PDA

Bekijk de volledige versie : Computer aansluiten op een TV???



Steve Muller
25-08-2004, 17:53
Ik heb een tv-kabel aangesloten op mijn sony TV. Helaas krijg ik op mijn TV zwart beeld met golven. Ik zie dus wel al het bureaublad op de TV maar heel erg slecht.

Wie kan mij helpen?

mark_a
25-08-2004, 18:11
Misschien kun je dit soort vragen beter stellen op www.hardware.info.

Maar heb je al gekeken bij je beelscherminstellingen of de resolutie of iets dergelijk niet verkeerd staat?

Steve Muller
25-08-2004, 18:21
Misschien kun je dit soort vragen beter stellen op www.hardware.info.

Maar heb je al gekeken bij je beelscherminstellingen of de resolutie of iets dergelijk niet verkeerd staat?

Dank je. Heb meteen daar mijn vraag geplaatst. Ben al bezig geweest met de beeldinstellingen maar kom er niet uit. Ben nu bezig met Nview en heb het nu op kloon staan maar krijg gewoon geen goed beeld :cry:

Mr_Parker
25-08-2004, 20:46
via hardware.inof zul je inderdaad sneller meer antwoord krijgen. Maar ook hier zal ik je maar op weg helpen.

Welke aansluiting gebruikje, composite of s-vhs?
Is je vga kaart PAL, soms kopen b-merken een lading NTSC op en vermelden dat "gewoon" eventjes niet?
Gebruik je S-VHS, lijkt een beetje op PS/2 stekker, moet je er ook op letten dat de kabel zelf juist is. En dat je tv het ook aan kan, je tv moet zelf een S-VHS aansluiting hebben, scart verloopjes werken niet, dan krijg je zwart wit en golven.
Heb je bij de instellingen de juiste eigenschappen van de tv op gegeven, dus PAL 50Hz en de juiste kabel (s-vhs/composite naar gelang wat je gebruikt).
Als je S-VHS gebruikt moet je er ook opletten dat het aantal pinnetjes klopt. Sommige fabrikanten hebben een 7 of 9 pins aansluiting terwijl het normaal 5 is, dacht ik tenminste. In zo'n geal moet je bij de fabrikant een juist verloopje "bestellen / vragen". Ik weet toevallig dat Leadtek ze zo, meestal kosteloos, levert. Een enkele keer werkt het ook zonder verloop, maar dan is maar sporadisch.

Dit zijn alvast enkele tips.
Succes

Steve Muller
25-08-2004, 21:37
via hardware.inof zul je inderdaad sneller meer antwoord krijgen. Maar ook hier zal ik je maar op weg helpen.

Welke aansluiting gebruikje, composite of s-vhs?
Is je vga kaart PAL, soms kopen b-merken een lading NTSC op en vermelden dat "gewoon" eventjes niet?
Gebruik je S-VHS, lijkt een beetje op PS/2 stekker, moet je er ook op letten dat de kabel zelf juist is. En dat je tv het ook aan kan, je tv moet zelf een S-VHS aansluiting hebben, scart verloopjes werken niet, dan krijg je zwart wit en golven.
Heb je bij de instellingen de juiste eigenschappen van de tv op gegeven, dus PAL 50Hz en de juiste kabel (s-vhs/composite naar gelang wat je gebruikt).
Als je S-VHS gebruikt moet je er ook opletten dat het aantal pinnetjes klopt. Sommige fabrikanten hebben een 7 of 9 pins aansluiting terwijl het normaal 5 is, dacht ik tenminste. In zo'n geal moet je bij de fabrikant een juist verloopje "bestellen / vragen". Ik weet toevallig dat Leadtek ze zo, meestal kosteloos, levert. Een enkele keer werkt het ook zonder verloop, maar dan is maar sporadisch.

Dit zijn alvast enkele tips.
Succes

Dank voor de tips.

Ik heb een geforce4 grafische kaart? Ik heb de s-video kabel in de computer en de scart in de TV (dit is zo'n kabel met de ene kant s-video en aan de andere kant scart).
Mijn Sony TV staat ingesteld op svhs (dus dit staat volgens mij goed).
Ik heb de computer ook op Ntsc geprobeerd maar dit werkt ook niet. De computer staat nu op 60hz ingesteld. Moet dit 50hz zijn?

Mr_Parker
25-08-2004, 21:58
Dank voor de tips.

Ik heb een geforce4 grafische kaart? Ik heb de s-video kabel in de computer en de scart in de TV (dit is zo'n kabel met de ene kant s-video en aan de andere kant scart).
Mijn Sony TV staat ingesteld op svhs (dus dit staat volgens mij goed).
Ik heb de computer ook op Ntsc geprobeerd maar dit werkt ook niet. De computer staat nu op 60hz ingesteld. Moet dit 50hz zijn?

In Bederland / Europa is wisselspanning 50 Hz, dus ja het moet 50 Hz zijn.
Verder verwacht ik dat het probleem in de kabel / tv zit.
Een dergelijke kabel zoals jij aan geeft heeft heel vaak het door jou omschreven probleem. Als je tv geen rechtstreeks s-video (dus iets van 5 pinntjes connetor) heeft werkt een dergelijke kabel, met verloop (dat eventueel op de kabel vast zit) niet. Ookal kun je in de tv aangeven dat je s-video gebruikt. Het beste kun je het gewoon een keertje met een composite (geel, rood, wit of zwart gekleurd connectortje maakt niks uit, hoewel de voorschriften geel zijn) proberen.
Als je tv wel een rechtstreeks s-video (ik vergipste me net met S-VHS) connectortje heeft kun je die ook proberen, maar alsjeblieft niet met zo'n scart vewrloop kabel, die werken in meer dan 90% gewoon helaas niet.

Wederom succes, hoe me maar op de hoogte.