PDA

Bekijk de volledige versie : Dreamworks: Shrek 7 februari op DVD



Eric van Ballegoie
10-01-2002, 15:50
Dreamworks: Shrek 7 februari op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=229)

bmateijsen
10-01-2002, 16:27
Toch wel zeer blij dat er regio 1 is... En waarschijnlijk zullen deze versies weer enorm verschillen.. (alhoewel ik kan me een thread herinneren die dit tegensprak)

Maar goed, ik heb hem inmiddels alweer 2 maanden ofzo. En de dvd is echt werelds... jammer dat de soundtrack qua LFE iets tegenvalt... maar ach, dat is niet zo erg.

Groet bjorn

Luther Hartog
10-01-2002, 22:58
Wat is nou het grootste verscil tussen de R1 en R2 versie?

Deef
11-01-2002, 07:42
De R1 heeft DTS :) das volgens mij alles

Marco
11-01-2002, 07:43
Wat is nou het grootste verscil tussen de R1 en R2 versie?
Het grootste verschil is dat de R2 geen DTS heeft. De andere grote verschil is dat de R1 ook een 1.33:1 versie op DVD staat.
Verder mis ik op de R2 versie: Technical Goofs, HBO First Look, X-Box Game Hints. Misschien dat er nog meer is weggelaten, maar dat is niet opzienbarend.

Richard Hogaarts
11-01-2002, 08:49
Audio: Engels Dolby 5.1 Surround EX, Nederlands Dolby 5.1 Surround EX, Vlaams Dolby 5.1 Surround EX, Frans Dolby 5.1 Surround EX ???

Is dit ook nog steeds Digitaal of alleen surround :confused:


Iedergeval kijk ik uit naar deze dvd, de film is wel lachwekkend, zeker het aanschaffen waard als is het alleen maar om de film in het vlaams te kijken :D

Luther Hartog
11-01-2002, 09:20
De R1 heeft DTS :) das volgens mij alles

Dan koop ik hem gewoon lekker hier:p

Remco Out
11-01-2002, 09:47
Ja, weer eentje die ik bij mijn collectie kan gooien. Heb de film nog niet gezien, maar heb gehoord dat ie leuk is, dus maar weer aanschaffen. Moet toch wel oppassen dat ik nog wat geld heb voor andere dvd's. :)

Harry stadman
11-01-2002, 09:52
inderdaad een must have voor ons dvd-fanaten!
wat ik allemaal over deze film hoor is zeer positief.zeker eentje die ik in mijn collectie moet hebben.

Luther Hartog
11-01-2002, 10:36
Ja, weer eentje die ik bij mijn collectie kan gooien. Heb de film nog niet gezien, maar heb gehoord dat ie leuk is...

Hij is echt heel leuk en zoals de DVD uitkomt hier, is ie ook geweldig R1 of R2 maakt weinig uit

Bram _Cerberus_ Kocken
11-01-2002, 11:21
Audio: Engels Dolby 5.1 Surround EX, Nederlands Dolby 5.1 Surround EX, Vlaams Dolby 5.1 Surround EX, Frans Dolby 5.1 Surround EX ???

Is dit ook nog steeds Digitaal of alleen surround :confused:




De R1 heeft DTS das volgens mij alles

Wa is nu hele grote verschil tussen DTS, Dolby Surround 5.1 & Dolby Digital 5.1?

Nathan Strik
11-01-2002, 11:51
Wa is nu hele grote verschil tussen DTS, Dolby Surround 5.1 & Dolby Digital 5.1? Dolby Surround 5.1 en Dolby Digital 5.1 zijn twee termen die hetzelfde betekenen en in DVD-land vaak worden gebruikt. (Ik geloof dat op Regio 1 DVD´s vaker de benaming Dolby Surround 5.1 wordt gebruikt, waarom weet ik ook niet)
Voor de rest verwijs ik naar de woordenlijst op deze site.

