PDA

Bekijk de volledige versie : The Arthouse Collection: Akira Kurosawa



blueberry
10-09-2004, 16:36
http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/454200_454299/000000p454261_front.jpg
http://217.148.171.144/productimages/autoimport/454200_454299/000000p454264_bg_front.jpg
http://217.148.171.144/productimages/autoimport/454200_454299/000000p454265_bg_front.jpg
http://217.148.171.144/productimages/autoimport/454200_454299/000000p454263_bg_front.jpg

55 euro incl. NL verzenden
alle vier de losse delen in één koop, nieuw R2/NL
8)

Jacub86
10-09-2004, 17:29
wat zijn de specs van de dvd's?

blueberry
10-09-2004, 18:16
het zijn de deze maand gereleasde versies van Total Film.
(inlays als boven zijn correct!)
over de specs zijn diverse threads te vinden op het forum.

Jacub86
10-09-2004, 21:02
zou je hem tot morgen voor me willen reserveren, denk wel dat ik hem wil, maar moet ff wachten of ik morgen onderhand eens uitbetaald heb gekregen :|

blueberry
11-09-2004, 17:08
Helaas heeft Jacub86 zojuist gemeld dat hij er van af moet zien.
De dvd's zijn er dus nog, buitenkansje voor de liefhebber, lijkt me! 8)

Martijn Beunk
11-09-2004, 20:59
Sorry voor Off topic Ger, maar leuk weer iets van jou te horen (y)

blueberry
11-09-2004, 22:32
Thnxzzz Martijn! :P
We zijn weer terug van een fan-tas-ti-sche vakantie
naar de Dominicaanse Republiek. Vandaar 8)

blueberry
12-09-2004, 18:44
en meteen alweer een heel mooie aanbieding :? :wink:

blueberry
13-09-2004, 15:04
Mag ik niet begrijpen waarom hier geen reactie op komt?!
Ben ik aantoonbaar te duur? Laat me weten via PM en/of doe een bod...

Hieronder iig nog even de specs en inhoud van deze films die nog geen week geleden werden gereleased!

Seven Samurai
• Nummer 5 uit de top 250 van de IMDB

SEVEN SAMURAI speelt zich af in het feodale, 16e-eeuwse Japan, dat wordt geteisterd door oorlogen en rondtrekkende bendes. De film begint als één van die bendes een dorp aandoet, maar besluit terug te komen voor plunderingen als er geoogst is. Een dorpeling beluistert dit gesprek en de dorpsoudste gaat op zoek naar werkloze samoerai, die het dorp willen verdedigen in ruil voor voedsel. Zij vinden een oudere, moegestreden samoerai, die sympathie opvat voor de weerloze dorpelingen en op hun verzoek ingaat. Hij rekruteert vijf andere samoerai en één meldt zich zelf aan: de onervaren, maar zelfbewuste Kikuchiyo (Toshiro Mifune). De zeven zijn ervaren vechters, maar weten dat zij een grote overmacht moeten trotseren. SEVEN SAMURAI is een epische vertelling waarin kameraadschap, opofferingsgezindheid en individuele moed wordt geplaatst tegenover de gruwelen van oorlog en rechteloosheid. Maar boven alles is SEVEN SAMURAI een weergaloze actiefilm, de eerste in zijn soort en volgens velen nog altijd onovertroffen. John Sturges’s “The Magnificent Seven” is een remake van Seven Samurai.

DVD Specs
Ondertiteling Nederlands
Audio: Japans gesproken Dolby Digital 1.0
Beeld: 4:3
207 min
1954

Ikiru
Ikiru is misschien niet Kurosawa’s bekendste film, maar het verhaal van een man die een leven lang een muizenbestaan leidt en vlak voor zijn dood besluit om ten minste één keer in zijn leven een daad te stellen, behoort tot de hoogtepunten in zijn oeuvre.
Watanabe is een kantoorklerk, die dagelijks achter een reusachtige stapel papier zit. Zijn belangrijkste taak is om een stempel op al die papieren te zetten, als bewijs dat hij ze behandeld heeft. Zijn eentonige bestaan wordt doorbroken wanneer bij hem kanker wordt geconstateerd. De wetenschap van zijn naderende dood brengt bij hem het besef naar boven dat zijn leven niets voorstelt en geen enkel doel gediend heeft. Hij probeert zijn leven een wending te geven, om er dan toch nog íets van te maken. Hij zoekt zijn zoon op, gaat uit drinken en brengt een aantal dagen door met een jonge vrouw.
Hij vindt zijn echte roeping wanneer een groep vrouwen zich beklaagt over hun woonomstandigheden, om vervolgens door de bureaucratie van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Hij zet al zijn kennis en strijdlust in om deze vrouwen te helpen en op de valreep één goede daad te verrichten.

