan kan je last hebben van regenboog-effect.

Viewsonic ken ik niet.... maar philips wel.. en om eerlijk te zijn, heb ik nog geen enkele philips gezien die in die prijsklasse goed mee kan komen met zijn concurrenten...

Groet Bjorn

Renato
07-08-2004, 10:34
Ga eens kijken naar de Epson TW10H en de Themescene H30. De Epson is een LCD en de Themescene een DLP.. (voor als je niet tegen regenbogen kan, dan direct een LCD nemen)

De epson rond de 1000 euro en de H30 is beduidend meer. Het betrefd dan wel speciale projectoren voor film, niet te vergelijken met X1 of andere instappers. Hoewel een X1 ook dlp is is de techniek erin zodanig dat de H30 2 keer zo goed is. Het kost wat maar dan heb je ook wel echt beeld als in de bios.

bmateijsen
07-08-2004, 12:09
Das natuurlijk niet zo vreemd... de X1 is 2 jaar geleden geintroduceerd... Toch wanneer de X1 ISF gecalibreerd is, een fatsoenlijk netsnoer heeft gekregen en component is aangesloten is dit een prachtige beginners projector. Ik heb ze recent nog naast elkaar gehad voor een recensie, en 2 keer beter is de H30 absoluut niet... Ieder vond ik hem marginaal beter door het nieuwe kleurenwiel.

De themescene zal nog snel in prijs gaan dalen verwacht ik... .Zoals eigenlijk alle projectors op dit moment.

Beeld als in de bios... aparte uitspraak, want de bioscoop zal je nooit thuis evenaren, dat is gewoon de grootte van het beeld. Dat de kwaliteit beter kan dan in de bioscoop, tja.... ook appels en peren vergelijken, maar met een Barco 808s CRT of een 9-inch CRT is dat gemakkelijk.....

Albert Kostwinder
11-08-2004, 15:24
Ga eens kijken naar de Epson TW10H en de Themescene H30. De Epson is een LCD en de Themescene een DLP.. (voor als je niet tegen regenbogen kan, dan direct een LCD nemen)

De epson rond de 1000 euro en de H30 is beduidend meer. Het betrefd dan wel speciale projectoren voor film, niet te vergelijken met X1 of andere instappers. Hoewel een X1 ook dlp is is de techniek erin zodanig dat de H30 2 keer zo goed is. Het kost wat maar dan heb je ook wel echt beeld als in de bios.

Een goede bios is qua sfeer en beeldgrootte natuurlijk niet thuis te evenaren of je moet echt alles gaan verbouwen en dan nog..... Neemt echter niet weg dat de zitafstand thuis kleiner is waardoor de impact van beeldgrootte aardig in de buurt kan komen. De kleuren, kontrast en scherpte daarentegen zijn bij de moderne lcd, dlp en zeker goede crt projectoren echt mooier dan menig bioscoopzaaltje in het land. Nee, ik kijk dan toch echt liever thuis hoor! Geen parkeerplaats zoeken, mobieltjes of andere irritante geluiden in de zaal en ongewenste pauze's zijn ook verleden tijd. Daarentegen heb ik thuis vlak voordat ik film ga kijken ook een geheel eigen sfeer die je weer niet in de bios vind en die minstens zo leuk is! Het is toch geweldig dat je tegenwoordig films zo thuis kunt beleven, op een manier (bijna) bioscoop waardig! In ieder geval een perfect alternatief...... ;)

tjiko
13-08-2004, 21:51
Ik heb een toshiba et 1 gekocht.

575 euro 2de hands 3 uur op de teller :)