Bram _Cerberus_ Kocken
11-01-2002, 12:12
Thx, ben weer een stukie wijzer

reneo
11-01-2002, 12:45
weet iemand al of het dvd-rom gedeelte van shrek nu eindelijk ook eens op een apple mac zou kunnen gaan werken? zou toch lullig zijn als ik special voor deze fijne extra's een windows machine moet gaan kopen... bahbah

phuitema
11-01-2002, 15:02
lindows ?

Nathan Strik
11-01-2002, 17:02
weet iemand al of het dvd-rom gedeelte van shrek nu eindelijk ook eens op een apple mac zou kunnen gaan werken? zou toch lullig zijn als ik special voor deze fijne extra's een windows machine moet gaan kopen... bahbah Blijf jij nou maar lekker Photoshoppen, want het ziet er niet naar uit dat dit gaat gebeuren. En het is geen Windows-machine (waarom noemen Apple-gebruikers de PC toch steeds zo?!?) maar gewoon een PC. Mac noemen wij in PC-land een "rare PC". :D :D
Zonder dollen.... een Mac is leuk, maar alleen voor serieuze dingetjes...

Luther Hartog
12-01-2002, 01:10
Ik wil hier ook nog wel iets aan toevoegen (als ontwerper zijnde). Ik werk gewoon graag op een PC, de verschillen tussen de Mac en PC, waarop de Mac altijd hoog scoorde, worden steeds kleiner. Daarboven op werkt de PC naar mijn inzien stukken gemakkelijker (k*t 1 muisknop);)

Bram _Cerberus_ Kocken
13-01-2002, 08:21
(k*t 1 muisknop);)

hoezo 1 muisknop? bij de Mac-muis?
Dan koop je toch een nieuwe muis, die het onder allebei doet (Logitech Optical bijv.)

reneo
13-01-2002, 13:10
het heeft weinig zin om alhier een discussie te voeren over welk platform beter zou zijn, mac of pc.... whatever, ik werk dagelijks op beide systemen en ik vind het allebij maar helemaal nix, geef mij het atari ST tijdperk maar weer terug, nougoed?!?

In ieder geval heb ik nog geen serieus antwoord mogen ontvangen... ik vind het gewoon absurd dat al die dvd-rom extra's het alleen maar op een mac doen, that's all... Net zo raar als het feit dat steeds minder sites het nog op netscape doen...

Luther Hartog
13-01-2002, 14:57
In ieder geval heb ik nog geen serieus antwoord mogen ontvangen... ik vind het gewoon absurd dat al die dvd-rom extra's het alleen maar op een mac doen, that's all...

Waar staat dat?

Alex Bel-Gy-Bel
13-01-2002, 18:38
Men praat meestal over wat er minder op de regio 2 versie staat maar men moet ook rekening houden met wat er meer op staat.

1. Nederlandse ondertittels. (ik kan me behelpen met Engels maar dat wil niet zeggen dat ik echt alle woorden versta en ik denk dat dit voor veel mensen het geval is)

2. Nederlands gesproken.( als men kinderen heeft is dit toch zeker belangrijk want die moeten de film toch ook goed kunnen volgen en zij kijken de film misschien 50 keren want kleine kinderen kunnen dezelfde film gemakkelijk 3 keer na elkaar kijken)

3. Vlaams gesproken. (dit vind ik fijn als ze dit toepassen op dezelfde manier als bij Chicken run daar spreken ze met een echt Vlaams accent.

en een goed dolby digital 5.1 versie klinkt ook heel goed.(natuurlijk heb ik liever DTS maar men moet kiezen)

Marco
14-01-2002, 06:17
Ik praat idd minder over de Regio 2 versie. Maar dat is gewoon persoonlijk.



