PDA

Bekijk de volledige versie : De Wrekers , hoe zit dat nu ?



Koffie
25-08-2004, 14:21
Zo nu en dan kijk ik even in de winkels, en als er een nieuwe box van "De Wrekers" is, koop ik deze.
Echter heb ik ze al een tijdje niet meer gezien. Een maat van verzameld ze ook, en vroeg het in de local FRS, deze had het over een box1 van SE6

Als ik nu even een beetje zoek op internet, kom ik bar weinig anders tegen dan de eerste 4 boxsets die ik al heb, en af en toe SE6 box1 en box2

Weet iemand hoe dat zit ? Horen die SE6 boxen in de huidige serie ?
Ik snap er weinig meer van ? :(

Het gaat dus om deze boxsets :

http://dvd.oostindie.com/images/716777038680.9f.jpg
http://dvd.oostindie.com/images/716777040003.9f.jpg

MAD
25-08-2004, 19:57
Ik heb deze boxen niet (maar de R1 versie van The Avengers - The Complete Emma Peel Mega-Set, met hierin alle Emma Peel afleveringen), dus ik moet een beetje gokken, naar de waarheid. ;)

SE6 staat voor seizoen 6, oftewel 1967. Dit was een heel goed Avengers (Wrekers ;)) jaar. Vanaf dit jaar zijn ze in tegenstelling tot de jaren ervoor 2x zoveel afleveringen per jaar gaan maken. Nu zegt dat jullie waarschijnlijk weinig omdat die sukkels in NL gelijk met '66 zijn begonnen of zo. Dit waren namelijk de eerste kleuren afleveringen. Ze vreesden in NL dat de zwart-wit afleveringen niet goed zouden verkopen. Maar neem maar van mij aan dat er eigenlijk nog wel 8 boxen voor de NLse BOXSET 1 horen te zitten. Het jaar 1967 bestaat in mijn collectie uit 8 DVD's met steeds 4-5 aflevering per DVD. Reken dus zelf maar uit hoeveel boxen er nog moeten uitkomen. Na Diana Rigg (Emma Peel) zijn ze het jaar daarop verder gegaan met Honor Blackman, maar deze afleveringen waren al veel minder populair (en het is dus de vraag of deze ook in NL worden uitgegeven)...

Overigens bij Rodisk (http://www.rodisc.nl/) heten de boxen die jij noemt gewoon Box 5 (http://services.trin-it.nl/rodisc/sm/sm.dll?sid=54&pid=151&p_artikelid=52790&p_searchstring=avengers&keysetid=35449&p_sessie=24D563BC8B8C1AAA561E107000DC5B76F43BC2182 DE31447C6) en 6 (http://services.trin-it.nl/rodisc/sm/sm.dll?sid=54&pid=151&p_artikelid=54084&p_searchstring=avengers&keysetid=35449&p_sessie=24D563BC8B8C1AAA561E107000DC5B76F43BC2182 DE31447C6).

Koffie
26-08-2004, 10:30
Dat is dus weer mooi genaaid :(
Dat SE6 Seizoen 6 is, snap ik wel hoor :P

Maar ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat de eerste box gewoon SE1 zou zijn, ze hebben het namelijk over Epi1 en zo verder.
En dan na box4 ineens een box1 van SE6

Als ik naar de release lijst kijk van A-Film zie ik idd dat 1,2,3 en 4 netjes in volgorde gereleased zijn, en daarna ineens SE6B1.

Nouja, ik ga iig eens een mailtje naar A-Film sturen hoe het zit, want dir zuigt ;(

Rudy Mas
26-08-2004, 10:45
Dat is dus weer mooi genaaid :(
Dat SE6 Seizoen 6 is, snap ik wel hoor :P

Maar ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat de eerste box gewoon SE1 zou zijn, ze hebben het namelijk over Epi1 en zo verder.
En dan na box4 ineens een box1 van SE6

Als ik naar de release lijst kijk van A-Film zie ik idd dat 1,2,3 en 4 netjes in volgorde gereleased zijn, en daarna ineens SE6B1.

