PDA

Bekijk de volledige versie : advies!! Denon of HK?



Master Dennis
11-09-2004, 21:19
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe receiver aan te schaffen. Aangezien ik nog steeds met een 2e hands 5.1 versterker opgezadelt zit (Pioneer VSA-E06).

Nu weet ik alleen niet welke. Mijn oog is gevallen op de Denon 3805 en de HK 630. Mijn speakers zijn van JBL (Northridge serie).

Kan iemand mij een handje helpen?

Edgar Smit
11-09-2004, 23:20
ga luisteren zoek een winkelwaar je beide merken kan beluisteren, het lieft naturlijk dezelfde types die je wilt, maar je kan ook naar de iets mindere modellen luisteren, zodat je in ieder geval het verschil in geluid goed kan horen, wat bij de duurdere modellen soms wat moeilijker ligt.

jokey
12-09-2004, 00:09
Het zijn allebei erg mooie receivers, maar de combinatie HK/JBL kom je het meeste tegen.
Daarop afgaande zou ik zeggen: neem de HK630 maar doe dit niet zonder zelf vooraf te gaan luisteren!

jollykart
12-09-2004, 10:38
In de Hi-Fi news van augustus zijn deze receivers getest. Nu weegt een test natuurlijk niet op tegen zelf luisteren maar dan heb je vast een indruk.

HK
"Drums hava a 'clockwork, mechanical precision' but very little deep weight to hammer the rhythm home. This amplifier simply lacks the muscular, architectural quality of the Rotel, for example, painting in broad stroks which miss some subtlety, passion and tension..............
Sure enough the AVR630 is not as 'hazy sounding' as the Yamaha we tested but, for all its extra freshness, there's very little richness, body and weight to carry teh performance aloft."

Denon
"Even the busiest action scenes, littered with shattering masonary, monstrous subwoofer action and a thundering soundtrack, are mainteained with a surprising sense of balance, clarity and 'harmony'. .......
..digging deep to extract every ounce of detail from a disc that is typically reluctant to give up its musical goods. Here, finally , the tambourine had a decent sense of splash and sparkle and her voice a realistic, chesty warmth........."

Hi-FI News AVTech August 2004

Van de 6 receivers die zijn getest is de Denon de beste koop. Dit komt met name omdat hij zowel voor film als voor audio erg goed is tegen een relatief gunstige prijs.

Wanneer het puur voor 5.1 geluid gaat waarderen ze de Rotel RSX-1056 net wat hoger dan de Denon.

Albert Kostwinder
12-09-2004, 11:03
Welke Northridge heb je van Jbl?

Zo slecht is die Pioneer die je hebt echt niet. Wellicht kun je, afhankelijk van welke speakers je hebt van Jbl, veel meer verbetering krijgen door andere luidsprekers te nemen.... :wink:

Master Dennis
12-09-2004, 15:13
Welke Northridge heb je van Jbl?

Zo slecht is die Pioneer die je hebt echt niet. Wellicht kun je, afhankelijk van welke speakers je hebt van Jbl, veel meer verbetering krijgen door andere luidsprekers te nemen.... :wink:


Front: E80
Center: E35
Rear: E10
Sub: E250

M'n huidige Pioneer is inderdaad niet slecht. Maar het werd wat mij betreft tijd voor een DTS-Receiver.

Albert Kostwinder
12-09-2004, 16:43
Welke Northridge heb je van Jbl?

Zo slecht is die Pioneer die je hebt echt niet. Wellicht kun je, afhankelijk van welke speakers je hebt van Jbl, veel meer verbetering krijgen door andere luidsprekers te nemen.... :wink:


Front: E80
Center: E35
Rear: E10
Sub: E250

M'n huidige Pioneer is inderdaad niet slecht. Maar het werd wat mij betreft tijd voor een DTS-Receiver.