1. Nederlandse ondertittels. (ik kan me behelpen met Engels maar dat wil niet zeggen dat ik echt alle woorden versta en ik denk dat dit voor veel mensen het geval is)
Engelse ondertiteling is veel nauwkeuriger dan Nederlandse ondertiteling. Tevens kan je van Engelse ondertiteling veel meer van de Engelse taal opsteken. Ik hoef geen/weinig rekening mee te houden dat sommigen mensen in mijn omgeving geen Engels kennen. Alleen mijn ouders kennen geen Engels. Maar zo'n film als Shrek is niet aan hun besteed. En als ze toch die film willen zien, nou dan huur ik Shrek Regio 2 wel. Geen probleem hoor.



2. Nederlands gesproken.( als men kinderen heeft is dit toch zeker belangrijk want die moeten de film toch ook goed kunnen volgen en zij kijken de film misschien 50 keren want kleine kinderen kunnen dezelfde film gemakkelijk 3 keer na elkaar kijken)
Als ik ergens wel een hekel aan heb dan is het wel Nederlands gesproken nasynchronisatie. Als kind vond ik het al vreselijk om Disney films in het Nederlands aan te horen. Maar goed zoals ik al zei. Dit is persoonlijk. Van mij mogen alle films wel Nederlands gesproken worden. Zal me een worst wezen, zolang ik de orginele taal kan horen vind ik het prima.



3. Vlaams gesproken. (dit vind ik fijn als ze dit toepassen op dezelfde manier als bij Chicken run daar spreken ze met een echt Vlaams accent.)
Ook hier geldt hetzelfde. Niks mee te maken. Maar ik ben niet de massa (gelukkig maar zou je zeggen).



en een goed dolby digital 5.1 versie klinkt ook heel goed.(natuurlijk heb ik liever DTS maar men moet kiezen)
Tuurlijk de DD 5.1 track klinkt prima. Maar als je Chicken Run even erbij haalt, dan zal je wel merken dat het wel kan die DTS track. Helaas is het weer de laksheid van Universal om weer geen DTS track op een Dreamworks DVD erop te zetten. Enfin boeie. Ik heb de Regio1 versie, die in mijn ogen en oren beter is.

Frollo
14-01-2002, 23:34
weet iemand al of het dvd-rom gedeelte van shrek nu eindelijk ook eens op een apple mac zou kunnen gaan werken?
Als je een beetje potige G4 hebt, zou je de aanschaf van het programma Virtual PC eens kunnen overwegen. Ik ben zelf geen Mac-head, maar mijn baas wel, en die is buitengewoon te spreken over Virtual PC. Haast elk Windoze-program draait er zonder problemen onder.

Bram _Cerberus_ Kocken
16-01-2002, 20:30
En, kan je met je Mac het Windows-emulator programma runnen?

Of trekt die het nie?

Frollo
17-01-2002, 11:47
Sorry, ik had er even bij moeten zeggen dat Virtual PC niet per definitie een Windows-emulator is. Het is een PC-emulator, wat inhoudt dat er op je Mac slechts een omgeving wordt gecreëerd waarbinnen je een Intel-compatibel besturingssysteem kunt installeren. Dat zal meestal Windows zijn natuurlijk, maar je kunt ook DOS of Linux onder Virtual PC draaien.
Met de aanschaf van Virtual PC haal je dus niet automatisch Windows in huis; dat zul je er los bij moeten "kopen".

Beetje off-topic, sorry.

Camille
19-01-2002, 11:35
Als Shrek in R1 wel in DTS verschijnt dan zal ie binnenkort ook wel in R2 op DTS verschijnen denk ik.
Want Costa! komt 24 januari ook als SE en op DTS uit!

Luther Hartog
19-01-2002, 11:43
Als Shrek in R1 wel in DTS verschijnt dan zal ie binnenkort ook wel in R2 op DTS verschijnen denk ik.
Want Costa! komt 24 januari ook als SE en op DTS uit! Denk het niet, ze brengen voorlopig alleen de DD 5.1 uit hier in NL, maar goed daar staat tegenover dat je de NL versie hebt, the choice is up to you

Marco
19-01-2002, 14:02
Als Shrek in R1 wel in DTS verschijnt dan zal ie binnenkort ook wel in R2 op DTS verschijnen denk ik.
Want Costa! komt 24 januari ook als SE en op DTS uit!
Leuk en aardige theorie, die helaas niet op gaat.
Shrek is van Universal/Dreamworks. Costa wordt door A-Video uitgegeven. A-Video heeft niks met Universal (en andersom) .
A-Video heeft (zonder Universal) wel een Dreamworks film uitgegeven namelijk Chicken Run.

