PDA

Bekijk de volledige versie : opstelling speakers



hitchberg
11-01-2002, 09:03
Ik heb net een nieuwe DVD speler gekocht en moest de hele boel opnieuw aansluiten, volgens mij heb ik het deze keer goed gedaan. Rear speakers staan nu opgesteld achter de bank waarop ik TV kijk en de front speakers naast de TV. Vraag me niet waarom, maar ik had dat dus vroeger andersom.
Nu viel mij meteen op dat ik het toch minder mooi vind.
In de oude opstelling had ik de muziek vaak achter mij, zoals ik me dat ook herinner van de bioscoop, en de surround effecten rondom. Nu hoor ik de muziek (ik heb alleen nog Batman & Robin gekeken) aan de voorkant. Klopt dit nou wel?
Stupid people surround themselves with smart people. Smart people surround themselves with smart people who disagree with them.

bmateijsen
11-01-2002, 10:54
Dit klopt wel.... want muziek is vaak in samenspraak met de center speaker en zou 'gewoonlijk' dus van voren moeten komen.

Effecten komen gewoonlijk vanaf achter of links of rechts. Het omdraaien van de speakers zou dan hele rare geluidsstromen met zich meebrengen. Vliegtuig vliegt van achter naar voren het beeld in en geluid komt van voor naar achter??

Natuurlijk zijn er dvd's met veel muziek in de achterkanalen, The Mummy Returns is hier een goed voorbeeld van.

Groet Bjorn