PDA

Bekijk de volledige versie : DVD overtreft verkoopcijfers VHS in Amerika



Eric van Ballegoie
10-01-2002, 14:51
DVD overtreft verkoopcijfers VHS in Amerika



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=228)

Jeroen Driessen
10-01-2002, 15:23
Is hier dan ook rekening gehouden met de duurdere aanschafprijs van DVD's? Dit maakt de omzet dan inderdaad hoger...

Als ik in ons landje kijk, dan liggen veel video's voor 20 piekies is de winkel, terwijl DVD's gemiddeld 3 keer zo duur zijn. En dat scheelt nogal in omzet.

Nathan Strik
10-01-2002, 18:11
Aanschafprijs in Amerika valt reuze mee hoor. Zelfs als je het spul laat overkomen naar Nederland is het nog goedkoper dan die afzetterij hier...

Remco Out
11-01-2002, 09:41
Daar heb je helemaal gelijk. Nederland is gewoon duur in vergelijking met andere landen en dat is helaas jammer. :(

Phrenetic
11-01-2002, 11:14
Maar dat neemt niet weg dat DVD's - ook in Amerika - nog steeds duurder zijn dan Videotapes. Op die manier heb je dan met een lagere verkoop toch een hogere omzet. Maar dit is natuurlijk wel een trend die door gaat zetten, en hopelijk brengt dat dan ook lagere DVD prijzen met zich mee.

Bram _Cerberus_ Kocken
11-01-2002, 11:24
(...), en hopelijk brengt dat dan ook lagere DVD prijzen met zich mee.

Laten we da hopen, want zoals het nu is, vindt ik het erug ***!!! moet bijna wachten tot uitverkopen totdat DVD's een beetje aantrekkelijk worden om te kopen!

Remco Out
12-01-2002, 15:40
Denk alleen niet dat de prijs van een dvd de komende tijd zal gaan dalen. Bedrijven vinden het op dit moment wel oke. Ze hebben een hoge omzet en wanneer ze de prijs zullen verlagen zijn ze bang voor een minder hoge omzet, omdat de dvd's meestal toch wel gekocht worden ongezien de hoge prijs. Dus de komende maanden zal er geen verlaging van de prijs inzitten. Nu maar hopen dat het nog wel ooit gebeurd. :(

Bram _Cerberus_ Kocken
13-01-2002, 08:24
Ja, maar wanneer de DVD goedkoper worden, zullen meer mensen er meer kopen, ik ook nl.
Gister 2 DVD's (Matrix + Blade) gehaald ook alleen omdat die bijna de helft goedkoper waren als nieuwprijs.

Remco Out
13-01-2002, 14:43
Ja, maar wanneer de DVD goedkoper worden, zullen meer mensen er meer kopen, ik ook nl.Dat is waar, ook ik zou dan meer dvd's kopen, dat geldt voor meer mensen, maar toch zie ik de komende tijd de dvd prijzen niet omlaag gaan.

Alex Bel-Gy-Bel
13-01-2002, 18:50
De DVD-spelers zijn toch al fel in prijs aan het dalen en misschien volgen daarna de dvd-filmen wel.
Men zal zeker niet moeten verwachten dat de prijzen in eenmaal snel zullen dalen.

Bram _Cerberus_ Kocken
13-01-2002, 19:34
Maar hopen mag toch wel :D
Misschien is het dromen, maar goed...

'Dreams really can come true!'

Remco Out
13-01-2002, 21:09
Misschien moeten alle dvd liefhebbers die voor de grootste omzet zorgen eens een maandje moeten staken tegen de hoge prijzen van dvd's, misschien dat bedrijven dan toch iets hebben van: zullen we de prijzen toch maar laten dalen. Weet alleen niet of iemand het voor elkaar krijgt om een maand geen dvd's te kopen, dat is echt afzien. :)

Bram _Cerberus_ Kocken
13-01-2002, 21:16
Weet alleen niet of iemand het voor elkaar krijgt om een maand geen dvd's te kopen, dat is echt afzien. :)

