PDA

Bekijk de volledige versie : Philips LX710, ja of nee..?



Mr_Parker
20-08-2004, 19:19
Nadat ik eind vorig jaar mijn tv met ingebouwde vcr vervangen heb Philips 24" Breedbeeld tv en een philips dvd-recorder (vooreen gebruikte ik een computer met aparte DVD afspeel kaart op de kleine tv/vcr combo) is het nu tijd om het geluid te gaan verbeteren. Ik wil er geen al te groot geld aan uit te gaan geven en heb dan ook mijn oog laten vallen op de Philips LX710. Deze set is ongeveer € 400,-
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/C301E995F0EAB9F6C1256E7A003DA40F/$file/lx710.jpg

Deze set ondersteund DTS en Dolby Digital EX (DTS-ES hecht ik niet te veel waarde aan, maar vooral ook omdat ik voor 7 speakers toch wel wat krap zit, zes is misschien wel al te veel).
Meer info over deze set staat bij Philips (http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml;jsessionid=BFI52BKBYSRKPJ0RMRERX23HK FSEKHAW?divId=0&groupId=AUDIO_GR&catId=HOME_AUDIO_CA&subCatId=RECEIVERS_SU&productId=LX710_01/)
Bij kiesekeurig heb ik de (drie) reviews al gelezen, maar heeft hier misschien iemand de set, of ervaring er mee?

bvd

Jaco
20-08-2004, 19:30
nee

Mr_Parker
20-08-2004, 19:39
nee

motivatie zou handig / fijn zijn...

Herjan
20-08-2004, 20:21
Hoe vind je zelf dat ie klinkt?

Mr_Parker
20-08-2004, 20:26
Ik heb hem tot nog toe aar even gehoord bij de It's, het was er redelijk druk dus een echt goede indruk heb ik er nog niet van kunnen krijgen. Maar wat ik hoorde klonk aardig. De set was overigens niet goed "surround" opgesteld maar alls naast elkaar.
Mede vandaar dat ik aan het informeren ben of er hier mensen de set al kennen..

HiddeV
20-08-2004, 23:08
zie hier voor meer info en reacties: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Philips%20LX710.htm

Mr_Parker
21-08-2004, 08:30
zie hier voor meer info en reacties: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Philips%20LX710.htm

Zoals ik in het openings bericht heb staan heb ik deze (3 reviews) al gelezen. 3 vinden de set goed, degene die ook punten hebben uit gedeeld. 2 vinden de speakers qua uiterlijk niet mooi, dat vind ik nog wel ok (dat uiterlijk) 2 andere hebben last van een soort bij toon, waar de andere niks over zeggen.

HiddeV
21-08-2004, 10:36
sorry, heb er overheen gelezen :?

Jaco
22-08-2004, 16:26
Lijkt mij dat de omvang van het apparaat zelf nooit een goede krachtige versterker aan boord kan hebben om een beetje geluid te krijgen en dan bedoel ik geen volume maar power, wat vaak zo is met dit soort setjes...

mark_a
22-08-2004, 17:17
Ik denk dat niet zoveel mensen op dit forum ervaring met deze prijsklasse je moet denk ik naar it's, mediamarkt e.d.
gaan en kijken welke jij het mooiste vind klinken.

Mr_Parker
22-08-2004, 18:27
Ik denk dat niet zoveel mensen op dit forum ervaring met deze prijsklasse je moet denk ik naar it's, mediamarkt e.d.
gaan en kijken welke jij het mooiste vind klinken.

Het lijkt er inderdaad op, veel rijkestinkerds hier, geintje...

Ik had al eens nagevraagd bij MM, maar ij kunnen hem nog niet leveren. MM koopt meesal alleen de wat oudere produkten groot in, waardoor ze het voordelig kunnen leveren. Ik denk dat ik de It's hier maar eens lastig gevallen of ze de set niet even fatsoenlijk kunnen neer zetten voor me.
Toch allen bedankt voor jullie moeite.

