PDA

Bekijk de volledige versie : Leefbaar Nederland....



Edwin vd Zwaard
11-01-2002, 22:58
Er mag dan een hoop gezegd worden over het programma van Leefbaar Nederland..

Maar mij spreekt het persoonlijk wel aan, en mijn stem krijgen ze..

Programma 2002 (http://www.leefbaarnederland.nl/html/programma2002.html)

Groeten
Edwin

Nathan Strik
11-01-2002, 23:14
Hmm, ik weet het nog niet. Volgens mij valt het ook wel mee met al die kritiek die gegeven wordt op de heer Fortuin en zijn uitspraken. Ik heb niet veel interviews gezien met hem, maar ik heb zo het idee dat veel van zijn woorden totaal verkeerd geïnterpreteerd worden door de media.
Maar op wie ik stem is een tweede. Laat die Fortuin maar eerst eens even laten zien wat hij waard is als politicus... ik ben dus nog een dwalende kiezer "so to speak"...

ron
11-01-2002, 23:22
Maar mij spreekt het persoonlijk wel een, en mijn stem krijgen ze....en nog 1 erbij, wie volgt ?

starbuck
12-01-2002, 14:22
Eigenlijk is dit de vleesgeworden "tegenpartij" :)

Ik wacht nog wel even op het partij programma maar zoals het er nu voorstaat is de kans groot dat ik LN stem.

Ik hoop dat de andere partijen nu ook eens hun "ballen"laten zien en het politieke spelletje met wat meer vuur gaan spelen.

Tuurlijk komt het aan op beleid en programmapunten, als LN hun commentaar om kunnen buigen in goede programmapunten dan wordt het in mei een historische verkiezingsdag.

Luther Hartog
12-01-2002, 18:50
Ik zit nog aan het dubben, het wordt moeilijk dit jaar. Ik denk dat ik gewoon partijen ga afstrepen.

Ik hou VVD, Groen Links en LN over, hoezo tegengestelde partijen?;)

Sander Dubbeldam
12-01-2002, 19:17
ik weet niet ze hebben goede punten, maar ja aan de andere kant je weet dat het niet kan gebeuren maar rond 1935 had je in duitsland ook zo'n partij die heel anders dacht voor de mensen.....in die mate zal het niet gebeuren maar je kleinschalig kan wel.

martin
12-01-2002, 19:23
ze kunnen wel van alles roepen, maar uitvoeren is altijd weer moeilijk.

dat er bepaalde zaken mis is met de nederlandse rechtstaat is zeker.
zoals drugrunners op schiphol gewoon laten gaan omdat er geen cellen zijn, komop mensen stop gewoon 30 mensen in 1 cel net zoals in hun eigenland.

nee automobilisten aanhouden of bekeuren omdat ze 103 rijden inplaats van 100.

Luther Hartog
12-01-2002, 21:18
Volgens mij heeft hier iemand een bekeuring gehad;)

calex
12-01-2002, 21:27
..en nog 1 erbij, wie volgt ?

Nog 1 erbij

Grtz.Henny ;) ;)

Martin de Goeij
12-01-2002, 22:15
ben zelf nog aan het denken...voor mij zou de reden zijn om LN te stemmen om dat Vastgeroeste Rode Pluche eens FLINK op te kloppen:) Daarnaast hou ik wel van mensen die zeggen waar het op staat, al moet Pim dat nog bewijzen als hij in de Tweede Kamer zit:D

Edwin, bedankt voor de url, ga hem ff bekijken:cool:

eisbaer
12-01-2002, 22:29
Een politicus die zegt waar het op staat is wel weer eens verfrissend. Er worden ook punten genoemd waar ik exact hetzelfde over denk. Of LN het waar kan maken is nog een heel ander verhaal maar ik wil ze die kans wel geven.

Edwin vd Zwaard
12-01-2002, 22:40
Een politicus die zegt waar het op staat is wel weer eens verfrissend. Er worden ook punten genoemd waar ik exact hetzelfde over denk. Of LN het waar kan maken is nog een heel ander verhaal maar ik wil ze die kans wel geven.

Ik ben het helemaal met je eens... Tijd voor een frisse wind door Den Haag... Als deze politicus dan ook tegen de gewoonte in, zich aan zijn beloftes houdt... Maar vele punten ben ik het ook grondig mee eens, dat die duidelijk aangepakt moeten worden..

Edwin

ron
13-01-2002, 10:21
nee automobilisten aanhouden of bekeuren omdat ze 103 rijden inplaats van 100. De automobilist wordt tegenwoordig gewoon als crimineel behandeld. En drugsrunners gaan vrijuit. De brave automobilist betaalt netjes belasting. Wat doet de overheid, die investeert het in flitsapparatuur, zodat ze haar burgers nog wat meer kan bestelen. En voor bestrijding van de echte problematiek in dit land (criminaliteit, infrastructuur, openbaar vervoer, asielzoekersbeleid etc.) is vervolgens geen geld meer over. Zielig gewoon dit. We zijn met z'n allen goed bezig zo.
Ironisch is dat de uiteindelijke oorzaak van dit alles wordt veroorzaakt door zo'n ander irritant verschijnsel: "linksplakkers". Word eens wakker en ga op tijd naar rechts !

Maxster4th
13-01-2002, 11:33
Leefbaar Nederland praat te veel. Ze zeggen alles wat de bevolking wil horen (minder discriminatie etc.), maar bereiken ze dat ook? en hoe? Ik weet het niet hoor....

In Utrecht zit de moeder partij en ik weet niet (misschien iemand hier wel?) of ze daar wel wat bereikt hebben.

Ik laat me begin dit jaar wel overtuigen door een van de partijen, dit kan LN zijn, maar dan moeten ze wel vertellen HOE ze dat willen doen.

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 11:41
Leefbaar Nederland praat te veel. Ze zeggen alles wat de bevolking wil horen (minder discriminatie etc.), maar bereiken ze dat ook? en hoe? Ik weet het niet hoor....

In Utrecht zit de moeder partij en ik weet niet (misschien iemand hier wel?) of ze daar wel wat bereikt hebben.

Ik laat me begin dit jaar wel overtuigen door een van de partijen, dit kan LN zijn, maar dan moeten ze wel vertellen HOE ze dat willen doen.

lees het programma maar door, staat voldoende in HOE ze dingen willen aanpakken... maar ja, OF ze dat ook daadwerkelijk zullen doen... dat is afwachten... maar ik wil ze die kans wel geven...

Groeten
Edwin

Luther Hartog
13-01-2002, 11:44
Ik heb het programma eens goed doorgelezen en ik denk ook maar dat ik op ze ga stemmen, net wat jij zegt Edwin, geef ze een kans om wat ze zeggen uit te voeren. Als je niet op ze stemt dan kunnen ze het ook niet laten zien

Maxster4th
13-01-2002, 15:10
Ln weet hoe ze de problematiek in het Midden Oosten moeten oplossen:

programma leefbaar nederland
[B]een gegarandeerde Israëlische staat
teruggave van alle bezette gebieden sinds 1967
een gegarandeerde Palestijnse staat

Heel leuk allemaal, maar zie jij ome Pim Arafat en Sharon ff overtuigen, dacht het ook....

programma leefbaar nederland
[B]Aflossing van de staatsschuld en daarmee de verlaging van de aan rente verspilde miljarden, heeft prioriteit boven lastenverlichting o.a. vanwege de vergrijzing. De Zalmnorm wordt gesteund en gehandhaafd. Voor het bereiken van een solide financiële positie, worden er in de huidige onzekere situatie in principe geen extra uitgaven gedaan. Waar dat nodig is wordt in eerste instantie dit binnen de bestaande begroting gezocht door te snijden in de bureaucratie.

Hoe kan LN met de belasting verlaging van Zalm wel geld overhouden om de staatsschuld af te lossen?

Dit zijn maar 2 voorbeelden (gewoon uit het programma gepakt) waarbij de vraagtekens bij mij op het voorhoofd komen....ben toch niet de enige
:rolleyes:

eisbaer
13-01-2002, 15:49
Ln weet hoe ze de problematiek in het Midden Oosten moeten oplossen:

Heel leuk allemaal, maar zie jij ome Pim Arafat en Sharon ff overtuigen, dacht het ook....


Die problematiek oplossen kan Nederland zowiezo niet. Het is denk ik meer een duidelijk standpunt kiezen. Overigens vind ik de buitenlandse politiek veel minder interessant dan de binnenlandse politiek.

eisbaer

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 16:09
Ln weet hoe ze de problematiek in het Midden Oosten moeten oplossen:

Heel leuk allemaal, maar zie jij ome Pim Arafat en Sharon ff overtuigen, dacht het ook....

Dit is een standpunt van de partij met betrekking tot een de buitenlandse politiek.. is niet iets wat ze beloven te gaan doen..



