PDA

Bekijk de volledige versie : QED of vd Hul luidspreker kabel, aan Denon AVR-3803/3805 ?



Charl
09-09-2004, 02:20
Welke luidspreker kabels:
QED Micro 2x1,25mm²
QED Micro Bi-Wire 4x1,25mm²
QED Original 2x2,50mm²
QED Original Bi-Wire MK2 4x2,50mm²
QED Bronze Special Edition 2x2,50mm²
QED Silver Anniversary 2x2,50mm²
QED Silver Anniversary Bi-Wire 4x2,50mm²
http://www.qed.co.uk/cables/speaker/qed_range.html

QED Silver Anniversary 2x2,50mm² kost € 8,- p/mtr, is dat duur of goedkoop ?
http://www.snijders-hifi.com/web/qed.php

QED X-Tube XT-300 2x3,00mm²
QED X-Tube XT-350 2x3,50mm²
QED X-Tube XT-400 2x4,00mm²

vd Hul CS-122 2x2,96mm² en 0,58 Ohm /100m
vd Hul D-352 2x5,23mm² en 0,34 Ohm / 100m

Wat doet het klankbeeld bij koper of bij silver ?
Is dikte van de ader ook nog belangrijk ?

Wat is precies een Airloc ? Een hele goede verbinding ?
http://www.qed.co.uk/cables/speaker/airloc.html
Welke kan je beste kiezen:
- 4mm Plug
- Standaard Spade
- Wide Spade

Weet iemand grofweg de prijzen van bovenstaande of een winkel ?
Geeft Bi-Wire een duidelijk hoorbaar verschil, of zit dat meer tussen de oren ?
Wat is een goede combinatie van kabel en airloc ?

Ik dacht aan Denon AVR-2800 of 3800 serie.
http://www.denon.nl/artikel.asp?artid=1378
Met breedband luidsprekers uit de Tannoy Eyris serie, veel detail.
Samen met mijn Pioneer DV-565 SACD en DVD-Audio multi channel dvd speler.

Peter Porrio
09-09-2004, 07:22
QED Silver Anniversary 2x2,50mm² kost € 8,- p/mtr, is dat duur of goedkoop ?

Dit is een goede prijs voor deze kabel, en de silver anniversary is echt een hele goede kabel (prijs/kwaliteitverhouding). Je kunt deze kabel ook met reeds gemonteerde airlocs bestellen.



Wat is precies een Airloc ? Een hele goede verbinding ?
http://www.qed.co.uk/cables/speaker/airloc.html
Welke kan je beste kiezen:
- 4mm Plug
- Standaard Spade
- Wide Spade


Een airloc is een plug (connector) die aan de uiteinden van b.v. een speakerkabel wordt bevestigd zodat de draaduiteinden niet meer aan lucht worden blootgesteld, waardoor er geen oxidatie kan ontstaan. Daarnaast is het insteken van pluggen in de speaker terminals meestal eenvoudiger dan de blote draad erin draaien. Spades zijn weer handig als je weinig ruimte hebt tussen de speaker terminals en de achterwand.



Ik dacht aan Denon AVR-2803 met die Sharc Hammerhead Melody 100 DSP en 7x90watt

http://www.denon.nl/artikel.asp?artid=1378
Met breedband luidsprekers uit de Tannoy Eyris serie, veel detail.
Samen met de Pioneer DV-565 SACD en DVD-Audio multi channel dvd speler.

[size=9]Zie net dat de AVR-2805 ook al uit is ... jammie.

Die 2803 heb ik zelf ook samen met een Denon 2200 DVD(audio)/SACD speler en is naar mijn mening een top reciever. Muziek kan hij zeer natuurgetrouw weergegeven en films worden ontzettend strak aangestuurd. Ik heb de combinatie nu een maand staan en ben er heel erg tevreden over.

De 2805 is volgens duitse tests minstens zo goed als de 2803 en beschikt bovendien over een microfoon waar mee hij zichzelf (en de speakers) instelt. De 2805 wordt wel een stukje warmer dan de 2803, dus zorg ervoor dat je voldoende ruimte tussen de achterkant en een kastachterwand of muur hebt.

Aan de 2803 heb je nu een zeer goede deal omdat deze is opgevolgd door de 2805. Kijk eens op http://www.audiovision-shop.de

Ik heb hem daar ook gekocht en ben zeer te spreken over deze zaak. En niet alleen vanwege de prijs.

