PDA

Bekijk de volledige versie : The Forgotten (2004)



rkrijger
08-08-2004, 09:51
Trailer net gezien, zag er goed uit. Doet me toch een beetje denken aan The Butterfly effect. Misschien om dat ik die ook net gezien heb... :)

Here's the trailer:
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/the_forgotten/high.html

Webby
09-08-2004, 13:18
Coole trailer... nodigt uit om hem te gaan zien.

Daan de G.
09-08-2004, 14:07
zojuist de trailer gezien!
CREEPY!!ben er heel benieuwd naar :)

rkrijger
09-08-2004, 14:09
zojuist de trailer gezien!
CREEPY!!ben er heel benieuwd naar :)

Datum voor NL al bekend?!?

Philippe
09-08-2004, 14:15
Ben erg benieuwd naar deze film, lijkt veelbelovend.

Caledonians
09-08-2004, 14:41
Inderdaad een film om in de gaten te houden, trailer ziet er veel belovend uit!

Webby
09-08-2004, 14:51
zojuist de trailer gezien!
CREEPY!!ben er heel benieuwd naar :)

Datum voor NL al bekend?!?

Vanaf 25 november te zien in de bioscoop.

chiwaicheung
10-08-2004, 18:42
Klinkt als een groot complot....of aliens zijn er in het spel.
Ik weet alleen dat ik de film in ieder geval wel ga zien.

Hopelijk heeft het wel een goeie einde , want dat willen ze nog wel eens afraffelen terwijl het plot dan verder wel prima is.

Sneaker
21-09-2004, 20:08
Zag net de trailer en die heeft me echt heel nieuwsgierig gemaakt. Erg creepy met een heel interessant gegeven. Ben erg benieuwd.

Maick Werner
22-09-2004, 17:44
En alsjeblieft hopen dat de film niet verdrinkt in wendingen :evil:

Daar word ik zo onderhand gek van, het is geeneens meer origineel.
Origineel is het nu pas wanneer de vork ook echt de hele tijd in dezelfde steel blijft zitten :wink:

Mark de Jong
22-09-2004, 18:21
Ziet er sweet uit 8)
Lijkt me zeker wel de moeite waard :)

Obiman
25-09-2004, 03:46
Ben er net heen geweest en vond het een erg vette film. Ik moet wel zeggen dat het me er veel deed denken aan Dark City. Het is een soort combinatie tussen een thriller en sci-fi met erg goede schrikmomenten. Naarmate de film vorderd worden er steeds meer dingen duidelijk en gelukkig zitten er niet 30 plotwendingen in waar je ziek van wordt.

Ik wil er wel meer over vertellen maar ik ben bang dat ik de teveel verklap. Hij is in ieder geval zeker de moeite waard!!!

Voor diegene die zich afvragen hoe ik hem heb gezien.... Ik zit op dit moment in Houston Texas, ben op bezoek bij mijn schoonouders :)

Steve Muller
25-09-2004, 05:15
Ben er net heen geweest en vond het een erg vette film. Ik moet wel zeggen dat het me er veel deed denken aan Dark City. Het is een soort combinatie tussen een thriller en sci-fi met erg goede schrikmomenten. Naarmate de film vorderd worden er steeds meer dingen duidelijk en gelukkig zitten er niet 30 plotwendingen in waar je ziek van wordt.

Ik wil er wel meer over vertellen maar ik ben bang dat ik de teveel verklap. Hij is in ieder geval zeker de moeite waard!!!

Voor diegene die zich afvragen hoe ik hem heb gezien.... Ik zit op dit moment in Houston Texas, ben op bezoek bij mijn schoonouders :)

COOL 8)

TheGodfather
25-09-2004, 20:21
Trailer net gezien, zag er goed uit. Doet me toch een beetje denken aan The Butterfly effect. Misschien om dat ik die ook net gezien heb... :)

Here's the trailer:
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/the_forgotten/high.html
jep daar dacht ik ook aan. Denk dat ik m wel ga zien, lijkt me wel interessant.
En Jullianne Moore: damn wat n mooie vrouw is dat :shock: :P

Jeroen D
23-10-2004, 11:04
Heb ém ook gezien.
Hij begint goed maar word steeds slechter. Het einde is echt superbagger.
Nee, weer een tegenvaller..........

Maarten van Krimpen
23-10-2004, 11:06
Gisteravond bij Collateral de trailer gezien en het lijkt me weer zo'n typische Amerikaanse-thriller-met-iets-bovennatuurlijks-in-het-spel. Nee, waar ik heel erg benieuwd naar ben is Open Water. Die lijkt me ENG!

rkrijger
23-10-2004, 13:46
Heb ém ook gezien.
Hij begint goed maar word steeds slechter. Het einde is echt superbagger.
Nee, weer een tegenvaller..........

