PDA

Bekijk de volledige versie : Het Grote PC vragen/problemen topic



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

kruspe
21-02-2007, 07:37
Klopt inderdaad zoals Mr_Parker dit aangeeft.
Alleen bij de full-version kan je inderdaad recovery doen. Bij de demo kan je alleen de file-tree bekijken.

Welke versie moet je... FAT of NTFS...dan mail ik de full-version wel even als je mij je mailadres geeft.


Jeroen.

geldt dit ook voor mij? :wink:

jeroenenagnes
21-02-2007, 11:00
Welke versie heb je nodig Kruspe?
Ik heb sowieso je mailadres nodig ;-)


Jeroen.

Christiaan Sauer
21-02-2007, 22:16
Ik vraag me af, een AMD X2 4000+, waarmee is dat te vergelijken?
Momenteel werk ik namelijk voor video en fotobewerking met een Intel dualcore 1600 maar vooral met videobewerken merk je gewoon dat je laptop dat wat minder stoer vind. Vandaar dat ik er over [zit te denken[/i] om er een gewone pc bij te nemen voor bewerkingen.
Maar de vraag is een beetje: hoe krachtig is een 4000+?

Het gaat overigens om een Acer Aspire T180 met wat kleine aanpassingen:
Geen 3800 maar een 4000+ dus, en geen XP maar Vista erop. Volgens mij waren dat de grootste wijzigingen wel :)
http://www.kieskeurig.nl/product/9352367959835DB8C1257204004D3500.htm#

jeroenenagnes
21-02-2007, 22:29
Is te vergelijken met een Pentium D950 3,4Ghz.
Vista leverd trouwens een flinke aanslag op je resources dus als je het niet echt nodig hebt zou ik voor XP kiezen.


Jeroen.

Christiaan Sauer
21-02-2007, 22:46
Thanx voor je antwoord :D
Als ik je nu vertel dat de combi 599 euro moet kosten, en dat daar nog 109 bijkomt voor een extra gig intern. Is het dan een pc die het overwegen waard is?

El-Jorge
22-02-2007, 07:35
Klopt inderdaad zoals Mr_Parker dit aangeeft.
Alleen bij de full-version kan je inderdaad recovery doen. Bij de demo kan je alleen de file-tree bekijken.

Welke versie moet je... FAT of NTFS...dan mail ik de full-version wel even als je mij je mailadres geeft.


Jeroen.

gemaild, NTFS versie voor mij graag. Echt super (y)

jeroenenagnes
22-02-2007, 07:42
En teruggemaild (naar beide adressen) ;-)
Ik hoor het wel of het gelukt is.


Jeroen.

jeroenenagnes
22-02-2007, 07:52
Thanx voor je antwoord :D
Als ik je nu vertel dat de combi 599 euro moet kosten, en dat daar nog 109 bijkomt voor een extra gig intern. Is het dan een pc die het overwegen waard is?

Die keus is aan jou.
Bij Dell bijvoorbeeld hebben ze de Dell Dimension E521. Als je die fine-tuned heb je de volgende specs voor €680,- dit is incl. verz. k.
Dat is namelijk een actie tot woensdag 28 februari.
Ik zou die zeker ook overwegen...

Onderdelen
AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4200+
Legitieme Windows® XP Home Edition (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Geen monitor
2.048 MB [2 x 1.024] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
16x DVD+/-RW-station
256 MB nVidia® GeForce® 7300 Turbocache grafische kaart

Accessoires
Geïntegreerde 7.1-kanaals high-definition audio
Geen luidsprekers
Dell™ Entry QuietKey USB-toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Dell USB-muis met 2 knoppen en schuifwiel - zwart
Geen diskettestation
Geen modem
Services & Software
Gratis upgrade naar McAfee® Security Centre™-beveiliging van 36 maanden
Microsoft® Works 8
Geen digitale foto-sharing of bewerkingssoftware geselecteerd.

Bevat ook
E521 Documentation with EUR Power Cord
Adobe Reader 7.0.8 - Engels
D02E5215
Dimension Order - Netherlands
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Bestelling via internet bij Dell
Dimension E521 Resource CD


Jeroen.

Christiaan Sauer
22-02-2007, 15:00
Had het beetje vreemd opgeschreven: bedoelde meer of de pc niet te duur was ofzo :)
De optie die jij noemt is ook absoluut de moeite van het overwegen waard.
Ik ga komende week even afwachten wat mijn creditcard gedaan heeft deze maand (dat ga ik volgens mij niet leuk vinden :?), en even kijken hoeveel ik kan werken komende week. Wellicht dat ik een mogelijkheid weet te creeeren om wat leuks te doen :D

Marco1983
22-02-2007, 15:02
Wat is het verschil tussen de 32 bits en 64 bits versie van Vista?

Seth__Gekko
22-02-2007, 15:17
Wat is het verschil tussen de 32 bits en 64 bits versie van Vista?32 bits....voor de standaard chipset architectuur. de 64 bits versie voor de 64 bits architectuur.

Christiaan Sauer
22-02-2007, 15:50
En dan nu nog even vragen waar je de verschillen in gaat merken: hoe merk je het verschil tussen 32 en 64bits in de praktijk?
Wat voor dingen moet je doen met je pc wil je nut hebben om voor bv de 64 te kiezen?

Marco1983
22-02-2007, 15:59
En dan nu nog even vragen waar je de verschillen in gaat merken: hoe merk je het verschil tussen 32 en 64bits in de praktijk?
Wat voor dingen moet je doen met je pc wil je nut hebben om voor bv de 64 te kiezen?

Niet nodig om te vragen. Ik weet genoeg.

Roy de Jong
22-02-2007, 15:59
Zoals een stukje hierboven gemeld heb ook ik last van Pop-ups gehad.
Bij het openen van het start menu zag ik iets vreemds > Outerinfo...

Opzoek gegaan naar wat het nou eigenlijk is en het blijkt dus een bedrijf te zijn die reclame's op het internet verzorgd :?

Deze verwijderd te hebben doet alles het weer normaal, maar heb ik geen idee hoe dit op mijn computer geiinstalleerd kan zijn.

Christiaan Sauer
22-02-2007, 19:47
Heb nog even zitten kijken op de site van Dell, maar je kunt hem ook met AMD 64 X2 5000 krijgen voor maar een paar tientjes meer. Ook een relaxte optie.
En laat ik nu net gehoord hebben dat ik nog zowieso 2 a 3 weken werk heb dat goed betaald ;)
Nu nog even mijn creditcard afschrift afwachten.

El-Jorge
23-02-2007, 06:55
En teruggemaild (naar beide adressen) ;-)
Ik hoor het wel of het gelukt is.


Jeroen.

Goed programma dus (y) . Ik heb alles terug kunnen halen, ik had natuurlijk ook niets verwijderd. Maar het proggie is zo goed dat het zelfs gedelete items terugvond die ik al een paar maanden ervoor van die schijf verwijderd had.

jeroenenagnes
23-02-2007, 06:58
Geweldig, blij je geholpen te hebben. (y)
Had je maar 1 schijf of meerdere waarbij je het gebruikt heb?
Een ander forumlid wil het namelijk ook gebruiken maar heeft 1 schijf in zijn systeem en zit ermee of hij het gewoon daarop kan installeren en gebruiken?


Jeroen.

El-Jorge
23-02-2007, 14:09
Geweldig, blij je geholpen te hebben. (y)
Had je maar 1 schijf of meerdere waarbij je het gebruikt heb?
Een ander forumlid wil het namelijk ook gebruiken maar heeft 1 schijf in zijn systeem en zit ermee of hij het gewoon daarop kan installeren en gebruiken?


Jeroen.