Nouw, het zou me wel lukken hoor, gewoon naar FRS gaan en in dat rek met alle nieuwe DVD's/DVD-boxen/DVD SE's gaan kijken...
Dan wordt k al heel snel minder vrolijk ;)

Remco Out
14-01-2002, 09:06
Maar even terug over verkoopcijfers. Wie koopt zijn dvd's weleens bij Mediamarkt in Amsterdam of in Rotterdam en wat zijn de verkoopprijzen van dvd's daar. Kom vaak langs de mediamarkt maar heb eigenlijk nooit tijd om er eens naar binnen te gaan en weet dat de dvd's daar goedkoper zijn, dus moet maar eens langs gaan als het de moeite waard is.

Bram _Cerberus_ Kocken
14-01-2002, 18:43
En zit die mediamarkt alleen in A'dam en R'dam??

Marco
14-01-2002, 18:47
En zit die mediamarkt alleen in A'dam en R'dam??
Nope. Ook in Leeuwarden, Rijswijk en Groningen.

Bram _Cerberus_ Kocken
14-01-2002, 19:00
maar niet in zuiden des lands???

Want voor een dvd'tje van 5 tientjes (uhhh € 25) naar Rotterdam te gaan... das meer reiskosten als de DVD

Remco Out
14-01-2002, 22:25
Nou, zover ik weet zit er geen mediamarkt in het zuiden des lands, maar ja ik wist ook niet dat er een mediamarkt zit in Leeuwarden dus misschien dat je het ergens kan opzoeken.

Bram _Cerberus_ Kocken
14-01-2002, 22:54
Lijkt me aan de ene kant wel raar, alleen 'boven de rivieren'. Maar ja, je weet nooit, misschien dat die mensen vaker 's avonds binnen zitten, terwijl Brabanders en Limburgers op die tijd aan zuipen/feesten zijn en dus geen DVD kijken. Geen goede afzet markt dus :)

My Side Of The Story

Remco Out
15-01-2002, 10:26
Ach zolang ik niet in het zuiden woon heb ik er geen problemen mee. Ik ben hardstikke blij met de afzetmarkt, alles ligt tenminste binnen handbereik.

Bram _Cerberus_ Kocken
15-01-2002, 12:46
Ach zolang ik niet in het zuiden woon heb ik er geen problemen mee. Ik ben hardstikke blij met de afzetmarkt, alles ligt tenminste binnen handbereik.

das beter voor je, zeker geen kans da je voor mij een DVD gaat halen, en gratis doorverkoopt? (verzendkosten spreekt voor zich, my side) Jullie willen er ook aan verdienen gok ik.. Geheel terecht natuurlijk, maar ja... dan nog :(

Remco Out
15-01-2002, 21:12
Nou kijk ook ik moet wel reizen om naar de mediamarkt te gaan. Zit namelijk in Utrecht en naar Amsterdam is toch zeker een half uurtje met de trein. Al kost het mij natuurlijk niks aangezien ik een OV heb :D , maar toch. Dus misschien dat je iemand anders zover krijgt om dvd's naar je te laten sturen, maar dat lijkt me moeilijk. :)

Bram _Cerberus_ Kocken
15-01-2002, 21:15
Ik wist het wel, niemand is hier lief vor mekaar, allemaal van die geldwolven :( :( . Heeft er nu niemand iets over voor een arme student die anders alleen maar de FRS sponsert??

ja ik ben zielig, nou nou... :p :D

Remco Out
15-01-2002, 21:46
Geldwolven?? Alsof wij het allemaal zo breed hebben. Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik niet genoeg geld heb voor mijn dvd verslaving. Ik moet af en toe afkicken.

Bram _Cerberus_ Kocken
16-01-2002, 20:23
Dus snap je des te beter mijn standpunt om ergens een goedkopere DVD te scoren :p ;)

Oakey
16-01-2002, 22:10
Nou, zover ik weet zit er geen mediamarkt in het zuiden des lands, maar ja ik wist ook niet dat er een mediamarkt zit in Leeuwarden dus misschien dat je het ergens kan opzoeken.

