PDA

Bekijk de volledige versie : Denon of Marantz receiver???



fransuha
14-09-2004, 15:41
Ik wil voor het eerst een klein home cinema setje gaan maken.
Heb mijn keus voor de speakers al laten vallen op Mordaunt Short (4x302, 1x304 & 1 x308); DVD-speler blijft nog even mijn Samsung M205.

Maar welke van de twee receivers die ik wel interessant vind (qua prijs en faam) geeft het beste geluid (ik hou van een nogal 'donker geluid')?De:

- Denon AVR-1705 (of misschien AVR-1404)
- Marantz SR4400

Alvast mijn dank voor het meedenken...

Rob Eric Blank
14-09-2004, 15:47
Zoals het hele forum zal zeggen...ga die dingen luisteren. Zoek een zaak op waar je de Receiver met de gewilde speakers zou kunnen luisteren.
Zelf zou mijn voorkeur gaan naar Marantz, dat klinkt op muzikaal gebied net ff wat beter.

fransuha
14-09-2004, 16:30
hoi Mr. Corleone,

ik weet het... zou hem eigenlijk moeten luisteren.
Maar ik ga de receiver via internet bestellen... voel me op één of andere manier toch bezwaard als ik hem ergens ga luisteren... (ja, ja ik ben wel een heel nette jongen! :wink: ).
En ik vertrouw de mensen op het forum voldoende om op hun mening af te gaan.

Bedankt voor je advies. Met één stem voor neig ik nu naar de Marantz.

Johan van den D.
14-09-2004, 19:42
hoi Mr. Corleone,

ik weet het... zou hem eigenlijk moeten luisteren.
Maar ik ga de receiver via internet bestellen... voel me op één of andere manier toch bezwaard als ik hem ergens ga luisteren... (ja, ja ik ben wel een heel nette jongen! :wink: ).
En ik vertrouw de mensen op het forum voldoende om op hun mening af te gaan.

Bedankt voor je advies. Met één stem voor neig ik nu naar de Marantz.Kijk, dat is nog eens een eerlijke manier.
Dat je via internet bestel heb je opzich groot gelijk in maar belast dan niet de tijd van een verkoper van een speciaalzaak als je hem daar toch niet wilt kopen.
Kortom, heel netjes als je het inderdaad zo doe zoals je zeg.

Maargoed, ook ik zou voor de Marantz gaan. :wink:

jokey
14-09-2004, 20:47
Ik zou normaal gesproken ook voor de Marantz gaan, echter heb ik op diverse buitenlandse forums en reviewsites wat mindere verhalen gelezen over de SR4400.
Kwam er op neer dat deze duidelijk onder de maat presteert en er werd aangeraden om een model hoger te nemen (SR5400), of evt. iets van de vorige serie (SRx300).

Maar als je van een donker geluid houdt is Marantz zeker meer aan te raden dan Denon, alhoewel ook Denon een vrij warme klank heeft.

Mariusz
15-09-2004, 08:03
Marantz heeft ook een soort van alliantie met MS, dus de combinatie zal vast enigszins op elkaar zijn afgestemd. Marantz Hollywood in the box heeft ook MS speakers.

fransuha
18-09-2004, 12:39
Dank aan allen.

Na jullie adviezen ga ik zodra het geld rond is voor de Marantz (persoonlijk dacht ik meer aan Denon... zag er leuker uit. Maar na jullie adviezen ga ik toch voor de Marantz).
Hoop nu dat mijn verhuizing niet mijn voor het home cinema setje apart gezette geld gaat opslurpen. (y)

fransuha
22-10-2004, 13:51
al mijn geld is verdwenen in de bodemloze put van de verhuizing... :-(
Zal nu maar gaan sparen en over een maand of 2-3 eindelijk een (deze)surround set aanschaffen.