PDA

Bekijk de volledige versie : Een ht is pas af met een projector......!?



Albert Kostwinder
27-08-2004, 13:38
Nu beeld en geluid bij mij een zijn geworden valt het mij op dat ik het geluid minder luid hoef te zetten voor een goede impact. Net of ik voorheen het ontbreken van een groot scherm wilde compenseren door luid te spelen. Detaillering en ruimtelijkheid in het geluidsbeeld valt nu veel meer op doordat wat je groot ziet ook zo klinkt.

Door de projector lijkt het wel alsof ik ook een nieuwe installatie heb aangeschaft! Het klinkt totaal anders ineens. Natuurlijk zal ik het geluid nog wel eens upgraden maar voor mijn gevoel is die noodzaak een stuk minder geworden door de projector. :wink:

Stelling: Hoe goed je geluid ook is, zonder projector is het niet af!.

Ik vind dus dat al heb je een ht installatie van een ton zonder groot scherm en projector, je eigenlijk alleen maar mooi geluid hebt maar geen volwaardige ht!. Liever mooi in balans en goed geluid met dito groot beeld.

Mee eens? onzin? laat het horen! :wink:

Christiaan Sauer
27-08-2004, 13:52
Moet je voor de grap eens op htforum zoeken. Daar loopt momenteel ook een leuke discussie met dezelfde insteek.
Ik zal hem even opzoeken.

Christiaan Sauer
27-08-2004, 13:55
Het definieren van "Home Theater" (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=19715.0)

PM
27-08-2004, 15:47
Je hoofd kan minder goed luisteren als het 'afgeleid' wordt door een groot beeld. Het gevolg is dat je geluid beter lijkt als je een groot beeld hebt. Ik denk dat je dat ervaren hebt.
Nu is het is wel zo dat ik tijdens films met verschillende speakers draai vóór 3x b&w (800 serie) achter 2x dali (blue serie).. dat hoor je toch wel..
Naar mijn mening moet het in verhouding zijn (beeld/geluid). Groot beeld voegt zeer zeker wel iets toe aan de filmbeleving.

Johan van den D.
27-08-2004, 17:50
Als je je HT echt goed serieus wilt aanpakken moet je zeker aan een projector denken.
Echter is het zeker van groot belang dat het geluid ook tip top in orde moet zijn.
Het is een samenwerking van beide en dus heeft het beeld het geluid nodig en andersom.
Beide moeten dus van goed nivo zijn.
Echter ben ik ook van mening dat je zonder projector net zoveel kan genieten.
De impact is uiteraard niet vergelijkbaar maar dat hoef geen afbreuk te doen aan het genot.
HT = beeld én geluid. :wink:

Christiaan Sauer
27-08-2004, 17:56
Ik heb overigens gekozen voor de optie
Geluid is voor mij belangrijker dan beeld!.

Wel is de huidige planning om te gaan sparen voor een projector. Een die mijn aandacht (momenteel) heeft is de Epson TW200. Alleen dat prijskaartje van 2500 euro he :)

Albert Kostwinder
27-08-2004, 18:25
Ik heb overigens gekozen voor de optie
Geluid is voor mij belangrijker dan beeld!.

Wel is de huidige planning om te gaan sparen voor een projector. Een die mijn aandacht (momenteel) heeft is de Epson TW200. Alleen dat prijskaartje van 2500 euro he :)

Die stond ook op mijn verlanglijstje. Ik vond hem nogal tegenvallen. :wink:

Christiaan Sauer
27-08-2004, 18:29
Ik moet nog beginnen met sparen (6) Dus alles staat nog open.

Alex van den Berg
27-08-2004, 21:01
Ik heb gekozen voor "Anders".

Naar mijn mening blijft het toch maar gewoon een mediacenter zolang niet aan alle voorwaarden wordt voldaan die er het gevoel van een theater aan geven.

Dat betekent: Muziekje voor de film met dichtgeschoven gordijnen voor het grote scherm.
Zware geluidsinstallatie met goede isolatie tegen geluidslekken naar de buren.
Een flinke kast vol met versnaperingen naar keuze... Nutsen, Marsen, Bountys, chips, popcorn, ijs etc.
Dimmende verlichting bij het begin. Gordijnen gaan open.
Irritante pubers achter je. :mrgreen:


Hoe dan ook... Ik ben erg tevreden met goed geluid en goed beeld... ongeacht het formaat ;)

Albert Kostwinder
27-08-2004, 21:03
Je hoofd kan minder goed luisteren als het 'afgeleid' wordt door een groot beeld. Het gevolg is dat je geluid beter lijkt als je een groot beeld hebt. Ik denk dat je dat ervaren hebt.
Nu is het is wel zo dat ik tijdens films met verschillende speakers draai vóór 3x b&w (800 serie) achter 2x dali (blue serie).. dat hoor je toch wel..
Naar mijn mening moet het in verhouding zijn (beeld/geluid). Groot beeld voegt zeer zeker wel iets toe aan de filmbeleving.

Je moet het anders lezen. Geluid wordt beter door de algehele integratie van beeld en geluid. Niet doordat je wordt afgeleid door het beeld. :wink: