PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluiten dvd en tv tuner



screamertje
25-08-2004, 11:49
Dag iedereen,

Vandaag net een Ht set gekocht, bestaande uit philips astaire projector, lenco dvd-515h, avermedia TV BOX 5 en Beamax scherm.
Nu heb ik volgende vragen.

Hoe kan ik de dvd speler en de tv kaart aansluiten dat ik niet steeds kabels hoef te versteken?

Ik wil het geluid van de tv ook via de dvd speler, zo naar de lenco 5.1set laten gaan, hoe kan ik dit doen?

Welke aansluitingen gebruik ik voor het beste beeld?

Alvast heel erg bedankt,

Jules

PM
25-08-2004, 14:02
Dag iedereen,

Vandaag net een Ht set gekocht

Gefeliciteer met je aankoop


, bestaande uit philips astaire projector, lenco dvd-515h, avermedia TV BOX 5 en Beamax scherm.
Nu heb ik volgende vragen.

Hoe kan ik de dvd speler en de tv kaart aansluiten dat ik niet steeds kabels hoef te versteken?

De tv kaart kan je het beste aansluiten via de VGA ingang van je projector
De DVD-speler sluit je het beste via de s-video uit aan (als ik het goed begrepen heb heb je geen component uitgang op je speler (zou beter zijn), dan is dit de beste oplossing)


Ik wil het geluid van de tv ook via de dvd speler, zo naar de lenco 5.1set laten gaan, hoe kan ik dit doen?

De audio output sluit je op de Aux/AV2 input aan (staat trouwens ook gewoon in de handleiding)


Welke aansluitingen gebruik ik voor het beste beeld?
Alvast heel erg bedankt,
Jules
al beantwoord zie boven.

screamertje
25-08-2004, 14:11
Bedankt voor de snelle reactie, met dit kan ik al een heel eind op weg.Het is dus niet nodig een aparte versterker aan te kopen, de dvd speler heeft deze al ingebouwd?
Dus gewoon de audio op de av2/aux van de dvd speler aansluiten.(Dus 2 kabels van dvd naar projector, 1 voor beeld en 1 voor geluid?)
Of voor het geluid van de kabeltv gwn een kabel van de tuner naar de dvd?

Bedankt !!!

Edit: dit zijn de specs :21 pin Scart
- Supports multi language and multi angle view
- DTS digital output, coaxial output, video signal output,
optical output, S-Video output

Zou het beeld veel slechter zijn met de gewone S-video of scheelt dit niet erg veel?

PM
25-08-2004, 17:29
Bedankt voor de snelle reactie, met dit kan ik al een heel eind op weg.Het is dus niet nodig een aparte versterker aan te kopen, de dvd speler heeft deze al ingebouwd?
Dus gewoon de audio op de av2/aux van de dvd speler aansluiten.(Dus 2 kabels van dvd naar projector, 1 voor beeld en 1 voor geluid?)
Of voor het geluid van de kabeltv gwn een kabel van de tuner naar de dvd?

Bedankt !!!

Edit: dit zijn de specs :21 pin Scart
- Supports multi language and multi angle view
- DTS digital output, coaxial output, video signal output,
optical output, S-Video output

Zou het beeld veel slechter zijn met de gewone S-video of scheelt dit niet erg veel?

Ik had de manual ff gedownload :)
Ik ben er wel vanuit gegaan dat hij hetzelfde is als de 516 H ik kon jouw type niet vinden op de site. Dan kan je inderdaad de audio uit van je tuner op de av2/aux in van je alles-in-een setje aansluiten, daar zit al versterking in (of in de sub die erbij zit)
Voor geluid hoeft er geen bekabeling naar de projector (vga en svideo transporteren ook alleen maar beeld).
S-Video is heel aanvaardbaar, maar component heeft o.a. een beter kleurenscheiding

Laat maar ff weten of t allemaal werkt nu

screamertje
26-08-2004, 10:13
Bestaat er een kabel die scart verbind met component of is er dan weer een daling van beeldkwaliteit? Of zou ik het toch beter bij s-video houden?

Peter Porrio
26-08-2004, 10:45
Bestaat er een kabel die scart verbind met component of is er dan weer een daling van beeldkwaliteit? Of zou ik het toch beter bij s-video houden?

Er bestaan kastjes die scart converteren naar component. Er stonder er 2 in de What Hifi van deze maand. Ik ben even kwijt wat ze kosten, ik dacht 85 pond. Ze (redacteurs What Hifi) waren overigens wel te spreken over deze converters.

PM
26-08-2004, 12:19
Er bestaan ook kabels van scart naar component, maar dan moet je speler dit wel ondersteunen. De meeste spelers sturen RGB en composite (en evt svideo) uit via scart en GEEN component. (je zal dus zo'n rgbscart-> component kastje nodig hebben dan, maar voor dat geld kan je ook een speler kopen met component uit....)

screamertje
27-08-2004, 15:16
Is het beeld met RGB niet beter dan? kan ik dan niet beter via scart en dan RGB selecteren?Of is s-video toch beter?

PM
27-08-2004, 15:36
RGB en component ontlopen elkaar niet veel, maar je beamer zal geen rgb aan kunnen wel via een convertor naar component.
Je verteld dat je RGB kan selecteren, kan je ook component (GEEN composiet) selecteren? Als je dat niet kan dan gaat het niet met een scart-> component kabel en heb je óf zo'n kastje nodig óf een nieuwe dvd-speler..

screamertje
27-08-2004, 15:57
Dvd speler ondersteunt geen Component, dus dat wordt dan maar S-video.

screamertje
28-08-2004, 16:42
Hoe kan ik dan gebruik maken van de Progressive scan functie van de Dvd speler?

De tv box beschikt ook over de progressive scan functie, kan ik dan gwn de dvd speler daarop aansluiten zodat ik van die functie gebruik kan maken want ik had gelezen dat PS niet beschikbaar is via S-video.
Maar kan ik dan nog steeds de tuner op de AV2 van de dvd steken zodat ik het geluid via de dvd speler kan sturen?

Het zou er dan zo uitzien DVD ====> Tuner ===> projector
waarbij het geluid van de tuner nog es wordt doorgestuurd naar de DVD

PM
29-08-2004, 13:48
Heeft je dvd-speler progressive uit? (Normaal gaat dat over component uitgangen (of component via scart)) Of heeft alleen je tv box over progressive?

screamertje
29-08-2004, 14:22
DVD speler heeft progressive scan functie.Maar aangezien ik de dvd speler via s video zou aansluiten kan deze toch geen gebruikmaken van de PS functie en dan zou dit via de Tv box wel kunnen. Of kan ik toch beter een scart==>component kabel kopen?

PM
30-08-2004, 08:36
Ik denk dat het tijd wordt om even de handleiding te lezen... ;)
Als je speler component uitvoert via de scart uitgang kan je het beste een scart naar component stekker kopen en het e.e.a. zo aansluiten. Dan hoeft die tvbox er niet tussen.. extra stap is alleen maar kwaliteits verlies.