PDA

Bekijk de volledige versie : Fight Club, vreemde film. Hoe denk jij erover?



ZoekenDVD
10-08-2004, 22:44
Na vele goede berichten heb ik besloten Fight Club te kopen.
Ik moet zeggen dat deze film me eigenlijk een beetje tegen viel.
Aan het begin is het allemaal wel te volgen, maar het wordt naar mate de film vordert een beetje vreemd allemaal. Je kan natuurlijk je eigen interpretatie aangeven, maar het was gewoon te vaag/niet leuk

Nou weet ik dat films die gemaakt zijn door David Lynch altijd wel apart zijn. Zou vind ik dus Twin Peaks en Mulholland Drive erg goede films!

Met deze film weet ik het niet, vind het een beetje vaag. Vooral aan het eind. :cry:

Ondanks vele hier deze film de hemel in prijzen moet ik toch zeggen dat het niet zo'n goede film was als wat ik dacht.

Voor alle duidelijkheid.

Mensen gaan naar films om geamuseert te worden. Meestal wordt een film chronologisch vertelt en aan het eind van een film ben je tevreden en weet je hoe het dus afgelopen is. Filmmaatschappijen willen dit dus ook omdat een film als onstspanning bedoelt is en je een goed gevoel moet geven wanneer de film afgelopen is.

Fight Club had deze uitwerking dus niet voor mij, net zoals Memento (debiele film) :?:

Tom van den Hout
10-08-2004, 22:48
Een van de beste films in mijn Collectie !!

Martin Stanneveld
10-08-2004, 22:49
Alhoewel het woord in je gebruikersnaam staat.............. :roll:

Zoeken dus

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=4160&highlight=fight+club

Remco87
10-08-2004, 22:50
Dit is me favoriete film! :D

Remco87
10-08-2004, 22:51
oja deze film is gemaakt door David Fincher,niet David Lynch

Arnie
10-08-2004, 22:52
Alhoewel het woord in je gebruikersnaam staat.............. :roll:

Zoeken dus

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=4160&highlight=fight+club

Gaan we ouwe koeien uit de sloot halen? :(

Maar ik vond het een aparte film maar ook weer een goeie film.
Ik heb niet echt een moment gehad waarvan ik dacht... wat een stomme film zet het maar uit.
Sommige mensen vinden het denk ik niet mooi om dat het een psychische film is.

Nathan Strik
10-08-2004, 22:57
Na vele goede berichten heb ik besloten Fight Club te kopen.
Ik moet zeggen dat deze film me eigenlijk een beetje tegen viel.
Aan het begin is het allemaal wel te volgen, maar het wordt naar mate de film vordert een beetje vreemd allemaal. Je kan natuurlijk je eigen interpretatie aangeven, maar het was gewoon te vaag/niet leuk

Nou weet ik dat films die gemaakt zijn door David Lynch altijd wel apart zijn. Zou vind ik dus Twin Peaks en Mulholland Drive erg goede films!

Met deze film weet ik het niet, vind het een beetje vaag. Vooral aan het eind. :cry:

Ondanks vele hier deze film de hemel in prijzen moet ik toch zeggen dat het niet zo'n goede film was als wat ik dacht.

Voor alle duidelijkheid.

Mensen gaan naar films om geamuseert te worden. Meestal wordt een film chronologisch vertelt en aan het eind van een film ben je tevreden en weet je hoe het dus afgelopen is. Filmmaatschappijen willen dit dus ook omdat een film als onstspanning bedoelt is en je een goed gevoel moet geven wanneer de film afgelopen is.

Fight Club had deze uitwerking dus niet voor mij, net zoals Memento (debiele film) :?:
Punt 1: Fight Club is niet geregisseerd door David Lynch, maar door David FINCHER.
Punt 2: films zijn helemaal niet in de eerste plaats om te vermaken, wie heeft dat bepaald dan? Films kunnen ook kunstzinnig zijn, aan het denken zetten, je een (mentale) trap onder je reet geven... etc...
Punt 3: Fight Club moet je van houden inderdaad, het blijven meningen natuurlijk, maar wat jij hierboven beweert is wel erg kort door de bocht.

Fafa
10-08-2004, 22:57
Nou weet ik dat films die gemaakt zijn door David Lynch altijd wel apart zijn. Zou vind ik dus Twin Peaks en Mulholland Drive erg goede films!


Mensen gaan naar films om geamuseert te worden. Meestal wordt een film chronologisch vertelt en aan het eind van een film ben je tevreden en weet je hoe het dus afgelopen is. Filmmaatschappijen willen dit dus ook omdat een film als onstspanning bedoelt is en je een goed gevoel moet geven wanneer de film afgelopen is.

Je zegt dat je pas tevreden bent als je weet hoe het verhaal van een film afloopt en het dus aan het einde allemaal snapt. Hoe kan je Mulholland Drive dan een leuke film vinden? Die film is niet 1,2,3 te snappen. Klopt niet helemaal met wat je zegt!

Ik vind Mulholland Drive ook een fantastische film, net als Fight Club en Memento. Dit zijn tenminste geen "13 in een dozijn hollywood films", die trouwens op zijn tijd ook wel leuk zijn hoor.
Ik vind het juist leuk als een film nog dagen blijft hangen in mijn hoofd en er steeds meer puzzelstukjes van het verhaal op zijn plaats vallen. Als je simpel amusement wilt zonder veel denkwerk kan je beter naar The world of Tomorrow e.d. gaan.

theThinWhiteDuke
10-08-2004, 22:57
Sommige mensen vinden het denk ik niet mooi om dat het een psychische film is.
en een zeeeeeeer donkere komedie in bepaalde opzichten

Joost v.d. Ham
10-08-2004, 23:01
Alhoewel het woord in je gebruikersnaam staat.............. :roll:

Zoeken dus

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=4160&highlight=fight+club

Gaan we ouwe koeien uit de sloot halen? :(



:shock: ...SLOTJE dan maar....

ZoekenDVD
10-08-2004, 23:25
Ik weet dat het David Fincher is!
Misschien dat het niet helemaal overkwam in mijn Thread.

David Lynch staat bekend om ze wat donkere films, je weet dus wat je te wachten staat.

Bij deze film dus niet, als je het verhaal leest van de cover van deze DVD
Het is een algemeen feit dat de meeste studios verlangen van een regiseur dat er een begrijpelijke film wordt gemaakt, tenslotte moet er wel geld in het laatje komen. 90% of meer gaat naar de bioscoop om lekker vermaakt te worden. Een film die raar, of onbegrijpelijk afloopt wordt al gauw als vreemd afgeschildert. Het gevolg, slechte recenties en het wegblijven van publiek.