DVD Specs
Ondertiteling Nederlands
Audio: Japans gesproken Dolby Digital 1.0
Beeld: 4:3
143 min
1952

Sanjuro
Het grote succes van Yojimbo zorgde ervoor dat Kurosawa’s productiehuis Toho hem onder grote druk zette om een vervolg te maken. Hij zwichtte, maar maakte van Sanjuro een heel andere film dan zijn voorganger. Waren in Yojimbo ernst en humor nog in evenwicht, Sanjuro helt duidelijk meer over in de richting van de comedy.
Uiteraard is de titelrol opnieuw voor Toshiro Mifune, die hier een oude, ervaren samoerai, die weinig achting heeft voor de gewone man, maar het wel als taak ziet om hem te beschermen. Hij belandt in een dorp waar twee edelen elkaar bestrijden om de macht. Een groep van negen jonge samoerai grijpt in en ontvoert één van hen. Zij roepen de hulp in van de ervaren samoerai, die hen langzaam duidelijk maakt hoe de verhoudingen in het dorp werkelijk liggen.
Onder zijn armoedige uiterlijk is Sanjuro natuurlijk de enige samoerai die werkelijk code van eer heeft en die werkelijk over de vaardigheden van een samoerai beschikt. De negen jongelingen worden door Kurosawa in een groot aantal hilarische scènes te kijken gezet. De vele plotwendingen en de flitsende gevechtsscènes maken van Sanjuro een perfect onderhoudende film.

DVD Specs
Ondertiteling Nederlands
Audio: Japans gesproken Dolby Digital 1.0
Beeld: 4:3
96 min
1962

Yojimbo
Evenals Seven Samurai is Yojimbo in hoge mate geïnspireerd op de westerns van John Ford. En eveneens kreeg Kurosawa’s film een remake als western: zonder toestemming te vragen bewerkte Sergio Leone de film tot A FISTFUL OF DOLLARS.
Een rondzwervende samoerai betreedt een dorpje, waar een bende-oorlog heerst en waar alle gewone mensen al lang zijn gevlucht of vermoord. De samoerai (Kurosawa’s vaste hoofdrolspeler Toshiro Mifune) laat zich echter niet uit het veld slaan en bedenkt dat hij zich heel goed kan aanbieden aan beide strijdende partijen om zo wat over te houden aan het conflict. Wanneer het tot een gewapend treffen tussen de twee bendes komt, onttrekt de samoerai zich aan het gevecht.
Yojimbo mist misschien de diepte van Seven Samurai of Rashomon, maar het is een van Kurosawa’s meest toegankelijke films, met een fraaie balans tussen cynisme en humor. Met Sanjuro (1962) zou de film een nog hilarischer vervolg krijgen.

DVD Specs
Ondertiteling Nederlands
Audio: Japans gesproken Dolby Digital 1.0
Beeld: 4:3 zwart/wit
110 min.
1961

Azazel
13-09-2004, 15:48
Losse verkoop?

Tom van den Hout
13-09-2004, 15:50
Als ik geld had had ik ze meteen van je gekocht :] helaas heb ik nu zelf dingen tekoop staan vanwege het gebrek ;(

blueberry
13-09-2004, 16:06
Bedankt voor je reactie Tom,
ik begon haast te denken dat ik iets raars aanbood...

Azazel, ik hoop dat je begrijpt dat ik ze voorlopig echt graag samen wil verkopen. Sorry.
Het is de complete inhoud van de box,
behalve dan dat fraaie stuk karton er om heen.

Martijn Beunk
13-09-2004, 17:59
Thnxzzz Martijn! :P
We zijn weer terug van een fan-tas-ti-sche vakantie
naar de Dominicaanse Republiek. Vandaar 8)

Ik neem aan dat jullie het leuk gehad hebben en asociaal bruin zijn geworden :twisted: :wink:

blueberry
13-09-2004, 23:12
Zekers Martijn, als je komend weekend wat asociaal bruine mensen door de Velserbroek ziet wandelen zijn wij dat en ben ik op familievisite.

Als ik daarbij ook nog een stevige grijns op m'n gezicht heb, zijn deze dvd's "eindelijk" verkocht! (Ralph71: PM terug!) 8)

Martijn Beunk
14-09-2004, 05:48
Zekers Martijn, als je komend weekend wat asociaal bruine mensen door de Velserbroek ziet wandelen zijn wij dat en ben ik op familievisite.

Als ik daarbij ook nog een stevige grijns op m'n gezicht heb, zijn deze dvd's "eindelijk" verkocht! (Ralph71: PM terug!) 8)

:lol: Ik zal jou verder niet meer lastig vallen met off topic onzin :wink:

blueberry
14-09-2004, 09:06
ach, je 'upjes' zijn best welkom hoor!!! :mrgreen:

blueberry
14-09-2004, 18:32
Tot morgen (15-9) gereserveerd voor Ralph71 8)

Ralph71
15-09-2004, 19:36
Tot morgen (15-9) gereserveerd voor Ralph71 8)

En verkocht... :)