Herjan
09-09-2004, 08:33
Ik ben zelf de trotse bezitter van QED Silver Anniversary, afgemonteerd met QED Airlock banaanpluggen.

Erg goede speakerkabel die vele jaren mee zal gaan! Ik heb 2x 4 meter singel wire (pas met wanneer ik een nieuwe receiver heb, stap ik over op bi-wire of bi-amping).

De winkelprijs van mijn kabels was iets van 8 euro per meter en de pluggen kostten iets van 14 euro per stuk. Lijkt erg veel, maar door die pluggen gaat die kabel zonder problemen 10 of 15 jaar mee (misschien nog wel meer).

De QED Silver Anniversay wint al 6 jaar lang (of nog langer) vele awards. Zie de site van QED voor een lijstje. Absolute aanrader!

En ik denk dat als Johan (J. Van den Dool) langskomt, hij mijn mening volledig onderschrijft. Hij is net als ik een absolute fan van QED.

Charl
09-09-2004, 12:55
Lees net ergens dat die 2805 een fan erin heeft :evil:
QED Silver zal het dan wel worden ... met die banaantjes.

Johan van den D.
09-09-2004, 17:22
Welke luidspreker kabels:
QED Silver Anniversary 2x2,50mm² Deze kabel is een absolute aan rader.
€8,- p/mtr is de normale prijs maar is absoluut goedkoop te noemen voor de geleverde kwaliteit. :wink:


QED X-Tube XT-300 2x3,00mm²
QED X-Tube XT-350 2x3,50mm²
QED X-Tube XT-400 2x4,00mm²
De XT 300 kost €20,- p/mtr.
De XT 350 kost €30,- p/mtr en de XT 400 kost €40 p/mtr.
Dit even ter info.


Geeft Bi-Wire een duidelijk hoorbaar verschil, of zit dat meer tussen de oren ?
Het zit zeker niet tussen de oren maar in slechts enkele gevallen zal bi-wiren een serieus beter resultaat opleveren.
In de meeste gevallen is het beter om de extra kosten van de bi wire kabel te investeren in een betere single wire kabel.
Mijn advies is dus", bespaar je de kosten voor bi wiren.

Johan van den D.
09-09-2004, 17:31
En ik denk dat als Johan (J. Van den Dool) langskomt, hij mijn mening volledig onderschrijft. Hij is net als ik een absolute fan van QED.
Hier ben ik dan Herjan :mrgreen:

Maar inderdaad ben ik het volledig met je eens.
QED levert een zeer hoge prijs/kwaliteit verhouding die je slechts zelden tegenkomt.
Echter, QED is natuurlijk niet de enige met goede kabels en geef andere kabels ook een kans zoals vdHul, Monster, Ixos. (zijn ongeveer dezelfde prijsklasse).

Voor mij is het duidelijk en ik heb "mijn" merk gevonde, QED.
Dit merk heeft me nog nooit teleur gesteld om wat voor soort kabel het ook ging. :bier:

Charl
13-09-2004, 11:56
Of toch voor een Pioneer VSX-AX3 Thx i.p.v. Denon 2803 ? :roll:
Want ik heb al een Pioneer DV-565 SACD, DVD-Audio speler.

Peter Porrio
13-09-2004, 15:01
Of toch voor een Pioneer VSX-AX3 Thx i.p.v. Denon 2803 ? :roll:
Want ik heb al een Pioneer DV-565 SACD, DVD-Audio speler.

Ik ben over de muzikaliteit van de Denon 2803 zeer te spreken. Ook qua SACD weergave via de Multi Channel input zet hij een prachtig geluidsbeeld neer. Heel helder en je kunt alle instrumenten los van elkaar onderscheiden. Veel detail dus.

Maar goed...de keus is aan jou. Je zou beide recievers eens moeten beluisteren. Ik blijf hoe dan ook de Denon een toppertje vinden, zeker voor het geld waar je 'm nu voor kunt krijgen omdat de 2805 imiddels ook op de markt is.

Charl
13-09-2004, 22:24
Maar de Pioneer is wel THX certificated ...

Peter Porrio
14-09-2004, 08:30
Maar de Pioneer is wel THX certificated ...

Dit is andere draadjes ook naar voren gekomen en de conclusie is dat dit an sich niets zegt over de kwaliteit, of dat deze beter zou zijn dan 1 die geen THX certificaat heeft.

