PDA

Bekijk de volledige versie : Aanschaf beamer



YouriClaessens
05-09-2004, 15:03
Ik ben op zoek naar een beamer voor op mijn kamer....Hij kan maximaal 4 meter van de muur hangen...

Nu ben ik eigenlijk een beginneling qua beamers dus ik weet er echt niets vanaf.....

nu heb ik een paar vragen:

- Kan ik het beeld gewoon op mijn witte muur projecteren?
- Hoegroot kan het beeld op de muur worden?
- Ik kan tweedehands de Barco Data 600 krijgen. Die ligt dan in dezelfde prijsklasse als een nieuwe Philips beamer (die van de test).....Maar hoe zit het verschil erin?

meer vragen kan ik op het moment niet verzinnen, ik hoop dat jullie me kunenn helpen

Christiaan Sauer
05-09-2004, 16:24
Ik ben op zoek naar een beamer voor op mijn kamer....
Dat is mooi ;) Welke prijsklasse?
Voor de muur: beter is het om een plaat MDF te nemen, en deze aan beide kanten helemaal volledig wit te schilderen. Beide kanten om het kromtrekken tegen te gaan.
Het beeld op de muur? Afhankelijk van de projector. Kijk je bij de Epson TW200 op 3 meter van je scherm kom je op ongeveer 220 cm.
De Barco is een CRT en waarschijnlijk (ben ik vrij zeker van) beter dan een Phillips projector. Dat zijn meer beamers (dus meer voor presentaties) en minder projector. Persoonlijk zou ik eerder voor een 600 gaan. Mits die in goede staat is.

YouriClaessens
05-09-2004, 16:29
De prijsklasse is rond de 1000 euro en aangezien die Philips 780 euro kost kon ik daar nog een leuk scherm bijkopen :)

Maar die Barco kost nieuw 20.000 euro in 1992 en nu wilde hij hem wegdoen voor 900 euro...Hij heeft 100 branduren...De advertentie staat ook op DVD.nl

Christiaan Sauer
05-09-2004, 16:34
Persoonlijk zou ik iets doorsparen en voor bijvoorbeeld 1500 euro rondzoeken. Ik denk dat je dan al heel wat meer zal tegenkomen. En naruurlijk ook tweede hans blijven zoeken ;)

Johan van den D.
05-09-2004, 18:15
Persoonlijk zou ik iets doorsparen en voor bijvoorbeeld 1500 euro rondzoeken. Dit zal ikzelf ook doen daar je voor die prijs hele fijne nieuwe projectors heb.

Maargoed, of die Barco inderdaad beter is als die Philips weet ik nog zo net niet.
Kan beide overigens niet hoor dus kan er ook volledig naast zitten.
100 uur voor een projector uit 92 kan ik ook niet echt geloven.

Op de muur kan wel als heel goedkoop alternatief maar optimaal is het niet natuurlijk.
Mocht je dit toch willen gaan doen dan is heel lichtgrijs over het algemeen beter dan wit maar het zal net zo goed kunnen dat voor deze Barco wit beter is voor de helderheid en kleuren van het beeld.
Kan beide projectors niet en zodoende kan ik ook niet echt een goed advies geven.
Maar verders ga ik met Christiaan mee voor de €1500,-.

YouriClaessens
05-09-2004, 18:34
Als het verschil zoveel is moet ik dat zeker overwegen ja ... gewoon 2 maandjes doorsparen ;)

En welke raden jullie dan aan? Ik hoor hele goede geluiden over de mitsubishi hc3...Die kost ook 1500 euro, maar dan zit er weer geen scherm bij....... :(

Christiaan Sauer
05-09-2004, 18:42
Kijk in de test van dvd.nl ;)
Dat gaat tot 1500 euro. Eerste hands. Tweede hands heb je al een TOTAAL andere serie projectoren :)

YouriClaessens
10-09-2004, 11:24
Die ene Philips he...van 700 euro krijg je nu bij de mediamarkt voor 800 euro inclusief een scherm twv 399 euro!! Dat maakt het gewoon zo verleidelijk :(

En ze hebben die andere projectoren niet aangesloten, dus ik weet het verschil niet! :( Maar dat is dus nog veel beter??

jokey
10-09-2004, 17:56
Over welke Philips uit welke test gaat het hier? :?

In de dvd.nl multitest zit nl. geen Philips bij.

YouriClaessens
11-09-2004, 09:57
Over welke Philips uit welke test gaat het hier? :?

In de dvd.nl multitest zit nl. geen Philips bij.

Sorry, ik was onduidelijk..Het is de Philips bClever als ik het goed heb.