PDA

Bekijk de volledige versie : Abyss, the (SE) [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:01
Abyss, the (SE) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=23)

Lambèrt Guilonard
18-12-2001, 21:56
Ik ben verbaasd over de lage score die deze film krijgt van de forum-leden.

OK, het is dan wel geen anamorf beeld. Maar de film is een juweeltje (zeker de "special edition").
** spoiler **
Bijvoorbeeld, de spanning tijdens de afdaling van Ed Harris naar de bodem van de oceaan om de atoombom te vinden, is ijzersterk.
En zo zijn er nog meer voorbeelden.
En dan heb ik nog niet eens gehad over de vele extra's op deze DVD.

Jeroen Driessen
07-02-2002, 15:24
Heb hem dinsdag eindelijk gezien -lag al wat weken in mijn kast- en moet zeggen een prachtige DVD! Had de film al eens op TV gezien, maar dat staat werkelijk in het niets bij het zien op DVD. Ook de Extended Version is een stuk beter uitgewerkt, vooral het einde. En de stukken onder water zijn echt spectaculair, dus ben erg benieuwd naar de making-of.
Alleen dat ie niet anamorfisch is vond ik erg balen. Mijn TV gaf nu namelijk het beeld niet fatsoenlijk weer, alleen als ik op zoomen zet. Hierdoor ging er dus wat scherpte verloren. Jammer dus.

Dennis van Turnhout
07-02-2002, 16:12
Balen... ik heb wel de SE maar dan de 5.1 frans/2.0 engels...

DIKKE BUMMER! mja moet ik ook maar beter kijken ;)

Roberto van Rooijen
22-05-2002, 16:26
Komt deze film ooit in DD 5.1 (engels) uit, met Nederlandse ondertiteling natuurlijk.

Dick van Drie
13-05-2003, 20:48
Heb hem dinsdag eindelijk gezien -lag al wat weken in mijn kast- en moet zeggen een prachtige DVD! Had de film al eens op TV gezien, maar dat staat werkelijk in het niets bij het zien op DVD.
Net even de tv-versie vergeleken met de se dvd versie, maar ik kan je niet gelijk geven. Er gaat toch wat verloren t.o. de tv-versie o.a. het beeld van de tv-versie zie je meer details en scherpte en het geluid is wat doffer en zachter van de dvd (zeker zo'n 25% moest ik het volume omhoogdraaien). En dat het niet anamorf is is ook een tegenvaller, het beeld blijft schakelen naar zoom 0 als er tekst op komt. Zeer irritant.

Kasper P.
13-05-2003, 21:16
*oops*

Kasper P.
13-05-2003, 21:17
Heb hem dinsdag eindelijk gezien -lag al wat weken in mijn kast- en moet zeggen een prachtige DVD! Had de film al eens op TV gezien, maar dat staat werkelijk in het niets bij het zien op DVD.
Net even de tv-versie vergeleken met de se dvd versie, maar ik kan je niet gelijk geven. Er gaat toch wat verloren t.o. de tv-versie o.a. het beeld van de tv-versie zie je meer details en scherpte en het geluid is wat doffer en zachter van de dvd (zeker zo'n 25% moest ik het volume omhoogdraaien). En dat het niet anamorf is is ook een tegenvaller, het beeld blijft schakelen naar zoom 0 als er tekst op komt. Zeer irritant. Onzin..... de tv-versie is echt veel en veel slechter! (ben nu aan t kijken vandaar)

Dick van Drie
13-05-2003, 21:25
[ /quote] Onzin..... de tv-versie is echt veel en veel slechter! (ben nu aan t kijken vandaar)
Je mag vinden wat je wilt. Das jouw mening. Maar geen feit.

