PDA

Bekijk de volledige versie : Slechte RGB weergave JVC tv (AV-28WZ4EP)



De Bijl
22-08-2004, 19:25
Hallo allemaal,

Heb even een vraag. Ik heb sinds een aantal jaren een JVC tv, type AV-28WZ4EP. Doet het op zich prima, alleen ik krijg problemen met weergave van RGB-signalen via de Scart1 ingang. Dit is gelijk ook de enige Scart ingang die RGB ondersteunt. Het probleem is als volgt: bij donkere beelden heb ik aan beide kanten van het scherm op ongeveer 5 cm van de uiteinden lichte verticale strepen door het beeld. Deze strepen zijn ongeveer 2,5 cm dik. De strepen worden duidelijker zichtbaar wanneer ik de contrast en vooral de helderheid omhoog doe. Gebruik ik een kabel die geen RGB doorlaat, dan heb ik dit probleem niet, ligt dus echt aan het RGB signaal. Ik weet zeker dat het niet aan de kabels of de DVD speler ligt, aangezien ik meerdere kabels en meerdere apparaten op mijn TV uitgeprobeerd heb en dit probleem zich altjid voordeed. Probleem is vervelend, aangezien een zwart scherm bij mij dus niet zwart is, maar zwart met twee lichtere strepen. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?

De Bijl
23-08-2004, 21:38
Niemand?