PDA

Bekijk de volledige versie : RGB weergave met soort wolken



Still T.O.M
10-08-2004, 10:57
Hallo,

Ik heb sind kort een JVS TH-A25 setje, en als ik die via de RGB mode zet komt er bij mn films in de zwarte balken boven en onder telkens van rechts naar links tot de helft een soort wolk voorbij.

Als ik heb op gewoon zet, dus niet RGB, dan heb ik daar geen last van.

Ik heb een philips breedbeeld tv, met rgb ingang.

Heb een scartkabel die was 15 euro bij dixons, best dikke kabel.

Wat zou het pobleem kunnen zijn ? Zie ik misschien iets over het hoofd of zou het mn setje of tv kunnen zijn ?

Marty vanluit
10-08-2004, 11:00
Het probleem zou best eens die scartkabel kunnen zijn. De dikte zegt niet altijd alles :).
Je moet een scartkabel hebben die geschikt is voor RGB weergave, waarvan bijvoorbeeld alle connectoren met elkaar verbonden zjn. Kijk eens bij staffhorst, daar hebben ze best goede van bv. Ixos.

succes!

Guest_05
10-08-2004, 11:07
T.o.m:
Ik heb er zelf ook eentje van Ixos. Bevalt prima. Zal ongetwijfeld ook te krijgen zijn bij Correct in Rotterdam denk ik. En bij Pluimgraaff in Vlaardingen ook. Zit vlakbij je

Still T.O.M
10-08-2004, 11:59
de kabel die ik heb is van het merk bandridge, hoe kan ik zien of die voor rgb gemaakt is ?

edit : het is waarschijnlijk een Bandridge VL7392, alleen ik zou nie weten of die rgb aankan.

Guest_05
10-08-2004, 12:14
www.bandridge.com daar staan alle kabels van hun volgens mij, wat ik even snel kon zien :-)

Still T.O.M
10-08-2004, 12:20
www.bandridge.com daar staan alle kabels van hun volgens mij, wat ik even snel kon zien :-)

ik zie op hun site alleen staan dat ze kabels maken, maar niet de type kabels en gegevens ervan.

iemand een idee of die rgb zou hebben die Bandridge VL7392.

Guest_05
10-08-2004, 12:29
Het is een leuk taaltje, maar wat ik er uit opmaak is dat de kabel rgb aankan.

http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=Video+kabler&cSub=Bandridge&id=1827&action=produkt

Still T.O.M
10-08-2004, 12:34
dus de kabel zou het wel kunnen, maar wat zou dan mijn probleem kunnen zijn ?

Guest_05
10-08-2004, 12:39
Om de scart-kabel uit te sluiten, zou je altijd van een kennis, vriend, familie-lid een scartkabel kunnen proberen. Dan kan je het echt uittesten.

Still T.O.M
10-08-2004, 13:20
mn dvd speler geeft ook af en toe groene stippen door het beeld heen, dus ik denk dat ik er mee terug ga, en het zal denk aan de dvd speler liggen dan ,hoop ik

Nathan Strik
10-08-2004, 14:31
mn dvd speler geeft ook af en toe groene stippen door het beeld heen, dus ik denk dat ik er mee terug ga, en het zal denk aan de dvd speler liggen dan ,hoop ik
Groene stipjes kunnen er ook op duiden dan één of meerdere van de pennetjes van je scartkabel, of je TV-aansluiting beschadigd zijn.

Ik hoop voor jou dat het dat eerste is.

Still T.O.M
10-08-2004, 15:52
mn dvd speler geeft ook af en toe groene stippen door het beeld heen, dus ik denk dat ik er mee terug ga, en het zal denk aan de dvd speler liggen dan ,hoop ik
Groene stipjes kunnen er ook op duiden dan één of meerdere van de pennetjes van je scartkabel, of je TV-aansluiting beschadigd zijn.

Ik hoop voor jou dat het dat eerste is.

die stipjes komen soms gewoon tussen een film door, op een paar plekjes op het beeld, en soms bij het JVC menu is heel het menu vol met stipjes.

Op tv zit nog garantie (5 jaar ooit afgesloten) en heb met ps2 nooit groene stippen gehad.