Kasper P.
13-05-2003, 21:30
[ /quote] Onzin..... de tv-versie is echt veel en veel slechter! (ben nu aan t kijken vandaar)
Je mag vinden wat je wilt. Das jouw mening. Maar geen feit. Nou toch wel een redelijk feit; tv uitzendingen zijn 99 van de 100 keer slechter dan de dvd (maar daar is ook dvd voor); het beeldformaat is veranderd; de special effects zien er hier veel nepper uit (verkeerde kleuren e.d.) en dat zijn feiten :! :roll:

Mobie
15-05-2003, 16:32
Ik vond het alleszinds al een superfilm op tv, heb de dvd NOG niet.
Maar als ik al zo kon genieten van de tv-versie denk ik dat ik de dvd versie ook wel top zal vinden.

Harry B.
15-05-2003, 17:12
De DVD-versie ruled gewoon t.o.v. de zwaar inferieure TV-versie, die zuigt namelijk aan alle kanten :evil:

Kasper P.
15-05-2003, 17:15
De DVD-versie ruled gewoon t.o.v. de zwaar inferieure TV-versie, die zuigt namelijk aan alle kanten :evil:Helemaal gelijk in en ook mooie extra's! 8)

MarcCastermans
11-06-2003, 09:39
Is het verschil met de DD2 en de DD5.1 echt zo groot? Ik heb natuurlijk ook weer de DD2 met Ned. ondertitels gekocht. Hoe komt iemand op het idee om zo'n film nog met DD2 geluid uit te brengen. Het zijn alweer de franstaligen die het voordeel krijgen.

Marc

Rogier Burghout
11-06-2003, 14:09
Marc,

Ja, het verschil is helaas erg groot.
Ik had de R2 NL DD 2.0 versie maar laatst werd de R1 SE aangeboden op het forum (wat de beste versie is, die helaas OOP is).
Deze heeft wel de DD 5.1 track en deze track is veel ruimtelijker, vooral met de onderwater effecten enz.

franck hennes
15-06-2003, 02:01
had hem destijds al eens gehuurd op VHS (bestaat dat nog?) maar later de DVD gekocht. net als het onderwerp een wereld van verschil!
ed harris wordt door velen nog steeds gezien als een typische bijrol-acteur (bv truman show) maar ik vind het een steengoede karakterspeler. Hij zet echt zijn tanden in zijn rol.
de meeste gelaatsuitdrukkingen worden trouwens dan ook bepaald door zijn machtige kaakspieren. (het "Redford"-effect).
als liefhebber van SciFi kan ik deze film nog tig maal zien ondanks de wetenschap van de ontknoping.

blub ik ben géén vis (y)

Nathan Strik
15-06-2003, 09:29
Ik heb een flinke tijd geleden de R1 SE aangeschaft (omdat ik geen zin had in de 2.0 versie die hier te krijgen is en de 5.1 UK versie was ook geen optie vanwege die censuur).

En ik vind hem ook geweldig. Vond ik al, want iedere keer als deze topper op TV kwam ging ik er weer voor zitten en mensen die me een beetje kennen weten dat ik walg van films op TV. Dus kun je nagaan...

Maar nu ik de Director´s Cut heb gezien vind ik hem nog beter. Net ff wat meer afgerond en compleet. Een onderwater-epos dat nog steeds zijn weerga niet kent. Ik heb deze film wel eens "2001: A Space Odyssey onderwater" genoemd zien worden en die vergelijking is misschien een beetje pretentieus, maar er zit wel wat in.

Prachtig! Mijn favoriete scène? De scène in de duikboot die volloopt met water en daarop volgend dat ze Mary Elisabeth Mastrantonio gaan reanimeren... emotional stuff!

Richard B.
15-06-2003, 11:58
Mooie set. De film vind ik geen meesterwerk, maar deze nieuwe versie is wel stukken beter als de oorspronkelijke.