Herjan
23-08-2004, 08:39
Het lijkt er inderdaad op, veel rijkestinkerds hier, geintje...
Valt wel mee, hoor! ;) Alleen heb ik in het begin de keuze gemaakt tussen het kopen van een all-in-one setje of losse onderdelen. Bij losse onderdelen kon ik alleen niet alles in 1 keer kopen. Maar dat vind ik juist het leuke: als je in 1 keer je set koopt, heb je maar 1 keer de kick van iets nieuws. Koop je losse onderdelen over een langere periode, dan heb je elke keer weer die kick! En die kick begint voor mij al bij het rondneuzen in magazines en internet naar wat goede apparatuur in mijn prijsklasse is, dan het bezoeken van winkels en dan ook nog de koop en installatie. Héééééérlijk! :mrgreen:

En nu ben ik bezig met het upgraden van onderdeel na onderdeel. Zelfde verhaal eigenlijk weer... ;)

The Scratcher
23-08-2004, 11:11
En die kick begint voor mij al bij het rondneuzen in magazines en internet naar wat goede apparatuur in mijn prijsklasse is, dan het bezoeken van winkels en dan ook nog de koop en installatie. Héééééérlijk! :mrgreen:


Same here! Dat is precies zoals ik ook altijd te werk ga! 8) En wat nog leuker is dat eens je de keuze gemaakt hebt van wat je wilt hebben op prijzenjacht gaan en de goedkoopste prijs vinden! :bier: Zeker met internet is een enorme bron aan info te vinden indien je goed zoekt. Alleen van de allernieuwste apparatuur is natuurlijk niet meteen alle info voorhanden. Toch kan ik deze gang van zaken iedereen aanbevelen je leert het produkt kennen, je zoekt precies dat uit wat je ook wilt hebben en het voorkomt veel teleurstellingen achteraf. Verbaasd me soms gewoon hoe sommigen hun aankopen doen. Zien in een of ander foldertje iets leuks staan en hup meteen de volgende dag kopen zonder eerst verder te kijken dan hun neus lang is of moeite doen om meer info te vinden en eens ze het hebben begint het geklaag, ja dank je de koekoek!

Herjan
23-08-2004, 12:31
Wat ik met mijn post probeerde te zeggen is dat mijn tip is om die 400 euro eerst te besteden aan alleen een DVD-speler en een receiver. Je kunt vast wel ergens een stel oude speakers vandaan halen om voorlopig te gebruiken (mocht je interesse hebben: ik heb er nog een stel staan).

Dan de DVD-speler en receiver. Ik heb even bij Correct in Rotterdam (www.correct.com) gekeken en het volgende als voorbeeld voor je gevonden:

DVD-spelers:
Pioneer DV-464-S@ WMA/MP-3/JPEG (€139)
Denon DVD-1710S (€179)

Receivers:
Pioneer VSX-D 711-S 5X100/DPL-2 (€299)
Yamaha RX-V450RDS 6x130W/DPL-II T (€299)

Stel je neemt de Pioneers samen, dan kom je op €438. Regel je er een gratis optisch of coaxiaal kabeltje bij. Ik verwacht dat je er dan veel meer plezier van zult hebben. Zelfs al begin je in stereo met alleen twee fronts en gebruik je de TV als center. Spaar je beetje door om een stel goede speakers erbij te kopen.

Bedenk je ook dat je bij losse componenten onderdeel voor onderdeel kunt upgraden of vervangen. Bij een all-in-one niet. Bovendien: goede speakers kunnen jaren en jaren meegaan. Die satelietjes vast niet...

Mr_Parker
23-08-2004, 17:47
Voor alle duidelijkheid, de Philips LX710 is alleen een versterker / reciever met speakers. Er zit geeen dvd speler bij.
Ik heb op dit moment een Philips DVR-70 recorder, die ik ook als speler gebruik en hier dik tevreden over ben.

Het "mooie" aan deze LX710 in mijn ogen is dat het kwa uiterlijk enigzins bij mjn breedbeeld tv (wellis waar maar 24" maar toch) past en zeker bij mijn DVD speler past. Daarnaast heb ik maar een beperkte ruimte waar ik de set nu zou willen gaan gebruiken, nl. in een kamer van niet meer dan 3 x 6 m. (de huidige kijk afstand is maar 2,5 m ! Voordat ik verhuis en alles ruimer komt te staan zal er zeker nog wel op z'n minst een jaar vergaan. Ik heb even getwijfeld of ik inderdaad niet alles los zou moeten kopen maar dan zit ik normaal meteen met "grote" speakers die ik op dit moment gewoon nergens neer kan zetten, met nergens bedoel ik helaas ook zo goed als nergens.

Daar ik in ieder geval toch wel een Dolby Digital EX en minimaal DTS (ES hoeft niet maar is leuk meegenomen) wens zou de Pioneer VSC-D 711 afvallen.

Misschien dat dit geheel mijn situatie iets duidelijker maakt?