PDA

Bekijk de volledige versie : Regio 1 NTSC/PAL Aspect ratio



Squeezebox
11-01-2002, 15:20
Heel mooi een regiovrije dvd speler die op PAL en NTSC kan worden ingesteld maar ik heb nu mijn eerste een regio 1 dvd binnen, NTSC dus, waarvan het beeld is iets te uitgerekt is (Auto of PAL stand).
Is dit normaal en hoe werken dan regio 0 schijven?
De dvd is Willow en mijn dvd-speler is een Optim DS-8302.
Ik ben alle instellingen doorgelopen. Als ik op NTSC instel
is de verhouding wel goed maar is het beeld zwart-wit.

Groeten,
Queezebox

bmateijsen
11-01-2002, 15:30
Kan je TV wel NTSC aan?

Want je dvd-speler kan wel regio-vrij zijn maar je TV moet wel NTSC aankunnen. Anders krijg je zwart-wit beeld.

Groet bjorn

Squeezebox
11-01-2002, 15:41
Hallo Bjorn,

Bedankt voor je reactie.
Betekend dat dus dat je een regio 1 dvd alleen normaal kunt zien
op een NTSC televisie of op een die je op PAL of NTSC kunt
instellen?

Groeten,
Squeezebox

bmateijsen
11-01-2002, 15:44
Het laatste...... Tegenwoordig zijn vrijwel alle nieuwe tv's uitgerust met de mogelijkheid om automatisch of handmatig een ntsc of pal signaal te herkennen. Indien je regio 1 hebt, zou je dan gewoon over kunnen schakelen.

Er is echter nog een andere mogelijkheid, bekijk of je tv ook PAL60 aan kan. Als dit zo is, dan kan je wel regio1 bekijken, alleen moet je even de kleurstellingen veranderen, want NTSC kleuren zijn anders dan PAL kleuren. (NTSC is veel donkerder)

Groet Bjorn

Nathan Strik
11-01-2002, 16:55
Een RGB-Scart kabel gebruiken wil ook nog weleens helpen.

bmateijsen
11-01-2002, 18:45
Nathan, RGB scart kabels bestaan niet.

Dit is gewoon een scart kabel volledig bedraad, die gebruikt kan worden om een rgb signaal door te sturen. Maar dan moet je dvd-speler en tv ook wel RGB aan kunnen.

Groet bjorn

Nathan Strik
11-01-2002, 23:45
Dit is gewoon een scart kabel volledig bedraad, die gebruikt kan worden om een rgb signaal door te sturen. Maar dan moet je dvd-speler en tv ook wel RGB aan kunnen.[/B]En om het onderscheid te maken tussen zo´n kabel en een niet volledig bedrade SCART, gebruik ik en velen met mij de term RGB-SCART.