Meerdere schijven. Het programma geeft ook aan dat dat nodig is. Het kan namenlijk niet op dezelfde schijf recoveren als waar het de verloren data gevondne heeft.
Daarnaast moet je wel rekening houden met verschillende problemen. Ik weet niet of het andere forumlid hetzlefde probleem als mij had? Mijn succes met het proggie komt voort uit het feit dat ik de data niet gewist heb, ik heb alleen per ongeluk de partitie verwijderd. Daardoor was alles aanwezig, alleen kan windows het niet meer vinden. dit programma gelukkig wel, en zo heb ik mijn ruim 90gig kunnen redden.

jeroenenagnes
23-02-2007, 15:07
Ik weet niet precies wat er met de bestanden van het andere forumlid gebeurd is. Was zelf ook in de veronderstelling dat je perse meerdere schijven nodig hebt. De enigste oplossing voor hem dan is zijn harde schijf op een andere computer aansluiten en dan mogelijk recoveren.


Jeroen.

kruspe
25-02-2007, 00:09
Een ander forumlid wil het namelijk ook gebruiken maar heeft 1 schijf in zijn systeem en zit ermee of hij het gewoon daarop kan installeren en gebruiken?




ik heb het programma niet gebruikt. Ik durfde het niet aan eerlijk gezegd.
Ik heb Windows maar opnieuw erop gezet, en alles werkt nu weer perfect!

Toch bedankt voor alle moeite!!!

jeroenenagnes
25-02-2007, 09:04
Oke prima. (y)
Het draait in ieder geval weer lekker schrijf je en daar gaat het toch vooral om!


Jeroen.

Mr_Parker
25-02-2007, 10:50
Ik weet niet hoe het met het hier beschreven / gevraagde programma was maar de meeste recovery programma's kunnen wel werken op de schijf waar het programma zelf ook op staat.
Het probleem dat er wel speelt is dat het programma niet achteraf erbij gezet moet worden, maar al voordat er iets misging op moet staan.
Dit omdat men anders met het installeren van het programma grote kans heeft om de achtergebleven sporen van de verloren data te overschrijven met de bestanden van het programma. Dan gaat dus het resultaat helemaal de mist in.

kruspe
25-02-2007, 13:18
ik heb zojuist nero opnieuw erop gezet, maar nu werkt lightscribe niet meer. het icoontje staat niet meer in het scherm als ik nero opstart en als ik ga kijken bij de opties voor lightscribe geeft ie aan dat ie geen dvd rom brander kan vinden terwijl de rest van de nero programma's wel gewoon de brander kunnen vinden.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

jeroenenagnes
25-02-2007, 13:33
Check deze link ff...
http://www.nero.com/nero7/eng/FAQs_TOP_20.html#7
Denk dat je mogelijk nog de Lightscribe host software moet installeren.
Succes. (y)


Jeroen.

Ludo Keeris
25-02-2007, 13:34
Waarschijnlijk even de driver van de CD-rom speler opnieuw installeren.

kruspe
25-02-2007, 14:00
Check deze link ff...
http://www.nero.com/nero7/eng/FAQs_TOP_20.html#7
Denk dat je mogelijk nog de Lightscribe host software moet installeren.
Succes. (y)


Jeroen.

die is geinstalleerd, maar toch doet ie het niet

kruspe
25-02-2007, 14:01
Waarschijnlijk even de driver van de CD-rom speler opnieuw installeren.

ook die is goed geinstalleerd

jeroenenagnes
25-02-2007, 14:03
Dit geprobeerd?...

8. Why is the LightScribe option in Nero 7 grayed out and not activated?

Please check both of the following settings:

In Windows, go to Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Services > LightScribeService Direct Disc Labeling Service. Right-click LightScribeService Direct Disc Labeling Service.
Choose Properties.
Go to Startup type and select Automatic.
The display under Service status has to be set to Started.
In Windows, go to > Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Local Security Policy > Local Policies > Security Options. Double-click the entry Devices: Restrict CD-ROM access to locally logged-on user only.
Choose the option Disabled.
Confirm this change by clicking Apply and OK.


Jeroen.

kruspe
25-02-2007, 15:48
Dit geprobeerd?...

8. Why is the LightScribe option in Nero 7 grayed out and not activated?

Please check both of the following settings:

In Windows, go to Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Services > LightScribeService Direct Disc Labeling Service. Right-click LightScribeService Direct Disc Labeling Service.
Choose Properties.
Go to Startup type and select Automatic.
The display under Service status has to be set to Started.
In Windows, go to > Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Local Security Policy > Local Policies > Security Options. Double-click the entry Devices: Restrict CD-ROM access to locally logged-on user only.
Choose the option Disabled.
Confirm this change by clicking Apply and OK.


Jeroen.

en waar moet ik dan zoeken met een nedelandse versie van xp? :wink:

jeroenenagnes
25-02-2007, 16:18
Dit geprobeerd?...

8. Why is the LightScribe option in Nero 7 grayed out and not activated?

Please check both of the following settings:

In Windows, go to Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Services > LightScribeService Direct Disc Labeling Service. Right-click LightScribeService Direct Disc Labeling Service.
Choose Properties.
Go to Startup type and select Automatic.
The display under Service status has to be set to Started.
In Windows, go to > Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Local Security Policy > Local Policies > Security Options. Double-click the entry Devices: Restrict CD-ROM access to locally logged-on user only.
Choose the option Disabled.
Confirm this change by clicking Apply and OK.


Jeroen.

en waar moet ik dan zoeken met een nedelandse versie van xp? :wink:

In Windows ga naar start --> instellingen --> configuratiescherm --> systeembeheer --> services --> LightScribeService Direct Disc Labeling Service (mogelijk Nederlandse benaming..maar iets met Lightscribe).
Rechtermuisknop --> eigenschappen.
Ga naar opstarttype en selecteer automatisch.
Bij de kolom status moet nu gestart staan, zo niet rechtermuisknop --> starten.
Sluit dat venster en ga nu weer naar de map systeembeheer in het configuratiescherm.
Klik op lokaal beveiligingsbeleid --> lokaal beleid --> beveiligingsopties.
Dubbelklik op "apparaten: cd-rom-toegang beperken tot lokaal aangemelde gebruikers. Zorg ervoor dat uitgeschakeld aangevinkt staat.
Probeer daarna nog een keer de computer te herstarten en kijk dan of het gelukt is.
Succes,


Jeroen.

kruspe
25-02-2007, 16:23
Dit geprobeerd?...

8. Why is the LightScribe option in Nero 7 grayed out and not activated?

Please check both of the following settings:

In Windows, go to Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Services > LightScribeService Direct Disc Labeling Service. Right-click LightScribeService Direct Disc Labeling Service.
Choose Properties.
Go to Startup type and select Automatic.
The display under Service status has to be set to Started.
In Windows, go to > Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Local Security Policy > Local Policies > Security Options. Double-click the entry Devices: Restrict CD-ROM access to locally logged-on user only.
Choose the option Disabled.
Confirm this change by clicking Apply and OK.


Jeroen.

en waar moet ik dan zoeken met een nedelandse versie van xp? :wink:

In Windows ga naar start --> instellingen --> configuratiescherm --> systeembeheer --> services --> LightScribeService Direct Disc Labeling Service (mogelijk Nederlandse benaming..maar iets met Lightscribe).
Rechtermuisknop --> eigenschappen.
Ga naar opstarttype en selecteer automatisch.
Bij de kolom status moet nu gestart staan, zo niet rechtermuisknop --> starten.
Sluit dat venster en ga nu weer naar de map systeembeheer in het configuratiescherm.
Klik op lokaal beveiligingsbeleid --> lokaal beleid --> beveiligingsopties.
Dubbelklik op "apparaten: cd-rom-toegang beperken tot lokaal aangemelde gebruikers. Zorg ervoor dat uitgeschakeld aangevinkt staat.
Probeer daarna nog een keer de computer te herstarten en kijk dan of het gelukt is.
Succes,


Jeroen.

in dat lijstje wat ik dan te zien krijg staat helemaal niets over lightscribe!

wat nu?

jeroenenagnes
25-02-2007, 16:31
Wat voor brander heb je precies?