Die stap kan ik volledig begrijpen. Je Jbl's zijn zeker niet verkeerd en als ik in jou situatie zou zitten had ik ook een andere dts receiver gekocht. Ik zou als ik jou was ook even de ax3 of 2011 van Pioneer luisteren. Zijn net als de Denon ook erg mooi! :wink:

Johan van den D.
12-09-2004, 19:39
In combinatie met je JBL,s zal ik ook Marantz en Sony (jawel Sony) een kans geven.

Peter Porrio
13-09-2004, 08:41
Beide recievers zijn erg goed. Een vriend van me heeft de HK 630 en dat is heel mooie recviever met erg goed geluid. Daarnaast beschikt hij over Logic 7 en dat geeft een mooier effect bij stereobronnen dan PLII of NEO:6.

Denon daarentegen klinkt ook erg goed! Het model is wat conservatiever qua uiterlijk dan de HK. Het hangt er vanaf wat je in de kast wilt hebben staan. Aan beide recievers heb je een uitstekende koop, dus ga ergens luisteren naar deze recievers en probeer dit zeker i.c.m. jouw speakers te doen.

Rob Eric Blank
13-09-2004, 11:29
In combinatie met je JBL,s zal ik ook Marantz en Sony (jawel Sony) een kans geven.
Sony vind ik juist in combinatie met JBL helemaal niks (te agressief en kil), maarja dat is mijn mening.
HK klinkt over het algemeen goed met JBL, kun je het ergens luisteren in combinatie met de Northridge serie?

Master Dennis
13-09-2004, 11:45
In combinatie met je JBL,s zal ik ook Marantz en Sony (jawel Sony) een kans geven.
Sony vind ik juist in combinatie met JBL helemaal niks (te agressief en kil), maarja dat is mijn mening.
HK klinkt over het algemeen goed met JBL, kun je het ergens luisteren in combinatie met de Northridge serie?


Dit is nu juist mijn probleem! Ik woon in Vlissingen en er is werkelijk nergens hier in Zeeland een goede HT-zaak te vinden. Ik moet dus minimaal 1,5 uur rijden om iets fatsoenlijks te vinden. Ben dus vaak aangewezen op on-line shops.
Dat is de reden dat ik jullie advies vraag.

Master Dennis
13-09-2004, 12:10
Denon daarentegen klinkt ook erg goed! Het model is wat conservatiever qua uiterlijk dan de HK. Het hangt er vanaf wat je in de kast wilt hebben staan. Aan beide recievers heb je een uitstekende koop, dus ga ergens luisteren naar deze recievers en probeer dit zeker i.c.m. jouw speakers te doen.


Dit ben ik volledig met je eens. Tevens vindt ik een eventueel, toekomstige DVD-speler van Denon mooier dan de HK-speler (of deze ook beter is, week ik niet).
Ik heb dus liever een combinatie van het zelfde merk.

Edgar Smit
13-09-2004, 13:00
Denon daarentegen klinkt ook erg goed! Het model is wat conservatiever qua uiterlijk dan de HK. Het hangt er vanaf wat je in de kast wilt hebben staan. Aan beide recievers heb je een uitstekende koop, dus ga ergens luisteren naar deze recievers en probeer dit zeker i.c.m. jouw speakers te doen.


Dit ben ik volledig met je eens. Tevens vindt ik een eventueel, toekomstige DVD-speler van Denon mooier dan de HK-speler (of deze ook beter is, week ik niet).
Ik heb dus liever een combinatie van het zelfde merk.
DVD en receiver van hetzelfde merk staat meestal wel mooier maar hoeft niet altijd te beteken dat het de beste combinatie is.
HK en Denon zijn beide goede keuzes, maar er is meer. De duurdere modellen van Yamaha zijn ook erg goed en qua uiterlijk ook niet verkeerd (kwestie van smaak ook natuurlijk).

Maar de belangrijkste tip is toch (ook is het even rijden) om ergens te gaan luisteren om zelf te ervarne hoe eea klinkt. Wat de een te schel vindt kan de ander juist prachtig vinden.