Hmmm, dan maar eens huren!

rkrijger
29-10-2004, 07:15
Wanneer is de release date?!?

Begbie
02-11-2004, 14:53
release = 25 november

Vond het wel een leuke onderhoudende film. Het verhaal bleef me wel boeien, paar dingen vond ik wel irri [spoiler:9ace6bed7e]steeds maar weer vluchten voor de politie, heen en weer gereis etc.[/spoiler:9ace6bed7e] maar dat mocht de pret verder niet drukken. Leuk is het sci-fi tintje wat erin voorkomt. Dit, zorgt er mede voor dat de film blijft boeien. Schrikeffecten komen er idd in voor, bewijs is de cola tegen het plafond :wink:

skank
28-11-2004, 11:07
Gisteren gaan zien, goeie film ! Enorme schrikmomenten !!!!!! Niet alleen voor mij maar voor de ganse zaal !
Lang geleden dat ik nog zo verschoten heb in een film, allen zien zou ik zeggen !

Lex v/d Moolen
28-11-2004, 11:13
Ik zag gisteren een recensie van Filmspot. Lijkt me wel een spannende film.

Daniël van Zanten
28-11-2004, 15:55
Ik zag gisteren een recensie van Filmspot. Lijkt me wel een spannende film.

Mioch en Goderie waren allebei niet zo te spreken over deze film. Met name het 2e deel van de film. Maar ach, wat zegt dat? Mij lijkt dit ook zeker een aardige film.

pavago
28-11-2004, 21:31
Ik zag gisteren een recensie van Filmspot. Lijkt me wel een spannende film.

Mioch en Goderie waren allebei niet zo te spreken over deze film. Met name het 2e deel van de film. Maar ach, wat zegt dat? Mij lijkt dit ook zeker een aardige film.

mioch en goderie niet tevreden?? tja daar zal ik nie wakker van liggen. Maar goed ik ga zeker nog naar deze film lijkt mij zeer de moeite waard

Grant
29-11-2004, 22:25
Met zo'n titel is het natuurlijk vragen om moeilijkheden...

Hoewel het in Florida in oktober echt wel lekker weer was, toch maar even naar een nieuwe release geweest die in Holland toen nog niet te zien was. Jammer alleen dat er geen echte topper bij zat, vandaar dat de keuze uiteindelijk op 'The Forgotten' is gevallen. En even lijkt het er op dat het de goede kant op gaat met deze film, maar helaas. Het blijkt pure sci fi te zijn. Met andere woorden, de puzzel die in het begin wordt uitgezet, wordt niet op een menselijke manier ingevuld. Daardoor raakt de film uit evenwicht en blijft er mijns inziens een toch wat bittere smaak over. Had niet gehoeven. Een aantal schrikmomenten zit er zeker wel in. Lekker. Maar niet meer dan dat. Deze film is snel... Inderdaad, de titel verklapt het al.

Erwin_W
05-12-2004, 10:17
Wat een kritiek allemaal! Ik vond het juist een superfilm.. het lijkt een bepaalde kant uit te gaan en dan opeens .... tja.. gewoon gaan kijken! :D

Jeroen D
05-12-2004, 10:23
Ik vond het meer lijken op een erg slappe aflevering van X-files.
Sorry, de film begint goed maar tegen het einde toe word het allemaal erg voorspelbaar en belachelijk..........

Albert Kostwinder
05-12-2004, 10:50
Ik zag gisteren een recensie van Filmspot. Lijkt me wel een spannende film.

Mioch en Goderie waren allebei niet zo te spreken over deze film. Met name het 2e deel van de film. Maar ach, wat zegt dat? Mij lijkt dit ook zeker een aardige film.

Mioch en Goderie: Ach, laatst hadden ze zelfs commentaar met een duidelijke sarcastische ondertoon op de LOTR ROTK EE box set. Hun goed recht, maar het is precies de houding van veel Nederlandse filmbonzen, "kenners" en regisseurs die met jaloerse uitvallende ogen naar de grote boze hollywood wereld kijken en met de grond gelijk maken terwijl ze zelf nog nooit 1 fatsoenlijk product hebben afgeleverd dat in de buurt komt van menig aftiteling uit Hollywood.... :roll: :lol:

Grant
05-12-2004, 11:14
Mioch en Goderie: Ach, laatst hadden ze zelfs commentaar met een duidelijke sarcastische ondertoon op de LOTR ROTK EE box set.
Vond beide heren juist erg positief over de EE. Ze gaven zelfs toe voor dit product best een beetje reclame te willen maken. En wat betreft kritiek op 'The Forgotten'; ik ben het echt niet altijd met ze (of een van de twee) eens, ik heb deze kritiek ook niet gezien, maar een beetje filmkenner/liefhebber zal over 'The Forgotten' weinig goeds te melden hebben. ...Wat ik erg goed vond aan de film was die botsing! BANG!