Jeroen.

jeroenenagnes
25-02-2007, 16:34
Je kan ook dit nog proberen te installeren....
http://www.lightscribe.com/downloadSection/windows/index.aspx?id=810
Succes.


Jeroen.

kruspe
25-02-2007, 16:36
Wat voor brander heb je precies?


Jeroen.

het is een LG type: HL-DT-ST dvd-ram GSA-H20L

tenminste..dat is wat ik aan gegevens kan vinden

kruspe
25-02-2007, 16:37
Je kan ook dit nog proberen te installeren....
http://www.lightscribe.com/downloadSection/windows/index.aspx?id=810
Succes.


Jeroen.

dat heb ik al geprobeerd

jeroenenagnes
25-02-2007, 16:47
Ik heb je een mail gestuurd met zip-file.


Jeroen.

Hayko de Boer
02-03-2007, 07:37
Vraagje: bij het opstarten van de pc start het systeem niet op...

Reden - de Primary Master wordt niet herkend (None)...

Als ik dan in de bios de instellingen van de PM reset (van Auto naar iets anders - terug naar Auto), dan herkent ie de schijf opeens weer en dan start het systeem wel op... maar de volgende keer dat de pc uitgeschakeld is geweest en ik zet 'm weer aan... hetzelfde... op een of andere manier onthoudt ie 'm niet...

Iemand een idee waaraan dat kan liggen??

Mr_Parker
02-03-2007, 09:06
Waarschijnlijk is de batterij van je bios leeg, dit is de meest voorkomende reden van dit probleem.
Even de knoop cel vervangen.

Een hudige pc (type ATX) dient altijd aangesloten te blijven op een stopcontact waar voeding op staat. Dus niet via een schakelaar de stroom volledig van de pc af doen. Doet men dit wel is de knoopcel snel weer leeg en krijg je oa dit probleem.

Seth__Gekko
02-03-2007, 10:11
Waarschijnlijk is de batterij van je bios leeg, dit is de meest voorkomende reden van dit probleem.
Even de knoop cel vervangen.

Een hudige pc (type ATX) dient altijd aangesloten te blijven op een stopcontact waar voeding op staat. Dus niet via een schakelaar de stroom volledig van de pc af doen. Doet men dit wel is de knoopcel snel weer leeg en krijg je oa dit probleem.Ben het er helemaal mee eens.

Snel proberen.

mercapto
02-03-2007, 18:02
Even checken...

Is dit ook de reden dat m'n computer de tijd vergeet ? Hij loopt soms ineens 20-40 minuten achter bij opstarten...

kruspe
02-03-2007, 23:18
weet iemand hoe ik dat irritante geluidje in internet explorer als je op een link klikt kan uitschakelen?

Seth__Gekko
03-03-2007, 10:28
Even checken...

Is dit ook de reden dat m'n computer de tijd vergeet ? Hij loopt soms ineens 20-40 minuten achter bij opstarten...Ja, bios houdt de tijd vast dmv het batterijtje.

Roy de Jong
03-03-2007, 10:32
weet iemand hoe ik dat irritante geluidje in internet explorer als je op een link klikt kan uitschakelen?

Hahaha, inderdaad een goeie vraag!
Ben hier ook wel benieuwd naar geworden. :wink:

jeroenenagnes
03-03-2007, 11:14
Ga naar Start --> instellingen --> configuratiescherm.
Dubbelklik op geluiden en audioapparaten.
Ga naar tabblad geluiden.
Scroll bij programmagebeurtenissen naar beneden tot het subdeel Windows verkenner.
Klik op navigeren beginnen.
Verander daarna eronder bij geluiden het geluid Windows navigation Start in (geen) en klik op toepassen en vervolgens oke.
Nu moet je geen klikjes meer horen.
Succes,


Jeroen.

kruspe
03-03-2007, 11:41
Ga naar Start --> instellingen --> configuratiescherm.
Dubbelklik op geluiden en audioapparaten.
Ga naar tabblad geluiden.
Scroll bij programmagebeurtenissen naar beneden tot het subdeel Windows verkenner.
Klik op navigeren beginnen.
Verander daarna eronder bij geluiden het geluid Windows navigation Start in (geen) en klik op toepassen en vervolgens oke.
Nu moet je geen klikjes meer horen.
Succes,


Jeroen.

bedankt! het werkt!

jeroenenagnes
03-03-2007, 13:09
Graag gedaan (y)
Heb ik je toch nog ergens mee kunnen helpen hahaha ;-)


Jeroen.

Marc T.
03-03-2007, 14:42
Hey mensen, ik heb hier 2 oude spellen liggen voor de pc te weten: Jack Orlando en KKND ( krush kill and destroy ). Blijken alletwee DOS spellen te zijn maar kunnen dus niet gespeeld worden op XP

Enig idee of ik hier een progje voor kan downloaden waardoor ik ze wel kan spelen?

Nathan Strik
04-03-2007, 17:54
Hey mensen, ik heb hier 2 oude spellen liggen voor de pc te weten: Jack Orlando en KKND ( krush kill and destroy ). Blijken alletwee DOS spellen te zijn maar kunnen dus niet gespeeld worden op XP

Enig idee of ik hier een progje voor kan downloaden waardoor ik ze wel kan spelen?
Google eens op DOSBOX, da's een MS-DOS emulator voor onder Win XP. Erg handig. Heb er een aantal klassiekers meer kunnen spelen.

Merth
07-03-2007, 13:46
Ik wil graag een nieuw systeem aanschaffen, maar nu zit ik met een probleem. Mijn maximale budget is 1250 euro,maar ik zit nu op 1350 euro. Zien jullie nog mogelijkheden om ergens op te besparen?
Wat bij mij minder belangrijk is, is het spelen van games aangezien ik ook een 360 heb. De computer gaat vooral gebruikt worden voor school, internet, muziek luisteren en andere media toepassingen.

Hierbij het door mij samengestelde systeem:

1 x 4Launch Hardware installatie (assemblage) 35 euro
1 x Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0 (zwart) 11.50 euro
1 x Enlight Midi Tower ATX 400W 55.50 euro
1 x Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz FSB1066 2MB OP=OP! Box 169 euro
2 x Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 154 euro
1 x Logitech Cordless Desktop EX110 (zwart) 29 euro
1 x Logitech Speakerset Z-3e 2.1 (zwart) 61 euro
1 x Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM 90 euro
1 x MSI P965 Platinum iP965, SATA2 RAID, GLAN 133.50 euro
1 x Samsung DVD-/+/RAM SH-S182D 18x/18x/8x Bulk (zwart) 30 euro
1 x Samsung TFT Monitor 206BW 20", DVI (zwart/zilver) 287 euro
1 x Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950XT 256MB GDDR3 2xDVI/VIVO 198 euro
1 x Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS 82 euro

Verzend- en betaalwijze: Verzenden na vooraf betalen (Overboeking) € 14.50
Totaal incl. BTW: € 1350.00

Ik zelf denk dat ik de meeste winst kan halen bij de videokaart aangezien de pc in principe toch niet gebruikt zal worden voor games, maar aangezien ik er later ook nog een tv-kaart in wil stoppen weet ik niet of dit verstandig is.

Dus als iemand nog tips heeft om de prijs te drukken dan hoor ik het graag. Bij voorbaat dank.

jeroenenagnes
07-03-2007, 14:14
Ik zou het gewoon even met 1GB geheugen minder doen op dit moment.
Scheelt je mooi 154 euro en zit je binnen je budget.
Met 1 GB intern geheugen kan je makkelijk even doen hoor.
Succes ;-)


Jeroen.

Merth
07-03-2007, 20:39
Het geheugen is 77 euro per stuk, dus bij mekaar 154 euro. En ik had gelezen dat Windows Vista minimaal 2 gb ram nodig had, dus ik weet niet of dit zo handig is?

Ludo Keeris
07-03-2007, 20:49
1 x Logitech Cordless Desktop EX110 (zwart) 29 euro
1 x Logitech Speakerset Z-3e 2.1 (zwart) 61 euro

Heb je dit extra nodig? Heb je nu geen computer waar je je oude spulletjes van over kunt zetten?


1 x Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950XT 256MB GDDR3 2xDVI/VIVO 198 euro

Ik weet niet wat je bedoelt met "andere media toepassingen" bedoelt, maar dit is een stevige kaart als je geen spelletjes speelt. Daar valt dan zeker wat op te bezuinigen. Of je moet heel veel video monteren e.d.

Merth
07-03-2007, 21:04
1 x Logitech Cordless Desktop EX110 (zwart) 29 euro
1 x Logitech Speakerset Z-3e 2.1 (zwart) 61 euro

Heb je dit extra nodig? Heb je nu geen computer waar je je oude spulletjes van over kunt zetten?


1 x Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950XT 256MB GDDR3 2xDVI/VIVO 198 euro

Ik weet niet wat je bedoelt met "andere media toepassingen" bedoelt, maar dit is een stevige kaart als je geen spelletjes speelt. Daar valt dan zeker wat op te bezuinigen. Of je moet heel veel video monteren e.d.

De speakers en de deskopset ben ik wel nodig, want de pc waar ik eventueel onderdelen vanaf zou kunnen halen blijft helaas gewoon in gebruik.

Met andere media toepassingen bedoel ik bijvoorbeeld een filmpje kijken, maar niet video monteren of iets dergelijks. Ik had zelf ook al bedacht dat de videokaart wel wat gedowngrade zou kunnen worden, maar ik ben nog niet tegen een andere goede optie aangelopen. Misschien dat iemand tips heeft?

FrankvdM
07-03-2007, 23:22
1 x Logitech Cordless Desktop EX110 (zwart) 29 euro
1 x Logitech Speakerset Z-3e 2.1 (zwart) 61 euro

Heb je dit extra nodig? Heb je nu geen computer waar je je oude spulletjes van over kunt zetten?


1 x Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950XT 256MB GDDR3 2xDVI/VIVO 198 euro

Ik weet niet wat je bedoelt met "andere media toepassingen" bedoelt, maar dit is een stevige kaart als je geen spelletjes speelt. Daar valt dan zeker wat op te bezuinigen. Of je moet heel veel video monteren e.d.

De speakers en de deskopset ben ik wel nodig, want de pc waar ik eventueel onderdelen vanaf zou kunnen halen blijft helaas gewoon in gebruik.

Met andere media toepassingen bedoel ik bijvoorbeeld een filmpje kijken, maar niet video monteren of iets dergelijks. Ik had zelf ook al bedacht dat de videokaart wel wat gedowngrade zou kunnen worden, maar ik ben nog niet tegen een andere goede optie aangelopen. Misschien dat iemand tips heeft?

Gewoon even rondkijken in winkels en op internet. Videokaarten zijn er in allerlei soorten en prijzen. Check bijvoorbeeld eens op MyCom ofzo: http://www.mycom.nl

El-Jorge
08-03-2007, 07:56
1 x Logitech Cordless Desktop EX110 (zwart) 29 euro
1 x Logitech Speakerset Z-3e 2.1 (zwart) 61 euro

Heb je dit extra nodig? Heb je nu geen computer waar je je oude spulletjes van over kunt zetten?


1 x Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950XT 256MB GDDR3 2xDVI/VIVO 198 euro

Ik weet niet wat je bedoelt met "andere media toepassingen" bedoelt, maar dit is een stevige kaart als je geen spelletjes speelt. Daar valt dan zeker wat op te bezuinigen. Of je moet heel veel video monteren e.d.

De speakers en de deskopset ben ik wel nodig, want de pc waar ik eventueel onderdelen vanaf zou kunnen halen blijft helaas gewoon in gebruik.

Met andere media toepassingen bedoel ik bijvoorbeeld een filmpje kijken, maar niet video monteren of iets dergelijks. Ik had zelf ook al bedacht dat de videokaart wel wat gedowngrade zou kunnen worden, maar ik ben nog niet tegen een andere goede optie aangelopen. Misschien dat iemand tips heeft?

http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide

Check de link. Ik vind het multimedia systeem van januari beter dan die van maart. Check ook de rest van tweakers. Ik heb ook laatst mijn pc geupdate en heb er veel aan gehad.

Dus ik zou bezuinigen op de videokaart. Bijvoorbeeld een 7900gs of een 7600gt.
Ik zou daarnaast sowieso niet de sapphire kaart nemen, er zijn veel problemen met hun X1950pro kaarten. Ik heb zelf de club3d gehad, hier zit al standaar een andere koeler op. Toch heb ik de kaart weer snel geruild, maar dit is ook meer omdat ik niet aan de ATI kaart kon wennen, ik ben toch meer van de NVIDIA kaarten.

Daarnaast kan je misschien nog iets kunnen bezuinigen op het moederbord. Kijk bijvoorbeeld naar de Asus P5B serie borden of de gigabyte (D)S3.

Ook op het geheugen kan je nu bezuinigen, je kan altijd later nog een gig erbij in zetten.

Merth
08-03-2007, 10:18
Op het moederbord gaat ook bezuinigd worden, want het word nu een Neo-F. Is in principe hetzelfde als het moederbord wat ik nu heb alleen wat minder aansluitingen en 34 euro goedkoper.

De videokaarten vind ik ook een goeie tip en daar gaat ik dan ook even naar kijken.

Edgar Smit
08-03-2007, 10:39
Ik weet niet hoeveel waarde je aan het scherm hangt, maar 20"TF kan ook 17", vooral als je geen spellen speelt. Ook kun je overwegen een "no-name" scherm te kopen, dat scheelt ook al aanzienlijk in de kosten.
Deze bijv : klik (http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=2394&artno=v2lu37) ook een samsung maar dan 17"voor 269, scheelt weer 120 euro :wink: .

Merth
08-03-2007, 11:04
Ik vind het scherm wel belangrijk, omdat ik van plan ben er ook af en toe een filmpje of te kijken. Dan kijkt een 20" denk ik toch net iets fijner als een 17". Toch bedankt voor de tip.

FrankvdM
08-03-2007, 11:31
Ik vind het scherm wel belangrijk, omdat ik van plan ben er ook af en toe een filmpje of te kijken. Dan kijkt een 20" denk ik toch net iets fijner als een 17". Toch bedankt voor de tip.

Films/series kijken doe ik toch liever via de TV-out op mijn normale televisie. Kwaliteit is perfect, maar ik weet natuurlijk niet of je tv een beetje in de buurt staat van je pc. Maar 't kijkt toch een stuk lekkerder dan achter je pc.

Edgar Smit
08-03-2007, 12:05
Ik vind het scherm wel belangrijk, omdat ik van plan ben er ook af en toe een filmpje of te kijken. Dan kijkt een 20" denk ik toch net iets fijner als een 17". Toch bedankt voor de tip.

Films/series kijken doe ik toch liever via de TV-out op mijn normale televisie. Kwaliteit is perfect, maar ik weet natuurlijk niet of je tv een beetje in de buurt staat van je pc. Maar 't kijkt toch een stuk lekkerder dan achter je pc.Da's ook waar en misschien dat je met de besparingen die tot nu toe genoemd zijn meteen alsnog een TVkaart aanschaffen waardoor je je filmpjes op TV kunt kijken :wink: .

