PDA

Bekijk de volledige versie : stijlvolle kleine boxen voor 5.1 set



mvkooten
10-09-2004, 19:20
Ik ben op zoek naar een 5.1 set waar goed geluid uitkomt en die er stijlvol uitziet. Nou weet ik wat jullie allemaal denken: smaken verschillen zowel qua geluid als vormgeving dus zoek het zelf maar uit.

Maar toch vraag ik jullie bijdrage.

Ik had zelf een erg mooi setje gezien de Jamo A 410 + sub:
http://www.jamo.nl/consumer/products/products_add.php3?id=A%204ADD&tab=3

Maar nadat ik het setje vandaag gehoord heb vond ik het best tegen vallen. Het geluid was een beetje kill.

Mijn budget is ongeveer €1500,- / €1750,-
(woops vergeten te vermelden, bovengenoemde budget is voor hele HT set voor speakers wil ik ongeveer €1000,- kwijt)
Het setje moet vooral klein zijn.

Nog ff punten.
Vormgeving, daar gaat het om.
Smaak qua geluid mag erbij, maar er hoeft geen discussie over gehouden te worden en ik weet dat dit persoonlijk is.
Ik snap ook dat je uit kleine speakers niet het beste geluid krijgt, maar het is voor mij een must.

Verder ben ik niet zo thuis in deze wereld, vandaar dat ik jullie hulp vraag ;)

basset
11-09-2004, 21:25
Ik ben heel tevreden met mijn Mordaunt short Premiere speakers welke voor 400 euro bij correct en de mediamarkt te krijgen zijn.

Vooral zonder gril zijn ze erg mooi. Maar nog veel belangrijker is het geluid wat heel capabel is. Vooral in films, maar ook in muziek doen ze het heel aardig.

Marantz heeft een set met dezelfde speakers (maar dan onder de naam Marantz) en dat is ook kwa design een hele mooie set. Hoe de receiver en dvd speler zijn weet ik niet, maar Marantz is over het algemeen heel goed.

Ik denk dat die set zo rond de 1000 euro zal liggen.

Dat is de SR2400, DV2400 en SS2400

Succes met kiezen ieder geval

sleepyhollow
11-09-2004, 22:15
Ik heb zelf de Oreus set van Infinity. Een zeer goede en mooie set met lovende recensies. Ik ben er zelf super tevreden over. Met een beetje zoeken kun je ze voor minder dan 800 eurie kopen....

http://www.hifi.nl/gfx/Infinity_Oreus_3_23012003.jpg

Edgar Smit
11-09-2004, 22:45
KEF heeft hele mooie sattelietjes die niet slecht klinken, evenals Mission, hoewel mission niet meer schijnt te zijn wat het ooit was. En ook mooi is uiteraard een kwestie van smaak.....

audiofreak1
12-09-2004, 19:25
Ga toch maar eens luisteren naar de cinemaset m30 serie van Mission.
999 euro voor 4 kleine speakers 1 center en 1 active subwoofer.
Mission is nog steeds top of the bill.

PS. een goede kleine satellietluidspreker bestaat niet!!

Johan van den D.
12-09-2004, 19:35
evenals Mission, hoewel mission niet meer schijnt te zijn wat het ooit was. Mission is inderdaad "anders" geworden kwa eigenschappen.
Het geluid is wat algemener geworden zodat het meer mensen zal aanspreken.
Echter is er ook een voordeel aan en dat is de prijs, die is nu ook prettiger voor een groter publiek.
Overigens ben ik wel van mening dat Mission nog steeds een goed product op de markt zet. :wink:

Edgar Smit
13-09-2004, 09:25
evenals Mission, hoewel mission niet meer schijnt te zijn wat het ooit was. Mission is inderdaad "anders" geworden kwa eigenschappen.
Het geluid is wat algemener geworden zodat het meer mensen zal aanspreken.
Echter is er ook een voordeel aan en dat is de prijs, die is nu ook prettiger voor een groter publiek.
Overigens ben ik wel van mening dat Mission nog steeds een goed product op de markt zet. :wink:
Volgens mij dus ook, maar daarom zei ik ook "schijnt" :wink:
Het schijnt dat als je de "echte" missions zou willen, je naar de PRO serie moet uitwijken, let wel "schijnt" :wink: . Die mission van mij zijn 14 jaar oud, maar doen het nog steeds alsof ze net uit de doos zijn gekomen.

basset
13-09-2004, 09:47
Ga toch maar eens luisteren naar de cinemaset m30 serie van Mission.
999 euro voor 4 kleine speakers 1 center en 1 active subwoofer.
Mission is nog steeds top of the bill.

PS. een goede kleine satellietluidspreker bestaat niet!!

Top of the bill vind ik iewat overdereven en ook dat kleine sattelietspeakers niet goed zijn is niet waar. Maar goed, ik neem aan dat we het over meningen hebben ;)

YouriClaessens
13-09-2004, 09:49
Luister de Tannoy FX maar eens, die kun je ook al voor 700 euro krijgen....