Hankster
05-12-2004, 11:15
Mioch en Goderie: Ach, laatst hadden ze zelfs commentaar met een duidelijke sarcastische ondertoon op de LOTR ROTK EE box set. Hun goed recht, maar het is precies de houding van veel Nederlandse filmbonzen, "kenners" en regisseurs die met jaloerse uitvallende ogen naar de grote boze hollywood wereld kijken en met de grond gelijk maken terwijl ze zelf nog nooit 1 fatsoenlijk product hebben afgeleverd dat in de buurt komt van menig aftiteling uit Hollywood.... :roll: :lol:
idd .. een van de weinige keren dat ik hun programma helemaal had gekeken .. echt erg zeg; nep commentaar en dat vn ROTK sloeg nergens op; gingen ze die verschillende edities een beetje afzeiken .. ga gewoon op de film in. Ik ben echt niet blij met alles wat uit Hollywood komt, maar het meeste wat er vandaan komt is vaak gewoon gaaf, soms slim, en vaak ook mooi .. kunnen we vooral in nederland nog wat van leren .. (Karakter is dan wel een redelijke uitzondering)

maar goed .. on-topic; de trailer zag er écht vet uit. Thuis gekomen gelijk even naar imdb gegaan maar daar werd ik toch wat minder enthousiast van.. een 5,8 had ik toch niet echt verwacht :? .. blijkt toch maar weer eens de kracht van een trailer..
Wordt denk ik toch maar t.z.t. huren; bios is al duur genoeg en ik wil dan echt zeker weten dat ik naar een film ga die ik goed vind.

rkrijger
12-12-2004, 07:29
Ik krijg hem volgende week op DVD van een collega. Zal mijn bevindingen gewoon in deze thread posten!

Rogier Burghout
12-12-2004, 09:44
Ik vond het meer lijken op een erg slappe aflevering van X-files.
Sorry, de film begint goed maar tegen het einde toe word het allemaal erg voorspelbaar en belachelijk..........

Ik heb precies hetzelfde idee! heb er niks aan toe te voegen eigenlijk..

Rogier Burghout
12-12-2004, 09:45
.. blijkt toch maar weer eens de kracht van een trailer..



Klopt, omdat je daar alleen maar beelden uit de eerste helft ziet. En die is wel goed....

Flash
16-12-2004, 11:49
Ben er vorige week heen geweest. Had de trailer niet gezien en de synopsis sprak me wel aan.
In eerste instantie deed dit me heel erg denken aan de serie Nowhere Man met Bruce Greenwood (1995). De eerste helft van de film bevestigde dit uiteindelijk ook maar al te goed en vond ik dus nogal voorspelbaar. Waar het bij Nowhere Man vooral om een groot complot ging, kreeg het hier bij Forgotten naar mijn idee een verkeerde X-Files-achtige wending.

Daarintegen zaten er aardige schrikmomenten in en wist de film me zeker wel te vermaken :D

Wizz-Art
16-12-2004, 17:13
Ben er vorige week heen geweest. Had de trailer niet gezien en de synopsis sprak me wel aan.
In eerste instantie deed dit me heel erg denken aan de serie Nowhere Man met Bruce Greenwood (1995). De eerste helft van de film bevestigde dit uiteindelijk ook maar al te goed en vond ik dus nogal voorspelbaar. Waar het bij Nowhere Man vooral om een groot complot ging, kreeg het hier bij Forgotten naar mijn idee een verkeerde X-Files-achtige wending.

Daarintegen zaten er aardige schrikmomenten in en wist de film me zeker wel te vermaken :D

Nowhere Man, dat idee had ik ook een beetje..geweldige serie was dat, hoop dat ie een normale dvd release gaat krijgen ooit!

Flash
16-12-2004, 18:41
Ben er vorige week heen geweest. Had de trailer niet gezien en de synopsis sprak me wel aan.
In eerste instantie deed dit me heel erg denken aan de serie Nowhere Man met Bruce Greenwood (1995). De eerste helft van de film bevestigde dit uiteindelijk ook maar al te goed en vond ik dus nogal voorspelbaar. Waar het bij Nowhere Man vooral om een groot complot ging, kreeg het hier bij Forgotten naar mijn idee een verkeerde X-Files-achtige wending.