Peter Porrio
13-09-2004, 14:54
Dit ben ik volledig met je eens. Tevens vindt ik een eventueel, toekomstige DVD-speler van Denon mooier dan de HK-speler (of deze ook beter is, week ik niet).
Ik heb dus liever een combinatie van het zelfde merk.

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb zelf een Denon 2803 en een Denon 2200 DVD speler, omdat dit idd ook erg strak staat in de kast :D

Je geeft aan dat je aangewezen bent op de online shops. Dit is best een risico, omdat jouw speakers misschien met een Denon niet zo mooi klinken. Dat weet je uiteraard pas als je 'm hebt. Ik weet uit ervaring dat Infinity mooi klinkt op zowel een Denon als een HK.

JBL is volgens mij qua klank te vergelijken met Infinity, dus volgens mij zou het wel moeten kunnen. Maar als je in de mogelijkheid bent om te luisteren is dit altijd beter.

Wellicht kun je ook even via Google zoeken op de combi denon en JBL/HK en JBL. Ik ben iig 1 iemand tegengekomen op het net (ff snel gekeken) die jouw speakers had staan i.c.m. een Denon. Hij was zeer te spreken over de combi.

Rob Eric Blank
13-09-2004, 15:10
Infinity en JBL behoren tot de Harman groep en matchen dus uitermate goed met een Harman Kardon (zie handleiding). Dus de combinatie JBL en HK zal erg goed klinken (althans ik ben er zelf meer dan tevreden over).
Zelf weet ik niet hoe JBL's klinken in combinatie met een Denon receiver.
Over het algemeen zijn het erg goede Receivers en hoor er weinig klachten over.

Christiaan Sauer
13-09-2004, 15:37
Dit is nu juist mijn probleem! Ik woon in Vlissingen en er is werkelijk nergens hier in Zeeland een goede HT-zaak te vinden.
Echo Audio Middelburg, Terneuzen en Goes.
Middelburg heeft mooi spul staan hoor :) Van lekker goedkoop tot peperduur. Ze hebben altijd de Nautilus 802 op voorraad staan, en de Signature 805 zie ik er ook altijd om een voorbeeld te noemen.
MIjn droommerk Sonus Faber zie ik er ook heel erg vaak staan. Piega, verzin het maar, en ze hebben het wel.
En daarna inderdaad lastig: Dordrecht eigenlijk pas weer. De muziekbeurs en die ander. Kan even niet op de naam komen :)

Johan van den D.
13-09-2004, 16:09
In combinatie met je JBL,s zal ik ook Marantz en Sony (jawel Sony) een kans geven.
Sony vind ik juist in combinatie met JBL helemaal niks (te agressief en kil), maarja dat is mijn mening.Dat vind ik persoonlijk ook maar voor vele kan het toch een goede combinatie zijn als het voor ht doeleinden bedoeld is.
Een ht mag best agressiever zijn dan een stereo opstelling, vandaar dus ook Sony in dit rijtje.

@Christiaan.
Je bedoelde waarschijnlijk "Radiobeurs" en "AudioVision". :P

Rob Eric Blank
13-09-2004, 19:04
Idd voor HT mag best agressief, er staat ook in mijn post...ik vind de combinatie met JBL helemaal niks.

Sony zelf is redelijk agressief(is niet mijn smaak, draai veel audio) maar in combinatie met JBL komt het versterkt over. Hee maar dat is gewoon een MENING. Als jij het wel lekker en fijn vind klinken, even goede vrienden!
Ik gaf alleen mijn mening.
Zou zelf eerder dan voor de combinatie met Marantz gaan.

jollykart
13-09-2004, 19:52
Tevens vindt ik een eventueel, toekomstige DVD-speler van Denon mooier dan de HK-speler (of deze ook beter is, week ik niet).


