PDA

Bekijk de volledige versie : Star Trek The Next Generation



Marco
08-01-2002, 20:57
Ja, ja eindelijk gaat Paramount ST:TNG op DVD uitbrengen, als het goed is 15 maart. Ik hoop dat Paramount wel dezelfde boxen gaat uitbrengen. Want laten we eerlijk wezen. Vele hebben de video's in huis, anderen hebben alle/enkele afleveringen gezien op TV. Dus om ST:TNG een succes te maken op DVD moet Paramount alle registers opentrekken. En dat doen ze goed.

Zie hier een preview hoe de box eruit gaat in de U.K.

http://www.kaneda.freeserve.co.uk/dvdtimes/tng-box.jpg

Bron: DVDTimes (http://www.dvdtimes.org.uk/index.cgi?page=News&id=2578)

Alex van den Berg
08-01-2002, 22:41
*KWIJL* :cool:

En zo ziet het er dan uit wanneer je uiteindelijk zo'n € 650 lichter bent en alle 7 jaargangen in je kast staan... :D

http://www.kaneda.freeserve.co.uk/dvdtimes/tng-set.jpg

starbuck
08-01-2002, 22:43
kwijl kwijl kwijl kwijl

beam me in scotty

Eindelijk, hier ga ik mij verschrikkelijk op verheugen, tng op dvd, dat ik dit mag meemaken, een hoogtepunt in mijn leven nadert.

Als deze zo in nederland uitgebracht wordt koop ik aandelen paramount als dank. ik wordt gek.


sorry maar ik ben een beetje enthousiast.:D

Alex van den Berg
08-01-2002, 22:56
sorry maar ik ben een beetje enthousiast.:D Maakt niet uit hoor... Ik sta hier ook nog steeds te dweilen... Zeker nadat ik zag dat het eerste seizoen vanaf 4 Maart bij Amazon.uk op regio-2 wordt aangeboden... Gevolgd door het tweede seizoen op 6 Mei...:cool: :cool:

Marco
08-01-2002, 23:01
En als Paramout U.K. zich aan hun releaseschema houdt. Dan komt Star Trek Next Generation Season 3 Boxset in Juli, en Star Trek Next Generation Season 4 Boxset in September. Kan wel een duur Star Trek jaar worden.

BTW: nog 1 Star Trek gerucht. Enterprise Seizoen 1 schijnt eind van dit jaar op DVD te komen.

Mike Philippens
09-01-2002, 00:22
Oh my Gooooood!!
Ik zal de familie inlichten: de komende 7 jaar weten ze wat ik voor mijn verjaardag wil hebben...

Getver, mijn hele toetsenbord zit onder de kwijl :p

Mike Philippens
09-01-2002, 00:24
BTW: nog 1 Star Trek gerucht. Enterprise Seizoen 1 schijnt eind van dit jaar op DVD te komen.
Ik heb de eerste 6 afleveringen op CD-ROM (avi's). Kon niet wachten tot ze op TV komen. Ziet er leuk uit. Seven heeft een waardig opvolgster gekregen in dat Vulkaanse ijskonijn.

Alex van den Berg
09-01-2002, 00:54
Ziet er leuk uit. Seven heeft een waardig opvolgster gekregen in dat Vulkaanse ijskonijn. Jij hebt het nu waarschijnlijk over de Star Trek Voyager serie... Ook errug lekker, maar waarschijnlijk duurt dat nog een jaartje... of twee...
Marco bedoelt met "Enterprise" waarschijnlijk The Original Series... met Kirk en Spock...

Ach ja... seven seizoenen TNG... Seven of Nine... Het is ook niet gemakkelijk om je hoofd erbij te houden na zo'n exciting nieuwtje... :D

Mike Philippens
09-01-2002, 09:18
Jij hebt het nu waarschijnlijk over de Star Trek Voyager serie... Marco bedoelt met "Enterprise" waarschijnlijk The Original Series... met Kirk en Spock...
Nou ben jij weer in de war, Alex.
Enterprise is de nieuwe serie en speelt zich af een kleine eeuw ná First Contact (de film én de gebeurtenis - als je 'into' Star Trek bent) met Scot Bakula als Captain Archer.
Een van de crewleden is een Vulkaanse dame die je eigenlijk wel de opvolgster van Seven of Nine kan noemen, qua figuur dan...
(wink-wink, nudge-nudge, say no more squire...) :D

marcel
09-01-2002, 10:00
Zeg Mike vondt jij ook niet dat die begin tune van Enterprise dus gewoon niet kan.
Dat hoort er toch niet bij?
Voor de rest , ik ben gek op ijskonijnen.