Merth
08-03-2007, 12:14
De tv op mijn kamer is kleiner als 20", dus dan ga ik er nog niks op vooruit. :wink:
Toch bedankt voor de tips.

Ik had nog wel een vraagje, wil iemand van jullie misschien eens op surfspot.nl kijken of ze op het vervolgscherm kunnen komen van Saxion Hogescholen?
Want ik wil zit nu dus op die hoofdpagina en dan kies ik voor Saxion Hogescholen (is mijn school) en dan geeft die een error. Dat is bij mij de enige school waar die een error bij geeft en die moet ik dus toevallig net hebben. :? Kan dit misschien aan mijn instellingen liggen?

jeroenenagnes
08-03-2007, 12:27
Krijg ook een error


Jeroen.

Merth
08-03-2007, 12:30
Ok, bedankt. Ik heb ze maar even gemaild wat ik nu moet doen.

Dennis Oosterhuis
08-03-2007, 12:31
Ik ook...

starbuck
11-03-2007, 19:04
probleem:

tv-scherm met 1 vga aansluiting waarop nu de xbox 360 staat aangesloten.

Nu wil ik straks ook een pc aansluiten maar ik wil liever niet steeds de vga stekkers verwisselen, bestaat er zoiets als een kastje waarop ik de twee vga stekkers (PC en xbox ) kan aansluiten en met een knopje kan omzetten??

jeroenenagnes
11-03-2007, 21:28
Ja, heet een switchbox.
Die gebruiken ze ook om 2 pc's met 1 monitor te bedienen.
Dit is een voorbeeld....

Switchbox (http://www.silverview.nl/www/catalog/product_info.php?cPath=145_71&products_id=630&osCsid=9e4289c3d4c259991cf8bcfbe859bbd9)


Jeroen.

starbuck
12-03-2007, 18:17
Ja, heet een switchbox.
Die gebruiken ze ook om 2 pc's met 1 monitor te bedienen.
Dit is een voorbeeld....

Switchbox (http://www.silverview.nl/www/catalog/product_info.php?cPath=145_71&products_id=630&osCsid=9e4289c3d4c259991cf8bcfbe859bbd9)


Jeroen.

Ik weet genoeg, bedankt! (y)

Mr_Parker
12-03-2007, 23:20
Let er wel op dat er behoorlijk wat veschil kan zitten tussen de diverse swithckastjes. Ook werken deze vaak niet altijd even goed samen met multimedia toetsenborden, maar in dit geval zal dat niet doorgelusd worden naar ik aanneem.

FrankvdM
19-03-2007, 17:36
Ik krijg als ik Quicktime 7.1.5 ofzo probeer te installeren telkens een foutmelding dat er al een andere public preview versie aanwezig is die niet geupdate kan worden. Heb al vanalles geprobeerd. Natuurlijk oude versies verwijderd, register van quicktime geschoond. Maar 't probleem blijft, iemand die dit ook heeft gehad en weet hoe het opgelost kan worden?

jeroenenagnes
19-03-2007, 17:51
Dit ff installeren en uitvoeren.
Moet goedkomen ;-)

http://support.microsoft.com/kb/290301/

Succes.


Jeroen.

FrankvdM
19-03-2007, 17:56
Dit ff installeren en uitvoeren.
Moet goedkomen ;-)

http://support.microsoft.com/kb/290301/

Succes.


Jeroen.

Bedankt, maar ook die oplossing was ik al ergens tegengekomen. Het werkt helaas nog steeds niet. Quicktime komt niet in de remove lijst voor.

Edgar Smit
22-03-2007, 08:21
Mannen, ik heb een vraag:

Wat is de beste manier om zo hoog mogelijk in de google te komen, behalve sponsoring dan?

worden bijv Metat tags nog steeds gebruikt of loop ik nu hopeloos achter?

Ludo Keeris
22-03-2007, 09:18
Mannen, ik heb een vraag:

Wat is de beste manier om zo hoog mogelijk in de google te komen, behalve sponsoring dan?

worden bijv Metat tags nog steeds gebruikt of loop ik nu hopeloos achter?

Meta tags worden nog zeker gebruikt, maar wat erg goed werkt is als je veel gelinkt wordt vanaf andere sites. Probeer dus zoveel mogelijk links te krijgen.

The Gr8oNe
22-03-2007, 09:30
Dit ff installeren en uitvoeren.
Moet goedkomen ;-)

http://support.microsoft.com/kb/290301/

Succes.


Jeroen.

Bedankt, maar ook die oplossing was ik al ergens tegengekomen. Het werkt helaas nog steeds niet. Quicktime komt niet in de remove lijst voor.



Probeer dit is als je het nog niet hebt geprobeerd:

Start, Uitvoeren, regedit en daarna HKEY_LOCAL_MACHINE, software en uit deze lijst Apple Computer, Inc. verwijderen en hetzelfde ook doen bij HKEY_CURRENT_USER als Apple Computer in delijst staat.

FrankvdM
22-03-2007, 11:03
Dit ff installeren en uitvoeren.
Moet goedkomen ;-)

http://support.microsoft.com/kb/290301/

Succes.


Jeroen.

Bedankt, maar ook die oplossing was ik al ergens tegengekomen. Het werkt helaas nog steeds niet. Quicktime komt niet in de remove lijst voor.



Probeer dit is als je het nog niet hebt geprobeerd:

Start, Uitvoeren, regedit en daarna HKEY_LOCAL_MACHINE, software en uit deze lijst Apple Computer, Inc. verwijderen en hetzelfde ook doen bij HKEY_CURRENT_USER als Apple Computer in delijst staat.

't Probleem blijft helaas. :? Schijnt dat het ook aan je Service Pack 2 kan liggen, maar om die nu helemaal te deinstalleren. Waardeloos dit. Toch weer bedankt voor je hulp.

assaad
26-03-2007, 10:17
gebruik ccleaner en je zult merken dat je ook nog extra ruimteschijf terug krijgt

John Sital
30-03-2007, 17:49
hm niet echt een pc vraag maar goed: ik heb een pc en een ps3, zijn verbonden met een router, ik kan wel online met de ps3 maar ik kan niet online gamen, dus ik moet vermoedelijk de poorten openzetten, maar mijn vraag is hoe doe ik dat?
ik kan wel bij de instellingen van de router komen maar dan wordt er gevraagd naar welke poorten? utp of dcp of zoiets, public port? ik snap er niets van:?
en welke cijfers moet ik invullen? hopelijk kan iemand mij ermee helpen

misterfun
30-03-2007, 18:13
Als ik het goed heb gaat dit over je listen poort en die start volgens mij vanaf 50000. maar kun je niets terug vinden in je documentatie van je PS3 ?

misterfun
30-03-2007, 18:15
O, ik heb je oplossing gevonden :) JE hebt last van een NAT error. check hier

http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=69463

mercapto
30-03-2007, 19:02
Ik neem dus aan dat mijn lijstje met poorten niet hielp ?

John Sital
31-03-2007, 06:47
Ik neem dus aan dat mijn lijstje met poorten niet hielp ?

welk lijstje?:confused:

hstadman
31-03-2007, 07:14
welk lijstje?:confused:

Voor gaming heb je het soms nodig om poorten open te zetten in je nat configuratie. Dit houdt in dat je binnenkomend en uitgaand verkeer mogelijk maakt op specifieke poorten waarvan het spel gebruik maakt.

Je hebt 2 protocollen, tcp en udp.

Door na te gaan welke specifieke poorten je nodig hebt om via de buitenwereld te communiceren, kun je communicatie met een server mogelijk maken.

Bij een router werkt het meestal op deze manier:

Open DMZ: enabled locale machine: IP adres van je pc of ps3.