Nouja, ik ga iig eens een mailtje naar A-Film sturen hoe het zit, want dir zuigt ;(

Men heeft momenteel de volgende boxen uitgebracht:

Wrekers (The Avengers) Seizoen 5 - Episodes 1-6 (Rode Box)
Wrekers (The Avengers) Seizoen 5 - Episodes 7-12 (Blauwe Box)
Wrekers (The Avengers) Seizoen 5 - Episodes 13-18 (Gele Box)
Wrekers (The Avengers) Seizoen 5 - Episodes 19-25 (Groene Box)
Wrekers (The Avengers) Seizoen 6 - Episodes 1-6 (Blauwe Box, ander silhouet)
Wrekers (The Avengers) Seizoen 6 - Episodes 7-12

Koffie
26-08-2004, 11:02
Rudy,

Ik kwam er net achter dat de vorige 4 boxsets idd seizoen 5 zouden moeten zijn.

Maar het blijft vaag, dat ze halverwege binnen met releasen alsof dat SE1 zou zijn, en dan vervolgens ineens *wel* in seizoenstermen gaan praten ?

Nouja, heb iig maar SE6 box 1 en 2 bij FRS besteld, dan ik er weer eventjes mee vooruit.

MAD
26-08-2004, 11:07
Je had ook gelijk deze moeten kopen ;):

The Avengers - The Complete Emma Peel Mega-Set

http://www.intervocative.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/3396170249f.jpg

Een hele mooie 16-disk collectie box (wel regio 1) met alle Emma Peel afleveringen. Was je gelijk klaar geweest voor zo'n €130,-. Hierin zitten alle DVD's van de jaren '65 / '66 / '67. Deze set van 16 keepcases is eventueel uit te breiden met eerdere en latere afleveringen als je deze ook nog zou willen hebben, maar ik vind deze niet echt interessant. Ik heb persoonlijk alleen interesse in de afleveringen met Diana Rigg...

Koffie
26-08-2004, 11:08
Tja .. zulke boxxen zijn idd mooi, maar ik ben dus zo'n zeikerd die echt NL subs wil hebben ;)

Rudy Mas
26-08-2004, 11:10
Rudy,

Ik kwam er net achter dat de vorige 4 boxsets idd seizoen 5 zouden moeten zijn.

Maar het blijft vaag, dat ze halverwege binnen met releasen alsof dat SE1 zou zijn, en dan vervolgens ineens *wel* in seizoenstermen gaan praten ?

Nouja, heb iig maar SE6 box 1 en 2 bij FRS besteld, dan ik er weer eventjes mee vooruit.

Voor mij was dat in het begin ook niet allemaal duidelijk, ik heb die serie ooit wel eens op TV gezien, maar dat is al zo veel jaar geleden dat ik ook niet meer zo de verhaallijnen wist. Mij viel wel op dat de reeks niet vanaf het begin startte. En op IMDB had ik ook al gezien dat de serie in 1961 startte en op de box stond 1967, dus dat er iets niet klopte was wel duidelijk. :) Pas bij aankondiging van het nieuwe seizoen werden de gegevens juist doorgegeven naar de groothandels en wisten we eindelijk dat het over seizoen 5 & 6 ging. Ik hoop nu alleen dat ze ook nog 1 tem 4 ooit eens uitbrengen. Zou stom zijn als je niet de ganse reeks in je collectie hebt natuurlijk.

Qzyn
29-08-2004, 17:09
Voor mij was dat in het begin ook niet allemaal duidelijk, ik heb die serie ooit wel eens op TV gezien, maar dat is al zo veel jaar geleden dat ik ook niet meer zo de verhaallijnen wist.
Vanaf 1 september herhaalt de KRO de eerste afleveringen in kleur uit 1967 van deze reeks. De afleveringen zijn op de late woensdag- en donderdagavonden (rond twaalven) te zien op Nederland 1.
Dus als je je geheugen wilt opfrissen dan wel voor het eerst kennis wilt maken met deze roemruchte tv-serie, en je wilt eerst een 'preview' voor je tot eventuele aanschaf van de dvd-boxen overgaat, dan is dit je kans.

piet superlight
21-06-2005, 07:59
Men heeft momenteel de volgende boxen uitgebracht:

...
Wrekers (The Avengers) Seizoen 5 - Episodes 19-25 (Groene Box)
...



Mocht je deze box hebben check dan of alle afleveringen er op staan, ik kwam vorige week tot de ontdekking dan er een episode ontbrak. Een mailtje naar A-film leerde mij dat zij dit zeer correct oplossen (binnen een week een vervangende disk in huis, klasse A-film!)

robvanknegsel
21-06-2005, 08:45
The Avengers - The Complete Emma Peel Mega-Set
Een hele mooie 16-disk collectie box (wel regio 1)
Weet je zeker dat het regio 1 is?
De soortgelijke Monty Python box van A&E is namelijk niet regiogecodeerd.