Hoe kan LN met de belasting verlaging van Zalm wel geld overhouden om de staatsschuld af te lossen?


Er staat dat er prioriteit wordt gegeven aan het aflossen van de staatsschuld, IN PLAATS VAN lastenverlichting....

dus zij streven ervoor, waar nu geld voor gereserveerd word voor lastenverlichting, dat geld te gebruiken voor vermindering van de staatsschuld..

En : "..worden er in de huidige onzekere situatie in principe geen extra uitgaven gedaan. Waar dat nodig is wordt in eerste instantie dit binnen de bestaande begroting gezocht door te snijden in de bureaucratie"

Dus zo willen ze nog aan extra cash komen voor die doelstelling..

Zie het is allemaal niet zo onduidelijk als jij het schetst, het is meer een kwestie van aandachtig lezen..

Groeten
Edwin

Nathan Strik
13-01-2002, 17:14
Wat doet de overheid, die investeert het in flitsapparatuur, zodat ze haar burgers nog wat meer kan bestelen. Nou moet het niet gekker worden... als je niet te hard rijd wordt je ook niet geflitst. Je moet je gewoon aan de regels houden, dit is zo´n gezeik altijd.... je moet de boel niet gaan lopen omdraaien!!!

ron
13-01-2002, 17:46
Nou moet het niet gekker worden... als je niet te hard rijd wordt je ook niet geflitst. Je moet je gewoon aan de regels houden, dit is zo´n gezeik altijd.... je moet de boel niet gaan lopen omdraaien!!! Nathan, dit is typisch een antwoord van iemand die zelf geen auto rijdt. Ik heb nooit beweerd dat hardrijders niet mogen worden aangepakt. De meeste mensen houden zich gewoon aan de toegestane snelheid, maar soms gebeurt het wel eens dat je onbewust enkele km/uur erboven zit zonder dat dit de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Dat zou wel gebeuren als iedereen constant op zijn teller zit te koekeloeren ipv op de weg. En dit is dus wel degelijk kinderlijk gedrag van de overheid. Dat echte snelheidsduivels worden aangepakt, daar heb ik verder niks op tegen. Maar iemand die met 103 wordt geflitst waar 100 is toegestaan gaat er bij niet in ! En dat over deze onterechte boetes al kamervragen zijn gesteld zegt genoeg, dus begin a.u.b. niet over de boel omdraaien, dat is namelijk wel erg kort door de bocht geredeneerd.

Luther Hartog
13-01-2002, 17:50
Ik ben het met Nathan eens, als het stoplicht op rood staat, rij je er toch ook niet doorheen, als er een klaarover op het zebrapad staat, dan rij je hem/haar toch ook niet omver met alle kleuters die net aan het oversteken erbij?

martin
13-01-2002, 17:51
waarvoor doet de politie zoveel moeite om maar die auto's in de gaten tehouden????

er zijn zoveel andere zaken wat veel belangrijker is.
drugs wat het land in komt is gewoon niet normaal meer, en zeker dat alles wat minder dan 1 kilo coke bijzich heeft mag gewoon doorlopen 1 kilo ????? hallo !!!! dat is nog alwat.

jou en mijn kinderen groeien wel op in deze tering zooi.
coffee shops mogen van mij allemaal dicht gespijkert worden!!!
de verloedering zie je steeds meer opkomen.

martin
13-01-2002, 17:53
Ik ben het met Nathan eens, als het stoplicht op rood staat, rij je er toch ook niet doorheen, als er een klaarover op het zebrapad staat, dan rij je hem/haar toch ook niet omver met alle kleuters die net aan het oversteken erbij?

een normaal denkend mens doet dit toch ook niet??????

teveel Carmageddon gespeeld zeker ;)

Luther Hartog
13-01-2002, 17:55
teveel Carmageddon gespeeld zeker ;)

Haha, weet je wat, je hebt nog gelijk ook, tegenwoordig schiet ik de mensen gewoon neer, al die moeite in die auto om 1 persoon te onderscheppen;)

ron
13-01-2002, 18:01
Ik ben het met Nathan eens, als het stoplicht op rood staat, rij je er toch ook niet doorheen, als er een klaarover op het zebrapad staat, dan rij je hem/haar toch ook niet omver met alle kleuters die net aan het oversteken erbij? Klopt helemaal, en je noemt zelf allemaal zaken die de verkeersveiligheid wel degelijk in gevaar zouden brengen. Dit is dus m.i. geen goede vergelijking. Het gaat er meer om dat regels moeten worden nageleefd, en dat dit wordt gecontroleerd is akkoord, maar dan wel binnen redelijke grenzen (wordt iets met opzet gedaan of niet ?). Dat het te strikt naleven van regels niet altijd terecht is kan je met grote regelmaat in de programma's van Pieter Storms zien.

BasH
13-01-2002, 19:06
Heb ik iets gemist in deze discussie of heeft Leefbaar Nederland echt geen DVD uitgebracht? Opmerkelijk om deze discussie hier te voeren, maar aan de andere kant ben ik blij verrast door het politieke engagement van veel van de vaste bezoekers hier.

Leefbaar Nederland is wat mij betreft niet de 'verandering' waar veel Nederlanders de partij voor houden. Ik heb in Hilversum (waar Jan Nagel met Leefbaar Hilversum de eerste Leefbaar-tak in Nederland oprichtte) van dichtbij meegemaakt hoe deze partij functioneert. LN drijft op populisme en ageert tegen misstanden in de maatschappij. Op zich niets mis mee als iemand zich opwindt over dingen die niet kunnen. Kwalijker is het dat LN op het moment dat ze met een alternatief moeten komen, niet thuis geeft. De alternatieven die ze bedenken zijn vaak niet haalbaar, waardoor er niets gebeurt. De kwalijke ontwikkeling wordt weliswaar stilgelegd, maar vooruitgang wordt er vervolgens niet geboekt. En was stilstand niet gelijk aan achteruitgang?

Wat 'Professor Pim' betreft; ik snap niet dat zoveel mensen deze pedante ongenuanceerde ouwehoer als een geloofwaardige politicus zien. Hij staat door zijn 'sjieke' imago volgens mij zo ver af van zijn kiezers, dat ik benieuwd ben wie de mensen zijn die op hem stemmen. Zijn denkbeelden op het gebied van economie zijn volgens mij alleen echt interessant voor ondernemers, terwijl zijn denkbeelden op het gebied van criminaliteitsbestrijding en het asielzoekersvraagstuk stemmers trekken die eigenlijk op de CD hadden willen stemmen.

Ik weet het, ik geef hier geen alternatief. Dat kan ik ook niet bieden, omdat ik weet dat de huidige politieke partijen voor veel mensen niet vertegenwoordigen wat ze van een partij verwachten. Misschien is het daarom slim om je vooral met jezelf bezig te houden. Als iedereen zijn eigen straatje schoonveegt, wordt de buurt ineens stukken gezelliger. En laat ze in Den Haag dan maar aan de grote lijnen werken. Dan komt het vast wel goed.

Afijn,

BasH

Alex van den Berg
13-01-2002, 19:13
Nou ja zeg! :o Gaan we nu ook al politieke partijen op dit forum promoten ?! :confused:

Althans... In zovere je het politieke partijen kunt noemen... :D

Wil je ECHTE politici die zich bezig houden met een leefbaar Nederland?.... Zelf stem ik al weer heel wat jaren op de SP met lijsttrekker Jan Marijnessen... :D

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 19:28
1.)Heb ik iets gemist in deze discussie of heeft Leefbaar Nederland echt geen DVD uitgebracht? Opmerkelijk om deze discussie hier te voeren, maar aan de andere kant ben ik blij verrast door het politieke engagement van veel van de vaste bezoekers hier.

Leefbaar Nederland is wat mij betreft niet de 'verandering' waar veel Nederlanders de partij voor houden. Ik heb in Hilversum (waar Jan Nagel met Leefbaar Hilversum de eerste Leefbaar-tak in Nederland oprichtte) van dichtbij meegemaakt hoe deze partij functioneert. LN drijft op populisme en ageert tegen misstanden in de maatschappij. Op zich niets mis mee als iemand zich opwindt over dingen die niet kunnen. Kwalijker is het dat LN op het moment dat ze met een alternatief moeten komen, niet thuis geeft. De alternatieven die ze bedenken zijn vaak niet haalbaar, waardoor er niets gebeurt. De kwalijke ontwikkeling wordt weliswaar stilgelegd, maar vooruitgang wordt er vervolgens niet geboekt. En was stilstand niet gelijk aan achteruitgang?

Wat 'Professor Pim' betreft; ik snap niet dat zoveel mensen deze pedante ongenuanceerde ouwehoer als een geloofwaardige politicus zien. Hij staat door zijn 'sjieke' imago volgens mij zo ver af van zijn kiezers, dat ik benieuwd ben wie de mensen zijn die op hem stemmen. Zijn denkbeelden op het gebied van economie zijn volgens mij alleen echt interessant voor ondernemers, terwijl zijn denkbeelden op het gebied van criminaliteitsbestrijding en het asielzoekersvraagstuk stemmers trekken die eigenlijk op de CD hadden willen stemmen.