De Denon 2803 heeft bij What Hifi het "Product of the Year 2003" certificaat gekregen. Met name de HT capaciteiten en de goede overall performance voor muziek maakten, dat deze reciever het certificaat heeft gewonnen.

Natuurlijk moet je je ook niet hierop blindstaren, maar het geeft wel een indicatie dat het een zeer goed apparaat is. De THX certificering geeft aan dat het apparaat op de THX stand kan worden gezet waardoor de film volgens de standaard van George Lucas kan worden weergegeven.

Vrienden van me die een THX gecertificeerde reciever hebben, zijn allen van mening dat de reciever op de THX stand doffer klinkt dan op gewoon DD of DTS. De THX stand gebruiken ze dus nooit.

Johan van den D.
14-09-2004, 19:33
Vrienden van me die een THX gecertificeerde reciever hebben, zijn allen van mening dat de reciever op de THX stand doffer klinkt dan op gewoon DD of DTS. De THX stand gebruiken ze dus nooit.Dit kan komen omdat THX een heel pakket van eisen steld aan zowel aparatuur als omgeving en juist in dat laatste zal het probleem zitten.
Maar een doffer geluid is juist iets wat je niet wilt hebben.
Verders hou ik het hierbij alvorens we weer zo,n lange THX discussie hebben. :wink:

Charl
14-09-2004, 22:41
Welke thread gaat over die Thx, heb je effe een link ?

Peter Porrio
15-09-2004, 07:38
Welke thread gaat over die Thx, heb je effe een link ?

Kijk hier maar even:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=25872&highlight=thx

Peter Porrio
15-09-2004, 07:43
Dit kan komen omdat THX een heel pakket van eisen steld aan zowel aparatuur als omgeving en juist in dat laatste zal het probleem zitten.

Hierin heb je zeker gelijk! Ik denk idd ook dat de opzet en intrichting van de huiskamers een beperkende factor is. Daarom kun je je afvragen of zo'n THX gecertificeerd apparaat in een genmiddelde huiskamer wel meerwaarde heeft. Dan heb ik het uiteraard niet over een speciaal ingerichte ruimte zoals jij thuis hebt :wink: .

Maar nu weer on-topic

Charl
15-09-2004, 18:13
Voorlopig richt ik mij in eerste instantie op Denon, t.w.
- Denon AVR-2803 en 2805
- Denon AVR-3803 en 3805

Zijn nieuwe types en grote types hun geld waard ?
Iemand suggesties ?

Thanx voor de link.

Johan van den D.
15-09-2004, 18:54
Dan heb ik het uiteraard niet over een speciaal ingerichte ruimte zoals jij thuis hebt :wink: .Oke maar ook mijn ruimte is totaal niet volgens welke thx eis dan ook. :wink:

Peter Porrio
16-09-2004, 09:14
Voorlopig richt ik mij in eerste instantie op Denon, t.w.
- Denon AVR-2803 en 2805
- Denon AVR-3803 en 3805

Zijn nieuwe types en grote types hun geld waard ?
Iemand suggesties ?

Thanx voor de link.

De 2805 wordt behoorlijk wat warmer dan zijn voorganger, de 2803. Hierdoor is het belangrijk dat je hem niet te dicht tegen een (achter)wand plaatst, zodat hij deze goed kwijt kan. Verder is de 2805 hetzelfde als de 2803 qua klank. De SHARC processor is alleen van de 3e generatie, dus nieuwer dan die in de 2803 zit. Volgens een Duits audioblad, is de 2805 net iets beter dan de 2803.

Je moet alleen even kijken of dit voor jou het prijsverschil rechtvaardigt. Hetzelfde geldt een beetje voor de 3803 en 3805. Het gaat er een beetje om wat je uit wilt geven.

Schiet me ineens te binnen dat de 3805 een Denon link heeft waardoor je deze direct op de nieuwe generatie Denon DVD-spelers kunt aansluiten voor SACD en DVD-audio.

Samenvattend, aan geen van de 4 recievers heb je een slechte koop.

