PDA

Bekijk de volledige versie : The Butterfly Effect



Jeroen D
20-08-2004, 18:22
Ik lees net op sendit.com dat de UK regio 2 engelse ondertiteling heeft.
Het is nog de director's cut ook !
Deze word van mij !

Foe
20-08-2004, 18:42
Dus?

Henk van der Weerdt
20-08-2004, 21:16
Het is wel een goeie film. Nou maar hopen dat de release ook een nette behandeling krijgt (2-disc, docu's, comentaar erbij..) dan wordt dit weer een verplicht nummer 8)

BassFace
20-08-2004, 21:29
wanneer komt de regio 2 hier uit ? de versie met NLO en NL cover ?

Jeroen D
20-08-2004, 21:36
Dat zal nog wel even duren denk ik........film heeft hier net gedraaid in de bioscopen.

Jeroen D
18-09-2004, 10:44
Heb de regio 2 UK editie binnen.
Is wel de director's cut, dus met een ander einde als in de bioscoop.
Goeie release en heeft UK subs

Caledonians
19-09-2004, 21:16
dan wordt dit weer een verplicht nummer 8)

Zeker weten! Helaas zal het inderdaad nog even duren voordat die op R2 NL beschikbaar komt. Het lange wachten is begonnen...

Peter Schrijver
11-02-2005, 10:35
dan wordt dit weer een verplicht nummer 8)

Zeker weten! Helaas zal het inderdaad nog even duren voordat die op R2 NL beschikbaar komt. Het lange wachten is begonnen...

Het lange wachten is bijna voorbij, 24 februari komt ie uit :)

Volgens de info van bijvoorbeeld DVDZone 2 en Ro-disc zouden beide versies van de film op de NL-versie van de DVD uitkomen. Iemand die dit kan bevestigen ?

Cor van S.
11-02-2005, 11:10
Neem dan de Regio 3 versie

Deze bevat de beide versies van de film en zit in de meest fraaie digipack ooit uitgebracht!

jeanreno
11-02-2005, 15:43
Is er eigenlijk ook een DVD-release waarop het oorspronkelijke einde (Theatrical version) staat, of is alleen de Director's Cut op DVD verkrijgbaar. Wat ik ervan gelezen heb (nieuw einde) bevalt het einde van de bioscoopversie mij veel beter...

pokalapoketl
16-02-2005, 14:27
Weet iemand al hoe het zit met de verschillende releases? Op DVDZone2 en FRS staan een 1-disc en een 2-disc alleen bij beiden staan de volgende plaatjes:

1-disc
http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/708900_708999/000000p708944_front.jpg

2-disc
http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/708900_708999/000000p708942_front.jpg

Begrijp ik hieruit goed dat je OF de 1-disc directors cut hebt, OF de 2-disc theatrical cut? Of is de de 2-disc ook directors cut? Ik zou namelijk het liefst de DC als 2-disc hebben. Maar zo te zien worden we weer goed genaaid en worden mensen weer gedwongen om iets te kopen wat ze misschien niet willen.

Peter Schrijver
16-02-2005, 14:43
Op de verschillende web-sites bij de 2-disc versie:

DVDZone2: "Two versions of the film"
Ro-disc: "Director's Cut + Theatrical version"
DVD-Outlet: "Naast de Director's Cut versie (disc 1, ca. 115 min) krijg je ook de iets bravere bioscoopversie (disc 2, ca 110 min - alleen in 5.1 Surround) mee"

Je zou dus toch zeggen dat er twee verschillende versies op de DVD moeten staan - verspreid over twee schijfjes dus, maar ja, ik verbaas me nergens meer over in DVD-land :)

Olivier vd D.
16-02-2005, 15:26
Op de verschillende web-sites bij de 2-disc versie:

DVDZone2: "Two versions of the film"
Ro-disc: "Director's Cut + Theatrical version"
DVD-Outlet: "Naast de Director's Cut versie (disc 1, ca. 115 min) krijg je ook de iets bravere bioscoopversie (disc 2, ca 110 min - alleen in 5.1 Surround) mee"

Je zou dus toch zeggen dat er twee verschillende versies op de DVD moeten staan - verspreid over twee schijfjes dus, maar ja, ik verbaas me nergens meer over in DVD-land :)
Mijn vermoeden is dat op disc 1 beide versies van de film staan (DC en bios). De scenes die in beide versies voorkomen (grootste gedeelte van de film) worden op de disc gedeeld. De navigatiebestanden op de disc spreken tijdens het afspelen de juiste scenes aan.