Ik weet het, ik geef hier geen alternatief. Dat kan ik ook niet bieden, omdat ik weet dat de huidige politieke partijen voor veel mensen niet vertegenwoordigen wat ze van een partij verwachten. Misschien is het daarom slim om je vooral met jezelf bezig te houden. Als iedereen zijn eigen straatje schoonveegt, wordt de buurt ineens stukken gezelliger. En laat ze in Den Haag dan maar aan de grote lijnen werken. Dan komt het vast wel goed.

Afijn,

BasH

1.) Als je even verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat deze thread in de "general chat" staat.. En wat is het onderschrift van "general chat" ?? In dit forum kunnen berichten over alle overige onderwerpen geplaatst worden.

2.) Wie er op stemmen ?? Volgens mij zal Leefbaar Nederland nog voor een verassing gaan zorgen bij de komende verkiezingen.. En dat zal zich niet beperken tot de ongenuanceerde splitsing van ondernemers en rechts radicalen..

In nederland is het ondertussen zodanig dat je niet mag zeggen dat een scheet van een asielzoeker stinkt, want dan ben je racist.. En eerlijk gezegd kan ik me in de gedachtes van LN bijzonder goed vinden.. Verplicht de Nederlandse taal eigen maken, en asiel aanvragen beperken tot 6 maanden.. Ander krijg je dat gehannes wat we laatst met die familie hadden... "uitgeprocedeerd, niet toegelaten, maar kinderen zijn ondertussen al wel 6 jaar in nederland opgegroeid en kennen bijna niets anders"

Maar om mijn woorden iets meer kracht bij te zetten: zie hier een artikel uit de Telegraaf van 11 januari 2002:


Leefbaar Nederland blijft stijgen in peiling
11 jan 2002

Dat blijkt uit de Politieke Barometer van bureau Interview NSS, die NOVA vrijdag bekendmaakte. Dagelijks wordt daarvoor honderd Nederlanders naar hun politieke voorkeur gevraagd. Bij de vorige peiling in december, kreeg Leefbaar Nederland nog dertien zetels toebedeeld.

De PvdA blijft in de peiling de grootste partij in de Kamer met 39 zetels, een verlies van drie ten opzichte van december. Nu heeft de partij 45 zetels. Drie zetels verlies is er ook voor de VVD. Die komt uit op 33 zetels, terwijl de liberalen er nu 38 bezetten. Voor D66 lijkt de bodem in zicht met twee zetels winst sinds vorige maand, naar acht zetels. Dat is nog altijd een verlies van zes van de huidige veertien zetels.

De grootste oppositiepartij CDA mag rekenen op 29 zetels, die de fractie nu ook heeft. Vorig maand stonden de christen-democraten op 28. Ook GroenLinks doet het ietsje beter. De partij zou nu tien zetels halen, een winst van één sinds de peiling in december maar nog altijd een zetel verlies ten opzichte van de huidige fractie.

De SP staat op zes zetels, een winst van één. Hetzelfde geldt voor de ChristenUnie. De SGP blijft staan op drie.

Pim Fortuyn liet in NOVA weten dat twintig zetels zijn ideale uitslag zou zijn. Mooie regeringscombinaties zijn in zijn ogen mogelijk als de VVD de grootste wordt met 35 zetels, de PvdA er 33 krijgt en het CDA winst boekt.

Eerder deze week kwam RTL4 Nieuws ook met de uitslag naar buiten volgens de gemeten percentages van Interview NSS. De directeur van het onderzoeksbureau distantieerde zich van die gegevens. De percentages van vrijdag zijn iets anders dan die waarop RTL4 zich baseerde.

En nu je het toch over je eigen straatje schoonvegen hebt, misschien is dat zo'n beetje synoniem voor de volgende quote uit het programma van LN:

Scholen en sportvelden en -zalen moeten niet geplaatst worden buiten de bebouwde kommen of op industrieterreinen, maar vanwege de veiligheid en de bereikbaarheid juist in de directe woonomgeving.

De veiligheid van de burger moet weer gegarandeerd worden. Vernielingen, plunderingen en jongerenterreur in zwembaden, in voetbalstadions of op straat worden via zwaardere straffen en een lik op stukbeleid hard aangepakt. Aangerichte schade moet door de daders terugbetaald worden.

De burgers zullen hun verantwoordelijkheid moeten kennen en de sociale controle moeten herstellen. Iedereen moet vrij en veilig op straat kunnen gaan


Groeten
Edwin

Maxster4th
13-01-2002, 19:32
Dit is een standpunt van de partij met betrekking tot een de buitenlandse politiek.. is niet iets wat ze beloven te gaan doen..

...


Zie het is allemaal niet zo onduidelijk als jij het schetst, het is meer een kwestie van aandachtig lezen..

Groeten
Edwin

Ja, je hebt gelijk:( , ik heb niet goed genoeg gelezen. Waarschijnlijk ben ik te 'agressief' tegen LN en zie ik daardoor de dingen niet geheel zoals ze zijn.

Sorry, ik lees voortaan beter.

Maar toch zal Pim Fortuyn mij nog moeten overtuigen..

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 19:32
Nou ja zeg! :o Gaan we nu ook al politieke partijen op dit forum promoten ?! :confused:

Althans... In zovere je het politieke partijen kunt noemen... :D

Wil je ECHTE politici die zich bezig houden met een leefbaar Nederland?.... Zelf stem ik al weer heel wat jaren op de SP met lijsttrekker Jan Marijnessen... :D


Promoten ?? Discussie... en zie de vorige post van mij, daar is deze ruimte van General Chat toch voor ??

En loze uitspraken zonder concrete voorbeelden, tja.. daar hebben we weinig aan Alex... En in de huidige opinipeilingen staat SP op 6 zetels, en LN op 13 .... Dus misschien heeft Jan Marijnessen zijn beste tijd ook wel gehad.. :D:D:D

Edwin

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 19:35
Ja, je hebt gelijk:( , ik heb niet goed genoeg gelezen. Waarschijnlijk ben ik te 'agressief' tegen LN en zie ik daardoor de dingen niet geheel zoals ze zijn.

Sorry, ik lees voortaan beter.

Maar toch zal Pim Fortuyn mij nog moeten overtuigen..

Excuses zijn natuurlijk niet nodig :D Maar als men wat meer open staat voor nieuwe dingen, blijkt dat verschillende punten toch best interessant zijn van LN..

En dat LN misschien wel een serieuze kandidaat is voor de uit te brengen stem :D Want mij moet Pim ook nog overtuigen, maar ik ben zeker van plan hem de kans te geven zijn beloftes waar te maken.. :D

Groeten
Edwin

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 19:37
Nathan, dit is typisch een antwoord van iemand die zelf geen auto rijdt. .

Idd.. zullen we zulke opmerkingen reserveren voor mensen die er ook daadwerkelijk ervaring mee hebben... (en jah, ondanks mijn leeftijd heb ik al wel 3,5 jaar een rijbewijs :p)

Groeten
Edwin

BasH
13-01-2002, 19:58
En in de huidige opinipeilingen staat SP op 6 zetels, en LN op 13 .... Dus misschien heeft Jan Marijnessen zijn beste tijd ook wel gehad..

Sinds wanneer brengen we politiek terug tot een soort veredelde voetbaluitslagen? LN-SP 13-6. Ik zie het Mart Smeets al zeggen.

Het mooie van een democratie was volgens mij dat politieke partijen naar rato vertegenwoordigd zijn in het parlement. Als iedereen zich maar bij de 'grootste' aansluit, was dit lang jarenlang geregeerd door de PvdA. Dat lijkt me nou ook weer niet helemaal de bedoeling.

Je redeneert me een beetje simpel.

Desondanks de groeten,

BasH

BasH
13-01-2002, 20:07
In nederland is het ondertussen zodanig dat je niet mag zeggen dat een scheet van een asielzoeker stinkt, want dan ben je racist.. En eerlijk gezegd kan ik me in de gedachtes van LN bijzonder goed vinden.. Verplicht de Nederlandse taal eigen maken, en asiel aanvragen beperken tot 6 maanden.. Ander krijg je dat gehannes wat we laatst met die familie hadden... "uitgeprocedeerd, niet toegelaten, maar kinderen zijn ondertussen al wel 6 jaar in nederland opgegroeid en kennen bijna niets anders"

Maar om mijn woorden iets meer kracht bij te zetten: zie hier een artikel uit de Telegraaf van 11 januari 2002:

In Nederland is het allang niet meer zo dat je niets mag zeggen. Sinds in de Volkskrant het essay 'Het multiculturele drama' heeft gestaan, is het bon ton onder intellectuelen om te zeggen waar het op staat. Zeker over asielzoekers, Marokkaanse probleemjongeren en noem ze allemaal maar op. Ik blijf het echter kwalijk vinden dat LN nu over de rug van deze groeperingen een gooi doet naar een groot aantal kamerzetels. Nogmaals, ik ben het met je eens dat een groot aantal dingen in Nederland niet kloppen. Ik ben echter bang dat Leefbaar Nederland daar ook geen oplossing voor heeft.