Swanski
21-08-2003, 14:43
lichtjes overgewaardeerd naar mijn bescheiden mening :) ...

gister voor het eerst gezien en had er best wel wat van verwacht gezien de naam van Cameron en toch ook van de film zelf, vrijwel superpositief, zo ook de reacties op deze recensie. had hem dan ook voor 12,99 'blind aangeschaft', maar dat is deze S.E. met 2-discs ook ZEKER waard, ben er ook wel tevreden mee, maar ik vond de film duidelijk minder sterk dan de meesten hier. het verhaal begint eigenlijk meteen al, lekkere vaart en is ook gewoon mooi gemaakt, leuk uitgewerkt en heel interessant, maar nou weer niet ijzersterk. het verhaal op zich is best leuk, maar krijgt van mij niet meer dan een 7....

het meest positieve vind ik duidelijk dat het verhaal veelal onder water afspeelt, wat ikzelf prachtig vind, MAAR naar mate het einde toe vind ik de 'romance' tussen de 2 hoofdrolspelers lichtjes irriterend en ik vind dat het einde ook best 'verpesten'. op een gegeven moment, en dan heb ik het over de lange versie, dat het einde van mij wel snel mocht komen, vooral door de actrice... tot en met het moment dat [spoiler:4523b8b6bb] Michael Biehn wordt vermoord vind ik de film heel amusementvol en heb mij geen moment verveeld, maar wordt door de vervolgscenes een beetje naar beneden gehaald, wat gelukkig het echte einde weer niet helemaal verpest, m.a.w. aantal scenes voor het einde hadden van mij niet gehoeven [/spoiler:4523b8b6bb]

maar goed dat is een mening...

een 7 gegeven... :?

Tijntje
21-08-2003, 15:18
Echt HEEL erg jammer dat deze dvd niet anamorfisch is. Wat zou de reden hiervoor zijn eigenlijk?
Had dit wel het geval geweest dan zou ik 'm al lang en breed (woordgrapje) in bezit hebben.

Wat betreft de film zelf: Deze film staat redelijk hoog in mijn lijstje van goeie films :)
Ik heb Ed Harris voor zover ik mij kan herinneren nog nooit slecht zijn rol zien vervullen en ook in deze film staat ie er ijzersterk.

Mocht deze film ooit nog es opnieuw uitgebracht worden met anamorfisch beeld dan schaf ik 'm meteen aan.

Frank
21-08-2003, 18:14
Echt HEEL erg jammer dat deze dvd niet anamorfisch is. Wat zou de reden hiervoor zijn eigenlijk?

Volgens mij kun je het antwoord hierop vinden in het uitgebreide artikel via onderstaande link (let wel op: men bespreekt hier de R1-versie die hier en daar anders is dan de R2-versie).

http://www.dvdreview.com/html/abyss_diary_-_the_disc_is_here.shtml

Tijntje
22-08-2003, 08:21
Bedankt voor de link :)
Toch blijft het jammer dat ze dat toen besloten hebben. :roll:

Martin Zuidervliet
24-11-2003, 09:39
Op 3 december a.s. schijnt de film, volgens het blad 'DVD Valley', met DD 5.1 opnieuw uitgebracht te worden. Nu maar hopen dat hij ook anamorphisch èn Nederlands ondertiteld is. :?

chimera01
24-11-2003, 13:30
Dat hoop ik dan ook, mar deze film blijft voor mij een van mijn favoriete films. heb ook vhs (ook Lange versie) ingeruild voor dvd. En kan nog meer genieten, dit is ook wel de meest gedraaide dvd in mijn collectie.

Ralph71
05-12-2003, 23:07
Op 3 december a.s. schijnt de film, volgens het blad 'DVD Valley', met DD 5.1 opnieuw uitgebracht te worden. Nu maar hopen dat hij ook anamorphisch èn Nederlands ondertiteld is. :?

Dat is geweldig nieuws, kan deze schitterende film eindelijk toegevoegd worden aan de collectie, want de versie die nu uit is met DD 2.0 is de film-onwaardig :D

Is deze nieuwe versie inmiddels gespot?

Martin Zuidervliet
07-12-2003, 09:28
Nope, is nog steeds de oude vertrouwde 'foute' versie. :(

matthe
28-02-2004, 18:05
Nope, is nog steeds de oude vertrouwde 'foute' versie.


EN NU ????


