PDA

Bekijk de volledige versie : geluid op tv?



junior
12-01-2002, 19:09
Hallo,
ik ben sinds gisteren in bezit van een Sony DV-s300 systeem.
Alleen weet ik niet hoe ik mijn tv erop moet aansluiten, zodat ik dus gewone tvzenders via de installatie beluister?

En de FM-radio is niet zuiver, Yorin FM doet het nog wel een beetje maar al zet ik de antenne neer dan ruist het erg. Ik moet dus met de antenne in mn handen gaan staan om redelijk geluid te hebben.:D
Alvast bedankt!!
junior;)

Jason Bourne
12-01-2002, 19:27
Mij is dit wel gelukt maar ik weet niet precies hoe de kabeltjes heten dus ik zal proberen te schetsen hoe ik het gedaan heb.

Achterin de TV een scartkabel pluggen en het gele uiteinde achterin de dvd. Verder zit achterin mijn TV een kabel met een wit en rood uiteinde. Deze gaat naar de versterker en wel in de uitgang waarnaast (bij mij) TV staat. Ik ben verder niet bekend met jouw versterker dus ik weet niet precies hoe het er bij jou uitziet.

Als je verder alles hebt aangesloten moet je de versterker instellen zodat hij als output TV geeft en volgens mij moet hij het dan doen.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op de goede weg hebben geholpen.

Groetjes,

B. Stellingwerf
13-01-2002, 17:37
Ik heb toevallig een soortgelijke installatie, dus ik kan het, denk ik, wel uitleggen.

Ik weet niet hoeveel scart aansluitingen en audio uitgangen op je tv zitten, maar het moet wel mogelijk zijn om je geluid van je tv naar je dvd installatie te versturen.

Als je scart en audio uitgangen hebt, kun je gewoon de gele tulpsteker gebruiken die bij de dvd speler geleverd is (van scart naar monitor out).
Dan heb je nog een audio kabeltje (meestal rood + wit, tulpstekers) nodig die je dan het best kunt aansluiten op de twee audio ingangen van je dvd speler (bij video 2) de video ingang blijft dan onbenut.
Als je nu het geluid van tv door je 5.1 speakers wilt laten klinken, kies je door middel van de 'function' toets op je dvd speler 'video 2'.

Heb je geen audio uitgangen in je tv, dan zul je een apart kabeltje moeten kopen, met aan de ene kant scart (voor in de tv) en aan de andere kant twee audio uitgangen en een andere scart, waar je je meegeleverde "scart naar audio, video" op kunt aansluiten (voor het video signaal).

junior
13-01-2002, 18:00
Ik ga het proberen zometeen, ik laat het vanavond wel horen;)