En dat de Telegraaf -fout in de oorlog, fout na de oorlog- achter LN en hun rechtse ideetjes aanloopt, was te verwachten.

Ik ben benieuwd,

BasH

Alex van den Berg
13-01-2002, 20:09
Als iedereen zich maar bij de 'grootste' aansluit... ...Je redeneert me een beetje simpel.Dat zijn dus ook de mensen waar LN het van moet hebben... De echte denkers kijken verder dan scores aangezien die niet altijd in een direct verband met de prestaties staan... :D
Hoe kun je trouwens een partij die nog NIETS gepresteerd heeft uberhaupt beoordelen...?

BasH
13-01-2002, 20:23
Dat zijn dus ook de mensen waar LN het van moet hebben... De echte denkers kijken verder dan scores aangezien die niet altijd in een direct verband met de prestaties staan...
Hoe kun je trouwens een partij die nog NIETS gepresteerd heeft uberhaupt beoordelen...?

Hier heb ik dus niets aan toe te voegen.

Applaus!

BasH

calex
13-01-2002, 20:42
Maar toch zal Pim Fortuyn mij nog moeten overtuigen..

Zal nog moeilijk voor je worden als je voor de eerste keer
mag stemmen.

Sorry 2e keer

Henny ;)

ron
13-01-2002, 21:17
Hoe kun je trouwens een partij die nog NIETS gepresteerd heeft uberhaupt beoordelen...? Beoordelen kan idd niet, maar ze een kans geven kan geen kwaad lijkt me. Als ze het niet waarmaken dan worden ze bij de eerstvolgende verkiezingen wel daarop afgerekend. De huidige coalitie heeft er de afgelopen 4 jaar ook niet veel van gebakken en heeft op bepaalde zaken haar eigen bevolking misleidt (kwartje van Kok bijvoorbeeld, door velen zeker niet vergeten). En nog meer dergelijk wanbeleid is niet echt hetgeen waarop Nederland zit te wachten.

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 21:25
[b]Als iedereen zich maar bij de 'grootste' aansluit... ...Je redeneert me een beetje simpel.


[i]Originally posted by Alex van den Berg"]
Dat zijn dus ook de mensen waar LN het van moet hebben... De echte denkers kijken verder dan scores aangezien die niet altijd in een direct verband met de prestaties staan... :D
Hoe kun je trouwens een partij die nog NIETS gepresteerd heeft uberhaupt beoordelen...?

Uhmm... Bij de grootste aansluiten... als een partij nog niets heeft gepresteerd, hoe kan je deze dan tot de grootste rekenen ??

En als je even terug leest, kan je zien dat de partijd niet beoordeel, maar het programma van deze partij..
Er is nl maar een iemand begonnen met oordelen over de partij, en die begon iets te roepen over pipo marijnessen... :D:D Voor die tijd is er alleen maar over het programma, en de mogelijkheden gepraat...

En of Leefbaar Nederland oplossingen heeft voor de dingen die mis zijn in ons land zal de toekomst moeten uitwijzen, maar dat de oplossingen niet bij de huidige houding van de regering ligt, is wat mij betreft duidelijk...

Maar goed, aan de quotes te zien, ben ik niet de enigste die wat makkelijk redeneert.. :D:D

Alex van den Berg
13-01-2002, 21:38
Uhmm... Bij de grootste aansluiten... als een partij nog niets heeft gepresteerd, hoe kan je deze dan tot de grootste rekenen ?? Je begon zelf over 'de peilingen'... :rolleyes:

[B]En als je even terug leest, kan je zien dat de partijd niet beoordeel, maar het programma van deze partij..
Er is nl maar een iemand begonnen met oordelen over de partij, en die begon iets te roepen over pipo marijnessen... :D:D Voor die tijd is er alleen maar over het programma, en de mogelijkheden gepraat...Een partijprogramma zegt mij bij een nieuwe partij helemaal NIETS... Iedereen kan een berg loze theorieen en beloftes op papier zetten...

Ik vind mijn stemrecht te waardevol om ermee te gaan gokken.
Van Pipo Marijnessen weet ik in ieder geval uit ervaring dat hij in de politiek zit voor het volk, terwijl ik bij Kojak Fortuin tot nu toe een steeds sterker gevoel van zelfverheerlijking krijg...

ron
13-01-2002, 21:46
En dat de Telegraaf -fout in de oorlog, fout na de oorlog- achter LN en hun rechtse ideetjes aanloopt, was te verwachten.
Maar rechts is geen extreem-rechts, netzomin is links maar meteen communistisch. En ja, de Duitsers waren ook verkeerd bezig in de oorlog, maar kan je dat de huidige generatie nog kwalijk nemen ? Het is gewoon een kwestie van naar de huidige realiteit kijken en dan is een zwang naar rechts in dit land gewoon iets wat nodig is.

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 21:52
Je begon zelf over 'de peilingen'... :rolleyes:
Een partijprogramma zegt mij bij een nieuwe partij helemaal NIETS... Iedereen kan een berg loze theorieen en beloftes op papier zetten...

Mijn 'peilingen' waren een reactie op jou BEOORDELING van de partij en zijn leden Quote :Althans... In zovere je het politieke partijen kunt noemen... Wil je ECHTE politici die....."

Beoordelen in de trend van: het is geen echte (serieuze partij) en het zijn geen echte (serieuze) politici...

Dus je was het toch echt zelf die het balletje over de PARTIJ (ipv het programma en de mogelijkheden) aan het rollen bracht.. :rolleyes:


Originally posted by Alex van den Berg Ik vind mijn stemrecht te waardevol om ermee te gaan gokken.
Van Pipo Marijnessen weet ik in ieder geval uit ervaring dat hij in de politiek zit voor het volk, terwijl ik bij Kojak Fortuin tot nu toe een steeds sterker gevoel van zelfverheerlijking krijg...

Ok... Van Marijnessen weet je iets uit ervaring, maar met Fortuin heb je alleen maar een gevoel... Hoe kan je die 2 dan vergelijken??... Kom maar terug als je ook bij Fortuin ervaringen hebt.. Dan is je vergelijking wat meer reeel....:eek:

Groeten
Edwin

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 21:54
Je begon zelf over 'de peilingen'... :rolleyes:


Peilingen ja... Maar daaruit blijkt ook dat LN niet bij de grootsten hoort... Dus het commentaar van "aansluiten bij de grootsten".. is nergens op gebaseerd... dus wat je daar mee probeert te zeggen ??

Edwin

Alex van den Berg
13-01-2002, 21:58
Peilingen ja... Maar daaruit blijkt ook dat LN niet bij de grootsten hoort... Dus het commentaar van "aansluiten bij de grootsten".. is nergens op gebaseerd... dus wat je daar mee probeert te zeggen ??Ik?? Niks? Misschien verwar je me met iemand anders?
In ieder geval lijk je me wel een meelopertje wat zich graag laat meeslepen met mooie verhaaltjes... :D

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 22:10
Ik?? Niks? Misschien verwar je me met iemand anders?
In ieder geval lijk je me wel een meelopertje wat zich graag laat meeslepen met mooie verhaaltjes... :D



Dat een een volwassen manier van communiceren, elkaar voor rotte appel uitmaken ?? En jij bent moderator ?? Zou me doodschamen...

Edwin

Alex van den Berg
13-01-2002, 22:19
Dat een een volwassen manier van communiceren, elkaar voor rotte appel uitmaken ?? En jij bent moderator ?? Zou me doodschamen...Weinig zelfkennis zeker?? Anders had je je allang doodgeschaamd over een aantal opmerkingen van jezelf op dit forum...

Ik heb geen zin om hier veel woorden aan vuil te maken, maar iemand die zelf op een demigrerende manier mensen probeert onderuit te halen door ze Pipo te noemen, of iemand als BB-Kelly onderuit probeert te halen met de meest asociale opmerkingen, kan van mij niet verwachten dat ik hem nog serieus neem als hij ineens probeert sociaal te doen met een thread over zijn politieke voorkeur voor Leefbaar Nederland...

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 22:23
Weinig zelfkennis zeker?? Anders had je je allang doodgeschaamd over een aantal opmerkingen van jezelf op dit forum...

