PDA

Bekijk de volledige versie : Probleempje met Pioneer DCS-222 --> slotje aub



super_judge23
01-09-2004, 15:51
Sinds een kleine week ben ik de blije bezitter van een een pioneer dcs-222 set. Mooi geluid en strak beeld voor niet te veel geld.
Nu heb ik alleen een probleem: Als ik zwart/wit films kijk krijg ik links een blauwe verkleuring van het beeld en rechts een gele verkleuring. :evil:
Het gekke is dat dit bij de films Pi en kill Bill 2 al na 5 minuten is en dat het bijv. bij kill bill weg is zodra het overgaat in kleurenbeeld. Ik heb ook Schindlers list geprobeerd en daar was na een half uur kijken nog niks te zien. Bij kleurenfilms is er niks geen verkleuring te zien. Dit kan ik controleren door de film te stoppen en te kijken naar de roze pioneer letters. Die letters moeten terugkleuren (door de blauwe en gele invoed) als ik zw/wit heb gekeken en in een kleurenfilm is er niks mee aan de hand.
Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit op kan lossen. Ik heb gekeken naar de magnetische straling van mijn boxen, maar het verplaatsen hiervan heeft geen effect op het beeld. Kan het te maken hebben met de scart (is een normale, geen goedkope oid., maar heb ook gehoord van goudkleurig binnenwerk, heb ik niet). De t.v. is ook nog geen vier maanden oud, dus daar kan het m.i. niet aan liggen (Philips, type weet ik zo niet).
Kan iemand mij helpen? (Ik ben nog niet in de winkel geweest, kan ik vrijdag pas doen, dus hoop ik hier alvast een oplossing te vinden)

Guest_05
02-09-2004, 08:44
Welk merk/type tv heb je???

super_judge23
02-09-2004, 08:55
Ik heb een Philips t.v., het type moet ik thuis kijken (ben nu op werk). Die t.v. is (pas) een maand of vier oud, dus ouderdom kan het niet zijn lijkt me. Als ik thuiskom post ik het typenummer nog.

super_judge23
02-09-2004, 16:49
Ik heb even moeten zoeken, maar het model t.v. dat ik heb is:

21PT5507

Ik hoop dat iemand tips heeft voor me!!!!

super_judge23
03-09-2004, 12:11
Op een ander forum (htforum.nl) had ik dit bericht ook geplaatst en daar ben ik inmiddels achter de waarschijnlijke oorzaak gekomen.

De contrastinstellingen van mijn t.v. stonden veel te hoog waardoor de verkleuring optrad. Terwijl dit standaard zo ingesteld is bij aflevering..... :x

Inmiddels bijgesteld en het probleem is zo goed als verholpen :D .

Voor mensen met dezelfde problemen --> check dit dus goed!

Wat mij betreft kan dit probleem dus gesloten worden, de nazorg krijg ik op het andere forum.