PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe subwooferkabel



Herjan
31-08-2004, 10:16
Heren (en enkele dames),

Het wordt weer tijd voor een relatief kleine upgrade: ik wil mijn subwooferkabel vervangen. Ik ben op zoek naar een kabel van zo'n 1 tot 1,5 meter van goede kwaliteit. Ik zat te denken aan Monster of QED. Budget tot zo'n 150 euro.

Wie heeft advies? (liefst uit ervaring en niet alleen uit boekjes)

Fotootje van mijn set opstelling (ja, de kabels liggen los. De foto is genomen toen ik het rekje aan het maken was):
http://img54.exs.cx/img54/8744/set2.jpg

Johan van den D.
31-08-2004, 16:17
Zelf ben ik heel tevreden met de QED Qontour MSR-SW (http://www.qed.co.uk/cables/qontour/msr-sw.html).
Met deze kabel is de sub bij mij beter onder controle wat uiteraard een positieve invloed heeft op het gehele geluidsbeeld.
Door de betere controle klinkt/voeld ie gewoon een stuk strakker.
Hiervoor gebruikte ik een vdHul The Bay C5 als subkabel maar de QED is ruimschoots beter.
Blijkt maar weer eens dat de prijs/kwaliteit verhouding van QED zeer hoog ligt. :wink:

Herjan
02-09-2004, 10:08
Hmmm... Blijkbaar is Johan de enige met een kabel tussen receiver en sub... :?

Maar goed: die QED Qontour kabels ga ik eens bekijken. Die MSR-SW is dat de topper?

Peter Porrio
02-09-2004, 10:34
Hmmm... Blijkbaar is Johan de enige met een kabel tussen receiver en sub... :?

Ik heb er ook eentje tussen zitten van Vivanco, maar die zit niet in de prijsklasse en kwaliteit die jij zoekt, denk ik. Ik denk voor jou aan subwooferkabels van QED, Monster, VandenHull en Ixos.

Die QED die Johan aangeeft, lijkt me een prima kabel.

Edgar Smit
02-09-2004, 15:42
Hmmm... Blijkbaar is Johan de enige met een kabel tussen receiver en sub... :?

Ik heb er ook inmiddels een eenvoudige Vivanco tussen zitten, voldoende voor mijn setje :wink:

G. Zandman
02-09-2004, 20:46
Bij SVS kun je ook kabels mee bestellen van BetterCables zijn niet duur
en erg goed.


Gerrit

jokey
02-09-2004, 21:41
Hmmm... Blijkbaar is Johan de enige met een kabel tussen receiver en sub... :?

Nee hoor, ik heb er ook 1 tussenhangen. :wink:
Maar is niet iets waar jij naar op zoek bent. (Oehlbach)

Christiaan Sauer
02-09-2004, 23:14
Hmmm... Blijkbaar is Johan de enige met een kabel tussen receiver en sub... :?

Maar goed: die QED Qontour kabels ga ik eens bekijken. Die MSR-SW is dat de topper?

Tja, een profigold kabeltje van 25 euro..... Dus dat is niet helemaal wat je zoekt :)

Herjan
03-09-2004, 08:40
Bedankt allemaal voor de reactie. Maar Oehlbach, Vivanco en Profigold is niet wat ik zoek. Wel stukken beter dan wat ik nu heb (kabeltje a.k.a. Christiaan's Dropveter), maar mijn stelling is: als je gaat upgraden, doe het dan goed. En dus wil ik een kabel waar ik vele jaren blij mee zal zijn. En omdat ik zo langzamerhand een voorkeur ga krijgen voor QED, denk ik dat ik daar maar eens naar op zoek ga.

Thanks! ;)

Albert Kostwinder
03-09-2004, 09:26
Gebruik nu zelf een Van den Hul 102 hybrid. Zeer geschikt en echt veel beter dan mijn oude Monster Cable 350I. :wink:

Herjan
03-09-2004, 09:30
Gebruik nu zelf een Van den Hul 102 hybrid. Zeer geschikt en echt veel beter dan mijn oude Monster Cable 350I. :wink:
De D-102 III? Dat is toch een stereo interlink? Of heb je er eentje los laten monteren?

Albert Kostwinder
03-09-2004, 09:36
Gebruik nu zelf een Van den Hul 102 hybrid. Zeer geschikt en echt veel beter dan mijn oude Monster Cable 350I. :wink:
De D-102 III? Dat is toch een stereo interlink? Of heb je er eentje los laten monteren?

Inderdaad ja! Kun je gewoon op maat bestellen, los. Die van mij is 1 meter 30. :wink:

Christiaan Sauer
03-09-2004, 14:04
kabeltje a.k.a. Christiaan's Dropveter
:?:

Herjan
03-09-2004, 14:11
kabeltje a.k.a. Christiaan's Dropveter
:?:
Dropveter : Standaard meegeleverd budget kabeltje. Term geintroduceerd door Christiaan Sauer

Geintje Chris! ;)

Christiaan Sauer
03-09-2004, 14:30
Kwou net zeggen ;) Die term is echt niet van mij afkomstig hoor :) Leuk om de eer te krijgen, maar dan mag ik je teleurstellen :)
PS: jammer dat je anderhalve meter nodig hebt. Op htforum.nl staat een sunaudio te koop voor 100 euro. Eerste handswaarde is 500 euro de meter. Dit is alleen
a. een halve meter
b. hij had allang bij mij op mijn mat moeten liggen, maar hij komt maar niet, en hij komt maar niet :?
c. een digitale coax. Maar aangezien dat door elkaar te gebruiken is.... Je kan hem even opzoeken en een pm sturen.