Heb hem nu pas bekeken. GRRRRR ook alleen 5.1 in het frans. :evil:
Maar nu staat er toch echt op de achterkant 'commentary options for both versions' op disc 1. Alleen is hier niets over te vinden in het menu. Hoe werkt dit ??

Of heb ik weer eens niet goed opgelet? :oops:

Frank
28-02-2004, 18:43
Heb hem nu pas bekeken. GRRRRR ook alleen 5.1 in het frans. :evil:
Maar nu staat er toch echt op de achterkant 'commentary options for both versions' op disc 1. Alleen is hier niets over te vinden in het menu. Hoe werkt dit ??

Of heb ik weer eens niet goed opgelet? :oops:

Het commentaar is geen audiocommentaar, maar een tekstcommentaar, te vinden in het menu met de ondertiteling.

Frank
07-03-2004, 20:08
Fox brengt The Abyss volgende maand uit als single-disc (Bron: DVD-Home). Hopelijk met geluid in Engels DD 5.1 en anamorf beeld.

Richard B.
07-03-2004, 21:47
Fox brengt The Abyss volgende maand uit als single-disc (Bron: DVD-Home). Hopelijk met geluid in Engels DD 5.1 en anamorf beeld.
Wedden van niet? :(

Ze maken er bij Fox tegenwoordig wel een hele sport van met dat uitbrengen van 1-disc-versies van SE's. Beetje goedkope manier van ze om een budgetlabel te creeeren.

chimera01
08-03-2004, 01:09
Ja ho maar Independance day single disk komt met een DTS track, dus er is hoop voor the Abyss.
Maar ik ben bang dat het dan de cinemarelease zou zijn met 5.1 terwijl de ext. version die moet hebben.
Maar wij zullen zien.

Ralph71
31-05-2004, 21:16
Ja ho maar Independance day single disk komt met een DTS track, dus er is hoop voor the Abyss.
Maar ik ben bang dat het dan de cinemarelease zou zijn met 5.1 terwijl de ext. version die moet hebben.
Maar wij zullen zien.

Alle hoop is weer vakkundig de grond ingetrapt, zelfde geluid als bij de SE, geen enkele reden dus om de nieuwe versie aan te schaffen... :evil:

Frank
31-05-2004, 22:06
Klopt. De Big Deal-versie is identiek aan disc 1 van de dubbel-disc (dus ook met twee versies van de film, ondanks dat er op de cover Extended Edition staat). Ik ben diep teleurgesteld. Dat de nieuwe DVD niet anamorf is vind ik op zich niet zo erg, maar Fox had de fout die ze destijds gemaakt hebben, namelijk de originele taal slechts in Dolby Surround op de DVD zetten en de vreemde talen in Dolby 5.1, moeten goedmaken met de Big Deal-versie.

Tom L.
31-10-2004, 14:26
Redelijk bizarre maar toch ook goede film. Wordt soms wel een beetje langdradig. Toch een film die bij mij zeker in de top 100 zal staan.

Ed Harris is trouwens weer super!

Met de dvd-uitgave is naar mijn mening ook niets mis, heb alleen nog geen tijd gemaakt om de extra's te bekijken.

The Pryde
21-12-2004, 19:30
Een van de mooire SCI-FI films dit hoor.... wat een, zeker voor die tijd, mooie scenes zeg... ongelooflijk... ECHT SCHITTEREND.... alleen vond ik het einde, ook, beetje te ver gaan... maar voor de rest... een dikke 9...

Wizz-Art
21-12-2004, 20:02
Pas geleden nog eens gezien, voor het eerst op dvd adembenemend mooie film erg jammer van de ontbrekende engelse 5.1 track :cry:

bscheffe
13-02-2005, 16:21
Prachtige film. Heb ik nu op laserdisc, maar ik zou graag de DVD in 5.1 dolby digital (regio 2) kopen. Alleen... waar doe ik dat? Ik heb stad en land (via internet/google) afgezocht, maar kom alleen (en overal) de 2.0 versie tegen bij de diverse DVD shops. Ik zoek dus de versie met de rode waarschuwing, zoals in de review vermeld. Alvast bedankt!