Mike Philippens
09-01-2002, 10:53
Zeg Mike vondt jij ook niet dat die begin tune van Enterprise dus gewoon niet kan.
Inderdaad! Vreselijk 'Amerikaans'. Ook dat filmpje is vreselijk patriotistisch. Wat mijn trouwens opvalt is dat men een beetje afstand lijkt te nemen van Star Trek. Klinkt gek, maar alles series tot nu toe heten Star Trek nogwat. Deze heet alleen Enterprise, en bij de begintitels staat terloops vermeld dat het gebaseerd is op Star Trek by Gene Roddenberry. Zou dat nou met rechten te maken hebben? Wil (P)Rick Berman niet teveel betalen voor de naam Star Trek? Buiten dat denk ik dat de serie nog wel een beetje moet 'zetten', maar op zich ziet het er wel leuk uit;leuke types.
BTW: ijskonijnen doen het bij mij ook wel :D
Maar strikt genomen is het een beetje erg sexistisch om alweer een goedgevormde dame in een strak pakje op een prominente plaats in de serie op te nemen. Laten we eens een lijstje doornemen:
TOS
Nurse Chappel
Lt.Uhura (micro-rok!)
TNG
Counselor Troy
Voyager
7of9
Enterprise
T'Pol

Nurse Chappel werd trouwens gespeeld door de vrouw van Roddenberry, Majel Barret-Roddenberry die tevens de stem is van de computer in TNG en Voyager en ook nog eens de moeder van Troy speelt. Daarmee is ze de enige die in alle ST series meespeelt (behalve dan nu Enterprise geloof ik).

marcel
09-01-2002, 11:08
Daarmee is ze de enige die in alle ST series meespeelt (behalve dan nu Enterprise geloof ik).
Wat niet is kan nog komen, de moeder van troy kwam ook niet meteen om de hoeken zetten in de serie.

Alex van den Berg
09-01-2002, 15:52
Nou ben jij weer in de war, Alex.
Enterprise is de nieuwe serie en speelt zich af een kleine eeuw ná First ContactVerrek ja... Was ik inderdaad al van op de hoogte... En jij hebt de eerste afleveringen al gezien?!?! *jaloers* :cool:

RDV
10-01-2002, 05:56
Is er ook een datum bekent voor de release in Nederland :confused:

Marco
11-01-2002, 07:37
Paramount US kondigt Star Trek The Next Generation officieël aan.

Each season of STAR TREK: THE NEXT GENERATION is presented in a highly collectable box set, with seven discs (Season 2 has 6 discs) and a pull-out booklet of episode information and panoramic montage of the crew. Moving forward, each season of STAR TREK: THE NEXT GENERATION will be released as a box set to create an attractive library of the entire series. This will appeal not only to fans of Star Trek but any consumer who loves DVD.
DVD Contents:

Disc 1: Encounter at Farpoint Parts 1 & 2 (episodes 101, 102), The Naked Now (103), Code of Honor (104)
Disc 2: The Last Outpost (107), Where No One Has Gone Before (106), Lonely Among Us (108), Justice (109)
Disc 3: The Battle (110), Hide and Q (111), Haven (105), The Big Goodbye (113)
Disc 4: DataLore (114), Angel One (115), 11001001 (116), Too Short a Season (112)
Disc 5: When the Bough Breaks (118), Home Soil (117), Coming of Age (119), Heart of Glory (120)
Disc 6: The Arsenal of Freedom (121), Symbiosis (123), Skin of Evil (122), We'll Always Have Paris (124)
Disc 7: Conspiracy (125), The Neutral Zone (126),

Special Features

Disc 7 of the DVD includes the following special features:

The Beginning: focusing on the challenges of creating a new series and keeping to Gene Roddenberry's vision. Includes interviews with Roddenberry, Patrick Stewart, Robert Justman (former producer of the Original Series), Rick Berman (Co-Executive Producer at the time), Jonathan Frakes, Marina Sirtis, Denise Crosby and other cast members.

