PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem met 28PW8506 (Philips)



Hayko de Boer
06-09-2004, 21:52
Sinds 2 jaar de bezitter van een 28PW8506 van Philips.

Tot dit weekend zeer tvereden, maar nu gebeurt het volgende:

de tv, die normaal vrij geruisloos was, produceert een soort fluittoon.
Heel irritant en onnatuurlijk geluid. Ook wanneer ik het geluid afzet. Zo gauw de tv aangaat, dan begint ie met die loeitoon.

Alle randapparatuur - surroundset en video eens ervanaf gegooid, maar niks helpt.

Nu kan ik pas overmorgen iemand naar een monteur sturen (haal ik zelf door de week niet eens door het werk), dus wie kan mij al een voorzetje geven, waaraan dit kan liggen. Iemand dit al meegemaakt met dit type of een andere Flips-tv?

Garantie is natuurlijk verlopen, dus eens benieuwd wat dit gaat kosten....

Benieuwd naar jullie commentaar!

Mr_Parker
07-09-2004, 07:19
Wat garantie betreft kun je altijd "zeiken" dat een tv langer dan 2 jaar probleemloos hoort te werken, en dat je er dus wettelijk rechtop hebt dat er nog wel garantie op zit. Kost je alleen heel veel moeite maar met het aanhalen van de consumentenbond, tros radar etc.. kom je vaak een eind.
Succes met dit gedeelte zal ik maar zeggen.

Zelf heb ik, en de meeste familie leden van mij ook een Philips tv, alle breedbeeld. Bij de meeste van deze is het, al vanaf het begin, zo dat als de tv net aanstaat, +/- 10 sec., er een hoge pieptoon komt. Deze houdt dan +/- 30 sec aan om vervolgens weer te verdwijnen. Een soort opwarm probleem. Ik heb gemerkt dat als ik aan de coax kabels zit, met name deze aandruk, het geluid verdwijnt. Maar ik vermoed eerder dat de toon zelf toch echt ontstaat door een wat "slordige" draadwikkeling rond het elektronen kanon.

Blijft de toon bij jou aanhouden of verdwijnt hij ook na een minuut?

Hayko de Boer
07-09-2004, 12:25
De toon blijft aanhouden.

Heb me al laten vertellen dat dit om een probleem met de beeldbuis kan gaan.

Vanmiddag maar eens een monteur bellen....

audiofreak1
07-09-2004, 22:27
waarschijnlijk zit het in de hoogspanning van de tv. Door de spanning ontstaat een hoog toontje. Dit is te verminderen door een technische dienst.