Mooi geluid hoor :)

basset
13-09-2004, 09:56
Luister de Tannoy FX maar eens, die kun je ook al voor 700 euro krijgen....

Mooi geluid hoor :)

Volgens mij heb ik die al voor 299 gezien!

Rob Eric Blank
13-09-2004, 10:38
Ik zou toch kijken voor een leuke KEF set, mooi design en een erg fijn geluidje!

Edgar Smit
13-09-2004, 13:26
Ik ben op zoek naar een 5.1 set waar goed geluid uitkomt en die er stijlvol uitziet. Nou weet ik wat jullie allemaal denken: smaken verschillen zowel qua geluid als vormgeving dus zoek het zelf maar uit.

Mijn budget is ongeveer €1500,- / €1750,-
(woops vergeten te vermelden, bovengenoemde budget is voor hele HT set voor speakers wil ik ongeveer €1000,- kwijt)
Het setje moet vooral klein zijn.

Nog ff punten.
Vormgeving, daar gaat het om.
Smaak qua geluid mag erbij, maar er hoeft geen discussie over gehouden te worden en ik weet dat dit persoonlijk is.


Als je een hele set wilt, Kijk eens naar een Yamaha AVPACK103
http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=h&idcat1=92, kost 599, heb je receiver, dvd en speakers (kleine) en sub. Ook duurdere packs bestaan van Yamaha (ook alles in 1 sets). Ik ging, zoals alle andere antwoorden, er van uit dat het je alleen om de speakers ging, maar nu pas lees ik dat je het liefst een hele set wilt. Wat moet vooral klein zijn eigenlijk, de hele set of alleen de speakers?

Rob Eric Blank
13-09-2004, 13:46
Ik ben op zoek naar een 5.1 set waar goed geluid uitkomt en die er stijlvol uitziet. Nou weet ik wat jullie allemaal denken: smaken verschillen zowel qua geluid als vormgeving dus zoek het zelf maar uit.

Mijn budget is ongeveer €1500,- / €1750,-
(woops vergeten te vermelden, bovengenoemde budget is voor hele HT set voor speakers wil ik ongeveer €1000,- kwijt)
Het setje moet vooral klein zijn.

Nog ff punten.
Vormgeving, daar gaat het om.
Smaak qua geluid mag erbij, maar er hoeft geen discussie over gehouden te worden en ik weet dat dit persoonlijk is.

Als je een hele set wilt, Kijk eens naar een Yamaha AVPACK103
http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=h&idcat1=92, kost 599, heb je receiver, dvd en speakers (kleine) en sub. Ook duurdere packs bestaan van Yamaha (ook alles in 1 sets). Ik ging, zoals alle andere antwoorden, er van uit dat het je alleen om de speakers ging, maar nu pas lees ik dat je het liefst een hele set wilt. Wat moet vooral klein zijn eigenlijk, de hele set of alleen de speakers?
Druk met het promoten van Yamaha, heb je aandelen? :wink: haha
Een Yamaha R6 lijkt me wel leuk.
Yamaha is zeker niks mis mee hoor, begrijp mij niet verkeerd.

basset
13-09-2004, 13:48
Ik ben op zoek naar een 5.1 set waar goed geluid uitkomt en die er stijlvol uitziet. Nou weet ik wat jullie allemaal denken: smaken verschillen zowel qua geluid als vormgeving dus zoek het zelf maar uit.

Mijn budget is ongeveer €1500,- / €1750,-
(woops vergeten te vermelden, bovengenoemde budget is voor hele HT set voor speakers wil ik ongeveer €1000,- kwijt)
Het setje moet vooral klein zijn.

Nog ff punten.
Vormgeving, daar gaat het om.
Smaak qua geluid mag erbij, maar er hoeft geen discussie over gehouden te worden en ik weet dat dit persoonlijk is.


Als je een hele set wilt, Kijk eens naar een Yamaha AVPACK103
http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=h&idcat1=92, kost 599, heb je receiver, dvd en speakers (kleine) en sub. Ook duurdere packs bestaan van Yamaha (ook alles in 1 sets). Ik ging, zoals alle andere antwoorden, er van uit dat het je alleen om de speakers ging, maar nu pas lees ik dat je het liefst een hele set wilt. Wat moet vooral klein zijn eigenlijk, de hele set of alleen de speakers?

Hoho! Ik haalde ook het design Marantz setje erbij. De Eclipse!! :evil:

:wink:

Edgar Smit
13-09-2004, 14:37
Hoho! Ik haalde ook het design Marantz setje erbij. De Eclipse!! :evil:

:wink:

OOOOOOHHHHHHHHHHH
sorry :?

niet goed gelezen......