Frank
13-02-2005, 16:46
Prachtige film. Heb ik nu op laserdisc, maar ik zou graag de DVD in 5.1 dolby digital (regio 2) kopen. Alleen... waar doe ik dat? Ik heb stad en land (via internet/google) afgezocht, maar kom alleen (en overal) de 2.0 versie tegen bij de diverse DVD shops. Ik zoek dus de versie met de rode waarschuwing, zoals in de review vermeld. Alvast bedankt!

De hier besproken versie is de Engelse versie, alleen met een Nederlands hoesje. Volgens mij niet meer verkrijgbaar, maar daarvoor in de plaats kun je de Engelse versie kopen (bij bijvoorbeeld www.play.com).

The Pryde
12-04-2005, 08:50
Ik hoop nog steed op een mooie dvd-uitgave van deze film... maar ben bang dat dit nog wel even gaat duren... :(

8t88
23-10-2005, 14:24
Ik heb mijn Regio 1 versie geript en voorzien van de subs van de regio 2 rental! Na wat gepruts aan het lengte verschil ivm frames per sekonde, ben ik uit eindelijk tot een prima resultaat gekomen.

Roy Langeveld
24-10-2005, 15:52
Wel een hoop gedoe allemaal voor die paar extra kanalen. Voegen die dan echt zoveel aan het geluidsbeeld toe? Films van voor 1990 zijn doorgaans (tenzij ze zijn gere-mixed) niet zo ruim bedeeld in de achterste kanalen.
Maar ik moet ook toegeven dat ik de film nog niet weer heb bekeken sinds ik eindelijk een home cinemaset heb, dus kan er geen uitspraak over doen. Ook zonder 5.1 is The Abyss één van mijn favoriete films. James Cameron bewijst weer eens dat hij binnen de strenge amusementsregels van Hollywood toch films kan maken met meer substantie, diepgang en karakter dan gemiddeld. En er is geen acteur die beter "Sonofabitch!" kan sissen dan Ed Harris.
De rest van de cast is ook dik in orde, de sfeer en collegialiteit op het boorplatform worden zo goed neergezet dat het voelt alsof je de karakters al jaren kent, en dat is een goede basis voor elke film. De spanning die dan ook ontstaat tussen de 'riggers' en de Marines is de hele film door voelbaar, net als de druk van de Koude Oorlog. Maar de boodschap van de film beperkt zich niet tot één bepaalde oorlog. De Special Edition is daarin nog een stuk sterker dan de originele versie. Ook de rest van de extra scenes voegen genoeg toe behalve speelduur. Dat het tegen het einde toe wel erg "eind goed al goed" wordt vond ik persoonlijk niet storend. De actie- en rampenscenes zien er ook goed uit, een kijkje nemen achter de schermen bij de extra's op deze dvd is een ware aanrader. Deze film krijgt van mij een 9+.

8t88
24-10-2005, 17:51
Toch zorgen die 'extra' kanalen voor een betere film beleving! Tis gewoon absurd dat wij voor de zoveelste keer afgescheept worden met een uitgave waar weer wat op ontbreekt.

Frank
24-10-2005, 21:40
Toch zorgen die 'extra' kanalen voor een betere film beleving! Tis gewoon absurd dat wij voor de zoveelste keer afgescheept worden met een uitgave waar weer wat op ontbreekt.
The Abyss is een DVD die al lange tijd geleden uit is gebracht. Alle releases door heel Europa, behalve Engeland, hebben een Engelse 2.0 Surround-track en alle vreemde talen zijn in 5.1. Independence Day zou eerst ook alleen maar een Engelse 2.0 Surround-track krijgen, het menu vermeldt dat zelfs nog, maar dat hebben ze toen op het laatste moment aangepast.