Ik heb geen zin om hier veel woorden aan vuil te maken, maar iemand die zelf op een demigrerende manier mensen probeert onderuit te halen door ze Pipo te noemen, of iemand als BB-Kelly onderuit probeert te halen met de meest asociale opmerkingen, kan van mij niet verwachten dat ik hem nog serieus neem als hij ineens probeert sociaal te doen met een thread over zijn politieke voorkeur voor Leefbaar Nederland...

Pipo gebruik ik als ik nog nooit van iemand gehoort heb, en dat is absoluut niet deNigrerend bedoeld..

BB Kelly... tja, val ik daarbij iemand persoolijk aan ???

En serieus nemen, en elkaar in waarde laten zijn nog 2 verschillende dingen.. Ik heb jou nl niet persoonlijk aangevallen.. en valt me tegen dat een Moderator dat wel doet...

Edwin

Luther Hartog
13-01-2002, 22:25
Jongens, jongens...geen geruzie. Ik snap best dat dit een onderwerp is waar mensen het gauw met elkaar oneens zijn, probeer het uit te praten. Als dat niet kan dan zit er maar 1 ding op....:(

Alex van den Berg
13-01-2002, 22:31
valt me tegen dat een Moderator dat wel doet...Als ik in een thread reageer dan doe ik dat als Alex... tenzij uit mijn reactie blijkt dat ik namens DVD.nl spreek, of wanneer ik er duidelijk een opmerking als "Moderator mededeling" of iets dergelijks bij plaats.

Alex van den Berg
13-01-2002, 22:34
BB Kelly... tja, val ik daarbij iemand persoolijk aan ???Alleen deze opmerking getuigd alweer van je onkunde om je in andere mensen in te leven.
Kelly IS een persoon.. domme *%&#@!! ... Sorry dat ik me even laat gaan :D

En daarnaast kent Nederland een hele grote groep transseksuelen die zich door jouw opmerkingen vast en zeker vernederd zal voelen...

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 22:34
Als ik in een thread reageer dan doe ik dat als Alex... tenzij uit mijn reactie blijkt dat ik namens DVD.nl spreek, of wanneer ik er duidelijk een opmerking als "Moderator mededeling" of iets dergelijks bij plaats.


Wat staat er onder elke post ?? Juist.. lekker duidelijk...

Edwin

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 22:36
Alleen deze opmerking getuigd alweer van je onkunde om je in andere mensen in te leven.
Kelly IS een persoon.. domme *%&#@!! ... Sorry dat ik me even laat gaan :D

geeft niets hoor... ik krijg ook een steeds beter beeld van jou... vooral door zulke opmerkingen...

Groeten
Edwin

Alex van den Berg
13-01-2002, 22:37
Wat staat er onder elke post ?? Juist.. lekker duidelijk...Tja... Een beetje inleven is een sociale kunst... meneer webmaster@filmbuster.nl

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 22:37
En daarnaast kent Nederland een hele grote groep transseksuelen die zich door jouw opmerkingen vast en zeker vernederd zal voelen...

Nederland kent waarschijnlijk ook een hele grote groep meelopers, en domme *%&#@!! die zich weer door jou opmerkingen vernederd voelen...

Kwaad met kwaad vergelden ??? erg goed... Weer een beter beeld van je.. ga zo door !!

Edwin

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 22:39
Tja... Een beetje inleven is een sociale kunst... meneer webmaster@filmbuster.nl

Inderdaad... meneertje openmind@bigfoot.com
wat knap, deed je die copy-paste helemaal alleen....

Weer een beter beeld...!!! KEEP UP THE GOOD WORK !!

Edwin

Nathan Strik
13-01-2002, 22:42
Zo, ik ben een keer een paar uur weg en gelijk breekt de pleuris uit.
Het is niet echt netjes om andere mensen op hun politieke voorkeur te beoordelen, maar luisteren naar andere meningen kan ook geen kwaad.
Leefbaar Nederland is gewoon een nieuwe partij en wie zegt mij dat ze als puntje bij paaltje komt niet net zo erg zijn als alle andere partijen?!? Een partijprogramma zegt mij persoonlijk niks. Wat is er onbetrouwbaarder dan een partijprogramma?!? Er komt meestal maar een paar procent van terecht.

Als Leefbaar Nederland uiteindelijk in de kamer komt, gaan ze alleen maar een radertje vormen in het systeem en soms gaat een systeem daar beter van draaien, maar vaker raken ze versleten en worden al snel vervangen door een nieuwe. (tien punten voor degeen die raadt uit welke film ik dit heb, maar ik kon het zo snel niet beter verwoorden in mijn eigen woorden.)

Ik wacht dus af....

Helaas krijg ik niet veel respect voor de potentiële kiezers van Leefbaar Nederland door sommige ongenuanceerde uitspraken die hier de afgelopen dag zijn gedeponeerd.

Laat de testosteron eens even rustig uitkoken op een laag pitje mensen en besef eens waar jullie in Jezusnaam ruzie over aan het maken zijn!!! Politiek is het niet waard dat volwassen mensen elkaar in de haren vliegen...

Luther Hartog
13-01-2002, 22:43
Kom op, laat 1 van jullie de verstandigste wezen en iemand zijn excuses aanbieden

Edwin vd Zwaard
13-01-2002, 22:46
Kom op, laat 1 van jullie de verstandigste wezen en iemand zijn excuses aanbieden

Nou vooruit... Bij deze sorry dat ik je voor Lompe Boer heb uitgemaakt...

Edwin

Luther Hartog
13-01-2002, 22:51
Dat is een begin:) , kom op jongens ik heb geen zin om partij te kiezen, omdat ik jullie allebei wel mag, maar hier moet een oplossing voor komen

Nathan Strik
13-01-2002, 23:35
Nou vooruit... Bij deze sorry dat ik je voor Lompe Boer heb uitgemaakt... Zo mag ik het horen... enne.... er zijn ook produktievere manieren om je aantal posts op te krikken. Probeer het eens met lulkoek of een thread over Lego, lukte bij mij ook. ;)

starbuck
14-01-2002, 09:01
Bij deze stel ik voor een nieuwe partij op te richten..

leefbaar dvd.nl

partijpunten

-meer respect
-meer humor
-meer dvd's


Het positiefste punt van L.n vind ik tot nu toe dat er weer veel over politiek/beleid gepraat wordt. Op straat, school, werk overal hoor je wel een mening, dat vind ik een hele goede zaak.

Maxster4th
14-01-2002, 11:01
Zal nog moeilijk voor je worden als je voor de eerste keer
mag stemmen.

Sorry 2e keer

Henny ;)

Nee je hebt gelijk, het is de 'eerste keer'. Ben ook wel een beetje zenuwachtig;)

eisbaer
14-01-2002, 17:35
Ach ja, godsdienst en politiek. De twee verboden onderwerpen op een verjaardag. Gegarandeerd dat er de grootste ruzie ontstaat. Ik zal 's wat anders vertellen. Ik heb mijn kaarten voor ajax de 7e. Wat dacht je daarvan :)

ron
14-01-2002, 18:07
Ik zal 's wat anders vertellen. Ik heb mijn kaarten voor ajax de 7e. Wat dacht je daarvan :) ajax ? Was dat niet een of ander volleybalclubje ergens in Rotterdam ? :p

Martin de Goeij
14-01-2002, 18:34
De verhitte uitspraken bewijzen wel hoe lastig het kan zijn om een mening te verkondigen - die zonder bedoeld kwetsend te zijn - een open debat te voeren. Als een opnie niet echt 'mainstream' is, wordt naar mijn smaak te gauw met allerlei kwalificaties / bv nwd te gooien...Een nieuwe partij kan zich pas echt bewijzen in de politieke arena. Ik denk dat sommige partijen bang zijn dat dat Ln ook lukt.

Een partijprogramma is voor mij een leiddraad om mogelijk op die partij te stemmen, naast de ideeën waarvoor ze staan. Dat laatste is al voor mij de reden om niet op chr. rechts te stemmen.

hoe dan ook: partijkeuze blijft voor mij een persoonlijke keuze, dat dat niet de keuze is waar een ander eens mee moet zijn, doet daar niets aan af.

Maritn71

ron
14-01-2002, 18:56
Een partijprogramma is voor mij een leiddraad om mogelijk op die partij te stemmen, naast de ideeën waarvoor ze staan. Dat laatste is al voor mij de reden om niet op chr. rechts te stemmen.
Dus jij bent wel tevreden met het huidige slappe beleid ? Iets meer tegenwicht in de regering lijkt mij in ieder geval geen slechte zaak.

Martin de Goeij
14-01-2002, 20:09
Dus jij bent wel tevreden met het huidige slappe beleid ? Iets meer tegenwicht in de regering lijkt mij in ieder geval geen slechte zaak.

je opmerking laat zien dat je deze thread / mijn opmerkingen niet goed gevolgd hebt:rolleyes: Lees hem nog eens goed voor je overhaaste conclusies trekt:p

suc6!

