PDA

Bekijk de volledige versie : Video Film Express: Filmreleases in januari 2002



Eric van Ballegoie
09-01-2002, 13:28
Video Film Express: Filmreleases in januari 2002



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=227)

Mark S
09-01-2002, 15:09
Naked Lunch heb ik vorige week aangeschaft. Zelfs voor de verstokte Cronenberg-fan (like me...) een bijzondere, en vreemde film, die zich qua ondoorgrondelijkheid kan meten met Lost Highway van David Lynch. Het zal zeker iets helpen om eerst het boek van Burroughs te lezen.

De verhaallijn in het kort:
Een schrijver werkt tevens als insectenverdelger. Met het verdelgingsmiddel is duidelijk iets aan de hand, een aantal mensen gebruikt het als drug. Na te zijn gearresteerd wegens het bezit van een verboden middel schiet hij bij thuiskomst tijdens een Willem Tell spelletje zijn vrouw dood. In opdracht van als typemachine vermomde insecten reist hij daarna af naar Interzone alwaar hij verslag moet doen van zijn bevindingen....

Vaag?

Het is verder een typische Cronenberg film, met zijn voorliefde voor gebruik van organische parabolen en stoicijnse dialogen. Hopelijk verschijnen binnenkort nog meer Cronenbergfilms op R2 DVD...

Luther Hartog
09-01-2002, 16:37
Alleen "The Gift" lijkt me wel interessant:(

Oakey
09-01-2002, 18:58
Naked Lunch heb ik vorige week aangeschaft. Zelfs voor de verstokte Cronenberg-fan (like me...) een bijzondere, en vreemde film, die zich qua ondoorgrondelijkheid kan meten met Lost Highway van David Lynch. Het zal zeker iets helpen om eerst het boek van Burroughs te lezen.

Idd, want ik vond de film een stuk vager dan het boek. Lost Highway vond ik echter nog minder doorgrondelijk (en ook minder goed dan NL).

Marco
09-01-2002, 19:18
Netzoals Luther geld ook voor mij dat The Gift een zeer interessante film is. Alleen wil ik die specs niet echt geloven.
DolbySurround - 4:3. Moet het niet 1.85:1 en DTS zijn (volgens de geruchten dan). Afwachten maar of Videofilm express geen geintje uithaald met deze superfilm. Anders wordt het (weer) import.

Trouwens ik kan me vergissen, maar volgens mij was de huur versie van Chill Factor ook in DTS. Dus waarom is de koop DVD van CF dan in Dolby Digital 2.0?

Dennis Veldhuizen
09-01-2002, 19:51
7 days to live, zeker weten geen slechte film...
zie mijn review hier:
http://www.entertain-dom.com/ps2/index.php?artc=74

Mark S
10-01-2002, 07:21
Lost Highway vond ik echter nog minder doorgrondelijk (en ook minder goed dan NL)
By Lost Highway had ik na de 1e keer kijken het gevoel in de zeik te worden genomen. Maar de film laat zoveel ruimte open voor verschillende interpretaties van het verhaal dat je 'em keer of keer opnieuw kunt bekijken en ontdekken. En genoeg stof oplevert voor levendige discussies. Voor enige houvast kun je terecht in de
City of Absurdity (http://www.geocities.com/~mikehartmann/losthighway/lhcast.html)

phuitema
11-01-2002, 14:54
Probeer "mulholland drive" eens .. volgens mij zijn beste werk tot nu toe, maar smaken verschillen.

Oakey
11-01-2002, 15:23
Probeer "mulholland drive" eens .. volgens mij zijn beste werk tot nu toe, maar smaken verschillen.

Hm, zijn beste vind ik toch echt The Elephant Man, wat wel een redelijk tradionele film is (maar wel heel erg goed). Maar Mulholland Drive heb ik nog niet gezien, misschien verandert dat de zaken :)

Frollo
11-01-2002, 15:40
Over Naked Lunch:
Film en boek zijn allebei even vaag, maar in elk geval kost het minder tijd om je door de film heen te worstelen dan door het boek. ;)

Over The Gift:
Zonde van je geld, volkomen standaardverhaaltje, hooguit opgeleukt met wat spiritueel gedoe. Misschien zou ik 'm kopen voor Katie Holmes (zzzucht... :rolleyes: ), maar nergens anders voor.

Over David Lynch:
Wild at Heart was best aardig en nog enigzins te snappen ook. En laten we Dune niet vergeten! Die vond ik best leuk toen ik 'm 10 jaar geleden voor het eerst zag, al waren de effects zelfs toen al verouderd. Ik heb de dvd pas gekocht, maar die heeft geen ondertitels. Zelfs geen Engelse. Als halfdove kwartel heb ik er dus niets aan :(

Mark S
11-01-2002, 16:59
Mulholland Drive heb ik ook nog niet gezien, evenals Straight Story trouwens.
Ben zeer benieuwd naar beide films..
Van Dune heb ik laatst bij iemand een een andere versie gezien..

Marco
14-01-2002, 06:39
The Chill Factor.
Geluid: Dolby Digital 2.0 - Beeldformaat:4:3 - Speelduur: 93 minuten
Dat zijn niet de specs van The Chill Factor.
Het moet zijn: Geluid: Dolby Digital 5.1/DTS 5.1 (Engels en Frans) - Beeldformaat:2.35:1 anamorphic widescreen - Speelduur: 97 minuten

jeetje18
14-01-2002, 07:39
Alleen "The Gift" lijkt me wel interessant:(
Inderdaad, LIJKT. Ik viel in slaap van die film, zoveel cliches als daar inzitten.

Richard G
03-03-2002, 16:34
The Gift is dus wél een film die de moeite waard is, zeker door het sterke spel van de acteurs, die allemaal precies bij hun rol passen. En met Sam Raimi aan het roer is het een zeer goede film geworden

Dus een film om zeker niet te missen :)