PDA

Bekijk de volledige versie : Asterix en obelix 2 film dvd



Harry stadman
24-08-2004, 16:59
Bij blokker is nu een asterix en obelix 2 dvd in de aanbideing voor 9,99.

Ik heb deze dvd net aangeschaft en ook beide tekenfilms al even bekeken.
het beeld is redelijk tot goed en het geluid is slechts mono.

toch een aanrader voor de asterix en obelix fans.

TheGodfather
24-08-2004, 18:25
Bij blokker is nu een asterix en obelix 2 dvd in de aanbideing voor 9,99.

Ik heb deze dvd net aangeschaft en ook beide tekenfilms al even bekeken.
het beeld is redelijk tot goed en het geluid is slechts mono.

toch een aanrader voor de asterix en obelix fans.
om welke films gaat het??

Harry stadman
24-08-2004, 18:27
Bij blokker is nu een asterix en obelix 2 dvd in de aanbideing voor 9,99.

Ik heb deze dvd net aangeschaft en ook beide tekenfilms al even bekeken.
het beeld is redelijk tot goed en het geluid is slechts mono.

toch een aanrader voor de asterix en obelix fans.
om welke films gaat het??

asterix de galliër en asterix en de britten.

op de verpakking staat trouwens voor geluid: dolby digital 2.0
de films zijn nederlands gesproken.

Nandor
25-08-2004, 13:14
Ook gekocht vandaag.
Er zijn nog twee andere delen:
De helden + versus Caesar
Cleopatra + knallende ketel

Persoonlijk vind ik De Galliër en De Britten de slechtste twee films, maar hier hadden ze geen andere liggen. Moet binnenkort toch maar naar de stad voor de andere twee.
Beeld- en geluidkwalitet zijn niet goed te noemen, en de originele taal ontbreekt, maar toch moet ik deze films hebben.

Harry stadman
25-08-2004, 13:34
Ook gekocht vandaag.
Er zijn nog twee andere delen:
De helden + versus Cesar
Cleopatra + knallende ketel

Persoonlijk vind ik De Galliër en De Britten de slechtste twee films, maar hier hadden ze geen andere liggen. Moet binnenkort toch maar naar de stad voor de andere twee.
Beeld- en geluidkwalitet zijn niet goed te noemen, en de originele taal ontbreekt, maar toch moet ik deze films hebben.

Hmm, bij ons in het blokker krantje stond maar 1 titel en dat is asterix de galliër+asterix en de britten. :shock:

edit:

Ik kan je meteen een reisje naar de stad besparen:
(ik heb mijn blokker filiaal maar even opgebeld:
de blokker verkoopt alleen op dit moment de digipack nummer 1!
heel mischien gaan ze later ook die andere digipacks verkopen.

de free recors shop verkoopt echter wel digipacks 1tm3! :wink:
ook voor dezelfde prijs namelijk 9,99.

edit2:

bij de frs digipack 2 en 3 besteld. zullen binnenkort in de brievenbus vallen. :wink:

heb ik de serie compleet. (y)

Nandor
25-08-2004, 15:34
*terug van de FRS*
Jeej! Heb de serie compleet :D
Alleen Asterix in Amerika heb ik niet, maar die vond ik ook zó oerslecht dat ik die niet eens wíl.
*Houdt morgen Asterix-marathon*
*kijkt nu eerst Asterix en Cleopatra en vraagt zich af of hij niet per ongeluk alle films al gaat kijken*

Harry stadman
25-08-2004, 16:56
*terug van de FRS*
Jeej! Heb de serie compleet :D
Alleen Asterix in Amerika heb ik niet, maar die vond ik ook zó oerslecht dat ik die niet eens wíl.
*Houdt morgen Asterix-marathon*
*kijkt nu eerst Asterix en Cleopatra en vraagt zich af of hij niet per ongeluk alle films al gaat kijken*

welke heb je nu allemaal?