Martin71

Martin de Goeij
14-01-2002, 20:38
Iets meer tegenwicht in de regering lijkt mij in ieder geval geen slechte zaak.
Overigens: dat ben ik van harte met je eens..:D alleen dat rode pluche, he, dat zit sommige pp kennelijk net iets te lekker:o

ron
14-01-2002, 20:39
je opmerking laat zien dat je deze thread / mijn opmerkingen niet goed gevolgd hebt:rolleyes: Lees hem nog eens goed voor je overhaaste conclusies trekt:p
Waar staat dan precies dat ik conclusies trek ? De vraag was misschien niet zo duidelijk gesteld, laat ik het dus nog eens proberen: ben jij tevreden met het huidige beleid in Nederland ? En zo nee, denk je dat dit binnen de huidige politieke verhoudingen is op te lossen ? En zo nee, waarom niet ?

De vragen staan in dit verband geheel los van LN. Je hoeft ze niet perse te beantwoorden, want de antwoorden liggen redelijk voor de hand. Maar mocht je het toch aandurven, be my guest. Even goede vrienden verder.

Groeten,
Ron

ron
14-01-2002, 20:43
Overigens: dat ben ik van harte met je eens..:D alleen dat rode pluche, he, dat zit sommige pp kennelijk net iets te lekker:o Shit, laat verder maar zitten. Hiermee heb je de vragen eingelijk al beantwoord. :rolleyes:

Martin de Goeij
14-01-2002, 20:50
nog eens proberen: ben jij tevreden met het huidige beleid in Nederland ? ------->het kan (bijna altijd) beter)

En zo nee, denk je dat dit binnen de huidige politieke verhoudingen is op te lossen ? En zo nee, waarom niet ?---> nee, zie het "rode-pluche"-verhaal:D

De vragen staan in dit verband geheel los van LN. Je hoeft ze niet perse te beantwoorden, want de antwoorden liggen redelijk voor de hand. ------>dat blijkt wel uit "zo nee,...";)

Maar mocht je het toch aandurven, be my guest. Even goede vrienden verder. --> Prima

Groeten,
Ron Dus jij bent wel tevreden met het huidige slappe beleid ? --->lijkt mij duidelijk een gevolgtrekking ("dus").:p

btw: politiek/staatsrecht leent moeilijk voor "ja/nee"-vragen

Martin de Goeij
14-01-2002, 20:53
Shit, laat verder maar zitten. Hiermee heb je de vragen eingelijk al beantwoord. :rolleyes:

Oops! te laat...nou ja, wees tzt wat genuanceerder en doordachter:rolleyes:

doei!:)

Martin de Goeij
14-01-2002, 20:55
Oops! te laat...nou ja, wees tzt wat genuanceerder en doordachter:rolleyes:


doei!:)

Ps: stel vaker vragen waarop je zelf het antwoord weet of die je zelf wenst?:confused:

Martin de Goeij
14-01-2002, 20:55
Oops! te laat...nou ja, wees tzt wat genuanceerder en doordachter in je replies, houdt ook de thread zuiver


doei!:)

Ps: stel je vaker vragen waarop je zelf het antwoord al weet of die je zelf wenst?:confused::D

ron
14-01-2002, 20:58
Dus jij bent wel tevreden met het huidige slappe beleid ?[/B] --->lijkt mij duidelijk een gevolgtrekking ("dus").:pJa, dat "dus" was niet zo handig...:rolleyes:

Originally posted by Martin71 [B]
btw: politiek/staatsrecht leent moeilijk voor "ja/nee"-vragen Ach, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Door het stellen van "1-keuze-vragen" kan je alsnog je gelijk halen. Doe ik op mijn werk ook altijd. :D

Martin de Goeij
14-01-2002, 21:05
Ach, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Door het stellen van "1-keuze-vragen" kan je alsnog je gelijk halen. Doe ik op mijn werk ook altijd. :D Het woord "kan" is het toverwoord, niet altijd dus;) Maarre wat werk doe jij eigenlijk dan?:confused:

Martin de Goeij
14-01-2002, 21:06
shit!, Ik heb een dus:D nou,ja een milde variant op het "off-topic" gebeuren, zullen maar zeggen:)

ron
14-01-2002, 21:09
SAP R/3 consultant. Mocht je dat pakket niet kennen, geeft niks, het is maar het grootste softwarepakket voor bedrijven ter wereld. ;)

ron
14-01-2002, 21:12
shit!, Ik heb een dus:D nou,ja een milde variant op het "off-topic" gebeuren, zullen maar zeggen:) Hoe kun je je zo ver verlagen ? Gaat straks alsnog de verkeerde kant met je op. :D :p :D

Martin de Goeij
14-01-2002, 21:15
SAP R/3 consultant. Mocht je dat pakket niet kennen, geeft niks, het is maar het grootste softwarepakket voor bedrijven ter wereld. ;)Hoe kun je je zo ver verlagen ? Gaat straks alsnog de verkeerde kant met je op.

Pakket zegt mij niets, misschien iets meer letten op marketing ipv de grootte?;) Tja, en het verlagen....genoeg vb hiero;)

Martin de Goeij
14-01-2002, 21:16
btw: zo maar eens pitten, morgen weer bijtijds op:(

ron
14-01-2002, 21:25
Pakket zegt mij niets, misschien iets meer letten op marketing ipv de grootte?;)Wat betreft marketing, zit wel goed. Let maar eens goed op de reclameborden langs vele voetbalvelden en de formule 1 circuits. Maar genoeg off-topic, dusse Martin, jij denkt erover om LN te stemmen, hehe ? :D

Edwin V
15-01-2002, 07:13
Ik denk dat ik ook LN ga stemmen. Alle andere partijen bakken er niets van. De ene is nog corrupter dan de andere, ook bij GL en SP. LN zal ongetwijfeld ruzie krijgen, 15 zetels voor 1 partij zal al gauw 15 eenmansfracties worden. Is in ieder geval leuker dan die saaie Wim Kok die overal commentaar op geeft maar er vervolgens helemaal niets mee doet. Wat is er de afgelopen 8 jaar bereikt?

- De salarissen mogen niet al te veel stijgen. geef de ambtenaren daarom maar wel een forse verhoging.
- Topmanagers krijgen salarisverhoging en schoppen vervolgens 3000 man eruit omdat het zo slecht gaat.
- Rekeningrijden en al die zaken is niet om de files te bestrijden, maar om geld in het laatje te brengen.
- Geld voor extra asfalt is er niet, maar er worden wel overal busbanen aangelegd ten koste van de auto. Deze busbanen worden vervolgens nog dubbel betaald aan corrupte bouwondernemingen. De regering schikt vervolgens en daar is niets meer aan te doen.
- Te weinig cellen en daarom criminelen laten lopen. daar moet wat aan gedaan worden zei Kok. Dit wist ie 8 jaar geleden al en vervolgens is er niets gebeurd.
- Netelenbos schopt de directie van de NS weg. Zelf is ze ook verantwoordelijk voor het zootje bij de NS maar blijft lekker zitten.
- Als een burgemeester wanpresteert krijgt ze een beloning en hoeft vervolgens niet meer te werken.
- Criminelen die uit de cel komen krijgen hun WAO uitkering met terugwerkende kracht.
- Men wil een beter openbaar vervoer. Mijn vriendin werkt bij een bedrijf dat 30 minuten met de stadsbus is. Het is maar 15 minuten lopen!! Vroeger toen ik met de trein reisde vertrok de bus net op het tijdstip dat de trein het station binnenreed. Maar ja, toen reed de trein tenminste nog!
- Militairen kunnen geen drugskoeriers bewaken want daar zijn ze niet voor opgeleid. Wat doen ze dan in oorlogsituaties? Alle gevangenen doodschieten?
- Criminelen kunnen niet met z'n tweeen in een cel vanwege de privacy. Had ie maar niet crimineel moeten doen!
- Woonwijken worden gebouwd met de belofte winkels en een ziekenhuis in de buurt. De woningen staan er maar de bouw van de winkels en het ziekenhuis is uitgesteld.
- Een flat van 10 jaar oud wordt gesloopt om daar een nieuw overheidsgebouw neer te zetten, daar gaan weer onze belastingcenten.

en zo kan ik wel door gaan...

Edwin vd Zwaard
15-01-2002, 14:22
Go edje :) Ik zeg niet zo veel meer hier, want sommige mensen kunnen niet zo goed tegen opmerkingen die niet binnen hun manier van denken valt :D

Maareh, ben het met je eens..!!