Bram _Cerberus_ Kocken
19-01-2002, 15:06
Dus spreken de feiten elkaar tegen, en eventuele voorspellingen zijn niet zeker!!
Lijkt mij da we moeten afwachten op de officiele aankondiging of de daadwerkelijke release. :D :D

Camille
19-01-2002, 18:52
Leuk en aardige theorie, die helaas niet op gaat.
Shrek is van Universal/Dreamworks. Costa wordt door A-Video uitgegeven. A-Video heeft niks met Universal (en andersom) .

Dat begrijp ik, maar als ze zien dat ie goed verkocht wordt geven ze hem misschien alsnog met DTS uit, je weet maar nooit.................

Het was ook maar een wilde gok hoor :rolleyes:

Marco
19-01-2002, 22:59
Dat begrijp ik, maar als ze zien dat ie goed verkocht wordt geven ze hem misschien alsnog met DTS uit, je weet maar nooit.................
Yeah right dream on :rolleyes: een groot Hollywood maatschappij kijkt even op Nederland neer. Pfff die gasten weten niet eens dat wij de hoofdstad van Denemarken zijn :D




Het was ook maar een wilde gok hoor :rolleyes:
Noem het maar een wens. Jammer, maar "wij" hebben het niet voor het zeggen hebben :(

Luther Hartog
19-01-2002, 23:13
Jammer, maar "wij" hebben het niet voor het zeggen hebben :( We blijven natuurlijk hopen op betere tijden, ik moet wel zeggen dat de echte bioscoophits, hier wel goed uitkomen. De DVD van Shrek wordt hier ook gewoon super hoor

Marco
19-01-2002, 23:42
We blijven natuurlijk hopen op betere tijden, ik moet wel zeggen dat de echte bioscoophits, hier wel goed uitkomen.
We komen met een sisser af ;) Alleen die releasedatum hé, heel vervelend dat Nederland achter loopt m.b.t. andere €uro landen.

Shrek b.v. is allang verkrijgbaar in Spanje, Duitsland, Italië en in de U.K, zelfs Frankrijk (http://www.dvd-fr.com/dvd/fiche.php3?id=4897) is ons voor (30 Januari). Gelukkig zijn we niet de laatste, zo heb ik vernomen dat de Denen en de Noren nog langer moeten wachten (release: maart) op hun Shrek.
Oh wat is het heerlijk om de boel af te zieken...of was het nou zeiken? ;) Hmmm vrolijke mood aanzetten :D

Zal Shrek het ook goed doen als in de andere landen. Deze Shrek scoorde hoog. Nummer 1 in de DVD hitlijsten. Spanje, Mexico, Australië, Duitsland, Italië, U.K. Er schijnt meer dan 7,9 miljoen Shrek DVD's in de USA verkocht te zijn. Opbrengst 420 miljoen dollar (bij dit bedrag zijn de koop VHS banden ook meegerekent).