Ikzelf denk dat Fight Club het ook niet helemaal gemaakt heeft, de film presenteert zich als Straatboxen, maar komt uiteindelijk anders uit de verf. En schakelt opeens 180 graden om naar een soort film waarin een man een behoorlijke psychose heeft, of wat ik ervan kan maken :roll:

Volgens mij heeft deze film ook nooit enige awards in welke categorie gewonnen.

Nee, deze film vond ik tegen vallen, eigenlijk het laatste half uur wanneer die omslag plaatsvond (vreend...heel vreend :cry: )

Sonic
10-08-2004, 23:29
Please check this http://www.imdb.com/title/tt0137523/awards
and this http://www.imdb.com/chart/top (op nummer 41)

Dit is 1 van mijn persoonlijke favoriete films allertijden. Ik was echt ondersteboven van deze prent, en nog steeds als ik hem opnieuw bekijk!

Martin Stanneveld
10-08-2004, 23:30
Ik weet dat het David Fincher is!
Misschien dat het niet helemaal overkwam in mijn Thread.

David Lynch staat bekend om ze wat donkere films, je weet dus wat je te wachten staat.

Bij deze film dus niet, als je het verhaal leest van de cover van deze DVD
Het is een algemeen feit dat de meeste studios verlangen van een regiseur dat er een begrijpelijke film wordt gemaakt, tenslotte moet er wel geld in het laatje komen. 90% of meer gaat naar de bioscoop om lekker vermaakt te worden. Een film die raar, of onbegrijpelijk afloopt wordt al gauw als vreemd afgeschildert. Het gevolg, slechte recenties en het wegblijven van publiek.

Ikzelf denk dat Fight Club het ook niet helemaal gemaakt heeft, de film presenteert zich als Straatboxen, maar komt uiteindelijk anders uit de verf. En schakelt opeens 180 graden om naar een soort film waarin een man een behoorlijke psychose heeft, of wat ik ervan kan maken :roll:

Volgens mij heeft deze film ook nooit enige awards in welke categorie gewonnen.

Nee, deze film vond ik tegen vallen, eigenlijk het laatste half uur wanneer die omslag plaatsvond (vreend...heel vreend :cry: )

Hoeveel films heb jij in je leven gezien? Vast niet veel volgens mij want wat je zegt slaat helemaal nergens op. En het feit dat jij hem niet snapt wil niet niet zeggen dat de halve wereldbevolking hem niet snapt.

ZoekenDVD
10-08-2004, 23:42
Het is dus mijn persoonlijke mening :D
Ik heb dus al heel wat films gezien, en ben eigenlijk blind afgegaan op de vele positieve reacties op deze site. Maar helaas kan ik me niet echt aansluiten bij de rest vanwege het feit dat ik deze film dus niet echt goed vond.

Voor alle andere die deze film wel echt goed vonden vind ik dat natuurlijk alleen maar plezierig :)

Mijn conclusie is, dat de film begrijpelijk is de eerste 110 minuten, hierna neemt de film een geheel andere wending, en daar moet je van houden :oops: Het is dus niet zoals op de cover staat, en is gesuggereert een straatvecht film.

Harry stadman
10-08-2004, 23:48
Ik weet dat het David Fincher is!
Misschien dat het niet helemaal overkwam in mijn Thread.

David Lynch staat bekend om ze wat donkere films, je weet dus wat je te wachten staat.

Bij deze film dus niet, als je het verhaal leest van de cover van deze DVD
Het is een algemeen feit dat de meeste studios verlangen van een regiseur dat er een begrijpelijke film wordt gemaakt, tenslotte moet er wel geld in het laatje komen. 90% of meer gaat naar de bioscoop om lekker vermaakt te worden. Een film die raar, of onbegrijpelijk afloopt wordt al gauw als vreemd afgeschildert. Het gevolg, slechte recenties en het wegblijven van publiek.

Ikzelf denk dat Fight Club het ook niet helemaal gemaakt heeft, de film presenteert zich als Straatboxen, maar komt uiteindelijk anders uit de verf. En schakelt opeens 180 graden om naar een soort film waarin een man een behoorlijke psychose heeft, of wat ik ervan kan maken :roll:

Volgens mij heeft deze film ook nooit enige awards in welke categorie gewonnen.

Nee, deze film vond ik tegen vallen, eigenlijk het laatste half uur wanneer die omslag plaatsvond (vreend...heel vreend :cry: )

Hmm,

lord of the rings(om maar even een voorbeeld te noemen) is ook een film om te vermaken maar bestaat uit zoveel lagen dat menig filmkijker ook niet alles kan/zal bevatten.

als ik zoal op imdb kijk, scoren films die je tot denken etc. aansporen hoger dan de films die jij bedoelt(vermaak/pulp films). dus, dat deze films niet gewaardeerd zouden worden klopt niet helemaal. :wink:

iedereen zijn eigen smaak. je mag van mij fight club niet goed vinden. het blijft een bijzondere film. :wink:
persoonlijk vind ik dit een film die je meesleurt in het verhaal en aanspoort tot vaker kijken om meer en meer te ontdekken. :wink:

slechte recensies: het kan zijn dat de recensenten de film zelf niet helemaal begrijpen? :shock: :? :idea:

nogmaals ieder zijn voorkeur maar het is zeker geen slechte film. :wink:

P.s.
voor straatvecht films moet je kijken bij J.C. van Damme en consorten.
hier is overigens niks mis mee; het is ook wel eens leuk om een no brainer popcorn film te bekijken. :wink:

BrownB
10-08-2004, 23:53
Dus als jij de film niet begrijpt is het meteen een slechte film? Je oordeelt wel erg snel. Ik kan ook niet helemaal volgen wat je er niet aan snapte. Er zijn plotdevices in de film die de kijker uitleggen wat er aan de hand is. Je hoeft niet eens zoveel zelf na te denken.

ZoekenDVD
11-08-2004, 00:01
Dus als jij de film niet begrijpt is het meteen een slechte film? Je oordeelt wel erg snel. Ik kan ook niet helemaal volgen wat je er niet aan snapte. Er zijn plotdevices in de film die de kijker uitleggen wat er aan de hand is. Je hoeft niet eens zoveel zelf na te denken.

