PDA

Bekijk de volledige versie : War of The worlds



pieter bond
19-08-2004, 08:02
War of the Worlds’ wellicht duurste film aller tijden

Het nieuwe filmproject van de Amerikaanse regisseur Steven Spielberg, ’War of the Worlds’, wordt wellicht de duurste film die ooit gemaakt werd. Volgens enkele bronnen binnen de filmindustrie zou het filmbudget kunnen oplopen tot 120 miljoen dollar. Daardoor wordt het vorige recordbudget van James Camerons ’Titanic’ uit 1997 overschreden.
Bij ’Titanic’ werd het monsterbudget wel ruimschoots goedgemaakt door de werelwijde opbrengst van 1 miljard dollar.

De film, die gebaseerd is op de gelijknamige roman van H.G. Wells, vertelt het verhaal van het menselijk ras dat bedreigd wordt door een superieure levensvorm uit de ruimte. Het boek werd in 1898 gepubliceerd en veertig jaar later nog eens van onder het stof gehaald tijdens de wereldberoemde radio-uitzending van Orson Welles die paniek zaaide over heel Amerika. In 1953 volgde een eerste -en geslaagde- verfilming, in een regie van Byron Haskin.

Volgens de Amerikaanse website Filmstew.com zal Spielberg echter het hoofd moeten bieden aan een soort van concurrerende versie van het verhaal. De Amerikaanse componist Jeff Wayne is immers momenteel ook bezig met een pre-productie van een musicalversie van het verhaal.

Wat Spielberg en zijn crew het meeste zorgen baart, is dat Wayne een groot deel van de auteursrechten van Wells’ boek bezit.

Volgens de componist is er echter niet echt sprake van een concurrentieprobleem. ,,Het zijn interessante tijden voor ’The War of the Worlds’. De twee producties zullen ongetwijfeld spectaculair zijn, maar doordat de Spielbergproductie zich zal afspelen in het hedendaagse Amerika en mijn musicalversie in de oude Victoriaanse tijd zie ik niet echt een rede tot ongerustheid'', aldus nog de Amerikaanse componist.

Spielbergs versie van de invasie van de marsmannetjes zal pas in 2007 in première gaan.
kum (belga)

http://www.nieuwsblad.be/Images/Uploaded_Images/nb18082004war.jpg

sleepyhollow
19-08-2004, 08:11
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het origineel nog nooit helemaal gezien heb :oops: Nu heb ik in ieder geval de tijd tot 2007 om hem nog te kijken, kan ik mooi de vergelijking trekken. WotW is wel een hele SF-film om een "remake" van de maken. Ik vond Minority Report een zeer goed geslaagde film van Spielberg. Deze wordt er weer een om naar uit te kijken!

Beschuitfluiter
19-08-2004, 08:45
geweldig!
Ik heb dat radiogebeuren ook op mp3; is gewoon echt heel mooi allemaal!
ook de musical en de film uit 53 zijn top. en Spielberg kennende zal dit ook weer een mooi spectakel worden; ík zit in de bios in 2007 in ieder geval :D

Evil Hobbit
19-08-2004, 08:58
ik vind dat hij gewoon aan kuifje moet beginnen maar ondanks dat klint het wel aantrekkelijk. Ben benieuwd of hij zich in kan houden met sentimenteel gedoe.

pieter bond
19-08-2004, 09:32
ik vind dat hij gewoon aan kuifje moet beginnen maar ondanks dat klint het wel aantrekkelijk. Ben benieuwd of hij zich in kan houden met sentimenteel gedoe.

is er daar eigenlijk al nieuws over?
acteurs?
album?

Evil Hobbit
19-08-2004, 09:57
is er daar eigenlijk al nieuws over? acteurs? album?

Een tijdje terug stond op Aint It Cool (http://www.aintitcool.com) de indeling. Er komen 3 films opgebouwd uit 2 aansluitende albums. De eerste zou het geheim van de eenhoorn en de schat van scharlaken rackem zijn. Daarna de zeven kristallen bollen en de zonnetempel en tenslotte de blauwe lotus en kuifje in tibet. De laatste zijn niet direct aansluitende albums qua verhaallijn maar volgen wel Chang.
De rechten zijn in ieder geval helemaal rond met de Herge foundation.
Polanski zou interesse hebben om het Kuifje in Tibet deel te filmen.
Maar ik vind dat je beter voor een eenheid in stijl kan gaan in deze reeks.

rkrijger
03-06-2005, 07:14
Topic 1 over deze film...