PDA

Bekijk de volledige versie : Breedbeeld tv op de slaapkamer.



ScarfaceNL
25-08-2004, 12:22
Ik was een paar weken terug aan het denken om een mooie tv voor op mn slaapkamer te kopen,omdat ik waarschijnlijk de richting in wil voor een home cinema.

Ik ben dus op zoek naar een TV,want die home cinema wil ik later bekijken vanwege het budget.

Nu even weer ON topic.

Mijn ouders hebben ook een breedbeeld tv,en toen ik daarop dvd,s bekeek met een grote relax stoel ervoor(afstand 1,50 meter ong)

zag ik duidelijk op het beeld pixels van kleinere details in de film van veraf.
Dus als je een vliegtuig aan zag komen,dan zag je duidelijk de vleugel met blokkerig uiterlijk aankomen.

Mijn vraag is:

IS het zo als je films op een breedbeeld kijkt op een afstand van 1,50 m
dat je de pixels groter ziet,dan als je vanaf 3 meter kijkt?
Of kan het liggen aan de tv(sharp) of dvd speler?(philips)?
En is het wel verstandig om zo,n grote tv in zo,n kleiner kamer te doen?
Mischien is een grootbeeld beter? ik weet het in ieder geval niet.

Wie kan me goed advies geven?

greetz ScarfaceNL :D

Johan van den D.
25-08-2004, 16:33
1½ is inderdaad wel erg dichtbij en logisch dat je dan pixel structuur ziet.

ScarfaceNL
25-08-2004, 16:43
Is het dus beter om een grootbeeld-tv te kopen ipv een breedbeeld?

Aangezien ik wel van een film wil genieten op mijn kleine kamer is het dan waarschijnlijk beter een grootbeeld te kopen?

Greetz ScarfaceNL

Christiaan Sauer
25-08-2004, 17:19
Een maatje kleiner en lieverer wat verder vanaf zitten :)
Anderhalve meter is gewoon heel dicht op je tv.

Johan van den D.
25-08-2004, 17:25
Is het dus beter om een grootbeeld-tv te kopen ipv een breedbeeld?

Aangezien ik wel van een film wil genieten op mijn kleine kamer is het dan waarschijnlijk beter een grootbeeld te kopen?

Greetz ScarfaceNLKoop absoluut een breedbeeld maar je heb ook kleine breedbeeldjes.
Voor het pixel probleem op 1½ mtr zal breedbeeld pf grootbeeld geen verschil maken.

ScarfaceNL
25-08-2004, 18:26
Ik heb nog maar eens goed gekeken naar de ruimte op mn kamer,en ik kom tot een conclusie dat ik de tv in een hoek kan zetten zodat ik maximaal 2,30 meter afstand heb.

Meer zal het niet gaan vrees ik :(

greetz ScarfaceNL

Johan van den D.
25-08-2004, 19:01
Dat maak ik ieder geval al een hoop uit.

Mr_Parker
25-08-2004, 20:53
Ik zit / lig op +/- 2,0 meter van mijn breedbeedje. Het is een 24" Philips breedbeeld, met vlakke (CRT) beeldbuis. Ben zeer tevreden, en heb geen last van blokkerig beeld. Je moet wat moeite doen voor zo'n klein breedbeeldje, als je geen belachelijk duur LCD geval wil zo als ik. Toen ik mijne +/- 3 kwart jaar geleden kocht kon / wilde MM hem niet bestellen, net als vele andere winkels. It's daarin tegen leverde hem binnen 2 weken.
Ik weet dat Philips ook nog een "bol" 24" modelletje heeft en dat ook Sony 1 model 24" heeft / had (dit model vond ik persoonlijk kwa design niet mooi, maar dat is persoonlijk.
Je moet er wel rekening mee houden dat 24" modellen in verhouding duurder zijn dan 28"en 32". Mede omdat zo vaak alleen op bestelling gaan.

BASIL
25-08-2004, 21:18
Ik heb in de woonkamer een 28'' breedbeeld televise (Philips) maar is er teveel licht dat binnenkomt wegens de 3 vensters. Dus heb ik besloten om een tweede 28'' breedbeeld televisie (Sony/Trinitron) te kopen om die in mijn kamer te installeren. Daar is er maar één venster en heb iets speciaal geinstalleerd om zelfs in de zomer de films in den donker te kunnen zien zonder mijzelf in het scherm te zien. Ik zit ongeveer 2m50 à 3 meters van het scherm wat prima is en heb geen last van pixels. Ik heb dus mijn home theater naar mijn kamer verhuisd en geniet er 100% van. Nu denk ik binnenkort een projector te kopen om er 200% van te genieten.

ScarfaceNL
26-08-2004, 10:22
Bedankt voor al jullie reply,s.

Ik ga vandaag eens een kijkje nemen in mijn stad voor een tv.
Ik heb de lengte al opgemeten tussen de tv en mij,en ga dat ook kijken in de winkel of de afstand wat uitmaakt.

Greetz ScarfaceNL