Selected Crew Analysis: features first season cast members talking about their roles, their acting backgrounds prior to being cast and their impressions of the Star Trek legacy. Also features a comparison between the launch of the series in 1987 and the comments from the cast seven years later (1994), using archive interviews and b-roll to present a fascinating ‘before' and ‘after' look from the series cast members.

The Making of a Legend: features commentary from the first season production staff members: Michael Westmore (Make-up), Herman Zimmerman (Production Designer), Mike Okuda (Scenic Artist), Richard Stembach (Scenic Artist), Dan Curry (Visual Effects), Peter Lauritson (Co-Producer), Rick Berman and others, as they discuss the making of the new series. Uncovers information on how the beaming effect is achieved, Worf's make up process and how much time and effort goes into creating each episode.

Memorable Missions: cast and crew discussions of specific episodes and events that occurred during the first season.

Picking up decades after Captain Kirk and his original crew left off, Emmy-winning STAR TREK: THE NEXT GENERATION follows the exciting adventures of Captain Jean-Luc Picard (Patrick Stewart) as he leads an all new U.S.S. Enterprise on adventurous missions into deep space. The series also stars Jonathan Frakes as William T. Riker, LeVar Burton as Geordi La Forge, Denise Crosby as Tasha Yar, Michael Dorn as Worf, Gates McFadden as Beverly Crusher, Marina Sirtis as Deanna Troi, Brent Spiner as Data and Wil Wheaton as Wesley Crusher.

The DVD of STAR TREK: THE NEXT GENERATION - SEASON ONE is presented in a full frame version and the audio is presented in Dolby Digital 5.1 and Dolby Digital 2.0 Stereo. The DVDs are subtitled in English and closed-captioned for the hearing-impaired.

STAR TREK: THE NEXT GENERATION - SEASON ONE carries no suggested retail price but is expected to be priced by retailers for their customers at under $100. It is not rated in the U.S. by the Motion Picture Association of America and is rated G in Canada. Each disc has a running time of approximately 176 minutes, with the exception of disc seven, which has 88 minutes of features and approximately 60 minutes of special features. All seven discs are encoded with the Macrovision‘ AntiCopy process.

Aangezien Paramount over het algemeen over alle regio's gelijk is, mogen we al aannemen dat alle extra's ook op de R2 versie staan.

Marco
11-01-2002, 07:38
Zo ziet de Amerikaanse verpakking eruit. Geef mij maar de Europese verpakking maar.

http://www.dvdfile.com/images/box_art/packaging/startrek_tng.jpg

Pjot77
11-01-2002, 08:14
Je kan hier (http://www.fsfa.org/enterprise/media.htm) wat info van de nieuw Star Trek serie downloaden, waaronder de nieuwe openings sequence. Yuck! Wat een grafmuziek! Klinkt helemaal niet meer als een Star Trek deuntje.....niet meer dat synthesizer-achtig......Damn :mad:

Gôh, waarom hebben ze T'Pol in zo'n strak pakkie gestopt, ik zou het echt niet weten ;)

maar al moest ik T'Pol een Borg designation geven dan werd ze 5 of 9, want 7 of 9 is toch wat mooier vind ik :p

Martin van Tuijl
11-01-2002, 14:19
Gôh, waarom hebben ze T'Pol in zo'n strak pakkie gestopt, ik zou het echt niet weten ;)http://members.home.nl/mvtonline/Jolene2.jpg Dat is voor mij ook een groot raadsel! :D

martin
11-01-2002, 16:47
Wat zouden die 2 bobbels zijn wat onder dat shirtje zit.

de eerste 2 jaargangen van startrek ;)

Mike Philippens
11-01-2002, 18:30
maar al moest ik T'Pol een Borg designation geven dan werd ze 5 of 9, want 7 of 9 is toch wat mooier vind ik :p
Je zou ze ook beiden een Silicon Graphics designation kunnen geven, want voor T'Pol en Seven geldt:

More silicon than a Sparc Station...
Bovendien heeft Jerry Ryan (Seven dus) een 'stout' verleden in de film industrie. Voor Star Trek moest ze in een andere categorie aan haar centjes komen...

