PDA

Bekijk de volledige versie : Bose 3.2.1 GS



Oscar P.
17-08-2004, 16:07
Dit "ingenieuze" systeem van Bose is de laatste aanwinst van m'n ouders. Zoals jullie vast weten werkt dit op twee speakers. En eerlijk is eerlijk, het geluid dat eruit komt is fantastisch en zelfs ruimtelijk. Het vervormd ook helemaal niet.

Maar om toch het gehele surround te krijgen had een vriend van mij het advies om een uitbreidingsset te kopen (en hij heeft er net zoveel verstand van als dat ik heb). Doet dit afbreuk aan de kwaliteit om komt dit de kwaliteit juist ten goede?

Alvast bedankt.

rene0987
17-08-2004, 17:27
wat voor uitbreidings set? :?

want als ik denk dat een uitbreidings set 2 extra speakers achter is dan is het hele verhaal van het 3.2.1 set weg.

en volgens mij kun je geen extra speakers op de hoofd unit aansluiten maar dat is maar een gokje :oops:

Johan van den D.
17-08-2004, 21:12
maar dat is maar een gokje :oops:Je gokt inderdaad goed.
In dat geval ben je een berg geld kwijt voor het Bose setje en je ben het principe van 2 speakers ook kwijt.
Dan zit je dus weer vrijwel aan een normale surround opstelling.
Dat Bose zelf al zo,n mogelijkheid bied zeg genoeg over het 3.2.1 principe lijkt me.
:wink:

rene0987
17-08-2004, 22:08
en ik neem aan dat als iemand zo'n systeem neemt dat ie geinformeert word over de mogelijkheden en de beperkingen van zo'n systeem.

en omdat het bose systeem alles behalfe goedkoop is snap ik al helemaal niet waarom hij er dan nog 2 extra speakers bij wil hebben.

dan had ie net zo goed meteen een 5.1 set kunnen kopen.

maar Oscar P. heeft nog niet gereageert dus messchien dat ie met een uitbreidingsset wel iets heel anders bedoelt :)

Martin Stanneveld
17-08-2004, 22:09
Hoe krijgen ze het eigenlijk voor elkaar om uit 2 boxen en een subwoofer surround sound te krijgen? :? Zal dat iets te maken hebben met het misleiden van het gehoor oid?
Lijkt me toch stug dat een bose setje met 2 luidsprekers zich kan meten met een normale 5.1 set.
Misschien moet je het eerst horen, maar op papier kan ik het me niet voorstellen.

rene0987
17-08-2004, 22:15
het hele systeem werkt met reflecties via de muren
daarmee schiet ie als het ware all het geluid wat normaal over de rears gaat via de zijkant van de speaker via de zij muur naar de luisterplek.

hetzelfde princiepe als hun direct reflecting speakers.

of het werkt kan ik niet over oordelen maar ik denk wel dat het een normale 5.1 set niet haald kwa geluidskwalitijd.
:roll:

Oscar P.
18-08-2004, 07:39
Bedankt voor alle snelle reacties, omdat ik eigenlijk alleen op m'n werk aan het internetten ben ( 8) ) reageer ik nu pas...

Het is in eerste instantie ook niet de bedoeling dat m'n ouders er meer speakers bijkopen.
Het was een idee van een maatje van me en wij dachten er zelf ook iets anders over... :)

Nu is dat in elk geval bevestigd, dank u.

Het geluid dat eruit komt is trouwens echt schitterend, gisteravond nog voluit Queen - Live at Wembley gedraaid. Echt geweldig gewoon.

Er staat trouwens een jukebox uit 1956 naast en die komt qua geluid, geloof het of niet, akelig dicht in de buurt. Het is alleen zo dat het toch slijt en die singletjes niet meer geweldig zijn...

Maar in elk geval bedankt,

Oscar

Oscar P.
18-08-2004, 07:45
Dat Bose zelf al zo,n mogelijkheid bied zeg genoeg over het 3.2.1 principe lijkt me.
:wink:

Ik heb geen idee of er echt een uitbreidingsset bestaat...

Was ook meer bedoeld om de twee te vervangen voor vijf nieuwe. (als dat al mogelijk is)
Maar dat gaat na deze reacties absoluut niet door.

Johan van den D.
18-08-2004, 16:25
Lijkt me toch stug dat een bose setje met 2 luidsprekers zich kan meten met een normale 5.1 set.
Misschien moet je het eerst horen, maar op papier kan ik het me niet voorstellen.Dat gaat dus ook niet in de praktijk.
Opzich klink het wel leuk maar niet te vergelijken met de eerste de beste 5.1 setup.
Kortom, je krijg minder voor meer €€€. :wink:

Let wel, ik zeg niet dat het slecht klinkt maar noem het geen alternatief voor een 5. setup. :o
En dan heb ik het nog niet over de prijs. :?