NAT- open ports:


enable ports open: ja.

local computer: je IP adres van je machine of ps3 die je wilt gebruiken voor het spel.

protocol: TCP of UDP
start port: begin van de poort die je wilt openzetten, bijv. 4000
End port: 4000 ( dit wil zeggen dat je alleen deze port openzet, als je een range opgeeft, zeg 4000 tot 4100, maakt de poort gebruik van de poorten 4000 t/m 4100.

De exacte poorten open zetten is beter, zodat niemand naar binnen kan glippen via een andere poort.

Zo vul je dus voor elke poort de waardes in. Voor een spel of machine heb je vaak meerdere poorten nodig om een spel online te kunen spelen.

Soms is het openzetten van DMZ voldoende om alle poorten open te gooien maar dat lijkt mij niet verstandig.
Dmz opent alle poorten, als je via een pc en playstation 3 op het web zit lijkt mij dit niet verstandig daar ook via de pc dan alle poorten openstaan!

Dus om een voorbeeld te maken met de ps3 poorten die open moeten:

NAT table:

Open dmz: vul hier het IP adres van je ps3 in! en vink eventueel enable aan.

Open ports:
Index 1:
vink enable open ports aan:

comment: vul hier de naam van de game in die je opent voor je router bijv. need for speed.

Local computer: vul hier je IP adres in van je ps3! (als je niet weet welk adres je ps3 heeft in jouw configuratie kun je dat nakijken in: dhcp table)

1: protocol: TCP 2: open port: 10070 3: end port: 10080 (je gooit dus poorten 10070 t/m 10080 open)
2: protocol: UDP 2: open port: 10070 3: end port: 10070 (je gooit nu dus enkel deze specifieke poort open, hij begint en eindigd bij hetzelfde adres)

3: protocol: UDP 2: open port: 6000 3: end port: 6999 (je gooit poorten 6000 t/m 6999 allemaal open)


volgens het lijstje zou het nu moeten werken.

Overigens, de manier waarop je de poorten of NAT lijst open moet gooien kan per merk router verschillen!

Succes!

John Sital
31-03-2007, 08:24
mijn dank zal het eens proberen

Mr_Parker
19-04-2007, 15:05
Heeft iemand van jullie ervaring met het dual bootable hebben van je pc met gebruikmaking van slechts 1 (legale) windows vista en office licentie?

Probleem:
Ik klungel en test nogal veel met mijn pc waardoor de windows installatie nogal snel instabiel wordt. Ik heb echter ook serieuser werk dat ik met mijn pc doe wat op zichzelf niet voor instabiliteit zou moeten zorgen.

Gedachte oplossing:
Ik wil nu op 2 verschillende partities, al dan niet op afzonderlijke harddisks, een installatie van vista en office uitvoeren zodanig dat ik 1 instal gebruik voor hetbelangrijke werk en 1 voor het meer experimentele werk. Zodat als het experimenteren er voor gezorgd heeft dat het weer traag gaat dat ik mijn belangrijke werk toch direct zonder problemen kan blijven doen. Maar dit geheel wil ik dus doen met van zowel vista als office 1 (volledige legale) licentie.

Voorheen maakte ik meestal een ghost image zodra ik mijn pc een goed werkende verse instal had. Deze kon ik dan op het noodzakelijk moment terug zetten. Maar dit vind ik nu toch te storend, maar blijf ik waarschijnlijk wel doen voor met name de "experimenteer" partitie.

Maar mag en kan dit conform de licenties van beide producten?

Persoonlijk denk ik het wel, want ik gebruik immers maar 1 pc en dat is het enige waar volgens mij de licentie voorwaarden iets zeggen.

Graag zou ik jullie opvating eens willen weten.

De vraag heb ik overigens ook aan Microsoft gesteld.

hstadman
19-04-2007, 19:06
Heeft iemand van jullie ervaring met het dual bootable hebben van je pc met gebruikmaking van slechts 1 (legale) windows vista en office licentie?

Probleem:
Ik klungel en test nogal veel met mijn pc waardoor de windows installatie nogal snel instabiel wordt. Ik heb echter ook serieuser werk dat ik met mijn pc doe wat op zichzelf niet voor instabiliteit zou moeten zorgen.

Gedachte oplossing:
Ik wil nu op 2 verschillende partities, al dan niet op afzonderlijke harddisks, een installatie van vista en office uitvoeren zodanig dat ik 1 instal gebruik voor hetbelangrijke werk en 1 voor het meer experimentele werk. Zodat als het experimenteren er voor gezorgd heeft dat het weer traag gaat dat ik mijn belangrijke werk toch direct zonder problemen kan blijven doen. Maar dit geheel wil ik dus doen met van zowel vista als office 1 (volledige legale) licentie.

Voorheen maakte ik meestal een ghost image zodra ik mijn pc een goed werkende verse instal had. Deze kon ik dan op het noodzakelijk moment terug zetten. Maar dit vind ik nu toch te storend, maar blijf ik waarschijnlijk wel doen voor met name de "experimenteer" partitie.

Maar mag en kan dit conform de licenties van beide producten?

Persoonlijk denk ik het wel, want ik gebruik immers maar 1 pc en dat is het enige waar volgens mij de licentie voorwaarden iets zeggen.

Graag zou ik jullie opvating eens willen weten.

De vraag heb ik overigens ook aan Microsoft gesteld.

Dat is legaal hoor, je mag windows rustig op 2 harde schijven installeren daar de licensie voor de gehele pc geldt! Geen probleem dus.

Je kunt dual boot op 2 manieren bewerkstelligen;

een grote harddisk verdelen in 2 partities of 2 fysieke harde schijven.

Bij de eerste moet je je harddisk dus opdelen in 2en of een verhouding die je wenst.
Bij de andere oplossing kun je windows op 2 fysieke schijven installeren. Zorg ervoor dat je eerst vista op de c schijf installeert! Na installatie van beide OSen, krijg je een keuze menu en kun je kiezen welk OS je op welke schijf/partitie wilt starten.

Er zijn veel mensen/tweakers die dual boot draaien hoor en dat is gewoon volgens de licensies legaal. Ik herhaal, de licensie van microsoft geldt voor de gehele computer! Daar komt bij dat je van beide producten een copy mag maken als backup, zowel voor windows alsook voor office. WAt je echter niet mag is het origineel en de copy tegelijkertijd gebruiken. Maar dat is onmogelijk bij dual boot, daar je of de ene schijf/partitie gebruikt of de andere schijf of partitie. Legaal gezien dus totaal geen problemen.

Mr_Parker
20-04-2007, 07:17
Hoe het te doen is op zich het probleem niet, mijn computer kennis / ervaring is daar uitgebreid genoeg voor. Het zal zo goed als zeker overigens op 2 afzonderlijke harddisks komen.

Waar het mij vooral om gaat is de licentie kwestie, en daar denk jij in ieder geval hetzelfde over als ik.

Mr_Parker
20-04-2007, 16:58
Ik heb ondertussen een mailtje van MS gekregen, de vraag was te moeilijk voor de info afdeling. Ik moest maar even bellen of mailen met de technische ondersteuning...

Net dan maar even gebeld, en verassend antwoord gekegen. Nee het mag niet.
Ik heb daarop ook de eula er op na geslagen en deze geeft inderdaad aan dat men maar 1 installatie mag uitvoeren op de hardware waar de licentie bij aangeschaft is geworden. Her installatie mag (uiteraard) wel, maar men mag dus geen 2 installaties op 1 hardware config tegelijk hebben, ook al kan men ze niet tegelijk gebruiken.

Of ik me er vervolgens iets van aan getrekken... Controleerbaar van buiten is het volgens mij immers niet...

hstadman
21-04-2007, 00:10
Ik heb ondertussen een mailtje van MS gekregen, de vraag was te moeilijk voor de info afdeling. Ik moest maar even bellen of mailen met de technische ondersteuning...