Marco
11-01-2002, 21:50
http://www.w2designs.plus.com/Pics/uktng-small.jpg

Weet eigenlijk niet hoe groot (kwa kb) ik hier op dvd.nl mag neerplaatsen (en ik wil rekening houden dat niet iedereen kabel/ADSL heeft) dus zet ik maar een link naar:
http://www.w2designs.plus.com/Pics/uktng.jpg

Martin de Goeij
11-01-2002, 21:57
*KWIJL* :cool:

En zo ziet het er dan uit wanneer je uiteindelijk zo'n € 650 lichter bent en alle 7 jaargangen in je kast staan... :D

Afbeelding TNG boxen

Voordeel: je kunt wel je interieur erop aanpassen;) Of gaan time-sharen:D
Ik snak wel naar die aflerveringen, ook van Voyager-serie, net "scorpions"gekeken..erg spannend

Enric Batista
13-01-2002, 10:06
Ja! Ik wil alle seizoenen!! Waar kan ik tekenen?.....maar....uh....shit, ik denk dat ik weer eens staatsloten ga kopen of zo....of een bank beroven....of iedere dag boterhammen eten (i.p.v. friet en hamburgers en hotdogs).

To boldly spend like no man has done before!

Ge611
17-01-2002, 11:51
Is het al bekend wanneer die uit komt met nl subtitels?

Marco
18-01-2002, 06:27
Is het al bekend wanneer die uit komt met nl subtitels?
ST:TNG box staat in de Benelux gepland voor 15 maart 2002.

starbuck
18-01-2002, 09:26
ST:TNG box staat in de Benelux gepland voor 15 maart 2002.

" and as from that day, 15 march will be known as next generation day"


Ik heb al vrij genomen :)

Michiel
18-01-2002, 10:35
hey isser ook iets bekend van wanneer die nieuwe serie Enterprise op de (nou zeg ik wat) nederlandse TV te zien is???
want euhm ik heb nog steeds geen kabel of adsl dus dat schiet dan ook nie echt op!!!!!

Marco
18-01-2002, 19:43
Helaas de release datum is naar achteren geschoven. Het wordt 28 Maart.
Link persbericht (http://www.dvdinfo.be/pers/paramount/17012002.html)

Goed nieuws. Volgens de planning van Paramount H.E. Benelux is het wel de bedoeling dat ALLE 7 seizoenen dit jaar wordt uitgebracht (in de Benelux).

http://www.dvdinfo.be/pers/paramount/st-tng-s1.jpg

Marco
21-01-2002, 22:33
R2 Project (http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=7&articleId=3346) heeft wat leuke (nieuwe) plaatjes van ST TNG gezet.

http://www.r2-dvd.org/pics/Sleeves/paramount/STTNG/Image2.jpg

starbuck
03-03-2002, 09:33
Yes, deze maand is het zover.......

Nu maar goed de verkooppunten in de gaten houden of er niet een winkel eerder begint met de verkoop.

starbuck
11-03-2002, 09:27
In het "free" magazine staat een pagina grote advertentie met daarin de next gen box verkrijgbaar vanaf 19 maart , ik begin al een beetje te trillen:)

Ohjajoh!?
11-03-2002, 09:36
ik begin al een beetje te trillen:)

Ja, mijn spaarpot ook!!!

Jordé den Tenter
11-03-2002, 09:50
Ik hoop dat de MAKRO een leuk prijsje versierd ongeveer 100 E'tjes inc BTW

Jaded
11-03-2002, 17:55
Ik hoop dat de MAKRO een leuk prijsje versierd ongeveer 100 E'tjes inc BTW
Volgens Alex kosten de 7 jaargangen een € 650.
Dat is dus een € 92 per jaargang/box.
Of een € 13 per dvd.

Met een beetje geluk heb je de boxen ergens voor een € 70 - 80, met één of andere aktie.

In de pre-order bij dvdzone2 (www.dvdzone2.be) staat het eerste seizoen voor € 99,99.

In ieder geval is het een prijselijke aangelegenheid.

Martin de Goeij
11-03-2002, 19:17
In de pre-order bij dvdzone2 (www.dvdzone2.be) staat het eerste seizoen voor € 99,99.

