PDA

Bekijk de volledige versie : Subwoofer installatie



Shadow010
03-09-2004, 17:40
Vanmiddag mijn bestelling binnen gehad via de post (bij pick2play). Binnen een week trouwens dus heel netjes.

Het gaat om de Denon avr 1604 en Canton Movie 10 MX-II

Ik ben nu alles aan het installeren, maar ik snap iets ff niet. Ben van de week naar correct gegaan en daar (onder andere) een kabel gekocht voor m'n subwoofer. Een interlink cinch met aan allebei de kanten 1 stekker, maar mijn subwoofer heeft gewoon een tulp outgang (rood/wit) wat mij nogal verbaasde.

Verkeerde kabel dus, maar nu ff voor de goede orde: ik heb nu een kabel nodig met aan de ene kant een tulp en aan de andere kant 1 stekker (voor de 'subwoofer pre out' van me receiver) ? Is dat gebruikelijk bij een (actieve) subwoofer ?

Christiaan Sauer
03-09-2004, 17:47
Je hebt gewoon een enkele kabel nodig.
De tulp aan de pre-out kant, en een tulp in de line-in van je subwoofer :) Als het goed is staat er bij 1 van de 2 ingangen op je sub wel dat het een line ingang is.

Shadow010
03-09-2004, 18:06
Meen je dat nou? Dus ik zit heel de middag te denken dat ik een verkeerde kabel heb en het is gewoon de goede? Apart :)

Er staat naast een uitgang inderdaad 'line in' maar ik dacht dat dat voor beide uitgangen gold. Nu hou ik dus een uitgang over van m'n sub; daarom leek het niet logisch (vond ik dan).

Maar wel beter iniedergeval, want dan kan ik nu iniedergeval weer verder met alles instellen en hopelijk vanavond mijn eerste DTS belevenis meemaken :)

Bedankt !

Shadow010
03-09-2004, 21:00
Volgens mij is de bekabeling nu goed. Alleen dat instellen heb ik wel een beetje onderschat zeg. Ik dacht dat ik dat wel ff zou doen, maar ik ga morgen maar weer is verder klooien.

Johan van den D.
03-09-2004, 22:36
Volgens mij is de bekabeling nu goed. Alleen dat instellen heb ik wel een beetje onderschat zeg. Ik dacht dat ik dat wel ff zou doen, maar ik ga morgen maar weer is verder klooien.Neem inderdaad ruim de tijd voor het instellen.
Met name de subwoofer is één van de lastigste dingen om goed in te stellen.

Shadow010
04-09-2004, 16:52
Ik heb nu geluid! Ik moet alles nog goed afstellen (moet eigelijk nog even zo'n decibel meter kopen).

Een opmerking (off-topic):
Elke keer als ik van surround mode verander dan hoor ik een klik (vooral op de 'auto stand', omdat hij dan vaak veranderd). Volgens mij hoort dit gewoon zo, maar kan iemand met een denon receiver dat bevestigen?

Overbezorgd ik weet het, maar als je iets koopt dan wil je toch zekerheid heh :)

Christiaan Sauer
04-09-2004, 17:01
Die klik klopt ja. Dat komt door de verandering en iets met een relais. Hetzelfde als je hem aan en uitzet :)

Shadow010
04-09-2004, 17:02
Die klik klopt ja. Dat komt door de verandering en iets met een relais. Hetzelfde als je hem aan en uitzet :)

Weer een zorg minder :) Thanks.....