Ik heb nu digipack 1t/m 3.
digipack 1= asterix de galiiër+ asterix en de britten
digipack 2= asterix contra cesar+asterix en de helden
digipack 3= asterix en cleopatra+ asterix en de knallende ketel.

Nandor
25-08-2004, 17:05
Er zijn er niet meer (aangezien er verder alleen nog Amerika is, en dus geen dubbelpack), dus ja...

Ik was wel vergeten dat Asterix in Contra Caesar een andere stem heeft. Jammer.

Harry stadman
25-08-2004, 18:44
Er zijn er niet meer (aangezien er verder alleen nog Amerika is, en dus geen dubbelpack), dus ja...

Ik was wel vergeten dat Asterix in Contra Cesar een andere stem heeft. Jammer.

ach, dat mag niet zoveel uitmaken. :wink:

je ziet ook vaak bij films dat er voor sequels e.d. opeens andere acteurs worden gebruikt. :wink:

dan lijkt het erop dat ik straks alles compleet heb. (y)

Joost van Hoek
26-08-2004, 14:44
Bij bart smit is deel 1 voor 8,95 te koop, maar je moet minimaal voor 17,95 bestellen. Dan moet ik toch maar naar de winkel of even op 2 en 3 wachten.

Joost van Hoek
26-08-2004, 14:56
toch maar bij FRS besteld. Deel 2 en 3 zijn internet only trouwens. En het hele setjes samen levert korting op. Voor 25E ben je klaar dus.

Nandor
26-08-2004, 15:48
Deel 2 en 3 zijn internet only trouwens.

Ehm, nee.

Joost van Hoek
26-08-2004, 15:49
bij de FRS bevestiging staat dat er wel achter anders - in hoofdletters ;-) Whatever - als ik ze maar krijg

Nandor
26-08-2004, 16:22
Ik liep gisteren de winkel in, pakte de dvds en rekende af 8)
En ik heb net ontdekt dat er in 2006 een nieuwe tekenfilm komt: Asterix en de Vikings. Zonde dat ze zo lang na het origineel nog vervolgen gaan maken, je ziet altijd een groot verschil in kwaliteit (of de oude versie beter of slechter is , doet er dan nog niet eens toe).

Harry stadman
26-08-2004, 18:40
bij de FRS bevestiging staat dat er wel achter anders - in hoofdletters ;-) Whatever - als ik ze maar krijg

Ik krijg net door van de frs dat deel 2 aan mij is verzonden. :wink:
deel 3 staat bij de leverancier in bestelling. :cry:

Nandor:

hmmm, asterix en de vikings. dit zou opzich wel eens een leuk filmpje kunnen worden. 8)

Harry stadman
26-08-2004, 18:48
Ik liep gisteren de winkel in, pakte de dvds en rekende af 8)
En ik heb net ontdekt dat er in 2006 een nieuwe tekenfilm komt: Asterix en de Vikings. Zonde dat ze zo lang na het origineel nog vervolgen gaan maken, je ziet altijd een groot verschil in kwaliteit (of de oude versie beter of slechter is , doet er dan nog niet eens toe).


Disney slaagt er anders wel in om oude filmpjes erg mooi op dvd te krijgen. :wink:

cocico
26-08-2004, 19:35
Daar besteden ze er dan ook veel tijd en werk en geld aan ( :P ), denk niet dat deze Asterix tekenfilmpjes een grodnige 'restauratie' krijgen.
Verder zijn de disney - films bioscoop films, deze niet...

Harry stadman
30-08-2004, 11:53
Ik liep gisteren de winkel in, pakte de dvds en rekende af 8)
En ik heb net ontdekt dat er in 2006 een nieuwe tekenfilm komt: Asterix en de Vikings. Zonde dat ze zo lang na het origineel nog vervolgen gaan maken, je ziet altijd een groot verschil in kwaliteit (of de oude versie beter of slechter is , doet er dan nog niet eens toe).