Ik heb niet gezegt dat het een slechte film is :!:
Vindt het alleen een vreemde film (de laatste 30 minuten)

Vooral aan [spoiler:115532e6ab] het einde wanneer hij zichzelf door het hoofd schiet met zijn ogen open?? En dan Brad Pitt/ het andere karakter door zijn hoofd wordt geschoten.[/spoiler:115532e6ab]

De [spoiler:115532e6ab] flasbacks wanneer je hem dus alleen ziet vechten, zichzelf van de trap afgooit, het enige karakter dat komt te overlijden door een politiekogel, wat de rol is van dit figuur in deze film, en waar je dit karakter moet plaatsen
[spoiler]

:roll: [/spoiler:115532e6ab]

misterfun
11-08-2004, 00:01
er zijn legio films die aan het eind alles en dan ook het hele verhaal omdraaien of verdraaien of zoiets. Ehhh Panic Room bv. Kijk eens op het andere forum is er pas een niew topic over gestart.

Persoonlijke mening : Aparte maar Rete goeie film !

PS: [spoiler:13a62a34a7]De hele film is hij 1 en dezelfde persoon[/spoiler:13a62a34a7]

Martin Stanneveld
11-08-2004, 00:02
Ik weet dat het David Fincher is!
Misschien dat het niet helemaal overkwam in mijn Thread.

Niet overkwam?
Dat staat er gewoon letterlijk:



Nou weet ik dat films die gemaakt zijn door David Lynch altijd wel apart zijn. Zou vind ik dus Twin Peaks en Mulholland Drive erg goede films!
Met deze film weet ik het niet, vind het een beetje vaag. Vooral aan het eind.


David Lynch staat bekend om ze wat donkere films, je weet dus wat je te wachten staat.

Bij deze film dus niet, als je het verhaal leest van de cover van deze DVD

:roll: Is het nou Fincher of Lynch volgens jou?



Het is een algemeen feit dat de meeste studios verlangen van een regiseur dat er een begrijpelijke film wordt gemaakt, tenslotte moet er wel geld in het laatje komen. 90% of meer gaat naar de bioscoop om lekker vermaakt te worden. Een film die raar, of onbegrijpelijk afloopt wordt al gauw als vreemd afgeschildert. Het gevolg, slechte recenties en het wegblijven van publiek.

Dit is je eigen mening ook?


Ikzelf denk dat Fight Club het ook niet helemaal gemaakt heeft, de film presenteert zich als Straatboxen, maar komt uiteindelijk anders uit de verf. En schakelt opeens 180 graden om naar een soort film waarin een man een behoorlijke psychose heeft, of wat ik ervan kan maken :roll:

Niet als je de film snapt. (ik snap trouwens helemaal niet hoe je bij een 180 graden draai komt :? )


Volgens mij heeft deze film ook nooit enige awards in welke categorie gewonnen.

Nee, deze film vond ik tegen vallen, eigenlijk het laatste half uur wanneer die omslag plaatsvond (vreend...heel vreend :cry: )

Probeer hem nog een keer te kijken (nuchter), misschien dat je hem dan wel snapt.

Joost v.d. Ham
11-08-2004, 00:11
Fight Club heeft helemaal geen eigen interpretatie nodig. Het is een volledig gesloten film en snap daar om ook niet dat je hem vaag vind. David Lynch heeft hier echt helemaal niets mee te maken hoor..., die maakt vage films ;)

Volgens mij is de film bovendien geheel chronologisch...met misschien slechts hier en daar een flashback.

Niet meteen een film slecht vinden als je hem niet begrijpt...:nono: ;)

Martin Stanneveld
11-08-2004, 00:18
Mensen gaan naar films om geamuseert te worden. Meestal wordt een film chronologisch vertelt en aan het eind van een film ben je tevreden en weet je hoe het dus afgelopen is. Filmmaatschappijen willen dit dus ook omdat een film als onstspanning bedoelt is en je een goed gevoel moet geven wanneer de film afgelopen is.

Fight Club had deze uitwerking dus niet voor mij, net zoals Memento (debiele film) :?:

Dus een "vage" film die jij toevallig niet snapt kan maar beter niet uitgebracht, of beter: helemaal niet gemaakt, worden? :? :roll:

Wat weet jij nou wat filmaatschappijen en mensen willen zien? Praat even voor jezelf en niet voor een ander!

Deniz
11-08-2004, 00:47
Als je de film voor de eerste keer kijkt en verwacht dat je een film over illegaal boxen te zien krijgt (dat dacht ik de eerste keer dat ik hem keek ook) kan het eind als een verassing komen en verwarrend zijn. Alles wat je in de eerste 100 minuten van de film hebt gezien, heb je dan verkeerd bekeken. Je moet de film gewoon nog een keer kijken, dan zie je pas hoe goed hij eigenlijk is. Toevallig heb ik hem vanavond gekeken en erg genoten.

ZoekenDVD
11-08-2004, 09:15
Haha,

Ik zie dat ik bij sommige tegen het verkeerde been heb geschopt.
Het kan me niks schelen, ik blijf bij mijn standpunt.
De film vond ik niet echt spectaculair :mrgreen:

theThinWhiteDuke
11-08-2004, 09:33
Ikzelf denk dat Fight Club het ook niet helemaal gemaakt heeft, de film presenteert zich als Straatboxen, maar komt uiteindelijk anders uit de verf. En schakelt opeens 180 graden om naar een soort film waarin een man een behoorlijke psychose heeft, of wat ik ervan kan maken :roll:
LOL :mrgreen:
In de tijd dat Fight Club in de bios draaide werkte ik bij de Pathé.
Ik herinner me nog dat er talloze lui tijdens de film de zaal uitkwamen en riepen: "Di is ginni vechtfilm, Di is unne proatfilm!" (oftewel: dit is geen vechtfilm, dit is een praatfilm) :wink:
Jawel: zij hadden een soort Steven Seagal actiefilm verwacht en hebben de film niet eens afgekeken......

Ikzelf waardeerde de film enorm toen ik hem in de preview zag.

R Klemkerk
11-08-2004, 09:37
gewaagde uitspraak om Memento een debiele film te noemen, zeker als ik in de buurt ben! :evil: :twisted:

theThinWhiteDuke
11-08-2004, 09:40
gewaagde uitspraak om Memento een debiele film te noemen, zeker als ik in de buurt ben! :evil: :twisted:
welke nerd maakt dan ook een film achterstevoren?
Of niet chronologisch?
Dat kijkt toch helemaal niet fijn?
:mrgreen: /me rent

R Klemkerk
11-08-2004, 09:42
gewaagde uitspraak om Memento een debiele film te noemen, zeker als ik in de buurt ben! :evil: :twisted:
welke nerd maakt dan ook een film achterstevoren?
Of niet chronologisch?
Dat kijkt toch helemaal niet fijn?
:mrgreen: /me rent

Fight Club Roelt, Memento Roelt nog een beetje harder :twisted: pisvlek :evil: :wink:

theThinWhiteDuke
11-08-2004, 09:46
gewaagde uitspraak om Memento een debiele film te noemen, zeker als ik in de buurt ben! :evil: :twisted:
welke nerd maakt dan ook een film achterstevoren?
Of niet chronologisch?
Dat kijkt toch helemaal niet fijn?
:mrgreen: /me rent

Fight Club Roelt, Memento Roelt nog een beetje harder :twisted: pisvlek :evil: :wink:
Beide rulen idd hard, maar Fight Club toch t hardst!