Er zit een mediamarkt in Kerkrade (officieel in Herzogenrath maar dat is de straat oversteken). Die zit er al 10 jaar trouwens (mijn eerste cd'tjes gekocht...). Wat verder over de grens zit er 1 in Keulen (daar zit ook een Saturn trouwens, de concurrent van MM in Duitsland, MM is ook Duits).

Theo B
16-01-2002, 22:24
Ik dacht dat de Mediamarkt qua prijzen tegenwoordig behoorlijk tegenvalt (uitgezonderd een sporadische aanbieding) en zeker niet de moeite om reiskosten voor te maken. Maar ik hoop dat ik me vergis (ik zie op de forums in elk geval maar weinig aanbiedingen in vergelijking met een jaar geleden).

Bram _Cerberus_ Kocken
17-01-2002, 09:58
Ik dacht dat de Mediamarkt qua prijzen tegenwoordig behoorlijk tegenvalt (uitgezonderd een sporadische aanbieding) en zeker niet de moeite om reiskosten voor te maken. Maar ik hoop dat ik me vergis (ik zie op de forums in elk geval maar weinig aanbiedingen in vergelijking met een jaar geleden).

Hmmm, lijkt da ik maar gewoon bij mn vaste dealer om de hoek blijf :D

Euphoria
21-01-2002, 18:37
Ik dacht dat de Mediamarkt qua prijzen tegenwoordig behoorlijk tegenvalt (uitgezonderd een sporadische aanbieding) en zeker niet de moeite om reiskosten voor te maken. Maar ik hoop dat ik me vergis (ik zie op de forums in elk geval maar weinig aanbiedingen in vergelijking met een jaar geleden).

Je hebt gelijk...de MediaMarkt mag dan soms net zo duur zijn als de rest, maar over het algemeen genomen is hij goedkoper. Bijv.: DVD Tombraider: Adviesprijs EURO 31,95 (V&D) Goedkoper EURO 27,99 (Blokker met 2 dukaten) Goedkoopst EURO 24,95 (MediaMarkt). Wellicht dat je nog wat kunt scoren bij E-Plaze met je Coca-Cola Card, maar het houd denk ik wel op hierna...

Theo B
21-01-2002, 20:37
Tomb Raider is er inderdaad niet duur (€ 20.99 of zo) in MM Amsterdam, maar het is een klantenlokker. De meeste van de andere 'aanbiedingen' zijn niet goedkoop en de niet-aanbiedingen zijn gewoon duur (duurder dan FRS). Ik ging afgelopen week dan ook voor het eerst met lege handen naar huis.

Remco Out
22-01-2002, 10:06
Tomb Raider is er inderdaad niet duur (€ 20.99 of zo) in MM Amsterdam, maar het is een klantenlokker. De meeste van de andere 'aanbiedingen' zijn niet goedkoop en de niet-aanbiedingen zijn gewoon duur (duurder dan FRS). Ik ging afgelopen week dan ook voor het eerst met lege handen naar huis. Precies, ben gisteren geweest en ook ik heb niks gekocht, maar ik moet zeggen dat er wel een aantal goede aanbiedingen waren, maar die koop ik woensdag. Tomb Raider is in MM in A'dam inderdaad € 20.99.

Bram _Cerberus_ Kocken
23-01-2002, 21:01
Das wel een relaxedt prijsje, als ze nou es alle DVD zo maken: €20... :D :D

Remco Out
24-01-2002, 13:03
Ja, maar helaas, Tomb Raider is gewoon zo goedkoop omdat het gewoon een slechte film is en anders niet word verkocht. Maar er zijn wel veel films voor € 20 bij de MM, alleen de echte top dvd's niet. :(

Bram _Cerberus_ Kocken
24-01-2002, 20:05
Tomb Raider is gewoon zo goedkoop omdat het gewoon een slechte film is en anders niet word verkocht.

Slechte film... kan wel, maar daar komen de meeste mensen toch pas achter NA dat ze em gekocht hebben, voor die €20 :p