Denon is nu met de DVD3910 gekomen. Deze komt uit de diverse testen ook weer erg goed en ondersteund Denon Link waarmee je dus ook SACD volledig digitaal naar de 3805 kan sturen. Lijkt mij helemaal een top combinatie.

http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=140

Johan van den D.
13-09-2004, 20:51
Hee maar dat is gewoon een MENING. Als jij het wel lekker en fijn vind klinken, even goede vrienden!
Ik gaf alleen mijn mening.Voor alle duidelijkheid.
Jouw mening is in dit geval ook mijn mening.
Persoonlijk is het ook niet mijn smaak. :bier:

jollykart
13-09-2004, 21:26
Dit is nu juist mijn probleem! Ik woon in Vlissingen en er is werkelijk nergens hier in Zeeland een goede HT-zaak te vinden.

Ik heb toevallig pas een dealerlijst van B&W binnen gekregen en daar stonden deze zaken nog op

Home Perfection Oude Moerkantsebaan 46 - 48 Bergen op Zoom NL/4614 RP
Iman Dane dr. Braberstraat 22 Roosendaal NL/4701 AT
Sound Experience Peppelgaarde 70 Etten Leur NL/4871 TG


Volgens mij 'redelijk' in de buurt van Vlissingen. Topografisch ben ik niet zo sterk hoor dus ik kan er naast zitten :?
Audio Vision waar J.vandenDool het over heeft is aan het verhuizen en is volgens mij niet vaak open op dit moment......

erik_van_meer
13-09-2004, 22:02
Ik vind dat doorsnee genomen, misschien ietwat generaliserend, dat Yamaha, Denon en Harman Kardon altijd al de mooiste A/V receivers in hen assortiment gehad hebben. Naast de merknaam en de geluidskwaliteit laat ik ook het design best wel zwaar meewegen. En met alle respect, tsja, aan die Denon 3805 met die sexy back-light fluoriscerende tiptoets AB kan op dat gebied niks tippen. En hij komt tevens goed uit de testen. Maar ik zou zeggen, ga eerst lekker luisteren. Als ik in jouw schoenen stond dan zou de Denon op papier eenzaam op de 1e plaats staan, daarna de HK kortgevolgt door de Yamaha. Als je het puur op basis van prijs/kwaliteit bekijkt zou Yamaha misschien wel voor wat opschudding in de rangorde kunnen zorgen want die RX-V 1400 lijkt me ook een zéér goede versterker, qua prijs/kwaliteit denk ik één van de beste aanbiedingen in receiverland. Ik heb met Yamaha trouwens zeer goede Home Theater ervaringen, beter als met Denon, ik heb vroeger een Denon AVR-3801 gehad en daarvoor een Yamaha DSP-A2, en voor mij was de Yamaha voor films absoluut onnavolgbaar en heb ik achteraf spijt dat ik hem weggedaan heb. Ben er inmiddels alweer een tijdje uit, wat betreft het higher-end spul dan, maar wie weet dat Denon wat mijn smaak betreft wel met Yamaha kan meten, nogmaals het blijft een kwestie van smaak, maak een lijstje, wat zijn je eisen, wat voor speakers ga je erop aansluiten etc. en dan gaan luisteren, geluidsbeleving is zéér persoonlijk, persoonlijker als vrouwen :P wat de één mooi vind hoeft de ander nog niet mooi te vinden![/b]

Johan van den D.
14-09-2004, 19:28
Audio Vision waar J.vandenDool het over heeft is aan het verhuizen en is volgens mij niet vaak open op dit moment......Klopt inderdaad, ze gaan verhuizen naar een beter bereikbaardere pand.
Hoe het op dit moment met de openingstijden zit weet ik niet.

Master Dennis
28-09-2004, 19:02
Ik wilde even laten weten, dat ik er eindelijk uit ben gekomen. Het is de Denon 3805 geworden. Alleen maar lof over deze receiver. Geluid is super in combinatie met m'n JBL's. Een duidelijk verschil met m'n vorige versterker.

Bedankt voor jullie advies!