PDA

Bekijk de volledige versie : SLOTJE Perfecte Collectie



Henk van der Weerdt
27-08-2004, 11:35
Dag Heren / Dames,

Heb nu een maand of wat het Topic gevolgt over de Collectie Beoordeling en daar zijn mooie collecties voorbijgekomen!

Ben eigenlijk benieuwd hoe een perfecte collectie eruit ziet. Nou is die vraag natuurlijk lastig te beantwoorden.

Misschien dat het makkelijker is om te vermelden welke films er perse in een dvd collectie thuishoren (zeg maar de verplichte aanschaf)

Heb hier geen treath over kunnen vinden met de zoekfunctie...

Coen P.
27-08-2004, 11:39
volgens mij is hier al een thread van, maar a la:

- good, bad and the ugly r1
- once upon a time in the west s.e
- once upon a time in america s.e
- pulp fiction r2 uk of r1
- the shawshank L.E r1
- scarface S.E (of giftset)
- schindler's list S.E (of giftset)
- forrest gump!
- 2001: a space odyssey
- full metal jacket
- a clockwork orange
- mulholland dr.
- amelie
- gladiator
- godfather 1 en 2
- dances with wolves
- the great escape S.E
- silence of the lambs S.E
- Lawrence of Arabia S.E
- Jurassic Park 1
- LOTR EE
- one flew over the cuckoo's nest S.E
- reservoir dogs S.E r1 of r2
- taxi driver


en vele anderen nog!

Coen

Bambu
27-08-2004, 11:48
Ik hou nooit zo van uitspraken als "deze dvd mag in geen enkele collectie ontbreken!".
Ik verbaas me er wel eens over hoeveel mensen films als Pulp Fiction in hun top 10 of iig in hun collectie hebben staan.
Er is niks mis mee om een eigen smaak te hebben hoor. Zolang je je eigen verzameling maar mooi vindt is het goed; ik ga geen dvd's aanschaffen omdat deze volgens anderen toevallig "niet mogen ontbreken" in mijn collectie...

Rob Eric Blank
27-08-2004, 12:09
De perfecte collectie....is natuurlijk een lastig punt.
Persoonlijk vind ik dat er een aantal films zijn die een collectie minimaal moet hebben, maarja ook dat is dus persoonlijk.
Coen gaf wel een mooi rijtje met films die er in horen te zitten (heb ze ook niet allemaal). In mijn ogen moeten er een aantal echte klassiekers inzitten, maar ook wat filmhuis titels. Wat recentelijk hollywood werk is niet perse nodig, maar opzich heeft iedereen dat wel.
Ik kan niet zeggen dat ik zelf de perfecte collectie heb, ik mis er gewoon nog teveel en heb ook wat Pulp (bv. Taxi, Dusk Till Dawn, Windtalkers, POTC). Je collectie moet gewoon goed zijn voor je persoonlijk en films kopen omdat andere dat beter in je collectie passen hoef je niet te doen. Zelf heb ik wel films gehuurd en gekeken op aanraden van andere en heb daar redelijk positieve gevoelens over. Kijk je naar andere films dan dat je in eerste instantie zou doen.
De perfecte collectie is persoonlijk....en helaas heb ik die zelf nog niet. Misschien ooit.........

Caledonians
27-08-2004, 12:22
volgens mij is hier al een thread van

Volgens mij is dit de thread die je bedoelt:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=22040&start=0

chimera01
27-08-2004, 12:23
De perfecte collectie is een illusie net als de perfecte vrouw.
Wat voor de een perfectie is kan voor een ander wansmaak zijn............

Henk van der Weerdt
27-08-2004, 12:31
Dat is hem:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=22040&start=0

Dan mag deze wat mij betreft op SLOT