PDA

Bekijk de volledige versie : Geen DTS geluid



nmbs
13-09-2004, 09:34
Hallo allemaal,

Deze domme Belg heeft even een vraagje :) .

Ik heb een DVD speler waar het logo van DTS opstaat, hij ondersteunt dus DTS, het verschijnt zelfs op het schermpje. Nu heb ik zo'n 5.1 surround gedoe gekocht en dat aangesloten op de Digital Out van mijn DVD speler, maar het ding wijgert iets te laten spelen, 5.1 lukt, maar DTS lukt niet, hij herkent het signaal zelfs niet. Doe ik iets verkeerd of ondersteunt die 5.1 set dat niet?

Peter Porrio
13-09-2004, 09:41
Qua aansluiting heb je het goed gedaan (digitaal). Als je wel Dolby Digital 5.1 geluid hebt dan is de DVD-speler ook goed ingesteld en geeft ie het geluid via bitsteam (digitale uitgang). To zover lijkt het me goed.

Je moet alleen even kijken of je 5.1 set wel DTS ondersteunt. Ik heb namelijk zo'n vermoeden van niet. Controleer even of op je speakerset ook een DTS logo staat. Welk merk DVD-speler en 5.1 set heb je trouwens?

Wanneer het DTS logo niet op je set staat, vrees ik dat DTS een lastig verhaal wordt, tenzij de DVD speler beschikt over een DTS decoder en een multischannel analoge uitgang (6 tulpjes).

nmbs
13-09-2004, 09:44
Merk DVD speler: JVC XV-N33
Merk 5.1: Creative Inspire 5.1 5500

Op de 5.1 boxen staat geen DTS logo, dus zal dat ook niet gaan denk ik dan...

Herjan
13-09-2004, 09:52
Lijkt me duidelijk geval: die decoder van de Creative Inspire 5500 decodeerd geen DTS. Ik zou dan ook sterk afraden om DTS erheen te sturen, want je kunt die decoder er flink mee beschadigen.

Dus met deze set ben je beperkt tot DD en DPL.

Gr. H.

nmbs
13-09-2004, 16:44
OK, bedankt voor de tip, anders was het ding zeker al naar de kl*ten geweest.

Bedankt voor de snelle hulp.

A3aan
05-11-2004, 11:25
Lijkt me duidelijk geval: die decoder van de Creative Inspire 5500 decodeerd geen DTS. Ik zou dan ook sterk afraden om DTS erheen te sturen, want je kunt die decoder er flink mee beschadigen.

Dus met deze set ben je beperkt tot DD en DPL.
Nou, tenzij de DVD-speler DTS kan decoderen. In dat geval dat doen (ik denk dat het kan gezien DTS-logo en 'verschijnt zelfs in display'. Kun je toch DTS horen.

Johan van den D.
07-11-2004, 10:30
Nou, tenzij de DVD-speler DTS kan decoderen. In dat geval dat doen (ik denk dat het kan gezien DTS-logo en 'verschijnt zelfs in display'. Kun je toch DTS horen.Dat is helemaal niet vanzelf sprekend dat de speler zelf ook DTS kan decoderen, dat zijn er maar relatief weinig die dat kunnen.

A3aan
08-11-2004, 09:25
Dat is helemaal niet vanzelf sprekend dat de speler zelf ook DTS kan decoderen, dat zijn er maar relatief weinig die dat kunnen.
Dat zeg ik ook niet. Maar wel dat het het proberen waard is. Je kan op z'n minst de manual/gebruiksaanwijzing bekijken.
Onderstaande geeft mij het idee dat de DVD-speler wél DTS kan decoderen.

Ik heb een DVD speler waar het logo van DTS opstaat, hij ondersteunt dus DTS, het verschijnt zelfs op het schermpje.
Maar, beste nmbs, kun je merk&type van je speler aangeven, liefst met een link naar z'n specs? Dan weten we het zekerder.

A3aan
08-11-2004, 09:32
Toevoeging

Merk DVD speler: JVC XV-N33
<KNIP>
Even gezocht. Een lijst met specs is hier (http://www.jvc.nl/files/techspec/03p_dvd_audio_video_players_nld.pdf) te downloaden (hele pagina met downloadables is hier (http://www.jvc.nl/download.php?type=4)).
Jammer, maar deze DVD-speler heeft geen DTS-decoder, alleen een digital out. :cry:

Ham
12-11-2004, 01:38
Zeg me als ik verkeerd zit maar je kan er toch een DTS decoder tussen hangen.

Edgar Smit
12-11-2004, 14:58
HAM je hebt gelijk, maar als je er dan toch een DTS decoder tussen gaat zetten, koop je geen creative speakersetje om rechtstreeks op je DVD speler aan te sluiten, toch?

Dus theoretisch heb je gelijk, maar in de praktijk zullen er maar weinig mensen zijn die dat doen. Want dan kun je beter meteen een receiver ertussen zetten met iets betere speakers.

Ham
15-11-2004, 13:23
Ja dat is zo.