Edwin

BasH
21-01-2002, 17:40
Hier komt de ware aard van de partij naar boven:

RIJSWIJK (ANP) - Elf mensen die op de zogeheten groslijst staan van
nieuwkomer Leefbaar Nederland hebben extreemrechtse sympathieen.
Drie of vier van hen zijn hier nog altijd actief mee bezig, of
hebben die sympathieen zeer recentelijk nog geuit. Dit blijkt uit
onderzoek van de antifascistische onderzoeksgroep Kafka.
Kafka lichtte de lijst door van mensen die na de
Tweede-Kamerverkiezingen eventueel voor Leefbaar Nederland in de
Kamer gaan zitten.
Volgens Kafka gaat het bij deze elf vooral om mensen die
bijvoorbeeld actief zijn geweest bij extreemrechtse
splinterpartijen of aangesloten zijn geweest bij de
Centrumdemocraten (CD) of CP'86. Anderen zijn alleen actief op
internet.
Eerder werd bekend dat kandidaat A. van der Sluijs
extreemrechtse opvattingen zou hebben. Hij bleef, net als de tien
anderen, gewoon op de lijst staan. Partijvoorzitter Jan Nagel zegt
dat de kandidatenlijst nog moet worden 'opgeschoond'.

Allemaal nog zo enthousiast over deze club?

Ik in ieder geval niet. (nooit geweest)

Luther Hartog
21-01-2002, 17:52
Dat zijn allemaal geruchten om LN schade toe te btengen omdat de andere partijen bang zijn dat ze zetels van hun afpakken

eisbaer
21-01-2002, 17:55
Hier komt de ware aard van de partij naar boven:

RIJSWIJK (ANP) - Elf mensen die op de zogeheten groslijst staan van nieuwkomer Leefbaar Nederland hebben extreemrechtse sympathieen. Partijvoorzitter Jan Nagel zegt dat de kandidatenlijst nog moet worden 'opgeschoond'.

Allemaal nog zo enthousiast over deze club?

Ik in ieder geval niet. (nooit geweest)

Er zullen altijd foute figuren zijn die zich aanmelden. Nadat je onderzocht hebt hoe hun denkbeelden en verleden in elkaar zit kan blijken dat zij niet gewenst zijn. Dat proces is nog gaande dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?

System 3rror
21-01-2002, 17:56
Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om rechtse mensen in je partij te hebben!

Kijk eens naar de VVD, die zijn eigenlijk ook rechts te noemen, alleen vertellen ze het met mooie woorden!

En wat in het verleden is gebeurd, geeft geen garantie voor de toekomst!
Deze mensen zullen heus wel goed gescand zijn door de partij!

Ik stem ook op LN!

Alleen al vanwege Pimmie :D

Luther Hartog
21-01-2002, 18:00
Ik stem ook op LN!

Alleen al vanwege Pimmie :D Idd, Pim rulez, maar daarvoor stem ik niet op LN hoor, ze hebben gewoon een goed programma

martin
21-01-2002, 18:10
Hier komt de ware aard van de partij naar boven:

RIJSWIJK (ANP) - Elf mensen die op de zogeheten groslijst staan van
nieuwkomer Leefbaar Nederland hebben extreemrechtse sympathieen.
Drie of vier van hen zijn hier nog altijd actief mee bezig, of
hebben die sympathieen zeer recentelijk nog geuit. Dit blijkt uit
onderzoek van de antifascistische onderzoeksgroep Kafka.
Kafka lichtte de lijst door van mensen die na de
Tweede-Kamerverkiezingen eventueel voor Leefbaar Nederland in de
Kamer gaan zitten.
Volgens Kafka gaat het bij deze elf vooral om mensen die
bijvoorbeeld actief zijn geweest bij extreemrechtse
splinterpartijen of aangesloten zijn geweest bij de
Centrumdemocraten (CD) of CP'86. Anderen zijn alleen actief op
internet.
Eerder werd bekend dat kandidaat A. van der Sluijs
extreemrechtse opvattingen zou hebben. Hij bleef, net als de tien
anderen, gewoon op de lijst staan. Partijvoorzitter Jan Nagel zegt
dat de kandidatenlijst nog moet worden 'opgeschoond'.

Allemaal nog zo enthousiast over deze club?

Ik in ieder geval niet. (nooit geweest)

Alsof ultra linkse knakkers wel lievertjes zijn ???

dat er iets moet gebeuren in NL is wel duidelijk.

Alex van den Berg
21-01-2002, 18:12
Dat zijn allemaal geruchten om LN schade toe te btengen omdat de andere partijen bang zijn dat ze zetels van hun afpakken Zeg later nooit "Wir haben es nicht gewusst"........

Alex van den Berg
21-01-2002, 18:14
Alsof ultra linkse knakkers wel lievertjes zijn ???Da's waar... Als het moet zullen "wij" zeker geweld gebruiken om onze medemens te beschermen...

martin
21-01-2002, 18:23
waarvoor wordt iemand gelijk afgeschilderd als hitler, als je wat strengere maatregelen moet nemen.

ik neem aan dat niemand zit tewachten dat er steeds meer drugs koerriers hier een voet aanwal zetten, die ze van armoe moeten laten lopen omdat de cellen vol zitten. nou een cel met 1 man erin is volgens mij nog lang niet vol genoeg.

BasH
21-01-2002, 18:28
Extreemrechts lijkt me wat anders dan 'gewoon' rechts. Wat ik opmerkelijk vind, is dat ze eerst iets uitbrengen en dan vervolgens zeggen dat de lijst nog 'opgeschoond' moet worden.

Is ongeveer hetzelfde als een dvd-speler uitbrengen en als hij het niet blijkt te doen, zeggen dat je nog midden in de 'ontwikkelingsfase' zit.

Waar ik me meer zorgen om maak, is dat mensen als het niet goed gaat in Nederland, meteen doorslaan naar het andere uiterste. En op die zegewagen liften dan altijd allerlei duistere figuren mee. Wat gaat Hans Kraay Sr. in godsnaam voor ons betekenen? Voetbalanalyses zijn bij hem al slaapverwekkend, laat staan een politiek debat! En dat moet de politiek dan verlevendigen?

Met de vlam in de pijp,

BasH

hitch_fan
21-01-2002, 18:29
Zeg later nooit "Wir haben es nicht gewusst"........

Dit lijkt me niet iets dat louter is voorbehouden aan rechtse partijen ;). Als ik me niet vergis werden er in de jaren 60 en 70 door de linkse elite leuke busreisjes naar de diverse socialistische heilstaten van het voormalige Oostblok gemaakt om te zien hoe fijn het daar wel niet was. Na de val van de muur zeiden deze mensen ook "Wir haben es nicht gewusst". :rolleyes:

Overigens, is een partij die Henk Wijngaard op zijn groslijst heeft staan nog wel serieus te nemen? Ik zie mezelf straks toch niet 'met de vlam in de pijp' in het stemhokje staan ;).

Alex van den Berg
21-01-2002, 18:30
waarvoor wordt iemand gelijk afgeschilderd als hitlerIk wil de heer Fortuin absoluut niet vergelijken met 1 van de grootste schoften uit de westerse geschiedenis maar op het moment dat er een opvallend aantal rechts-extremistische personen op een verkiesbare lijst staan, gaat er bij mij wel een belletje rinkelen... Om welke partij het ook gaat!

Edwin vd Zwaard
21-01-2002, 18:38
Ik wil de heer Fortuin absoluut niet vergelijken met 1 van de grootste schoften uit de westerse geschiedenis maar op het moment dat er een opvallend aantal rechts-extremistische personen op een verkiesbare lijst staan, gaat er bij mij wel een belletje rinkelen... Om welke partij het ook gaat!

Ja... idd.... Oppassen geblazen.... :D

Uh de communisten zijn ook geen lievertjes geweest vorige eeuw... dus als iemand die kant op neigt.. OOK meteen afstraffen.. :D

Het is een hele andere tijd als 65 jaar geleden... Vergelijk daar dan ook niet mee...

Alex van den Berg
21-01-2002, 18:41
Het is een hele andere tijd als 65 jaar geleden... Vergelijk daar dan ook niet mee... Goedenavond Edwin... :D
Hmmm... rassen- en cultuurhaat was 65 jaar geleden voor het laatst??
Sweet dreams...

System 3rror
21-01-2002, 18:45
....er een opvallend aantal rechts-extremistische personen op een verkiesbare lijst staan, gaat er bij mij wel een belletje rinkelen... Om welke partij het ook gaat! Denk dat dit wel mee zal vallen!

Het zijn niet direct leden die veel zullen te zeggen hebben als ik het goed begrijp van de journaals, dus zo veel invloed zullen ze het niet hebben!

Maar ik blijf erbij dat het geen kwaad kan als er ook eens wat "strenger" geregeerd kan worden hier! En dan maar met wat rechtse gedachten!

martin
21-01-2002, 18:47
In de politiek blijft je toch altijd mede en tegen standers houden.

Edwin vd Zwaard
21-01-2002, 18:51
Goedenavond Edwin... :D
Hmmm... rassen- en cultuurhaat was 65 jaar geleden voor het laatst??
Sweet dreams...

Ook hallo alex...