Nathan Strik
11-08-2004, 09:50
Fight Club Roelt, Memento Roelt nog een beetje harder :twisted: pisvlek :evil: :wink:
Hoewel er een knipoogje achter staat en het waarschijnlijk als grapje bedoeld is, zouden we het op prijs stellen als je scheldwoorden in het vervolg achterwege zou willen laten.

@ZoekenDVD: waar haal je het idee vandaan dat Fight Club zichzelf als een straatvechtfilm zou presenteren? Het begint verdorie met een gast die aan slapeloosheid lijdt en uit verveling naar groepstherapie gaat. Dan kun je neem ik aan toch wel al op je vingers natellen dat het een aparte film gaat worden? (over Bob met zijn "bitchtits" nog maar te zwijgen ;) Hoeveel straatboksfilms heb jij gezien waarin een 150 kilo zware man met grote hangtieten rondloopt? ;)

theThinWhiteDuke
11-08-2004, 09:51
Fight Club Roelt, Memento Roelt nog een beetje harder :twisted: pisvlek :evil: :wink:
Hoewel er een knipoogje achter staat en het waarschijnlijk als grapje bedoeld is, zouden we het op prijs stellen als je scheldwoorden in het vervolg achterwege zou willen laten.
Ik ken Dakkie ook persoonlijk, dus ik weet dat ie t niet meent. :wink:
Ik heb er dan ook geen moeite mee Nathan. 8)
Ik ga strax naar de BCC waar hij werkt voor een scanner kijken en ga hem dan ook zo noemen :P

theThinWhiteDuke
11-08-2004, 09:53
@ZoekenDVD: waar haal je het idee vandaan dat Fight Club zichzelf als een straatvechtfilm zou presenteren?
Ik denk uit de titel; die lui waar ik eerder aan refereerde die de zaal uitliepen hadden dit ook: Fight Club=Vecht Klup.
Dus lekker matten.

R Klemkerk
11-08-2004, 09:54
Ik zal het de volgende keer niet meer doen Nathan :'(


Fight Club is gewoon een stukje cultuur vind ik, wat iedereen heeft mee moeten maken. Hoort eigenlijk bij de opvoeding. De ene vind het misschien niks, de ander geniaal. Maar dit is wel een goede film om na te denken en je eigen mening te trekken. Je kunt namelijk bij deze film niet zeggen dat iedereen deze film leuk zal vinden, want dat is gewoonweg niet het geval.

Ikzelf vind Fight Club erg goed inelkaar zitten, goede plotwendingen bevatten en lekker back to mix art into the movie.!

Spacemann Spiff
11-08-2004, 10:01
Ik, als leerkracht groep 8, vind dat zowel memento als fight club verplichte films zijn op de basisschool!! :D

Het zijn allebei supergoede films, als je het mij vraagt... niks meer aan toe te voegen..

Philippe
11-08-2004, 10:12
Ik vind Fight Club een bijzonder goede film. Hij bewandelt inderdaad niet het clichématige pad van vele Hollywoodproducties, en daardoor krijgt hij een apart karakter.

Fight Club heeft trouwens nooit gepretendeerd een straatvechtfilm pur sang te zijn. En hoe kom je er trouwens bij ZoekenDVD dat films met een eigenzinnige verhaallijn automatisch veroordeeld zijn tot het krijgen van slechte recensies?

Memento een "debiele" film noemen... Is je goed recht maar dan sta je volgens mij niet open voor cinema die anders en gedurfd is.

John Sital
11-08-2004, 10:14
fight club had coole momenten, die scene met die zak menselijk vet die openscheurt is top!

theThinWhiteDuke
11-08-2004, 10:32
fight club had coole momenten, die scene met die zak menselijk vet die openscheurt is top!

en deze:

Shatner, I'd fight William Shatner

Mooie dialoog heeft ook de scene met Tyler in de badkuip en Jack ernaast

Joost v.d. Ham
11-08-2004, 10:42
ben nu wel erg benieuwd geworden welke films je wel goed vind....;)

Nathan Strik
11-08-2004, 10:49
Ik ken Dakkie ook persoonlijk, dus ik weet dat ie t niet meent. :wink:
Ik heb er dan ook geen moeite mee Nathan. 8)
Ik ga strax naar de BCC waar hij werkt voor een scanner kijken en ga hem dan ook zo noemen :P
Snap ik, maar we moeten nu eenmaal een beetje letten op het taalgebruik.

Enne, ik zal de BCC vast waarschuwen... hehe. ;) (geintje)

En op topic: Als je inderdaad alleen uitgaat van de titel "Fight Club" dan kun je bedrogen uitkomen ja, daarom is het verstandig om altijd even een klein beetje over een film te lezen voordat je er naartoe gaat. Alleen het genre zoals het op iMDB staat (Drama/Mystery/Action/Thriller) had al een belletje moeten doen rinkelen. ;)

Joost v.d. Ham
11-08-2004, 10:51
Alleen het genre zoals het op iMDB staat (Drama/Mystery/Action/Thriller)


volgens mij is de bedoeling toch echt: Dark Comedy :wink:

pokalapoketl
11-08-2004, 10:54
Zijn redenering vind ik nog vager dan de film :P :wink: .

Fight Club, ook mijn favoriet.

Lennard Waal
11-08-2004, 11:34
Leuke discussie :) Vooral dit vind ik lachwekkend!



Nou weet ik dat films die gemaakt zijn door David Lynch altijd wel apart zijn. Zou vind ik dus Twin Peaks en Mulholland Drive erg goede films!


Mijn conclusie is, dat de film begrijpelijk is de eerste 110 minuten, hierna neemt de film een geheel andere wending, en daar moet je van houden


Nee, deze film vond ik tegen vallen, eigenlijk het laatste half uur wanneer die omslag plaatsvond (vreend...heel vreend :cry: )

Mulholland Drive is tot nu toe nog wel de meest vage film die ik heb gezien, vooral omdat de film de eerste 110 minuten een eitje is, en dan een geheel andere wending krijgt ;) En juist die vond je wel leuk en Fight Club niet?

jboemaars
11-08-2004, 11:35
Ik vind de film geweldig. Kan me wel voorstellen dat de film vaag is als je de clou niet begrijpt. Als je deze door hebt, valt ineens alles op zijn plaats. Gewoon nog een x kijken.