Noortje
16-02-2005, 21:37
Disc 1:
Originele theatrical trailer, Deleted scenes met optioneel commentaar, Alternatieve endings met optioneel commentaar, Featurette: The History and Allure of Time Travel

Disc 2
Featurette : The Science and Psychology of the Chaos Theory
Featurette : The Creative process
Featurette : Visual Effects
Also available
Trailer

Symphony X
17-02-2005, 09:03
Iemand enig idee hoelang die featureses duren? Toch niet elk 10 min he, dan is het weer zo'n disc met 30 min aan extra's.

Peter Schrijver
17-02-2005, 09:08
Disc 1:
Originele theatrical trailer, Deleted scenes met optioneel commentaar, Alternatieve endings met optioneel commentaar, Featurette: The History and Allure of Time Travel

Disc 2
Featurette : The Science and Psychology of the Chaos Theory
Featurette : The Creative process
Featurette : Visual Effects
Also available
Trailer

Kun je aangeven waar je deze info vandaan hebt?

Overigens, deze informatie zegt niets over de verschillende versies van de fim en daar waren we nu net naar op zoek :?

Olivier vd D.
17-02-2005, 13:10
Disc 1:
Originele theatrical trailer, Deleted scenes met optioneel commentaar, Alternatieve endings met optioneel commentaar, Featurette: The History and Allure of Time Travel

Disc 2
Featurette : The Science and Psychology of the Chaos Theory
Featurette : The Creative process
Featurette : Visual Effects
Also available
Trailer

Kun je aangeven waar je deze info vandaan hebt?

Overigens, deze informatie zegt niets over de verschillende versies van de fim en daar waren we nu net naar op zoek :?
Ik vermoed http://www.dvd-home.nl/ bij het betreffende persbericht.

Noortje
17-02-2005, 20:31
Disc 1:
Originele theatrical trailer, Deleted scenes met optioneel commentaar, Alternatieve endings met optioneel commentaar, Featurette: The History and Allure of Time Travel

Disc 2
Featurette : The Science and Psychology of the Chaos Theory
Featurette : The Creative process
Featurette : Visual Effects
Also available
Trailer

Kun je aangeven waar je deze info vandaan hebt?

Overigens, deze informatie zegt niets over de verschillende versies van de fim en daar waren we nu net naar op zoek :?
Ik vermoed http://www.dvd-home.nl/ bij het betreffende persbericht.

Op de 1 disc versie staat: Originele theatrical trailer, Deleted scenes met optioneel commentaar, Alternatieve endings met optioneel commentaar, Featurette: The History and Allure of Time Travel

en op de 2 disc versie staat:
Disc 1:
Originele theatrical trailer, Deleted scenes met optioneel commentaar, Alternatieve endings met optioneel commentaar, Featurette: The History and Allure of Time Travel

Disc 2
Featurette : The Science and Psychology of the Chaos Theory
Featurette : The Creative process
Featurette : Visual Effects
Also available

Noortje
23-02-2005, 16:35
Jahh morgen komt ie dan Eindelijk uit!!!
en de 1-disc versie kost maar 14.99!!!! :)

jeanreno
24-02-2005, 10:56
Heb net de dubbel-disc zien staan. Wat ik vreemd vind is dat de Director's Cut een aspect ratio heeft van 1.85 en de Theatrical Version een ratio van 1.77? (Wat is eigenlijk 1.77? Ik had totnutoe alleen van 1.66 gehoord en dat is volgens mij hetzelfde als een 4:3 beeld?)

Olivier vd D.
24-02-2005, 15:58
Heb net de dubbel-disc zien staan. Wat ik vreemd vind is dat de Director's Cut een aspect ratio heeft van 1.85 en de Theatrical Version een ratio van 1.77? (Wat is eigenlijk 1.77? Ik had totnutoe alleen van 1.66 gehoord en dat is volgens mij hetzelfde als een 4:3 beeld?)
Bij mijn weten past een 1.33-beeld precies in een beeldscherm met de verhouding 4:3 en 1.77 of 1:78 precies in een beeldscherm met de verhouding 16:9. Voor alles tussen 1.33 en 1.77 heb je dus een beelscherm met een 4:3-verhouding nodig. Vanaf 1.77 past het beeld op een 16:9-scherm. Waarschijnlijk is voor de bioscoopversie van deze film gekozen voor een afwijkend beeldformaat. Het 1.85-formaat is waarschijnlijk het originele door de regisseur gekozen formaat. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ze dit originele formaat hebben gekozen voor de DC.

macl
24-02-2005, 19:42
Klopt het dat op de 1-disc (Director's cut) ook de bioscoopversie
staat, want er staat ook een alternatief einde op?
Ik denk dat de dvd van de 1-disk en de 2-disk dezelfde zijn.
klopt dit?

Symphony X
24-02-2005, 19:55
Ik weet dat bij de 2-discversie de DC op de 1ste disc staat en de normale versie op de 2de disc...dus ik denk dat je ON-gelijk hebt.