Johan van den D.
18-08-2004, 16:31
Ik heb geen idee of er echt een uitbreidingsset bestaat..Jawel, een collega is er namelijk ook mee bezig geweest.
Zelf heb ik die uitbreidingsset niet gehoord of gezien omdat er daar niet bij was maar hem werd het ook verteld als zijnde een "uitbreidingsset".
Uiteindelijk heeft hij toch voor iets anders gekozen om de reden dat het met alleen de twee speakers geen 5.1 lijkt en met de "uitbreidingset" gewoon veelste duur werd voor het geleverde geheel.
Hoe het officieel in elkaar steekt weet ik dus ook niet.

Djklodder
20-08-2004, 04:55
De werking van die 2 speakers is idd door reflecties via de muur. Met reflecties krijg je faseverschuivingen in het geluid met als resultaat dat je geluid gaat verliezen doordat 2 exacte golven tegenover elkaar zich opheffen. Dit is dan ook de reden dat allen normale speakermerken dit zoveel mogelijk proberen te vermijden....op een merk na :(

Op de opmerking dat bose niet vervormd, zou ik willen zeggen dat het niet meer vervormd (dan anders), maar dat is mijn bescheiden mening.
Veeel te veel mid, schel hoog en een slappe bas, maar gelukkig is geluid ook smaak gevoelig :wink: :mrgreen:

audiofreak1
20-08-2004, 21:01
dat een bose set bijna net zo klinkt als een jukebox zegt genoeg over de geluidskwaliteit. Veel hoog, veel laag en geen midden. Uit den bose voor de echte muziekliefhebber.

g-j-t
22-08-2004, 13:07
dat een bose set bijna net zo klinkt als een jukebox zegt genoeg over de geluidskwaliteit. Veel hoog, veel laag en geen midden. Uit den bose voor de echte muziekliefhebber.


HELEMAAL mee eens.

Oscar P.
23-08-2004, 12:52
dat een bose set bijna net zo klinkt als een jukebox zegt genoeg over de geluidskwaliteit. Veel hoog, veel laag en geen midden. Uit den bose voor de echte muziekliefhebber.

Weleens een echte Jukebox gehoord?
En dan wel een goeie...
Voor de kenners; Wurlitzer 2000

Zo'n beetje het beste wat er ooit gemaakt is op dat gebied...

En die Bose klinkt wel beter dan die jukebox, gelukkig wel... :)

En m'n ouders zijn wel mensen die het erg simpel willen houden, twee speakers is zat voor ze... :) (nergens snoertjes enzo...)
Was ook maar een doodnormale vraag, dat die bose zo afgekraakt wordt vind ik zelf niet zo terecht...

Guest_05
23-08-2004, 14:28
Geluid blijft voor iedereen verschillend. Iedereen legt de lat op een andere hoogte. En de 1 vind bv veel hoog mooi, de ander juist veel bas, weer een ander weer anders. Ieder z'n smaak. Maar waar iedereen het meestal wel over eens is, is dat je het geluid zo vervormingsvrij mogelijk wilt hebben. En in mijn ogen is dat bij voorkeur niet via weerkaatsing....

Jobe
23-08-2004, 15:37
Voor eenieder die ECHT wil weten hoe de Bose technologie werkt, kopieer deze link(animatie-uitleg):

http://www.bose.com/controller;jsessionid=BqByYUnTvd2TnLv97eTNqxwB2Yvw VQ4TF5xkBj1YwjkFBZO2MrTf!2075209802!-67171782?event=VIEW_STATIC_PAGE_EVENT&url=/popup/tech_details/pop_techmod_321.jsp&pageName=/home_entertainment/theater/systems/dvd/321/index.jsp',574,500);
Na het zien van dit filmpje kan het verhaal over reflectie via de muur dus naar het rijk der fabelen verwezen worden. Dit zou immers ook betekenen dat als je bank niet tegen de achtermuur van de kamer staat, het systeem niet werkt. En het zou helemaal vreemd zijn wanneer een speakerset zijn eigen geluid expres zou laten uitdoven.

Zonder reclame te willen maken voor Bose, het surround-effect dat ze beweren te simuleren, is weldegelijk aardig. Mijn ouders hebben ook zo'n set staan. Ikzelf ga ook voor de normale 5.1, maar als je een hekel hebt aan snoeren is zo'n Bose zeker het overwegen waard (als je geld hebt natuurlijk :lol: ).

Johan van den D.
23-08-2004, 17:02
Zonder reclame te willen maken voor Bose, het surround-effect dat ze beweren te simuleren, is weldegelijk aardig. Mijn ouders hebben ook zo'n set staan. Ikzelf ga ook voor de normale 5.1, maar als je een hekel hebt aan snoeren is zo'n Bose zeker het overwegen waard (als je geld hebt natuurlijk :lol: ).Het gaat men hier niet zozeer om het eventuele slechte geluid van Bose (al moet ik zeggen dat het ook mijn geluid niet is) maar wel om het volgende.
1. De kwaliteit die Bose levert is te gering voor hetgeen wat je ervoor moet betalen.
Dus, het is te duur voor de (in dit geval) geluidskwaliteit die je krijgt.
Voor hetzelfde geld kun je gemakkelijk een beter resultaat vinden.
2. Het Bose 3.2.1 systeem kun je gewoon niet serieus vergelijken met een 5.1 setup en al helemaal niet van dezelfde prijsklasse.
Dat is waar het hier een beetje omgaat.