Volgens mij krijg je naast de flashes van Tyler tijdens het begin van de film, ongeveer bij het stuk dat Marla is blijven slapen het pas echt in de gaten. Maar misschien heeft iemand andere verwijzingen.

Heb na de film het boek gelezen en ben onder de indruk van Fincher die dit heeft weten te verfilmen. Op http://www.dvdtalk.com/fightclub.html staat een interview met de Auteur van Fight Club

Voor de fans van Fight Club kan ik aanraden om andere boeken van Chuck Palahniuk te lezen. Survivor en Choke zijn helemaal top.[/url]

Mathieu Ghekiere
11-08-2004, 11:59
gewaagde uitspraak om Memento een debiele film te noemen, zeker als ik in de buurt ben! :evil: :twisted:

Helemaal mee eens :) zowat mijn favoriete film aller tijden: geniaal script, uitmuntende acteerprestaties, zeeeer vloeiende montage, en hypnotiserende muziek. Maar zo kan ik eeuwig doorgaan :wink:

Ik... snap hoe iemand deze films slecht kan vinden, maar dan denk ik dat die persoon (en das mijn persoonlijke mening, en misschien een oneerlijk vooroordeel, maar niemand is perfect :wink: ) toch niet erg veel weet van films, of toch inderdaad echt niet open staat voor andere dingen zoals andere mensen.
Ik hou persoonlijk eerder van dingen die in het midden zitten, over het algemeen.
bv. ik hou wel van lotr, fight club, memento, steve+sky, requiem for a dream, léon,... het zijn misschien niet de meest alternatieve films ooit, maar ze hebben wel een hele goeie kwaliteit en ze hebben een eigen karakter. Dat is voor mij belangrijk, dat een film me weet mee te slepen, en van goeie kwaliteit is. Dan mag het voor mij een spektakel film zijn zoals Minority Report (wat een verhaal, cinematografie (Spielberg :D favorietje van mij, acteerprestaties, verhaal (ook al zitten er misschien enkele gaten in),...) of een kleinere film zoals Requiem For A Dream, of Pi zelfs (hoewel ik RFAD wel beter vond, alsof Aronofsky al zijn technieken helemaal wist te slijpen tot op het juiste moment en ze gebruikte op net de goeie momenten) zolang de film geen Steven Seagal of Van Damme vechtfilm of allerhande is zonder hersenen. Want daar kan ik echt niet op kijken.
Als je daarvan houdt, dan ben je volgens mij geen echte filmliefhebber, maar gewoon een actie liefhebber.

Maar nogmaals, dit is maar mijn ongetwijfeld nutteloze mening :wink:

De alternatieve films van Pedro Almodovar vind ik dan weer niet zo super boeiend, hoewel ik er nog niet erg veel van hem heb gezien.
Hable Con Ella vond ik persoonlijk erg overschat, hoewel ik weet dat de film erg hoog ingeschat is door mensen waarvan ik weet dat ze wel van films houden, dus het zal wel aan mij liggen.

Damn, ik ben er nog niet over... Memento een debiele film noemen.... :evil:

En dan je mening dat een film chronologisch zou moeten verteld worden (of zo heb ik het toch verstaan)... dat is zowat de grootste bullshit die ik heb gehoord. Een flashback structuur is een van de schoonste structuren die er bestaat in de cinema.
Hoe Steve+Sky speelt met tijd is ook heel mooi, vond ik echt een prachtfilm.

En wat je dan zegt: De film is vreemd, dus krijgt hij slechte reacties, en het volk komt er niet op af... ??????????
Memento heeft ongeveer overal zééér goeie kritieken gehad!
Net zoals Steve+Sky!
Dus wat je zegt slaat op niks.

(BTW, voor de mensen die Steve+Sky niet kennen, het is een vlaamse film van een gast die net uit de filmschool kwam, en het is een soort liefdesverhaal, maar compleet niet cliché, met zeeer goeie acteerprestaties (misschien moeten de nederlanders wel de ondertiteling aanzetten want de film is gesproken met een gents dialect, hoewel het héél goed meevalt, Any Way The Wind Blows is véééél erger, daar snapte ik in de bios de helft nog niet van), zeer leuke muziek, stevig script, en een zéééér mooie cinematografie (op 16mm, prachtige shots).
Ik betwijfel of hij in Nederland te krijgen zal zijn, indien ja, ik raad hem zeker aan, echt waar. de dvd komt waarschijnlijk in september te koop uit, en ongeveer rond deze tijd in de videotheken))

Hmm... nu ik mijn post weer es opnieuw lees: ik heb weer veel te veel geschreven, en ik mag niet zo uitvlammen tegen de mensen...
Maar film is dan ook mijn ultieme passie (zoals wellicht bij de meesten hier denk ik) en als ze daar soms dingen over zeggen...
Ahja, als puntje bij paaltje komt: ieder zijn mening.
Net zoals de mijne die hier veel te uitgebreid staat :wink:

*bye**

Apocalypse
11-08-2004, 12:16
Tja ik houd er wel van als een film je aan het nadenken zet en niet zoals de gemiddelde Holiwood film waar alles wordt voorgekouwd. Kijk maar naar de Ring de orginele versie laat je veel meer in het duister waar in de amerikaanse versie alles wordt uitgelegd. (Ondanks dat is de Amerikaanse versie een goede film).

Ik zou Donnie Darko dan maar niet gaan kijken als je niet aan het nadenken gezet wil worden, want die film ben je al kwijt na 10 minuten als je niet een beetje je hersen inspant.

Kortom mijn favorite films zijn toch wel
Fight Club
Memento
Donnie Darko
Usual Suspects
etc.

Al is er niks mis met een herzenlose zomer block buster, al zijn dat vaak films die je na 3 keer gezien te hebben al gaan vervelen, waar wat ingewikkeldere en gecompliceerdere films vaak langer leuk blijven.

John Sital
11-08-2004, 12:19
vreemde conclusie, als je gecompliceerde films al vaker hebt gezien dan gaat het juist sneller vervelen omdat je het hele verhaal cq plotwendingen al kent. bij actiefilms is dat ook zo maar dta is gewoon hersenloos vermaak.