Edgar Smit
13-09-2004, 14:55
Druk met het promoten van Yamaha, heb je aandelen? :wink: haha
Een Yamaha R6 lijkt me wel leuk.
Yamaha is zeker niks mis mee hoor, begrijp mij niet verkeerd. :P

Nee hoor, ik heb geen aandelen en ja hoor ik snap je volkomen :wink: .

maar serieus? ik denk dat Yamaha voor veel mensen een beter instapalternatief is dan zo'n JVC-SONY-PIONIER alles-in-een setje. Begrijp me niet verkeerd, dat is allemaal niet slecht ofzo, maar tijdens mijn zoektocht kwam ik erachter dat bijv de uitbreidingsmogelijkheden van zo'n setje vaak minimaal zijn, en het geluid niet zo zeer mooi, maar populair is, maw meer disco-achtig dan kwaliteit.
Naar mijn mening is dan voor ongeveer dezelfde prijs een Yamaha set toch echt een betere keus als instapmodel simpelweg omdat het geluid beter is (vooral in stereo) en er meer uitbreidingsmogelijkheden zijn dan de alles-in-een setjes van vergelijkbare prijsklassen die tegenwoordig zo populair zijn.

Rob Eric Blank
13-09-2004, 14:59
Yamaha vind ik zelf ook idd een stuk beter dan JVC-SONY-PIONEER, etc. Vooral de alles in 1 setjes vind ik niet denderend. Yamaha verkkopt ook redelijke receivers waar je nog wat mee kunt uitbreiden.
Zelf ook ooit gekeken voor een Yamaha en vond HK gewoon net even wat fijner klinken, kwestie van smaak.

Edgar Smit
13-09-2004, 15:10
Zeg Roberto, Even off-topic, zit die Goede Audio zaak nog in "de blauwe steen"? of is dat ook commerciele grote jongen geworden? (ben de naam even kwijt...)

Christiaan Sauer
13-09-2004, 15:18
Ga eens kijken bij de KEF KHT2005.2
Prachtige dingen om te zien, en zitten nog mooi in je budget ook.
En zeker voor sattelietjes klinken ze erg volwassen. Ik stond er in ieder geval gek van te kijken toen :)

YouriClaessens
13-09-2004, 17:41
Luister de Tannoy FX maar eens, die kun je ook al voor 700 euro krijgen....

Mooi geluid hoor :)

Volgens mij heb ik die al voor 299 gezien!

299 euro?? Nee, dat kan niet denk ik. Maar die zijn te vergelijken met de KEF's die Christiaan opnoemd vind ik. Alleen zijn de KEF's mooier en duurder

Rob Eric Blank
13-09-2004, 19:00
Zeg Roberto, Even off-topic, zit die Goede Audio zaak nog in "de blauwe steen"? of is dat ook commerciele grote jongen geworden? (ben de naam even kwijt...)
Botman.......die is verhuis naar de Gedempte Turfhaven
zie ook Botman.nl
Ze zijn wel redelijk groot geworden, maar de juiste mensen willen je zeker verder helpen. Ff langs de B&O en Bose lopen, achterin staat Marantz, Arcam, Rotel etc.

Jeroen D
14-09-2004, 05:40
Ik gebruik als rear speakers de Mission M30. Gewledig geluid voor dat geld.
KEF's ook gehoord...........was ik echt niet van onder de indruk. Geluid veel scheller en bijna geen bas.
Mission is echt een aanrader wat mij betreft.

basset
14-09-2004, 07:53
Luister de Tannoy FX maar eens, die kun je ook al voor 700 euro krijgen....

Mooi geluid hoor :)

Volgens mij heb ik die al voor 299 gezien!

299 euro?? Nee, dat kan niet denk ik. Maar die zijn te vergelijken met de KEF's die Christiaan opnoemd vind ik. Alleen zijn de KEF's mooier en duurder

Echt waar, volgens mij stonden ze in een advertentie van Raf of Polectro een paar weken terug. Ik heb hem net op een website van een of andere audiozaak (remo of zo) gezien voor 499 maar ik weet vrijwel zeker dat ik hem voor 299 zag.

YouriClaessens
14-09-2004, 10:12
Ik kom op de site van remo toch uit op FX 5.1 Cinema Systeem - 699,- :roll:

Maja..... :) OFFTOPIC;)

basset
14-09-2004, 10:57
Ik kom op de site van remo toch uit op FX 5.1 Cinema Systeem - 699,- :roll:

Maja..... :) OFFTOPIC;)

Ik zweer het je! Magoe. idd OFF-Topic.

Marantz heeft een mooi design setje. Toch is die Pioneer als je van design houd met dat losse schermpje ook heel mooi. Ik denk zelfs mooier En zeker niet slecht.

Het mooie daarvan is dat de hele unit verstopt kan zijn en dat je alleen het schermpje hebt waar je de AB op wijst.

De NS-DV1000 bijvoorbeeld. Heeft ook goede reviews gekregen en kost zo'n 1500 euro en als je een beetje zoekt denk ik zelfs minder.

Lees hier maar: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=2873 of kijk op ecoustics.