Je hebt bij de 1-disc versie geloof ik alleen de DC.

Maar ik kan ook ongelijk hebben.

star it up
24-02-2005, 20:09
Hi

Sorry als ik er mensen mee beledig, maar die film had moeten eindigen op het moment dat hij zichzelf wurgt met de navelstreng, op dat moment hoor je ook alle quotes uit de film die belangrijk zijn voor het verloop. Die alternatieve eindes vind ik echt niet nodig, een beetje overbodig
Veder is het echt een heel goede film !!!

Noortje
24-02-2005, 20:43
Mensen Ik heb de dvd vandaag gekocht en bekenken en op de 1disc versie staan ook de 2 alternatieve eindes!!!!

jeanreno
24-02-2005, 21:18
[spoiler:7e34d2cc46] Maar op de 1-disc versie is het filmeinde toch (in tegenstelling tot de bioscoopversie) dat hij zich met de navelstreng wurgt, of...? [/spoiler:7e34d2cc46]

macl
24-02-2005, 21:39
Ik weet dat bij de 2-discversie de DC op de 1ste disc staat en de normale versie op de 2de disc...dus ik denk dat je ON-gelijk hebt.

Je hebt bij de 1-disc versie geloof ik alleen de DC.

Maar ik kan ook ongelijk hebben.

Ik heb net op dvd-home gekeken en daar staat dat de dvd's
hetzelfde zijn maar ben niet zeker.
Op het dvdschijfje van de 1-disk staat: director's cut.
Staat dit ook op de eerste disk van de s.e.?
Als dat zo is dan zijn het dezelfde dvd's denk ik.

Olivier vd D.
25-02-2005, 09:56
SPOILER






[spoiler:96aee5688b]Maar op de 1-disc versie is het filmeinde toch (in tegenstelling tot de bioscoopversie) dat hij zich met de navelstreng wurgt, of...?[/spoiler:96aee5688b]

SPOILERTAGS!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ spoiler ] tekst [ /spoiler ]

jeanreno
25-02-2005, 10:25
Zo beter...?

El-Jorge
25-02-2005, 12:32
jep, en nu moet moondust zijn qoute aanpassen anders kan nog iedereen het lezen!

Olivier vd D.
25-02-2005, 12:40
jep, en nu moet moondust zijn qoute aanpassen anders kan nog iedereen het lezen!
Shitty Shitter the Shit, das al de tweede keer dat ik dat over het hoofd zie. Bedankt!

matthe
04-03-2005, 03:31
Die spoiler??¿¿ Ik herinner me uit de bioscoop heel iets anders.

[spoiler:15432e0692]Dat hij onaardig is als hij zijn vriendin tegenkomt als kind en haar dus niet leert kennen.[/spoiler:15432e0692]

Of ben ik nou zo in de war. :? :?

Maar staat er nou alleen een alternatief einde op (zoals genoemd) of kan je hem als twee aparte films bekijken?

Mr. Blonde
04-03-2005, 06:59
Die spoiler??¿¿ Ik herinner me uit de bioscoop heel iets anders.

[spoiler:ef33a6401f]Dat hij onaardig is als hij zijn vriendin tegenkomt als kind en haar dus niet leert kennen.[/spoiler:ef33a6401f]

Of ben ik nou zo in de war. :? :?


Maar staat er nou alleen een alternatief einde op (zoals genoemd) of kan je hem als twee aparte films bekijken?

Da's idd de bioscoopversie....die op de 2e schijf staat van de release...de director's cut heeft een ander en beter (vind ik) einde

..er staan een 2tal varianten op het einde van de bioscooprelease op als alternatieve eindes....maar die zijn alleen los te bekijken

master-mc
11-04-2005, 20:55
Dus de 1 disc versie heeft alle 2 de eindes erop staan. of heb ik adt verkeerd. Want wil misschien de 1 disc kopen. vind de 2 disc nog best prijzig.

Vincent van Poorten
12-04-2005, 11:27
Dus de 1 disc versie heeft alle 2 de eindes erop staan. of heb ik adt verkeerd. Want wil misschien de 1 disc kopen. vind de 2 disc nog best prijzig.

Nee, de alternatieve eindes van de DC zijn weer anders dan het einde van de bioscoop-versie.

Naar mijn mening volstaat de 1-disc versie omdat dit de DC is (zo was ie dus bedoeld). De extra's zijn allemaal niet zo denderend, maar de beste extra's van de 2-disc versie staan op de 1-disc versie, te weten het audiocommentaar en "The history and Allure of Time Travel". Als je dan toch voor de volledigheid de bioscoopversie wilt zien, dan kun je altijd nog een keer naar de videotheek gaan.

Arjen van den Doel
12-04-2005, 18:08
op de bios-versie dvd hebben ze het wel over dat andere einde met wat beelden.