PDA

Bekijk de volledige versie : Oudjes vervangen



Pionier
28-08-2004, 18:22
Newbie op dit forum, maar niet op ht-gebied, hoewel... ik loop een paar jaar achter intussen!

Mijn tweede ht-receiver stamt alweer uit 1999: de Yamaha RXV-595aRDS. Dat is het model mét DTS (mijn eerste receiver was trouwens een Onkyo TX-SV515pro, een van de eerdere prologic-receivers). Nu kan ik de 595a mogelijk verkopen voor een redelijke prijs. De opvolger hoeft eigenlijk niet veel meer te kunnen. Ik hou het bij 5.1, ga geen losse eindversterkers aansluiten, maar hij moet wel goed bass-management hebben en liefst lip-sync correctie (heet dat zo?), want ik erger me soms gek. De dvd-speler blijft nog even denk ik: de pioneer 515, ook al uit de tijd dat je nog meer dan 1000 gulden betaalde voor een instapmodel :lol: .
Mijn vragen zijn nu: is de techniek zo vooruitgegaan dat mijn Yamaha echt verslagen wordt door bijvoorbeeld het nieuwste budgettype als de RXV-450? Ik was nooit heel erg onder de indruk van de DTS-prestaties van de 595a: zijn de decoders echt verbeterd in de tussentijd? Zijn er nog andere receivers in die prijsklasse die bijvoorbeeld goed bas-management en lip-sync-correctie hebben?

thnx.

Johan van den D.
29-08-2004, 07:50
Juist in de tijd tussen 1999 en nu is er veel veranderd in de processors en algehele techniek van de receiver.
Hierin zal het dus best wel de moeite kunnen zijn om voor een nieuw exemplaar te gaan.
Hetzelfde geld eigenlijk ook voor de dvd speler hetzij in mindere mate.
Kortom, ik verwacht niet dat je teleur gesteld zal worden.

Charley Baak
30-08-2004, 12:36
lip-sync correctieWat bedoel je hiermee?? :?

Alex van den Berg
30-08-2004, 22:35
lip-sync correctieWat bedoel je hiermee?? :?Waarschijnlijk een mogelijkheid om beeld en/of geluid te vertragen zodat ze weer gelijk met elkaar lopen... lip-sync = lippen bewegen exact gelijk met de uitgesproken woorden.

Zou een leuke funktie zijn, al kan ik me geen DVD's met een slechte beeld/geluid synchronisatie herinneren... Ik denk eerder dat de signaalverwerking van een DVD-speler dergelijke problemen veroorzaakt... (meestal) niet de schijfproduktie. ;)

Pionier
30-08-2004, 23:00
Inderdaad: ik ben op zoek naar audio-delay. Ik heb een paar muziek-DVD's waarbij het lip-sync-gebeuren zeer hinderlijk is. Vooral bij 1 van m'n favorieten: Heart - Alive in Seattle. Die kan ik alleen in stereo afspelen, 5.1 is geen doen. Bij films geen problemen. Zijn er nog meer betaalbare receivers die dit feature hebben?