Daarintegen zaten er aardige schrikmomenten in en wist de film me zeker wel te vermaken :D

Nowhere Man, dat idee had ik ook een beetje..geweldige serie was dat, hoop dat ie een normale dvd release gaat krijgen ooit!

Nowhere Man is een van de beste series die ik ooit gezien heb..
Kleine kans dat er ooit nog is een dvd-release van komt, maar je weet maar nooit!

Ik ben via imdb.com wel in contact gekomen met iemand die een hele goede rip heeft van de complete serie en deze ook aanbied. Zit er alleen nog beetje over te twijfelen om het te doen :oops:

maar goed.. genoeg off-topic gezwets :D

Wizz-Art
16-12-2004, 19:59
Ben er vorige week heen geweest. Had de trailer niet gezien en de synopsis sprak me wel aan.
In eerste instantie deed dit me heel erg denken aan de serie Nowhere Man met Bruce Greenwood (1995). De eerste helft van de film bevestigde dit uiteindelijk ook maar al te goed en vond ik dus nogal voorspelbaar. Waar het bij Nowhere Man vooral om een groot complot ging, kreeg het hier bij Forgotten naar mijn idee een verkeerde X-Files-achtige wending.

Daarintegen zaten er aardige schrikmomenten in en wist de film me zeker wel te vermaken :D

Nowhere Man, dat idee had ik ook een beetje..geweldige serie was dat, hoop dat ie een normale dvd release gaat krijgen ooit!

Nowhere Man is een van de beste series die ik ooit gezien heb..
Kleine kans dat er ooit nog is een dvd-release van komt, maar je weet maar nooit!

Ik ben via imdb.com wel in contact gekomen met iemand die een hele goede rip heeft van de complete serie en deze ook aanbied. Zit er alleen nog beetje over te twijfelen om het te doen :oops:

maar goed.. genoeg off-topic gezwets :D

Of gewoon in deze thread verder http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=23099&highlight=nowhere+man

rkrijger
19-12-2004, 18:56
Die collega van mij, die zou hem dus meenemen... Maar die vergeet hem dus steeds... :)

Jordé den Tenter
11-01-2005, 15:56
Ik heb hem aal een paar weekjes op dvd (Screener 5.1) en besloot hem gisteren dan maar eens te gaan kijken.

Hij begint wel leuk en er zitten goede ideen in, maar die worden al snel de lucht in geblasen en is het daarna eigenlijk Tomm & Jerry.
Het tweede deel van de film is al helemaal niet om aan te zien en is inderdaad net een grote X-files aflevering.

Wel zitten er twee momenten in die me erg aanspraken, [spoiler:b98f24e509]Als die agente door de hemel heen word getrapt[/spoiler:b98f24e509] erg tof moment, en een moment dat ik nog nooit eerder zo in films heb gezien en dat na deze film denk ik door veel film overgenome gaat worden,[spoiler:b98f24e509]de botsing tussen de twee auto's gezien vanuit de auto[/spoiler:b98f24e509], ik kan het me voorstellen dat je uit je stoel schiet als je dat in de bios ziet!!!

Maar al met al is het geen toppertje, een kleine voldoende!

Jordé den Tenter
11-01-2005, 15:57
Ik heb hem aal een paar weekjes op dvd (Screener 5.1) en besloot hem gisteren dan maar eens te gaan kijken.

Hij begint wel leuk en er zitten goede ideen in, maar die worden al snel de lucht in geblasen en is het daarna eigenlijk Tomm & Jerry.
Het tweede deel van de film is al helemaal niet om aan te zien en is inderdaad net een grote X-files aflevering.

Wel zitten er twee momenten in die me erg aanspraken, [spoiler:ba2f46eb3e]Als die agente door de hemel heen word getrapt[/spoiler:ba2f46eb3e] erg tof moment, en een moment dat ik nog nooit eerder zo in films heb gezien en dat na deze film denk ik door veel film overgenome gaat worden,[spoiler:ba2f46eb3e]de botsing tussen de twee auto's gezien vanuit de auto[/spoiler:ba2f46eb3e], ik kan het me voorstellen dat je uit je stoel schiet als je dat in de bios ziet!!!

Maar al met al is het geen toppertje, een kleine voldoende!

kazlatan
11-01-2005, 17:14
Al een paar weken op dvd? In welk land is hij al uit dan? R1 staat op 18 januari.

rkrijger
11-01-2005, 18:47
Al een paar weken op dvd? In welk land is hij al uit dan? R1 staat op 18 januari.