8t88
24-10-2005, 22:13
Toch zorgen die 'extra' kanalen voor een betere film beleving! Tis gewoon absurd dat wij voor de zoveelste keer afgescheept worden met een uitgave waar weer wat op ontbreekt.
The Abyss is een DVD die al lange tijd geleden uit is gebracht. Alle releases door heel Europa, behalve Engeland, hebben een Engelse 2.0 Surround-track en alle vreemde talen zijn in 5.1. Independence Day zou eerst ook alleen maar een Engelse 2.0 Surround-track krijgen, het menu vermeldt dat zelfs nog, maar dat hebben ze toen op het laatste moment aangepast.

Ja en????? Regio 1 en Engeland hebben dus wel 5.1 en het klootjesvolk weer eens niet. Als ze dit soort truuks nu eens afleren ga ik wat minder importen!!!

Frank
24-10-2005, 22:34
Ja en????? Regio 1 en Engeland hebben dus wel 5.1 en het klootjesvolk weer eens niet. Als ze dit soort truuks nu eens afleren ga ik wat minder importen!!!
Wat The Abyss betreft niet.

8t88
25-10-2005, 16:24
Ja en????? Regio 1 en Engeland hebben dus wel 5.1 en het klootjesvolk weer eens niet. Als ze dit soort truuks nu eens afleren ga ik wat minder importen!!!
Wat The Abyss betreft niet.

Leer lezen!!! Heb dus wel de regio 1 versie geimporteerd :?

Frank
25-10-2005, 16:41
Ja en????? Regio 1 en Engeland hebben dus wel 5.1 en het klootjesvolk weer eens niet. Als ze dit soort truuks nu eens afleren ga ik wat minder importen!!!
Wat The Abyss betreft niet.

Leer lezen!!!
Sorry. :oops:

8t88
25-10-2005, 16:45
Ja en????? Regio 1 en Engeland hebben dus wel 5.1 en het klootjesvolk weer eens niet. Als ze dit soort truuks nu eens afleren ga ik wat minder importen!!!
Wat The Abyss betreft niet.

Leer lezen!!!
Sorry. :oops:

Geeft niet :wink:

The Pryde
25-10-2005, 18:56
En toch hoop ik dat er een mooie SE uitkomt... JA... regio 2 :!: :lol:

Frank
25-10-2005, 19:03
En toch hoop ik dat er een mooie SE uitkomt... JA... regio 2 :!: :lol:
Wat moet er dan nog verder veranderen aan de huidige DVD, behalve de 2.0-track? Anamorf beeld?

Dennis Kuijper
25-10-2005, 19:17
En toch hoop ik dat er een mooie SE uitkomt... JA... regio 2 :!: :lol:
Wat moet er dan nog verder veranderen aan de huidige DVD, behalve de 2.0-track? Anamorf beeld?
Er is overal toch alleen maar de versie verkijgbaar die niet anamorph is,ik vind dit zwaar irritant.Veranderen dus wat mij betreft.

Frank
25-10-2005, 19:29
En toch hoop ik dat er een mooie SE uitkomt... JA... regio 2 :!: :lol:
Wat moet er dan nog verder veranderen aan de huidige DVD, behalve de 2.0-track? Anamorf beeld?
Er is overal toch alleen maar de versie verkijgbaar die niet anamorph is,ik vind dit zwaar irritant.Veranderen dus wat mij betreft.
Er is inderdaad over alleen een versie verkrijgbaar die niet anamorf is. Maar naast het ontbreken van anamorf beeld en een 5.1-track is er verder niets mis met de huidige DVD.

Roy Langeveld
26-10-2005, 14:52
Toch zorgen die 'extra' kanalen voor een betere film beleving! Tis gewoon absurd dat wij voor de zoveelste keer afgescheept worden met een uitgave waar weer wat op ontbreekt.
Klopt, heb de film gisteren weer eens bekeken, en ik hoorde idd af en toe een behoorlijk verschil in geluidsbeleving tussen de 5.1 en 2.1 mix. Toch wel jammer.