Henk van der Weerdt
11-08-2004, 12:22
vreemde conclusie, als je gecompliceerde films al vaker hebt gezien dan gaat het juist sneller vervelen omdat je het hele verhaal cq plotwendingen al kent. bij actiefilms is dat ook zo maar dta is gewoon hersenloos vermaak.

Denk dat in geval van bv een Memento het daar niet voor geld. Je kunt het verhaal op verschillende manieren opvatten. Pas op het allerlaatst is er een conclusie, maar zelfs die is op verschillende manieren op te vatten.

Kees Hoekerd
11-08-2004, 12:25
Al is er niks mis met een herzenlose zomer block buster, al zijn dat vaak films die je na 3 keer gezien te hebben al gaan vervelen, waar wat ingewikkeldere en gecompliceerdere films vaak langer leuk blijven.
Hmm,niks van waar.

Films als the rock,bad boys,james bond of wat dan ook maar heb ik al stukken vaker gezien,en ben vast niet de enige daarin.

Philippe
11-08-2004, 12:29
En wat je dan zegt: De film is vreemd, dus krijgt hij slechte reacties, en het volk komt er niet op af... ??????????
Memento heeft ongeveer overal zééér goeie kritieken gehad!
Net zoals Steve+Sky!
Dus wat je zegt slaat op niks.


Dat vond ik inderdaad ook een merkwaardige uitspraak, zelden zo'n vage redenering gelezen.

Een vreemde/afwijkende film is dus pertinent slecht? Dat is echt wel met losse flodders schieten ZoekenDVD. :roll:

Harry stadman
11-08-2004, 12:29
vreemde conclusie, als je gecompliceerde films al vaker hebt gezien dan gaat het juist sneller vervelen omdat je het hele verhaal cq plotwendingen al kent. bij actiefilms is dat ook zo maar dta is gewoon hersenloos vermaak.

Het is denk ik net andersom; omdat sommige films gecompliceerd inelkaar zitten ben je sneller na een tijdje de details kwijt waardoor het juist weer leuker wordt om na een tijdje die film(s) weer eens opnieuw te gaan bekijken. Mischien zie je dan iets wat je de eerste ke(e)r(en) over het hoofd hebt gezien. :wink:

verder is er absoluut niets tegen zogenaamde hersenloze vermaak films.
het is soms ook mooi om gewoon lekker te kunnen zitten kijken. :wink:

trouwens, ook in het herzenloze vermaak genre zitten er goede en minder goede films tussen. :wink:

Joost v.d. Ham
11-08-2004, 12:40
vreemde conclusie, als je gecompliceerde films al vaker hebt gezien dan gaat het juist sneller vervelen omdat je het hele verhaal cq plotwendingen al kent. bij actiefilms is dat ook zo maar dta is gewoon hersenloos vermaak.

Denk dat in geval van bv een Memento het daar niet voor geld. Je kunt het verhaal op verschillende manieren opvatten. Pas op het allerlaatst is er een conclusie, maar zelfs die is op verschillende manieren op te vatten.

Hoe kan je Memento nou op verschillende manieren opvatten..? Het is volgens mij een compleet gesloten film die als enige "gadget" heeft dat het achterstevoren verteld wordt.

Frank
11-08-2004, 12:45
Hoe kan je Memento nou op verschillende manieren opvatten..? Het is volgens mij een compleet gesloten film die als enige "gadget" heeft dat het achterstevoren verteld wordt.

En als je deze film liever niet achterstevoren ziet koop je de Engelse of Amerikaanse DVD, want die versies hebben de mogelijkheid om de film in chronologische volgorde af te spelen.

John Sital
11-08-2004, 13:04
momento sucks hard :wink:

Apocalypse
11-08-2004, 13:08
En als je deze film liever niet achterstevoren ziet koop je de Engelse of Amerikaanse DVD, want die versies hebben de mogelijkheid om de film in chronologische volgorde af te spelen.

Ik heb de engelse versie en ik heb hem 1 keer in de chronoligische volgorde gekeken en dat was heel erg irritant, want waar de scene mee eindigt wordt in de volgende scene weer herhaald. Maar toen ik me daar overeen had gezet was het al met al nog een redelijk goede thriller. Al blijft de bioscoop versie een stuk beter.

Joost v.d. Ham
11-08-2004, 13:10
momento sucks hard :wink:

Klopt, hij is dan ook veels te kort (http://www.imdb.com/title/tt0349832/) ;)

ZoekenDVD
11-08-2004, 13:10
Leuke discussie :) Vooral dit vind ik lachwekkend!



Nou weet ik dat films die gemaakt zijn door David Lynch altijd wel apart zijn. Zou vind ik dus Twin Peaks en Mulholland Drive erg goede films!


Mijn conclusie is, dat de film begrijpelijk is de eerste 110 minuten, hierna neemt de film een geheel andere wending, en daar moet je van houden


Nee, deze film vond ik tegen vallen, eigenlijk het laatste half uur wanneer die omslag plaatsvond (vreend...heel vreend :cry: )

Mulholland Drive is tot nu toe nog wel de meest vage film die ik heb gezien, vooral omdat de film de eerste 110 minuten een eitje is, en dan een geheel andere wending krijgt ;) En juist die vond je wel leuk en Fight Club niet?

Om het dan nogmaals een keer te zeggen, ik weet wat er te wachten staat wanneer je een film van David Lynch kijkt, of het nou de korte films zijn of zijn lange speelfilms (met name MulHolland Drive)
Mijn favoriete serie is nog steeds Twin Peaks en Fire Walk With me van David.

Heb even de DVD erbij gehaalt van Fight Club, en moet zeggen dat 20th Century Fox duidelijk wil laten geloven dat het hier om straatvechten gaat!! :!: http://www.nl.bol.com/intershoproot/VIDEOCOVER/FC/8/7/1/2/6/8712626016243.gif

Lees ik de achterkant hiervan dan begint het over een saaie kantoormedewerker die gaat straatvechten. Dit even kort samengevat.
Quote: Waar gewone jonge mannen het beest in zichzelf loslaten in blote vuist-gevechten.

Eigenlijk is dit een beetje misleident want je krijgt sterk het idee dat het over straatvechten gaat :evil:

Martin Stanneveld
11-08-2004, 13:12
Wat heeft lynch er toch steeds mee te maken? :?

Joost v.d. Ham
11-08-2004, 13:13
Wat heeft lynch er toch steeds mee te maken? :?

dat vraag ik me ook al af ja....