Als het aan de kabel ligt kan het dan gewoon komen zonder dat de kabel beweegt ?

Guest_05
10-08-2004, 19:07
Misschien speelt warmte ook mee??? Anders zou ik het niet weten eigenlijk, als het de kabel is, en af en toe wel en niet, terwijl hij niet bewogen wordt.

Nathan Strik
10-08-2004, 19:30
Als het aan de kabel ligt kan het dan gewoon komen zonder dat de kabel beweegt ?
Ja, in principe is dat niet zo uniek. Kan ook door spanningsverschillen komen, dus dan hoeft er niet perse iets te gebeuren met de kabel an sich.

De goedkoopste oplossing is denk ik gewoon even een kabel van een kennis/buurman/collega lenen en hem even uittesten, dan kun je in ieder geval de kabel uitsluiten.

Harry stadman
10-08-2004, 21:28
Heb je ook al een andere scart-aansluiting op je tv geprobeerd?

vaak is er maar 1 rgb full-scart aansluiting.
sluit je een full-scart aan op een normale aansluiting kunnen er dubbelbeelden ontstaan.

tevens kun je op een philips tv de modus instellen van je scart aansluiting. dus, rgb of s-video enz.

het komt wel vaker voor dat de eerste scart aansluiting op een philips dubbelbeelden geeft door de inwendige bedrading.

Ik denk dat als je een andere scart aansluiting pakt op je tv dat het probleem opgelost is. :wink:

Still T.O.M
11-08-2004, 17:39
Heb je ook al een andere scart-aansluiting op je tv geprobeerd?

vaak is er maar 1 rgb full-scart aansluiting.
sluit je een full-scart aan op een normale aansluiting kunnen er dubbelbeelden ontstaan.

tevens kun je op een philips tv de modus instellen van je scart aansluiting. dus, rgb of s-video enz.

het komt wel vaker voor dat de eerste scart aansluiting op een philips dubbelbeelden geeft door de inwendige bedrading.

Ik denk dat als je een andere scart aansluiting pakt op je tv dat het probleem opgelost is. :wink:

op de tv kan ik niet instellen op de aansluiting rgb is of niet,
en ik weet zeker dat ik de goede heb want het staat achterop de tv aangegeven.

Ik heb nu het setje op de tv beneden uitgeprobeerd en daar deed ie het gewoon goed.

(oja, ik heb ook op mijn philips tv in rgb donker beeld en beneden op de jvc tv gewoon normaal beeld......)

Harry stadman
11-08-2004, 17:50
Heb je ook al een andere scart-aansluiting op je tv geprobeerd?

vaak is er maar 1 rgb full-scart aansluiting.
sluit je een full-scart aan op een normale aansluiting kunnen er dubbelbeelden ontstaan.

tevens kun je op een philips tv de modus instellen van je scart aansluiting. dus, rgb of s-video enz.

het komt wel vaker voor dat de eerste scart aansluiting op een philips dubbelbeelden geeft door de inwendige bedrading.

Ik denk dat als je een andere scart aansluiting pakt op je tv dat het probleem opgelost is. :wink:

op de tv kan ik niet instellen op de aansluiting rgb is of niet,
en ik weet zeker dat ik de goede heb want het staat achterop de tv aangegeven.

Ik heb nu het setje op de tv beneden uitgeprobeerd en daar deed ie het gewoon goed.

(oja, ik heb ook op mijn philips tv in rgb donker beeld en beneden op de jvc tv gewoon normaal beeld......)

dat zegt niets.

probeer je dvd-speler gewoon eens uit op een andere scart-aansluiting van je tv. dat van die dubbelbeelden komt vaker voor op scart-aansluitingen door de inwendige bedrading van sommige merken.

je zegt zelf dat hij het wel goed doet op een andere tv. dus, je kunt uitsluiten dat zowel de dvd-speler als de scartkabel niet goed zouden zijn. :wink:

toch maar eens even die andere scart-aansluitingen proberen. :wink:

Still T.O.M
12-08-2004, 10:40
ik weet niet of die andere tv rgb heeft, dus....

maar als ik mn dvd speler in rgb zet wordt het beeld op mijn tv te donker, waar zou dit aan kunnen liggen ?

tv is philips 28pw6006