PDA

Bekijk de volledige versie : Audio line-in op een Packard Bell EasyNote E3215 laptop



Oakey
15-08-2004, 15:21
Aangezien een deel van jullie vreselijk technisch is, kom ik even met een niet echt dvd-gerelateerde vraag:
Ik heb een Packard Bell EasyNote E3215 laptop. Nu wil ik via de line-in muziek opnemen (via mijn platenspeler en versterker). Ik krijg het alleen absoluut niet voor elkaar en nu vrees ik dat het aan de laptopaansluitingen zelf ligt.
Ik heb 2 audio-aansluitingen, 1 voor de microfoon: http://supcontent.gateway.com/support.gateway.com/s/Mobile/Solo_Series/p2150/mic.gif, en een andere waar dit tekentje bij staat: http://supcontent.gateway.com/support.gateway.com/s/Mobile/Solo_Series/p9300/right2.jpg
Dat zou de line-in zijn als je naar het tekentje kijkt, ware het niet dat ik hier mijn geluidsboxjes op aangesloten heb (dan zou het dus line-out zijn).

Wanneer ik nu probeer om met een stereostekkertje via de mic-ingang op te nemen, gaat dat wel, maar is het geluid mono. Waardeloos dus om muziek op te nemen (ik wil een deel van mijn platen op cd zetten zodat ik ze ook in de auto kan luisteren). Via de andere audio-ingang lukt het helemaal niet (ik hoor geen geluid)! Uiteraard heb ik de volumeinstellingen van alle audio-apparaten voor zowel opnemen als afspelen aangepast via Windows-volumeregeling. Audiocard is Realtek AC'97.

Wie kan me helpen? Bestaat er zoiets als een audio-poort die zowel line-in als line-out is? zoja, wat moet ik dan in de software aanpassen om naar line-in over te schakelen?

Martin Stanneveld
15-08-2004, 15:31
Een microfoon is idd mono, de andere lijkt mij een line-out. Je kan dus alleen in mono opnemen, helaas.

Oakey
15-08-2004, 15:32
Een microfoon is idd mono, de andere lijkt mij een line-out. Je kan dus alleen in mono opnemen, helaas.

f**k :evil:

Martin Stanneveld
15-08-2004, 15:33
En een line-out die tevens als line-in kan functioneren lijkt me technisch gezien niet mogelijk.

Martin Stanneveld
15-08-2004, 15:35
Ik weet niet of er geluidskaarten voor laptops zijn, maar dan zou je die moeten vervangen voor eentje met line-in