Luther Hartog
19-01-2002, 23:53
Zal Shrek het ook goed doen als in de andere landen. Deze Shrek scoorde hoog. Nummer 1 in de DVD hitlijsten. Spanje, Mexico, Australië, Duitsland, Italië, U.K. Er schijnt meer dan 7,9 miljoen Shrek DVD's in de USA verkocht te zijn. Opbrengst 420 miljoen dollar (bij dit bedrag zijn de koop VHS banden ook meegerekent). Het is goed dat er DVD's worden gemaakt zoals Shrek, dit zal een hoop uitgevers inspireren om een DVD zo goed mogelijk te maken, want kwaliteit wordt gewoon gewaardeerd en daar hebben de mensen meer geld voor over

Marco
20-01-2002, 00:04
Het is goed dat er DVD's worden gemaakt zoals Shrek, dit zal een hoop uitgevers inspireren om een DVD zo goed mogelijk te maken, want kwaliteit wordt gewoon gewaardeerd en daar hebben de mensen meer geld voor over
En dat hoop ik ook. Ik hoop dus niet dat die uitgevers met rip-off DVD's op de markt komen :( Om ff snel geld te verdienen :(

Camille
20-01-2002, 13:07
En dat hoop ik ook. Ik hoop dus niet dat die uitgevers met rip-off DVD's op de markt komen :( Om ff snel geld te verdienen :(
Ik hoop dat ze dit bij Back to the Future ook niet doen.

Luther Hartog
20-01-2002, 13:09
Ik hoop dat ze dit bij Back to the Future ook niet doen. Dat zal zeker niet gebeuren, hier wordt veel aandacht aan besteed vandaar dat het ook zolang geduurdt heeft voordat ze op de markt kwamen. Beter mooi en laat dan lelijk en vroeg;)

Camille
20-01-2002, 13:12
Helemaal mee eens

Nathan Strik
20-01-2002, 17:01
Ik hoop dat ze dit bij Back to the Future ook niet doen. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Het special features materiaal voor BTTF (documentaires, audiocommentaar, etc.) ligt al jaren op de plank en schijnt gemaakt te zijn door de beste mensen uit het vak. Materiaal genoeg dus door de jaren heen, het wachten was alleen op die rechten-kwestie. Nu die is opgelost staat niets een enorm gave DVD-release meer in de weg.

Maar goed: back to Shrek... zijn hier ook mensen die vonden dat het één en ander soms erg houterig geanimeerd was?!? Dat publiek bijvoorbeeld tijdens de scène in Duloc... vre-se-lijk slecht geanimeerd. Geef mij maar Pixar...
(En voor ik alle shit hier over me heen krijg, de film is fantastisch hoor!!! Ik heb het hier dus over "technische dingen" die beter hadden gekund.)

Luther Hartog
20-01-2002, 17:39
Maar goed: back to Shrek... zijn hier ook mensen die vonden dat het één en ander soms erg houterig geanimeerd was?!? Dat publiek bijvoorbeeld tijdens de scène in Duloc... vre-se-lijk slecht geanimeerd. Geef mij maar Pixar...
(En voor ik alle shit hier over me heen krijg, de film is fantastisch hoor!!! Ik heb het hier dus over "technische dingen" die beter hadden gekund.) Ten eerste hoop ik niet dat je poep over je heen krijgt.
Ten tweede heb ik de DVD niet, maar wat ik me ervan herinner moet ik je wel gelijk geven, maar ik denk dat het de bedoeling van de makers is geweest om het zo houterig over te brengen

Marco
20-01-2002, 18:21
Maar goed: back to Shrek... zijn hier ook mensen die vonden dat het één en ander soms erg houterig geanimeerd was?!?
Ja. Maar gelukkig valt het wel mee. Gelukkig is er meer aandacht besteed aan de hoofdkarakters. Wat betreft Pixar, dat bedrijf zal hard terugslaan met Monsters inc. Hoewel Shrek met meer $267 miljoen heeft binnengehaald (aan bioscoop bezoeken), loopt Monsters Inc al aardig op ($247 miljoen) dollar.

En we toch over Shrek DVD hebben. Check this out.
Universal Pictures Australia has announced that the "Shrek" DVD has sold 350,000 units in its first eight weeks of release, making it both the fastest and biggest selling disc in the format's history.

Kijk eens aan DVD = $$$$$$ en Universal maar lachen (schijnbaar heeft die DTS track geen invloed op de internationale DVD versies van Shrek).