Een screener zegt hij toch. Dat is illegaal... Heb hem ook geleend van een collega. Precies ook die twee momenten vielen mij op!

Beloved
11-01-2005, 20:58
Dat eerste moment zag ik ver vantevoren aankomen...

HiddeV
11-01-2005, 21:03
Al een paar weken op dvd? In welk land is hij al uit dan? R1 staat op 18 januari.

Dat zegt niets, ik heb m ook geleend van iemand en dat was een kopie van een R1. Zijn altijd mensen die ze eerder hebben en op internet zetten.

Jordé den Tenter
12-01-2005, 17:40
Al een paar weken op dvd? In welk land is hij al uit dan? R1 staat op 18 januari.

Dat zegt niets, ik heb m ook geleend van iemand en dat was een kopie van een R1. Zijn altijd mensen die ze eerder hebben en op internet zetten.
Juist, Nederland loopt erg achter met sommige filmmaatschapijen zo heb ik bijv Resident evil zeker al 2maanden geleden gezien terwijl die hier nu pas in de bios gaat draaien!

Jordé den Tenter
12-01-2005, 17:42
Al een paar weken op dvd? In welk land is hij al uit dan? R1 staat op 18 januari.

Een screener zegt hij toch. Dat is illegaal... Heb hem ook geleend van een collega. Precies ook die twee momenten vielen mij op!
En [spoiler:42a69b4fa6]als het huis wordt weggezogen[/spoiler:42a69b4fa6] is ook wel geinig!

JKo
12-01-2005, 21:20
Vond de film wel o.k. Inderdaad nix wereldschokkends ofzo maar wel heel vermakelijk. Vond het kleurgebruik erg goed. Alles in de film was erg grijs en duister, behalve de flashbacks. En op het eind brachten ze de kleur er ook weer mooi in.
Maar blijf erbij: Julianne Moore is waanzinnig en ze is echt met stip de beste huil-actrice van Hollywood. Niemand kan huilen zoals zij. Check 't maar: Magnolia, The End of the Affair, Far From Heaven, Boogie Nights, The Myth Of Fingerprints en nu ook The Forgotten. Kunnen ze daar geen speciale Oscar voor uitreiken? Sowieso ongelofelijk dat ze er nog nooit één heeft gewonnen...

T. van Keeken
05-02-2005, 22:28
Goeie onderhoudende film met gepaste verrassingsmomenten en zoals JKo al zei: erg mooi kleurgebruik.

De special effects zijn redelijk subtiel, maar erg effectief.

Als je geen baanbrekend verhaal verwacht, is dit zeker geen slechte keuze.

HarryCallehan
03-04-2005, 21:26
De film net gezien. Ik had er nog niets over gelzen of gehoord, ging er blanco in.. Ik vond hem absoluut vermakelijk. Prima schrikmomenten.
[spoiler:be55fe7849] Als ik trouwens op de cover had gelezen dat er een SF tintje aan zat had ik hem waarschijnlijk nooit gehuurd.[/spoiler:be55fe7849]
Zeker geen tegenvaller.


Mioch en Goderie waren allebei niet zo te spreken over deze film. Met name het 2e deel van de film. Maar ach, wat zegt dat? Mij lijkt dit ook zeker een aardige film.
Over de reactie van Goderie en die andere kwal:
Ik heb hen films ronduit fantastisch horen noemen waarvan ik de DVD nog niet eens als onderzetter zou willen gebruiken......... Maar dat is mijn mening natuurlijk....

rkrijger
08-04-2005, 07:07
Over de reactie van Goderie en die andere kwal:
Ik heb hen films ronduit fantastisch horen noemen waarvan ik de DVD nog niet eens als onderzetter zou willen gebruiken......... Maar dat is mijn mening natuurlijk....

Natuurlijk. Ik vond het eerste deel toch ook het beste uit de film. Daarna werd het wat "te". Ik had een andere clou gehoopt...

Flash
08-04-2005, 07:16
Over de reactie van Goderie en die andere kwal:
Ik heb hen films ronduit fantastisch horen noemen waarvan ik de DVD nog niet eens als onderzetter zou willen gebruiken......... Maar dat is mijn mening natuurlijk....

Natuurlijk. Ik vond het eerste deel toch ook het beste uit de film. Daarna werd het wat "te". Ik had een andere clou gehoopt...

dit had ik nou ook... meer in de richting van de serie Nowhere Man (waar de film in de eerste helft heel erg op leek).