Geert Jan Alsem
11-08-2004, 13:15
Eigenlijk is dit een beetje misleident want je krijgt sterk het idee dat het over straatvechten gaat :evil:
Je houdt niet van verassingen? :)

Maar waar klaag je nou over, de film zelf of de misleidende hoes?

ZoekenDVD
11-08-2004, 13:17
Wat heeft lynch er toch steeds mee te maken? :?

Er was gisteren een misvatting waar sommige dachten dat ik David Fincher en David Lynch door elkaar haalde dus vandaar 8)

Martin Stanneveld
11-08-2004, 13:20
Wat heeft lynch er toch steeds mee te maken? :?

Er was gisteren een misvatting waar sommige dachten dat ik David Fincher en David Lynch door elkaar haalde dus vandaar 8)

Hoeze misvatting? Het stond er letterlijk (tot 3x toe zelfs)

Wie is nou volgens jouw de regiseur dan? Fincher of Lynch?

Sicco
11-08-2004, 13:32
Wat heeft lynch er toch steeds mee te maken? :?

Er was gisteren een misvatting waar sommige dachten dat ik David Fincher en David Lynch door elkaar haalde dus vandaar 8)

Hoeze misvatting? Het stond er letterlijk (tot 3x toe zelfs)

Wie is nou volgens jouw de regiseur dan? Fincher of Lynch?

hij heeft al gezegd dat ie weet dat Fincher de regiseur is, dus laten we daar over ophouden. Dat ie dingen zegt in z'n post die helemaal nergens op slaan is een feit. Dat ie de film vindt zuigen is zijn probleem, hij heeft 2 uur van z'n leven vergooid, voor mij is het ook een van mijn favorieten :)

Philippe
11-08-2004, 13:36
Snap ook niet waarom Lynch hier voortdurend opduikt om dan plots over te gaan naar Fight Club. :? :?

Denk dat het erop neerkomt dat ie zich heeft laten misleiden door de ehmmm... misleidende cover of zoiets. :roll:

ZoekenDVD
11-08-2004, 13:40
Het valt me op dat iedereen die reageert op deze Thread roept dat het zo'n goede film is maar niemand echt vertelt heeft hoe deze film precies in elkaar steekt.

Ikzelf denk dus dat het een psychotisch iemand is. :roll:

BrownB
11-08-2004, 13:42
Ja, dat is toch overduidelijk? Hij heeft een gespleten persoonlijkheid.

Wat was er nou zo vaag aan de film dan? De film stuurt zelfs aan om jou het te laten snappen, je hoeft zelf amper iets uit te voeren.

Martin Stanneveld
11-08-2004, 13:43
Het valt me op dat iedereen die reageert op deze Thread roept dat het zo'n goede film is maar niemand echt vertelt heeft hoe deze film precies in elkaar steekt.

Ikzelf denk dus dat het een psychotisch iemand is. :roll:

Als jij dat denkt dan is dat prima.
Iedereen vat de film anders op dus ik denk dat uitleggen weinig zin heeft.

Apocalypse
11-08-2004, 13:43
Als je een beetje op let bij het lezen van recenties hetgeen hij zegt gedaan te hebben, had hij kunnen weten dat het geen doorsnee holiwood film. Ik ga sowieso nooit af op verhaaltjes op een hoes. Ik ben echt nog nooit een hoes tegengekomen waar iets negatiefs over een film staat. Er staat altijd dat het de beste film allertijde is en het spannends enzovoort.

Volgens mij als je de achterkant van Glitter (http://www.imdb.com/title/tt0118589/) kijkt staat er nog iets positiefs en is de film op het eerste oog interresant. Maar ja we weten allemaal dat dit niet zo is

ZoekenDVD
11-08-2004, 13:53
Ja, dat is toch overduidelijk? Hij heeft een gespleten persoonlijkheid.

Wat was er nou zo vaag aan de film dan? De film stuurt zelfs aan om jou het te laten snappen, je hoeft zelf amper iets uit te voeren.

Ik heb ook nog een ander idee van deze film, [spoiler]dat is dus wanneer die voor het eerst contact maakt met hem in het vliegtuig, dan komt dus het tweede karakter erin voor. En zijn leven neemt een andere wending aan. Het zou kunnen dat op de 1 of andere manier zijn wens in vervulling is gedaan door een hogere macht, wanneer hij dat begint in te zien wil hij terug krabbelen, hij zegt dit dus ook tegen Marla maar is het eigenlijk al te laat.:[spoiler]

Het verhaal dat hij zijn ogen open moet doen aan het eind voordat hij :[spoiler]zichzelf neerschiet:[spoiler] kan ik nergens thuisbrengen :roll:

Martin Stanneveld
11-08-2004, 13:56
Zou je a.u.b. spoilers willen gebruiken?
Voor degene die de film nog niet gezien hebben is dat wel zo netjes.

Mathieu Ghekiere
11-08-2004, 14:05
Het valt me op dat iedereen die reageert op deze Thread roept dat het zo'n goede film is maar niemand echt vertelt heeft hoe deze film precies in elkaar steekt.

Ikzelf denk dus dat het een psychotisch iemand is. :roll:

Misschien willen we de dingen niet verpesten voor andere mensen door alles te verklappen.... :roll:

Trouwens, ik vind ook dat je Memento op vele manieren kan opvatten.
Als je hem meerdere keren ziet, dan weet je wat de echte oplossing is, maar de eerste keer, na de film, discussieerden mijn broer en ik er nog over, en kwamen we op veel verschillende oplossingen :)
Hoewel, hoe meer je de film ziet, hoe meer die alternatieve oplossingen wegvallen.

Btw, de R1 dvd special edition heeft als ik me niet vergis een audiocommentaar van Christopher Nolan, waar je bij het 2de deel van de film kan kiezen tussen 5 verschillende audiocommentaren, omdat Nolan zelf 5 verschillende oplossingen geeft.
Dat weet ik wel niet zeker, ik denk dat ik het ergens heb gelezen.

Woza
11-08-2004, 14:18
Volgens mij heeft deze film ook nooit enige awards in welke categorie gewonnen.

The Green Mile, Shawshank Redemption en Heat hebben ook nooit hele prestigieuze prijzen gewonnen volgens mij, maakt dat die films dan meteen minder goed ?!?!?! Het blijft zijn eigen smaak natuurlijk, maar het valt wel op dat vrij weinig mensen zijn mening delen.

Frank
11-08-2004, 14:43
The Green Mile, Shawshank Redemption en Heat hebben ook nooit hele prestigieuze prijzen gewonnen volgens mij, maakt dat die films dan meteen minder goed ?!?!?! Het blijft zijn eigen smaak natuurlijk, maar het valt wel op dat vrij weinig mensen zijn mening delen.