Nandor,

je kunt zien welke films eerder zijn gemaakt dan andere. aan de tekenstijl en detaillering kun je zien welke films nieuwer zijn.

tot dusver digipack 1 en 2 bekeken.
digipack 2 bevat mijns inziens de leukere films.(de helden + contra ceasar)
het wachten is nog op digipack 3, die nog in de bus moet vallen.

wat vindt je trouwens van de live motion pictures van asterix?
zijn die de moeite waard? ze zijn nu wel erg goedkoop. :wink:

de tekenfilms zijn mij goed bevallen in ieder geval. :wink:

rmelkert
30-08-2004, 15:51
Er zijn er niet meer (aangezien er verder alleen nog Amerika is, en dus geen dubbelpack), dus ja...

Je hebt toch ook nog Asterix en het 1e legioen?

Nandor
30-08-2004, 17:37
Voor zover ik weet niet...

Harry stadman
30-08-2004, 18:54
Voor zover ik weet niet...

wat vindt je van de twee live action pictures van asterix?
heb je die gezien? ze zijn nu ook erg goedkoop. mischien ook een idee om ook deze erbij te nemen.

Ook heb ik op het internet even gezocht naar de nieuwe film. met 25miljoen wordt de nieuwe asterix film de duurste europese tekenfilm ooit.
:wink:

rmelkert
30-08-2004, 19:09
Zijn de live actions dan al eens in de orginele taal met ondertitel te krijgen.

Want van oversproken liveaction krijg ik braakneigingen :)

Harry stadman
30-08-2004, 19:17
Zijn de live actions dan al eens in de orginele taal met ondertitel te krijgen.

Want van oversproken liveaction krijg ik braakneigingen :)

volgens mij zijn er bij de frs versies in omloop met nl ondertiteling en originele soundtrack. :wink:

Nandor
30-08-2004, 21:20
De Live-action films heb ik fragmenten van gezien (het eerste half uur van Cleopatra en een paar stukjes van Caesar), maar ze spreken me veel minder aan dan de tekenfilms.
Het zal wel jeugdsentiment zijn :roll:

Harry stadman
31-08-2004, 00:54
De Live-action films heb ik fragmenten van gezien (het eerste half uur van Cleopatra en een paar stukjes van Caesar), maar ze spreken me veel minder aan dan de tekenfilms.
Het zal wel jeugdsentiment zijn :roll:

het gaat mij eigenlijk net zo. :wink:
de tekenfilms spreken mij ook meer aan dan de liveaction films.

Joost van Hoek
31-08-2004, 08:00
de tekenfilms zijn ook gewoon beter, maar de strips blijven nog altijd het best ;-)

Bodemjager
27-10-2005, 23:34
Heb alle 3 de delen gekocht bij Intertoys voor 9,99 euro per stuk

zitten die van jullie ook in een slipsleeve/case (hoe je dat ook mag noemen, jullie begrijpen me wel :lol: )?

deweb
05-11-2005, 14:05
Ik liep gisteren de winkel in, pakte de dvds en rekende af 8)
En ik heb net ontdekt dat er in 2006 een nieuwe tekenfilm komt: Asterix en de Vikings. Zonde dat ze zo lang na het origineel nog vervolgen gaan maken, je ziet altijd een groot verschil in kwaliteit (of de oude versie beter of slechter is , doet er dan nog niet eens toe).

Denk niet dat het slechter wordt aangezien er een aanzienlijk budget is (22 miljoen euro, het duurste budget voor een europese tekenfilm allertijden). Aan Asterix and the Vikings zullen Fransen, Denen en Belgen meewerken. Regisseur van dienst is de Deen Stefan Fjeldmark die al Blub, ik ben een Vis heeft gemaakt.

Niet verkeerd dus.


Tevens komt er een 3e live-action film wat losjes is gebaseerd op "asterix en de olympische spelen".

Meer info over deze films: http://www.stripspeciaalzaak.be/InThePicture_strip.php

Grt. Deweb