In ieder geval is het een prijselijke aangelegenheid. idd...maar heb hen weten te reserveren voor € 105.xx incl. verzenden (speciale deal)
:)

Ohjajoh!?
27-03-2002, 08:26
"De echte Star Trek liefhebbers hebben hem al in huis.
Seizoen 1 van Star Trek The Next Generation.
Dat wordt nu gemiddeld zo'n drie aflevering per week kijken (meer mag natuurlijk altijd), dan ben je door het eerste seizoen heen en kun je meteen aan seizoen 2 beginnen.
Deze komt uit op 30 mei 2002.
Dus ga maar vast sparen, want ook het tweede seizoen wil je niet missen. DVD-Home kan je vertellen dat je nog nooit zo veel detail hebt gezien (vooral niet als je een slecht kabelaansluiting hebt!) en nu vliegt de Enterprise van voor naar achter en va links naar rechts in je kamer.
Ook de extra's zijn nog nooit vertoond in Nederland en zijn leuke weetjes over de cast en crew".

ferry8
27-03-2002, 08:53
joe.,.......ik raad af om de season 2 box aan te schaffen voor die 90 euro's......niet waard...slechts 3 goede afleveringen in deze seanon 2:

Where Silence Has Lease : While en route to the Morgana Quadrant, the U.S.S. Enterprise is engulfed by a mysterious "hole" having no dimensions and void of all energy and matter.
Time Squared :When the U.S.S. Enterprise encounters a Federation shuttlecraft cartwheeling out of control through space, the starship pulls it into the shuttle bay.
Q Who? : Picard's nemesis, the powerful, extra-dimensional being named Q, hurls the U.S.S. Enterprise across the galaxy after Picard refuses to let him become a member of the crew.

.....het zijn daarentegen wel top afleveringen vooral Q Who....met de eerste kennismaking met de Borg........

door stakingen in Hollywood en een gebrek aan kijkers is dit seizoen ingekort naar 22 aflevringen ipv 26.......maar goed ookwant de andere 23 waren echt niks......

Kijk uit naar season 3, 4 en 5......deze zijn echt de beste....
vooral season 3 want vanaf toen hebben ze een verbeterde theme song en nieuwe uniforms.........

starbuck
20-05-2002, 08:25
Het is bijna 30 mei !!!


Zijn er nog meer mensen die hem net als deel 1 gelijk gaan aanschaffen.?

Ohjajoh!?
20-05-2002, 13:16
Het is bijna 30 mei !!!


Zijn er nog meer mensen die hem net als deel 1 gelijk gaan aanschaffen.?

Dacht het wel! Ben benieuwd of die dit keer weer voor €80 te koop staat.

Alex van den Berg
20-05-2002, 13:36
Zijn er nog meer mensen die hem net als deel 1 gelijk gaan aanschaffen.? Absoluut !!
Sterker nog... Ik denk dat ik 'm op 29 mei al heb... :D

Martin de Goeij
20-05-2002, 13:38
Ik wil STNG 2 zeker aanschaffen, twijfel alleen over het juiste moment. De vorige x had ik (met geduld) +/- € 20 kunnen besparen...:mad: :o Het goedkoopste waar ik hem nu gezien heb, is bij dvdzone2 (€ 99.99)

Martin de Goeij
20-05-2002, 13:43
Absoluut !!
Sterker nog... Ik denk dat ik 'm op 29 mei al heb... :D Vertel! :cool: waar, en nog meer trés importante: tegen welke prijs?:confused: :)

upje
20-05-2002, 14:06
Even een domme vraag tussendoor: er staat 'fullframe', dus dit is 4:3? Zou een beetje zonde zijn ivm mijn mooie breedbek-tv, maar ja ik neem aan dat het originele formaat 4:3, toch?

Alex van den Berg
20-05-2002, 18:17
Vertel! :cool: waar, en nog meer trés importante: tegen welke prijs?:confused: :) Hehehehe... Kwestie van de juiste contacten... en een "groot-afnemers korting"... :D

Alex van den Berg
20-05-2002, 18:21
er staat 'fullframe', dus dit is 4:3?Klopt!

[B]Zou een beetje zonde zijn ivm mijn mooie breedbek-tv,Geen zorgen... Dit beeldformaat veroorzaakt geen defecten aan je apparatuur... :D

[B]maar ja ik neem aan dat het originele formaat 4:3, toch? Klopt... :)

Martin de Goeij
20-05-2002, 20:32
Hehehehe... Kwestie van de juiste contacten... en een "groot-afnemers korting"... :D de Makro?;)

Ohjajoh!?
29-05-2002, 08:13
Officiele release datum 30-05-02. Het is nu 29-05-02. Iemand al iets gezien in de winkels?