The Pryde
27-10-2005, 21:36
En toch hoop ik dat er een mooie SE uitkomt... JA... regio 2 :!: :lol:
Wat moet er dan nog verder veranderen aan de huidige DVD, behalve de 2.0-track? Anamorf beeld?
Er is overal toch alleen maar de versie verkijgbaar die niet anamorph is,ik vind dit zwaar irritant.Veranderen dus wat mij betreft.
Er is inderdaad over alleen een versie verkrijgbaar die niet anamorf is. Maar naast het ontbreken van anamorf beeld en een 5.1-track is er verder niets mis met de huidige DVD.

Heb je helemaal gelijk in... maar je meldt hier 2 punten die toch wel essentieel zijn voor een goede uitgave!
Is gewoon een must :!:

zetmoon
18-06-2009, 09:45
Helaas is de scene met de rat veranderd door de censuur....

Albert Kostwinder
18-06-2009, 10:02
? blijf ie nu drijven of zo???

Walgelijke onzin dat censuur......echt zo'n oubollig clubje nono's die al een stijve krijgen bij het zien van een beetje vlees......het lijkt gvd china wel, stelletje malloten......

Sorry, liet me ff gaan......... ;)

BrianB
18-06-2009, 11:58
Bij onze uitgave is de scene waar de rat het 'liquid breathing' uittest gewoon intact, hoor. Je kan gewoon rustig blijven, Albert :).

Jasper Janssen
25-06-2009, 11:36
In Nederland hebben we ook geen censuur, niet vrijwillig en niet onvrijwillig. het enige dat er in de verste verte op lijkt is kijkwijzer, maar gezien de implementatie daarvan is het zeer onwaarschijnlijk dat er gesneden wordt daarvoor.

Waar je je zorgen over moet maken kwa censuur is normaal gesproken alleen de BBFC (British Board of Film Classification), een echte verplichte censuur organisatie, en/of de amerikaanse Ratings Board, een vrijwillige censurering die werkt op basis vna het feit dat een hoge leeftijdsclassificatie commerciele problemen oplevert.

jasmin1
11-12-2009, 09:53
net de film bekenen, de extended edition dan, wat een heerlijk film,cameron blijft een vakman,kan niet wachten tot avatar

RobinB
11-12-2009, 10:55
mee eens,echt een mooi film. Ik had deze een jaar geleden gekocht zonder verwachtingen en echt een super film..

Roberto van Rooijen
10-06-2013, 12:33
Heeft iemand een idee wanneer deze versie eindelijk op BR uit gaat komen?
Er waren eerste speculaties dat het 2011 zou worden en nu lees je op verschillende forums dat het 2014 gaat worden.

Ik wacht met spanning af wie mij verlost van deze ondraaglijke spanning ;-)

Claudio Santulli
10-06-2013, 17:51
Anders ik wel, maar ik zou deze lijst (http://dvd.nl/forum/showthread.php?59930-De-Nederlandse-Blu-Ray-release-lijst)van gewaardeerd lid Wedlock in de gaten houden. Er staat nog geen datum en de titel schuift nog wel eens een jaartje op, maar als er wat bekend is zal je daar de eerste info vinden. Je vind hem daar nu als verwachte release voor 2013.

Roberto van Rooijen
10-06-2013, 22:31
Top voor de lijst, ik zal hem in de gaten houden

Rogier Burghout
11-06-2013, 07:32
Wanneer je echt niet kan wachten: er bestaat een Chinese R6 slim-digipack Extended Edition versie met Anamorf beeld, een full-bitrate DTS-ES 6.1 track en Engelse subs (en de text commentary track). Ik heb deze zelf vorig jaar voor een klein prijsje via Ebay bemachtigd en het is voor nu meer dan prima behelpen. Dit naast mn R1 SE voor de extra's.

Royer
06-10-2013, 04:12
DVD en TV zijn ander gevoel, het is prachtig.

Mod edit: spam is strikt verboden, ook in het onderschrift. Verwijderd en een waarschuwing!