Net dan maar even gebeld, en verassend antwoord gekegen. Nee het mag niet.
Ik heb daarop ook de eula er op na geslagen en deze geeft inderdaad aan dat men maar 1 installatie mag uitvoeren op de hardware waar de licentie bij aangeschaft is geworden. Her installatie mag (uiteraard) wel, maar men mag dus geen 2 installaties op 1 hardware config tegelijk hebben, ook al kan men ze niet tegelijk gebruiken.

Of ik me er vervolgens iets van aan getrekken... Controleerbaar van buiten is het volgens mij immers niet...

Onzin, volgens de nederlandse wet mag je een copy op een andere partitie gebruiken als backup. Sinds de nederlandse wet hoger is dan microsofts bepalingen voorzie ik geen problemen.

Sterker nog, heel veel buitenlandse licentiebepalingen zijn hier niet eens rechtsgeldig, vanwege de nederlandse wet, die anders bepaald.

Cyrus the Virus
30-04-2007, 14:14
Beste mensen, ik zit er over te denken een nieuwe PC aan te schaffen, en hoopte dat ik hier wat advies kon krijgen. Als eerste wil ik sowieso los van een nieuwe PC een videokaart kopen, en ik had deze in gedachten, is dit een goede kaart, die nog aardig up-to-date is voor de komende games? En loont het om nu al een 512 mb kaart te kopen, of is een 256 mb kaart nog net zo goed?http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?products_id=71910156En weet iemand nog een goeie site om een PC te kopen. En wellicht wat je het beste kan aanschaffen voor rond de 600 euro. (voor de PC zónder de videokaart) En wat het beste is om nu te kopen. AMD, Pentium? Dual Core etc. Alvast bedankt!Niels

pokalapoketl
30-04-2007, 14:19
Die kaart lijkt me niet handig voor de komende games aangezien DirectX 10 er aan zit te komen en daar maakt deze kaart geen gebruik van. Op het moment is de GeForce 8x00 serie van nVidia de enige kaarten die dit ondersteunen maar er komt binnenkort een nieuwe serie van ATI met DX10 ondersteuning en nVidia kwam geloof ik ook met een nieuwe lijn (waardoor de GeForce 8x00 serie waarschijnlijk flink in prijs zal dalen).

Je betaalt hier echter wel meer dan €170,- voor.

Cyrus the Virus
30-04-2007, 16:00
Hmm... even wachten met een nieuwe videokaart kopen zou beter zijn dus.

Cyrus the Virus
01-05-2007, 16:44
Is er dan nog iemand die er wat verstand van heeft, en me kan vertellen wat het beste is om te nemen voor +/- 600 euro (zonder videokaart dus). De nieuwe PC moet wel een AGP videokaart erin kunnen hebben dan.Alvast bedankt. :)

pokalapoketl
01-05-2007, 16:55
Ehm, AGP is aan het uitsterven. Je zal toch echt gebruik moeten maken van PCI-e (PCI-expres: http://nl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express) indien je gebruik wil maken van een DX10-kaart.

Ben je nu trouwens van plan om een nieuwe PC te kopen of alleen om te upgraden? Als het laatste het geval is, en je bent niet van plan om een nieuwe moederbord te kopen (met PCI-e dus) dan heb je met die ATI X1950 nog wel een aardige kaart geloof ik. Let wel op dat de link die jij geeft een PCI-e kaart is en dus NIET in je AGP-slot past.

Cyrus the Virus
01-05-2007, 17:07
Ik ben wel van plan een geheel nieuwe PC te kopen. Maar even nog zonder videokaart (ik wil er later een kopen die DX10 heeft). Maar ik wil dan wel m'n oude videokaart (m'n Ati x800) in m'n nieuwe PC zeggen, maar die kaart is een AGP kaart, dus moet die wel in m'n nieuwe PC kunnen. Uiteraard wordt de nieuwe videokaart die ik later zal aanschaffen wel een PCI-e kaart.

pokalapoketl
01-05-2007, 17:14
Ik weet het niet zeker maar ik geloof niet dat er moederborden zijn met zowel AGP en PCI-e. Ik ken alleen videokaarten die beiden ondersteunen :D.

Misschien heeft iemand hier daar meer verstand over?

Chris W
02-05-2007, 10:34
Er zijn volgens mij nog wel moederborden met zowel AGP als PCI-e. Zal wel erg zoeken zijn. AGP is echt stervende.

Over AMD of intel, op dit moment (ik haat het om te zeggen, maar OK) is Intel toch echt stukken beter bezig dan AMD. Dan zou ik toch voor de Intel gaan. de huidige Dual en Quad core hebben nog weinig ondersteuning mee van de huidige software, dus echt gebruik ervan maken doet het nog niet helemaal. Alleen met videobewerking maakt hij hier nog gebruik van. Maar dat wil niet zeggen dat je ze maar links moet laten liggen ;)

Videokaart zou ik idd nog even een maandje of 2 wachten. Ati moet nog komen met de nieuwe dX 10 videokaart van hun, en dan zou ik even wat tests zoeken.

Je pc bouwen/kopen zou ik bij alternate.nl laten doen. Tenzij je zelf graag knutselt en weet wat je doet, zou ik hem in elkaar laten zetten. Kost je 50 eurie ofzo.

Pieter V
02-05-2007, 10:37
Ik weet het niet zeker maar ik geloof niet dat er moederborden zijn met zowel AGP en PCI-e. Ik ken alleen videokaarten die beiden ondersteunen :D.

Misschien heeft iemand hier daar meer verstand over?
Ja die bestaan gewoon hoor.

Cyrus the Virus
02-05-2007, 11:06
Oke bedankt! Dan wacht ik nog wel even met een PC kopen, want ik heb nu alleen een AGP kaart.

Seth__Gekko
02-05-2007, 14:36
Waarom een AGP slot erbij nemen, als je toch voor PCI-E gaat? Overbodige luxe.

Cyrus the Virus
02-05-2007, 14:43
Je hebt 't niet goed gelezen. :P Ik wil een nieuwe PC, maar nog geen nieuwe videokaart. En omdat m'n oude videokaart een AGP kaart is, moet die wel in m'n nieuwe PC gaan.

Seth__Gekko
02-05-2007, 14:46
Ik snap het, dan is het wel handig dat je evt nieuwe kaart een pci-e kan worden.

Cyrus the Virus
02-05-2007, 15:10
M'n nieuwe kaart moet ook een PCI-e worden, maar ik wil wachten tot de nieuwe ATI kaarten met DX10 er zijn (?) of goedkoper zijn. Maar ik wil het liefst wel een nieuwe PC nu kopen, maar daar moet wel m'n oude AGP kaart in kunnen dan, én m'n nieuwe PCI-e kaart. Maar ik weet niet of dat kan bij alle moederborden.

Michael Hamers
05-05-2007, 15:43
M'n nieuwe kaart moet ook een PCI-e worden, maar ik wil wachten tot de nieuwe ATI kaarten met DX10 er zijn (?) of goedkoper zijn. Maar ik wil het liefst wel een nieuwe PC nu kopen, maar daar moet wel m'n oude AGP kaart in kunnen dan, én m'n nieuwe PCI-e kaart. Maar ik weet niet of dat kan bij alle moederborden.

Dat kan bij geen enkel moederbord.

Cyrus the Virus
05-05-2007, 18:58
Oke, bedankt. Dan is het dus een kwestie van wachten tot de Dx10 kaarten er zijn.

mercapto
05-05-2007, 19:00
AGP en PCI-E ? DX10 is een andere kwestie.

http://www.tomshardware.com/2005/09/16/asrock_939dual/

pretorian22
07-05-2007, 15:04
Dat kan bij geen enkel moederbord.


mijn moederboard heetf anders gewoon aansluitingen voor pci-e als agp hoor. had eerst een agp videokaart en nu een ati radeon 1850 Pro pci-e

ik head mijn moederboard speciaal uitgezocht omdat ik destijds een agp-slot had en nog ff wilde wachten met de aanschaf van een nieuwe videokaart maar wist al wel zeker dat die pci-e zou worden

Edgar Smit
11-05-2007, 10:53
Mannen,

een softwarematige vraag:
ik heb een excel file wat beveiligd is en wat niet beveiligd moet zijn.
Mijn password remover van STRAXX is verlopen en de nieuwe versie wil hij niet.
Iemand suggesties?
oh, en windows installer werkt niet, weet iemand hoe j dat op kan lossen?