Jobe
23-08-2004, 17:06
Het gaat men hier niet zozeer om het eventuele slechte geluid van Bose (al moet ik zeggen dat het ook mijn geluid niet is) maar wel om het volgende.
1. De kwaliteit die Bose levert is te gering voor hetgeen wat je ervoor moet betalen.
Dus, het is te duur voor de (in dit geval) geluidskwaliteit die je krijgt.
Voor hetzelfde geld kun je gemakkelijk een beter resultaat vinden.
2. Het Bose 3.2.1 systeem kun je gewoon niet serieus vergelijken met een 5.1 setup en al helemaal niet van dezelfde prijsklasse.
Dat is waar het hier een beetje omgaat.

Akkoord, ben ik met je eens.

Djklodder
24-08-2004, 10:48
dat die bose zo afgekraakt wordt vind ik zelf niet zo terecht...
Vind ik wel prijs kwaliteit verhouding gezien. Heeeeel veel mensen kopen Bose omdat ze denken dat het het beste merk is. Daar probeer ik mensen altijd van te weerhouden. Laat ze eerst eens gaan luisteren naar ook andere merken en als ze dan toch voor Bose kiezen.....OK (moeten ze het zel weten (eikels :mrgreen: )).
Maar het zegt natuurlijk wel genoeg over de marketing van Bose. Dat is het enige in mijn ogen dat ze perfect doen :cry:

Djklodder
24-08-2004, 10:52
Waarom staat Bose ook al weer altijd apartin een hoekje in de winkel?....oh ja omdat je het niet mag gaan vergelijken met andere merken. Stel je voor dat ze door de mand vallen.

Harry stadman
24-08-2004, 11:20
Zonder reclame te willen maken voor Bose, het surround-effect dat ze beweren te simuleren, is weldegelijk aardig. Mijn ouders hebben ook zo'n set staan. Ikzelf ga ook voor de normale 5.1, maar als je een hekel hebt aan snoeren is zo'n Bose zeker het overwegen waard (als je geld hebt natuurlijk :lol: ).Het gaat men hier niet zozeer om het eventuele slechte geluid van Bose (al moet ik zeggen dat het ook mijn geluid niet is) maar wel om het volgende.
1. De kwaliteit die Bose levert is te gering voor hetgeen wat je ervoor moet betalen.
Dus, het is te duur voor de (in dit geval) geluidskwaliteit die je krijgt.
Voor hetzelfde geld kun je gemakkelijk een beter resultaat vinden.
2. Het Bose 3.2.1 systeem kun je gewoon niet serieus vergelijken met een 5.1 setup en al helemaal niet van dezelfde prijsklasse.
Dat is waar het hier een beetje omgaat.

netjes verwoord johan. :wink:

bose levert, in vele audiofiele ogen en oren, te weinig voor het geld.
het meeste geld zit in het design en niet in hetgeen het hoort te zitten, reproductie van zo goed mogelijk geluid. voor mensen die niet om kwaliteit geven kan bose mooi in de huiskamer staan. voor degene die toch kiest voor kwaliteit weet vaak wel wat anders te vinden. :wink:
vooral als men de speakers van bose gaat vergelijken in een luistertest. :wink:

Djklodder
24-08-2004, 13:12
Nou maken ze wel een fout in die mooie promo van ze (Bose link).
Lage tonen verplaatsen zich bolvormig en zijn wat dat betreft niet zo plaatsing gevoelig (verhoudingsgewijs). Hoge tonen daarintegen hebben maar een beperkte afstraling van de speaker (vaak zo'n 60-90graden). Hun theorie gaat dan bij mij ook niet echt op. Klinkt leuk voor de leek.

Rob Eric Blank
06-09-2004, 12:58
Een vriend van me heeft ook zo'n 3-2-1 set aangeschaft 2 jaar terug samen met zn plasma. 7000 Euro voor ene plasma en dan nog 1500 Euro voor die bose......maar nee, mijnheer wilde geen ander merk. Dit staat veel mooier. Nou dat klopt, ziet er mooi compact uit en geen draden.....alleen klinkt tegen vallend. Het klopt idd dat het soms wel lijkt of er enige vorm van surround is maar toch echt geen 5.1 Volgens mij heeft mn HK ook die functie om surround te kunnen nabootsen met 2 speakers. Klonk idd wel leuk, maar geen match voor het echte werk.
Leuk foefje wat bose doet met de 3.2.1, maar totaal geen match voor 5.1 en dan heb ik het nog niet eens over audio gehad. De 3.2.1 set is in stereo weergave ook erg slecht en menig set van vergelijkbare prijs is vele malen beter.
Bose ziet er leuk uit en dat is alles.