Luther Hartog
20-01-2002, 18:26
Kijk eens aan DVD = $$$$$$ en Universal maar lachen (schijnbaar heeft die DTS track geen invloed op de internationale DVD versies van Shrek). Hij zal het daarom hier ook net zo goed doen hoor, met of zonder DTS

Bram _Cerberus_ Kocken
20-01-2002, 18:54
Da snappik, Shrek is een steengoeie film! En niet alleen door de animatie!

King Dingeling
21-01-2002, 17:02
wat zal die gaan kosten ??

ik doel eigenlijk meer op de vraag of zo'n animatiefilm goedkoper is dan een normale net uitgebrachte film ?

Luther Hartog
21-01-2002, 17:12
wat zal die gaan kosten ??Meer dan 25 Euro geef ik er niet aan uit, hoe goed ik hem ook vind

King Dingeling
21-01-2002, 17:25
Meer dan 25 Euro geef ik er niet aan uit, hoe goed ik hem ook vind

ja ok kan ik begrijpen...

maar hoe zit dat eigenlijk in het algemeen met animatie dvd's die net uitkomen ?? zijn die vaak duurder of goedkoper ?

Luther Hartog
21-01-2002, 17:39
Die zijn meestal net zo duur als gewonen films hoor

Remco Out
22-01-2002, 10:08
Die zijn meestal net zo duur als gewonen films hoor Wilde je daar bijna "gewonnen films" tikken Luther?? :D :D :D

Luther Hartog
22-01-2002, 11:09
Wilde je daar bijna "gewonnen films" tikken Luther?? :D :D :D Haha, ja dat wordt snel een gewoonte, mijnheer de leraar

Bram _Cerberus_ Kocken
23-01-2002, 21:03
Tis ook nie eerlijk :( :(

Maar goed, we gunnen het je wel, al zijn er een vast wel een paar die zoiets hebben van;
vieze... vuile... MAZZELPIK!!!:);):D maar ikke niet!

Alexander de Mol
23-01-2002, 22:32
wat zal die gaan kosten ??

ik doel eigenlijk meer op de vraag of zo'n animatiefilm goedkoper is dan een normale net uitgebrachte film ? Voor de prijs kun je de Shrek Pricewatch (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3135) thread in de gaten houden.
Ten aanzien van je tweede vraag moet ik je teleurstellen. Shrek zal gewoon een normale (advies)prijs meekrijgen en is dus niet vanwege de 'animatie' goedkoper. :)

Bram _Cerberus_ Kocken
23-01-2002, 23:34
Maar zijn animatie-films dan goedkoper???

Dat is toch raar?? Er zit misschien wel evenveel werk in, en toch goedkopere prijs?

Luther Hartog
24-01-2002, 09:28
Nee, die zijn niet goedkoper, ik heb hem gewoon besteld bij dvdzone2.com (http://www.dvdzone2.com) met nog 3 DVD's en ze waren allemaal even duur.

Bram _Cerberus_ Kocken
24-01-2002, 09:36
Ja, toch hé, lijkt me vrij logisch!
Anders waren de films van Disney ook niet zo duur :D (Daar zit ook wel weer een andere reden achter, maar goed)

Nathan Strik
24-01-2002, 14:20
Volgens mij zijn animatiefilms juist DUURDER om te maken. Een gemiddelde live-action film wordt inclusief post- en preproduktie in 1,5 tot 2 jaar gemaakt als het niet sneller is en een animatiefilm in zo´n 3 tot 4 jaar. Plus alle arme Koreaanse mensen die nog betaald moeten worden voor hun inbetween-werk. :D

Bram _Cerberus_ Kocken
24-01-2002, 20:18
Klopt, maar die animatie-werkers hebben een veeeeeeeeel lager loon als de gemiddelde top-acteur/actrice. Plus daarbij, als het misgaat... np, gewoon ff gummen :) :D :) Daarvoor hoeven niet teintallen mensen + camera's en licht enzo te blijven werken/draaien!