Tremor
29-05-2002, 17:59
Alleen die prijs he.
Meestal ergens tussen de 120 en de 130 euro.

Box 1 heb ik gekocht bij de Makro voor 101 euro (incl.) dus ik hoop dat zij Box 2 ook voor die prijs hebben.

Marco
29-05-2002, 18:39
Officiele release datum 30-05-02. Het is nu 29-05-02. Iemand al iets gezien in de winkels? Nee, helemaal niks. Heb gekeken in Haarlem-Centrum, maar daar moet ik denk ik niet wezen. Morgen maar ff Amsterdam nachecken :)

Arjen van den Doel
30-05-2002, 09:23
S1 was bij de media-markt 80 euro.... 2 dagen... daarna was tie 100 euro.... ik hoop dat s2 ook maar 80 euro kost....

net gebeld... en ze hebben hem nog niet... jammer... strax nog maar es bellen...

Anonymous
30-05-2002, 11:43
Ben heel benieuwd of iemand hem al heeft?
Ben vooral benieuwd of ie bij MM Arena al te halen is en wat ie daar kost :D
Wil er namelijk vanavond heen, dus....

Ohjajoh!?
30-05-2002, 11:57
S1 was bij de media-markt 80 euro.... 2 dagen... daarna was tie 100 euro.... ik hoop dat s2 ook maar 80 euro kost....


Daarom wil ik zo snel mogelijk weten wanneer die er is bij MM, want het scheelt wel 20 euro! (ten minste als ze hem weer voor die prijs verkopen)

Florus
30-05-2002, 17:29
Weet iemand al meer? :confused:

Arjen van den Doel
30-05-2002, 19:06
Weet iemand al meer? :confused:

Ik heb gehoord bij MM:Centrum voor 95 euro....vanaf vandaag...
dus rennen naar de MM

Anonymous
31-05-2002, 11:01
Ik heb gehoord bij MM:Centrum voor 95 euro....vanaf vandaag...
dus rennen naar de MM
thanks for the info, maar uh, MM:Rotterdam centrum of MM:Amsterdam centrum :confused:
En weet iemand al wat ie bij MM:Amsterdam Arena kost?

Arjen van den Doel
31-05-2002, 13:08
oh ja sorry.

Rotterdam.

btw. rotterdam alexandrium is ook €95,= 'k heb hem net gehaald.

Digi-gek
05-06-2002, 16:07
Afgelopen donderdag heb ik seizoen 2 van Star Trek TNG meteen gekocht. Ik heb de volle mik betaald omdat ik gewoon niet kon wachten (en ik niet bepaald in de buurt woon van de MM :( ). De kwaliteit van de set is iets beter als de volgende, wat veel beloofd voor Box 3. Als ik het goed heb begrepen is dat het eerste seizoen dat vastgelegd is op digitale videotape of iets dergelijks.:p

De afleveringen zijn veel beter als ik me kon herinneren en zeker beter als het eerste seizoen. Maar eigenlijk is de aflevering Q Who? die € 120 al waard. Wat een geweldige aflevering is dat. Daarnaast vond ik de afleveringen Where Silence has Lease, Elementary, Dear Data, Loud as a Whisper, Contagion en Time Squared ook geweldig. Echt de moeite waard. En nu op naar box 3 die 26 julie uit komt.:cool:

Henk Heideveld
06-06-2002, 12:45
[i]Originally posted by Alex van den Berg
En zo ziet het er dan uit wanneer je uiteindelijk zo'n € 650 lichter bent en alle 7 jaargangen in je kast staan... :D
http://www.kaneda.freeserve.co.uk/dvdtimes/tng-set.jpg
Ik ben net gescheiden en ben niet van plan te hertrouwen, dus dat biedt mogelijkheden om dit te vewezenlijken.:D :D :D

Nathan Strik
06-06-2002, 13:12
Ik ben net gescheiden en ben niet van plan te hertrouwen, dus dat biedt mogelijkheden om dit te vewezenlijken.:D :D :D Hehe, en je ex zich maar afvragen waar haar alimentatie blijft... LOL :D
Maar misschien moet ik binnenkort ook maar eens een seizoentje ST:TNG aanschaffen. Alhoewel ik geen super Trekkie ben, vond ik TNG zeker een goede serie.