PDA

Bekijk de volledige versie : Dvd-MPEG-Decoderkaart?



PlaneTeeR
07-01-2002, 21:28
Hallo, ik wou binnenkort een dvd-speler gaan kopen voor mijn pc.
Daarvoor wilde ik het volgende weten:

- Wat is een goeie dvd-speler? (naam en type graag)
- Wat zal dan ongeveer de prijs zijn? (in euro's :D )
- En moet ik dan een mpeg-decoderkaart aanschaffen?
Mijn pc-configuratie ziet er zo uit:
Intel Pentium III 450 MHz
128 mb SDRAM
3D-Blaster Savage 4Pro (Kweet het hij is oud, maar hij doet het)
Moet je nog meer weten:confused:

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik dan precies moet gaan kopen en of ik een mpeg-decoderkaart moet kopen!

Alvast bedankt!!!

colani
07-01-2002, 21:34
Ik heb zelf de Encore dxr3 van Creative met hardware decoder. Toen ik hem kocht zag je echt het verschil tussen soft- en hardware DVD. Tegenwoordig zijn alle nieuwe videokaarten uitgerust met zo'n decoder dus software decoding kan makkelijk omdat en de processoren van tegenwoordig en de videokaarten errug goed zijn. Ik zou eerst kijken of je videokaart een decoder heeft en dan verder beslissen.

Trouwens als je besluit om een hardware kaart erbij te kopen, koop dan zo'n complete kit met drive en kaart. Ik ken een hoop mensen die gedonder hadden met verschillende kaarten en drives en die hebben uiteindelijk alsnog een kit gekocht.

Ik heb ruim 2 jaar DVD gekeken achter mijn pc, omdat mijn 37 centimeter teeveetje niet opgewassen is tegen mijn 19" IIYAMA.
Gelukkig heb ik nu een breedbeeld + Home Cinema van JVC en hoef ik niet meer op mijn bureaustoel te zitten, maar zit ik nu lekker op de bank. :)

Nathan Strik
07-01-2002, 22:50
Ik heb gehoord dat de nieuwste videokaarten van ATI (naast het feit dat ze de meeste waar voor hun geld hebben) een DVD-weergave hebben die subliem is en op eenzame hoogte staat in vergelijking tot andere kaarten. Om nog maar te zijgen van softwarematige playback.....

Alex van den Berg
07-01-2002, 23:13
Ik heb zelf op dit moment een Pioneer DVD-116 in mijn 600 MHZ P3'tje hangen.... Doet het prima zonder extra hardware.
Videokaartje is alweer bijna antiek: 3Dfx Voodoo3 (16 MB)

Als software spelers heb ik WinDVD en PowerDVD geprobeerd... De laatste bevalt me het beste.

O ja... Ik denk dat die Pioneer DVD-116 voor iets meer dan 100 euro te krijgen moet zijn.