Charl
16-09-2004, 20:48
Ben net vanavond bij 2 hifi speciaal zaken geweest, en beide raden de QED Silver af.
Qua klankkleur passen de vd Hul beter bij Denon receivers.
Verder werd mij de 2800 serie van Denon afgeraden omdat het verschil te klein is met mijn 2700.
Nu heb ik de 3803 gezien voor € 1299 en de 3805 voor € 1449 ...

van den hul CS-122 van € 12,- p/mtr
http://www.vandenhul.com/cable/cs-122-h.htm

van den Hul D-352 van € 18,- p/mtr
http://www.vandenhul.com/cable/d-352-h.htm

Met een Spade (vork) bij speakers en een banaan bij de versterker.
Bij de Denon kan je geen Spade kwijt achterop, te weinig ruimte.

jollykart
16-09-2004, 22:10
Nu heb ik de 3803 gezien voor € 1299 en de 3805 voor € 1449 ...

Bij Stassen of bijvoorbeeld in duitsland heb je voor 1199 (of minder) de Denon 3805 te pakken. Nu heeft een audiozaak om de hoek natuurlijk zo z'n voordelen wat betreft service e.d. maar je betaald er in dit geval wel 250 euro voor :?

Charl
16-09-2004, 23:17
Maar bij de lokale zaak kan ik nog wat pingelen op de prijs en op de v/d Hul kabels, daar ik al jaren een trouwe vaste klant ben. Tevens kan ik mijn 5 jaar oude beestje AVR-2700 redelijk inruilen ... al met al een behoorlijke upgrade deal. :D

Mijn HT set (http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/Charl.htm). Ik denk ook nog steeds aan t.z.t. Tannoy speakers.
Wat rustiger klankbeeld, meer detail, meer dynamiek e.d.

mark_a
17-09-2004, 09:10
Nu heb ik de 3803 gezien voor € 1299 en de 3805 voor € 1449 ...


Denon is te koop voor 899 ergens in Duitsland zal eens voor je kijken waar.

Charl
17-09-2004, 09:24
Denon AVR-3803 voor € 879,-
http://www.audiovision-shop.de/Preise/preise.html

mark_a
17-09-2004, 18:10
Daar was het dus ja :lol: . Moest ff wachten tot ik thuis was maar je was me al voor.

Johan van den D.
17-09-2004, 18:13
Ben net vanavond bij 2 hifi speciaal zaken geweest, en beide raden de QED Silver af.
Qua klankkleur passen de vd Hul beter bij Denon receivers.
Verder werd mij de 2800 serie van Denon afgeraden omdat het verschil te klein is met mijn 2700.
.Ok, allemaal heel leuk van je winkelier maar wat vind je nu eigenlijk zelf van de genoemde producten.
Gaat er niet om wat je winkelier leuk lijkt maar wat jezelf fijn vind klinken ongeachte wat de verkoper ervan vind.
:wink:

Persoonlijk denk ik dat vdHul en Denon te "soft" wordt.
Let wel, niet slecht klinken ook niet sprankelend.
Maar het kan ook zijn dat jij het juist wel lekker vind natuurlijk zulke eigenschappen.
Kortom, bepaal eerst zelf wat je fijn vind klinken.

Harry stadman
17-09-2004, 18:22
Ben net vanavond bij 2 hifi speciaal zaken geweest, en beide raden de QED Silver af.
Qua klankkleur passen de vd Hul beter bij Denon receivers.
Verder werd mij de 2800 serie van Denon afgeraden omdat het verschil te klein is met mijn 2700.
.Ok, allemaal heel leuk van je winkelier maar wat vind je nu eigenlijk zelf van de genoemde producten.
Gaat er niet om wat je winkelier leuk lijkt maar wat jezelf fijn vind klinken ongeachte wat de verkoper ervan vind.
:wink:

Persoonlijk denk ik dat vdHul en Denon te "soft" wordt.
Let wel, niet slecht klinken ook niet sprankelend.
Maar het kan ook zijn dat jij het juist wel lekker vind natuurlijk zulke eigenschappen.
Kortom, bepaal eerst zelf wat je fijn vind klinken.

Sommige verkopers weten wel waar ze over praten en sommige niet.
voordeel is als je vaker bij een bekende dealer komt dat je weet wie je moet hebben. :wink:

verder zegt johan het heel goed; het gaat erom wat jij, als klant zijnde, goed vindt klinken. :wink:

Charl
18-09-2004, 12:34
Meer detail in hoog alswel mid/laag ... warm maar ook stevig geluid.
Zachte pasages moeten ook goed en helder klinken.