Ik deel je mening. Als een film bijvoorbeeld is geflopt, een onvoldoende heeft op IMDB, de film geen pijzen heeft gewonnen of wat dan ook... het zegt niets over of een film goed of slecht is. De ene film spreekt maar een klein aantal mensen aan, de andere een groot aantal mensen en daar is niets mis mee.

lupin77
11-08-2004, 14:45
beetje pseudo intellectueel..ala donny darko

Frank
11-08-2004, 14:50
beetje pseudo intellectueel..ala donny darko

Donnie Darko... een zeer goede film, vind ik. :wink:

lupin77
11-08-2004, 14:56
ja ze zijn wel ok... niet echt mijn ding..maar zeker kwaliteits films..

Deniz
11-08-2004, 15:11
Memento en Fight Club zijn wat mij betreft geen vage films, aan het eind wordt toch alles duidelijk. Als je het na de eerste keer toch nog vaag vindt of niet helemaal begrijpt moet je ze gewoon nog een keer kijken. Lost Highway is vaag, maar lijkt mij daar ook de bedoeling. Memento en Fight Club hebben een eind waardoor je het ineens begrijpt. En waarschijnlijk de film ''verkeerd'' bekeken hebt.
Ik vind Fight Club leuker om vaker te kijken dan Memento.
Overigens zie ik niet hoe je Memento verschillend kan opvatten, aan het eind is er toch gewoon 1 duidelijke uitleg.

Kees Hoekerd
11-08-2004, 15:18
Het verhaal dat hij zijn ogen open moet doen aan het eind voordat hij zichzelf neerschiet kan ik nergens thuisbrengen :roll:
Bedankt,jongen,weet ik dat ook weer.

(Ik heb de film nog niet gezien,al wel sinds kort op dvd,maar dank zij jou verpest het waarschijnlijk mijn filmbeleving)

[spoiler:397685c964]hufter :evil: [/spoiler:397685c964]

Caledonians
11-08-2004, 16:41
Fight Club vind ik echt een goede film. Lekker een vage film waar je inderdaad de dagen erna nog over na zit te denken. Ik hou wel van dit soort films. Zeker ook een film die vaker gezien moet worden om hem beter te begrijpen. Toppertje! (y)

Lex v/d Moolen
11-08-2004, 17:17
Zoals al eerder aangehaald, ik zie Fight Club als een briljante zwarte komedie over een man met een gespleten persoonlijkheid, uitstekend vertolkt door Edward Norton en Brad Pitt.

ZoekenDVD
11-08-2004, 17:41
Volgens mij heeft deze film ook nooit enige awards in welke categorie gewonnen.

The Green Mile, Shawshank Redemption en Heat hebben ook nooit hele prestigieuze prijzen gewonnen volgens mij, maakt dat die films dan meteen minder goed ?!?!?! Het blijft zijn eigen smaak natuurlijk, maar het valt wel op dat vrij weinig mensen zijn mening delen.

Oscars, Emmy Awards etc. zijn niet voor niks in het leven geroepen.
Het geeft aan hoe een film in de smaak ligt, of helemaal niet (rasberry awards)

Opzich is het nomineren natuurlijk wel een hele eer, wat dus ook bij Fight Club is gebeurt, maar het uiteindelijk ook de prijs binnen slepen is een ander verhaal.

Fightclub? Mwah, het kan ermee door maar had hem niet gekocht als ik geweten had hoe de film was. :?

Harry stadman
11-08-2004, 17:57
Al is er niks mis met een herzenlose zomer block buster, al zijn dat vaak films die je na 3 keer gezien te hebben al gaan vervelen, waar wat ingewikkeldere en gecompliceerdere films vaak langer leuk blijven.
Hmm,niks van waar.

Films als the rock,bad boys,james bond of wat dan ook maar heb ik al stukken vaker gezien,en ben vast niet de enige daarin.

je hebt verschillend genres. :wink:
in elke genre heb je goede en slechte films.
dus, ook goede actiefilms e.d. kun je vaker kijken.
wie zegt trouwens dat fight club pertinent beter zou moeten zijn dan alle andere genres?
ik noem maar even "seven samurai" of iets dergelijks. dit is ook een actiefilm maar wordt zelfs nog hoger gewaardeerd dan fight club. :wink:

zonder alle genres tekort te doen kun je wel stellen dat er nu eenmaal goede en wat slechtere films worden gemaakt.

oscars zijn niet altijd garantie voor de beste films. titanic heeft veel oscars gewonnen maar die film doet mij persoonlijk erg weinig.
:wink:

Sonic
11-08-2004, 17:57
Slotjeuuuuhhhh

Harry stadman
11-08-2004, 18:01
Slotjeuuuuhhhh

Inderdaad:
oeverloze discussies over smaak!
hier valt nu eenmaal niet over te twisten.

iemand MAG figt club niet goed vinden.

Philippe
11-08-2004, 18:21
Oscars, Emmy Awards etc. zijn niet voor niks in het leven geroepen.
Het geeft aan hoe een film in de smaak ligt, of helemaal niet (rasberry awards)

Opzich is het nomineren natuurlijk wel een hele eer, wat dus ook bij Fight Club is gebeurt, maar het uiteindelijk ook de prijs binnen slepen is een ander verhaal.

Vind ik weer zo'n kortzichtige redenering. Precies alsof films die voor geen enkele prijs genomineerd worden of net naast de prijzen grijpen, per definitie slecht/minderwaardig zijn.

De Oscars moet je trouwens niet beschouwen als het walhalla van de filmwaarheid. Legio voorbeelden van films en acteurs die om duistere redenen geen enkele Oscar gewonnen hebben.

SLASH
11-08-2004, 19:28
1 van de beste films die ik gezien heb denk ik.
Bleef zeker een paar dagen door mn hoofd spoken

Alex van den Berg
11-08-2004, 20:19
Slotjeuuuuhhhh

Inderdaad:
oeverloze discussies over smaak!
hier valt nu eenmaal niet over te twisten.Of je over smaak kunt twisten... mwoh... niet echt! Je hebt een goede smaak of een slechte smaak... en dat kun je uitvechten... :mrgreen:

En Fight Club... tja... ach... vreeeeemde film maar steeeeeeengoed! :D

Ik had deze thread opengelaten omdat ik eerst even wilde kijken hoe hij zich ging ontwikkelen, maar het lijkt er inderdaad op dat er weinig tot geen verschil is met een reeds langer bestaande thread.

Deze gaat dus op slot en de discussie kan vrolijk verder gaan in:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=4160