Ik had het over de uitspraak "wir haben es nicht gewusst".. waarmee je een vergelijking maakt met de NSDAP uit +/- 1935..

rassen en cultuur haat zijn er nog steeds, en zullen er ook altijd blijven...

martin
21-01-2002, 18:52
Hmmm... rassen- en cultuurhaat was 65 jaar geleden voor het laatst??
Sweet dreams...

Denk niet dat dit alleen in nederland is he' in alle bevolkings groepen komt dit voor, dit is echt niet typies westers.

Joden V/S Arabieren.
Huties V/S Toetsies ( hoe ze ook heten )
Turken V/S Koerden
Russen V/S Tjeetsjenen
Bin Laden V/S Amerika.

zo kunnen wel uren doorgaan.

ron
21-01-2002, 21:14
In de politiek blijft je toch altijd mede en tegen standers houden. Dat is waar, maar wat ik niet begrijp is dat mensen ongeacht wat aan 1 partij trouw blijven. Volgens mij is het meer een soort golfbeweging, gaat het even iets minder dan is een conservatieve aanpak wat we nodig hebben, gaat het straks weer wat beter dan kunnen we weer wat progressiever gaan denken. En al die verwijzingen naar Hitler e.d. gaat gewoon nergens over, op zo'n schoft zit geen hond te wachten, zelfs die Duitse herder van mij niet. :D

Mike Philippens
21-01-2002, 23:08
Maar iemand die met 103 wordt geflitst waar 100 is toegestaan gaat er bij niet in !
Sorry Ron, dat is Beloni!
Ik rijdt regelmatig/altijd te hard, dus ik ben geen prediker, maar een realist. Als op jouw telletje 103 staat wordt jij echt niet geflitst. Heel simpel omdat jouw tellertje, zoals dat van iedereen, lekker overdrijft. Pak 'm beet zo'n 10 kilometers. Dus als jij een bon krijgt voor 103, reed jij 113 op je teller. Dus tenzij jij een geijkte teller in je auto hebt, lijkt het me erg sterk dat je met 103 op je teller een bon krijgt (tenzij je in een woonwijk rijd dan...).
Wat wél heel erg is, is dat tellers bij lagere snelheden TE WEINIG aanwijzen. Dit is proefondervindelijk aangetoond met een ijkapparaat (waarmee de juut zijn gatso's ijkt). Staat er 50 op je teller, rij je 55... Op deze manier is dus ook aangetoond dat hoe harder je rijdt, je teller op een gegeven moment begint te overdrijven.
Dus: als je onder de 110 blijft op je teller, kun je rustig langs de gatso's rijden. Ik doe het altijd, en haal ook af en toe nog eens een agentje in met net geen 110 om te pesten. De geijkte teller geeft dan aan dat ik net ietsje over de 100 zit (101 ofzo) dus kunnen ze niets doen. Leuk toch ? :rolleyes:

Mike Philippens
21-01-2002, 23:22
dat er iets moet gebeuren in NL is wel duidelijk.
Het is alleen de vraag of NL opgeruimd moet worden door LN...
Ik simpatiseer met iedereen die serieus de strijd wil aangaan met de Haagse Maffia, maar het moet dan wel goed gebeuren. Een hoop partijpunten (let op: ik heb het niet tot in heel groot detail bestudeerd) klinken allemaal wel erg mooi en zullen een hoop mensen aanspreken, maar je kunt je afvragen of het uitvoerbaar is. Ik heb zo bijvoorbeeld een aantal vraagtekens bij het willen stopzetten van de Betuwelijn. Natuurlijk een schoolvoorbeeld van iets dat ons door de strot is geduwd en er op zijn zachtst gezegd conflicterende rapporten over zijn vwb de noodzaak van het onding. Alleen is reeds begonnen met de bouw en ik vraag me af of je nog wel reeds getekende contracten zomaar kunt stopzetten. Dus: gaat het stopzetten niet meer kosten dan het door laten gaan. We moeten dit wel met zijn allen betalen... Ik heb het niet uitgerekend, maar LN rekent het ons ook niet voor. Een kort programma heeft voordelen, maar ook nadelen: veel dingen klinken erg mooi, maar je moet je misschien afvragen hoe LN zich eea had voorgesteld. Uiteindelijk betalen wij de rekening en we moeten wel bereid zijn deze te betalen. Natuurlijk zijn principes erg belangrijk en ik ga zeker de debatten goed volgen, maar ik laat me niet verleiden tot een snelle keuze door een aantal heel lekker in het gehoor liggende kreten.

Blijft staan dat ze ook een aantal punten hebben waar ik het roerend mee eens ben, maar die had D66 ook en daar is geen ene ros van terecht gekomen.
Het lijkt erop dat iedereen een grote muil heeft zolang ze in de oppositie zitten of er helemaal buiten staan. Zitten ze eenmaal in die stoeltjes aan het B'hof hoor je helemaal niets meer.

Mark S
22-01-2002, 07:32
Het lijkt erop dat iedereen een grote muil heeft zolang ze in de oppositie zitten of er helemaal buiten staan. Zitten ze eenmaal in die stoeltjes aan het B'hof hoor je helemaal niets meer.
Exactly.
Aan welke kant van de politieke scheidslijn men ook staat, zodra de ene aan de macht is, vindt de ander dat er iets moet gebeuren. Komt er een machtswisseling begint het verhaal weer van voren af aan. Macht corrumpeert, waar je mee omgaat wordt je mee besmet.
Iedereen die zijn anus door het pluche laat kietelen vindt het blijkbaar zo lekker dat ze alles doen om te blijven zitten.
Misschien moeten we het pluche vervangen door Amsterdammertjes. Blijven ze zeker geen 4 jaar zitten, en worden de debatten ook heel wat korter.
Vond ik LN aanvankelijk wel een opmerkelijk gegeven, hoewel ik niet voor ze zou stemmen, na de benoeming van PM en het lijstje met uitgerangeerde BN'ers bekend is geworden is deze club voor mij volstrekt ongeloofwaardig en lachwekkend gebleken. Dat allerlei extreemrechtse randfiguren zou proberen binnen te komen had ik allang verwacht.

Over het "Wir haben es nicht gewusst", iemand de gelijknamige quiz bij de VPRO gezien?

starbuck
22-01-2002, 09:43
In eerste instantie moest ik ook wel even lachen om de lijst van ln.
Maar als je er over nadenkt is het wel redelijk slim te noemen. Uit een hoop beroepsgroepen iemand in je partij zetten is best wel slim. Zelfs als dat een henk wijngaard betreft. Je zal alle truckers en mensen die van een hollandse smartlap houden de kost moeten geven. Of hij verstand heeft van politiek beleid uitvoeren is natuurlijk een andere vraag, maar daar hebben we toch de ambtenaren voor. De ministers van nu lezen in principe ook maar het werk op van hun ambtenaren.

Leefbaar Nederland neemt het begrip "volksvertegenwoordiging" gewoon erg letterlijk, en ik denk dat dit hun geen windeieren gaat leggen.

Mark S
22-01-2002, 09:45
Het maakt voor mij toch wel enig verschil of iemand bestuurskunde heeft gestudeerd, of dat iemand zijn groot rijbewijs onder diensttijd heeft gehaald.

Mike Philippens
22-01-2002, 11:40
In eerste instantie moest ik ook wel even lachen om de lijst van ln.
Ik ook. Toch moeten we misschien niet te hard lachen. Herinneren we ons Ronald Reagan nog? Een derde-rangs acteur in de rol van zijn leven. Hij liep op een gegeven moment werkelijk zogenaamde anecdotes op te lepelen die in werkelijkheid helemaal niet gebeurd waren...gewoon scenes uit een film waarin ie speelde. En we hebben natuurlijk Clint Eastwood. Welliswaar een iets beter acteur, maar hij is toch maar burgemeester geworden. Het zou me dus niets verbazen als een aantal van onze BN'ers in de 2de komen. Op zich moeten we er ook voor waken al te snel te oordelen. Ik ken Henk niet persoonlijk en misschien heeft ie een hoop zinvolle dingen te zeggen. Alleen vrees ik als ie minister van Verkeer wordt dat er 4 baans truck-stroken komen en dat ik met mijn Polootje over de vluchtstrook mag...:D
LN had eigenlijk Bart Chabot woordvoerder moeten maken, of lijst-trekker. Niemand die die man kan onderbreken in een discussie...:cool:

Edwin V
23-01-2002, 13:27
Joden V/S Arabieren. Een joodse leider verbiedt een moslim leider naar een katholieke kerk te gaan met kerstmis.:confused:

Camille
23-01-2002, 20:06
Ik mag nog niet stemmen maar ik vind hun ideeën wel goed.

Harry V.
24-10-2003, 23:41
Wie heeft er eigenlijk op Haitske van der Linden gestemd de laatste keer?

Je mag er eerlijk over zijn..... ;)