Christiaan Sauer
18-09-2004, 20:06
Persoonlijk denk ik dat vdHul en Denon te "soft" wordt.
Dat is zeker een mogelijkheid ja. Maar het hoeft zeker niet zo te zijn. Persoonlijk zou ik momenteel niet meteen fellere kabels willen hebben. En dat terwijl zowel mijn speakers als mijn kabels als mijn receiver als tamelijk warm kunnen worden bestempeld.
Ik moet overigens nog altijd eens kijken wat een andere kabel doet ;) (al heb ik daar weinig zin in momenteel)

Johan van den D.
19-09-2004, 07:35
Dat is zeker een mogelijkheid ja. Maar het hoeft zeker niet zo te zijn. Persoonlijk zou ik momenteel niet meteen fellere kabels willen hebben. Zoals jezelf al aangeeft is het iets persoonlijks.
Zelf "miste" je ook wat in het geluid na aanschaf van de Denon (als ik het nog goed weet teminste).
Wellicht had dat niet zo geweest met een andere , in dit geval QED kabel.

Ik bedoelde dan ook niet dat vdHul/Denon een slechte combinatie is en uiteraard zijn de speakers de grootste bepalende factor in dit geheel.

Charl
19-09-2004, 13:17
vdHul werd namelijk geadviseerd om de stevige klankkleur van de combinatie Denon en Magnat niet nog eens te gaan versterken, maar juist om e.e.a. af te zwakken.

Peter Porrio
20-09-2004, 07:28
vdHul werd namelijk geadviseerd om de stevige klankkleur van de combinatie Denon en Magnat niet nog eens te gaan versterken, maar juist om e.e.a. af te zwakken.

De ouders van mijn vriendin hebben de combinatie Denon 2802 met Infinity Delta staan. Als speakerkabel gebruiken ze de Royal Jade van vdHul.

Ik kan niet anders concluderen dat het erg mooi klinkt, lekker veel detail.
De Infinity's zijn ook redelijk felle speakers en die worden erg mooi aangestuurd dankzij de Denon/vdHul combi.

Charl
02-11-2004, 19:45
Het is dus de QED Silver Anniversary 2x2,50mm² geworden. :mrgreen:
Met de 4mm airlock plug.

Harry stadman
03-11-2004, 10:22
Het is dus de QED Silver Anniversary 2x2,50mm² geworden. :mrgreen:
Met de 4mm airlock plug.

goede kabel voor zijn prijs. krijg je zeker geen spijt van. :wink:
van harte.

Charl
03-11-2004, 10:51
Ik wordt door jullie steeds meer enthausiaster ...
Alleen kost me dat wel bakken met geld :wink: :lol:

Maar goed, kwaliteit gaat nooit vervelen.

RodriqueC
04-11-2004, 10:11
Hoi,

Heb zelf Quadral aurum 5 speakers in combinatie met de Denon AVR-1803.

Heb kort geleden de QED X-Tube XT-300 kabels erbij aangeschaft met airlocks en ben zeer tevreden over het verschil aan geluid. Heb er veel meer detail bijgekregen. Had hiervoor de oehlbach twin kabel van 14 euro per meter. Ben ook van plan de Denon-3805 aan te gaan schaffen.
Heb gehoord dat kwa prijs en kwaliteit verhouding dit een top versterker moet zijn.
:)

EvdL
10-11-2004, 21:51
Misschien breek hier nu in, maar welke luidspreker kabels gaan bv goed samen met Onyko receivers ?

Harry stadman
11-11-2004, 18:53
Misschien breek hier nu in, maar welke luidspreker kabels gaan bv goed samen met Onyko receivers ?

Onkyo is op zich niet een "warme" versterker te noemen.
dus, een kabel die niet te warm is en redelijk neutraal zal het zeker goed doen. Hier denk ik dan meer aan een van den hul kabel dan een qed kabel.

Harry stadman
11-11-2004, 19:13
Misschien breek hier nu in, maar welke luidspreker kabels gaan bv goed samen met Onyko receivers ?

onkyo receivers/versterkers staan niet bekend als zijnde "warme" versterkers/receivers. Ik denk dan eerder aan een van den hul kabel i.p.v. een QED kabel, die er ook zilver in heeft verwerkt en daardoor soms iets te hard over kan komen. je kunt het altijd probleren natuurlijk.