Dank u!!!!!

Hayko de Boer
14-05-2007, 20:56
Even een vraag over Linux:

ik heb net een originele Linux-versie geinstalleerd (wel een oudje, Fedora 2, maar ik had niks anders).. maar ik krijg mijn monitor niet aan het lopen op deze besturing...

Bij de installatie herkent ie 'm niet automatisch, dus toen heb ik geprobeerd om 'Generic LCD Display' te kiezen (staat in handleiding), maar welke resolutie ik daarbij ook probeer.... na het opstarten (en het selecteren van Linux in de bootloader, ik heb Windows er nog op laten staan, anders kwam ik nu niet meer op i-net) - na het laden krijg ik melding 'input wordt niet ondersteund' .... en dan hangt ie....

Iemand een tip hoe ik mijn monitor aan de gang krijg - Acer AL1916 ?????

jeroenenagnes
16-05-2007, 10:06
Mannen,

een softwarematige vraag:
ik heb een excel file wat beveiligd is en wat niet beveiligd moet zijn.
Mijn password remover van STRAXX is verlopen en de nieuwe versie wil hij niet.
Iemand suggesties?
oh, en windows installer werkt niet, weet iemand hoe j dat op kan lossen?

Dank u!!!!!

Edgar, op wat voor manier is het precies beveiligd?
Kan je het wel open maar niet aanpassen of bedoel je op een andere manier beveiligd?
Indien je het wel kan openen maar niet aanpassen zou je alles kunnen selecteren dan kopieeren en vervolgens plakken in een nieuw document, dan is de beveiliging opgeheven.
Je kan dan het beveiligde bestand verwijderen en het nieuwe bestand de oude naam geven van het bestand wat je hebt weggegooid.


Jeroen.

Edit: mogelijk even hier windows installer downloaden en installeren...
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=889482fc-5f56-4a38-b838-de776fd4138c&DisplayLang=nl

Alexander D
29-05-2007, 08:41
Mijn pc blijft me 'herinneren' aan een Java update naar Java 6 update 1.

Is er een reden daaraan te twijfelen?

Ludo Keeris
29-05-2007, 08:48
Nee, Java installeren is niet gevaarlijk. Let op dat je de Google Toolbar niet mee installeert (als je die niet wenst tenminste). Het kan zijn dat programma's die gebruik maken van Java kwaadwillend zijn, maar Java op zich is niet gevaarlijk.

Seth__Gekko
29-05-2007, 09:08
Afgrijselijk, een profiel zonder google toolbar...kan niet zonder.

Alexander D
29-05-2007, 09:31
Nee, Java installeren is niet gevaarlijk. Let op dat je de Google Toolbar niet mee installeert (als je die niet wenst tenminste). Het kan zijn dat programma's die gebruik maken van Java kwaadwillend zijn, maar Java op zich is niet gevaarlijk.

Thanks. Die google toolbar heb ik al. Reuze handig. :grin:

Reinbo
09-08-2007, 17:45
De oplossing voor alle pc problemen is nabij. :)

http://images.apple.com/imac/images/gallery/imac_2_20070807.jpg

http://images.apple.com/imac/images/gallery/imackeyboard_4_20070807.jpg

pokalapoketl
09-08-2007, 17:52
De oplossing voor alle pc problemen is nabij. :)


Pardon? :nono:

Kendorjia
09-08-2007, 18:17
of gewoon ff draadloos/bluetooth keyboard en muis gebruike, voila

Reinbo
09-08-2007, 18:32
of gewoon ff draadloos/bluetooth keyboard en muis gebruike, voila

Zit je nog steeds met die grote kast onder je bureau, een dik lelijk toetsenbord en dito monitor en je webcam. Om nog maar te zwijgen over al het ander gedoe... (Installaties, virussen, etc..)

Kendorjia
09-08-2007, 18:34
mss wel ja, maar mijn bureau is wel gemaakt om een pc te dragen dus die is mooi weggewerkt en zit helemaal niet in de weg, en bovendien, ik wil mijn pc wel kunnen uitbreiden wat op zo'n imac niet mogelijk is...

Reinbo
09-08-2007, 18:35
Pardon? :nono:

Ik bedoel je pc (= probleem) is voorbij :)

Reinbo
09-08-2007, 18:36
mss wel ja, maar mijn bureau is wel gemaakt om een pc te dragen dus die is mooi weggewerkt en zit helemaal niet in de weg, en bovendien, ik wil mijn pc wel kunnen uitbreiden wat op zo'n imac niet mogelijk is...

:confused: Hoezo kan je een Mac niet uitbreiden.....? Je kan er van alles instoppen/aanhangen en hij herkent het gelijk en draagt zelf zorg voor de installaties en updates... EAT that PC!

Roy de Jong
09-08-2007, 18:38
:confused: Hoezo kan je een Mac niet uitbreiden.....? Je kan er van alles instoppen/aanhangen en hij herkent het gelijk en draagt zelf zorg voor de installaties en updates... EAT that PC!

@Reinbo:
Gefeliciteerd met je 3000e post :-P . (ik zag het toevallig)

Kendorjia
09-08-2007, 19:05
:confused: Hoezo kan je een Mac niet uitbreiden.....? Je kan er van alles instoppen/aanhangen en hij herkent het gelijk en draagt zelf zorg voor de installaties en updates... EAT that PC!

ja dat wel, maar ik heb het dan eerder over nieuwe grafische kaarten, waterkoelingen, en dergelijke, geen externe shit ;)

Reinbo
09-08-2007, 21:19
ja dat wel, maar ik heb het dan eerder over nieuwe grafische kaarten, waterkoelingen, en dergelijke, geen externe shit ;)


Nieuwe grafische kaart en waterkoeling heb je ook helemaal niet nodig (Vraag me ook sterk af of dat wel zo moeilijk is, niets is moeilijk op een mac). Mijn IMac is in ieder geval superstil en super snel. :) Tegen de tijd dat die een update nodig heeft ben je bij een PC alweer drie besturingssystemen verder. Daarnaast zijn er zat mogelijkheden om het interne- en werk geheugen simpel uit te breiden. en vooral het aansluiten van toebehoren is plug en paly. Nogmaals als iets easy is uit te breiden is het wel een Mac.

Roy de Jong
09-08-2007, 22:07
Ik ben ook altijd voorstander geweest van de PC, omdat deze altijd makkelijk uit te breiden is en je kan er nog makkelijk software voor downloaden (ik weet het, het mag NIET). Maar na ontzettend veel gedonder op mijn vast PC, ben ik toch serieus aan het kijken wat de mogelijkheden zijn een Mac.

Maar voorlopig doe ik alles nog wel op de PC.

Kendorjia
09-08-2007, 23:12
Nieuwe grafische kaart en waterkoeling heb je ook helemaal niet nodig (Vraag me ook sterk af of dat wel zo moeilijk is, niets is moeilijk op een mac). Mijn IMac is in ieder geval superstil en super snel. :) Tegen de tijd dat die een update nodig heeft ben je bij een PC alweer drie besturingssystemen verder. Daarnaast zijn er zat mogelijkheden om het interne- en werk geheugen simpel uit te breiden. en vooral het aansluiten van toebehoren is plug en paly. Nogmaals als iets easy is uit te breiden is het wel een Mac.

oh maar begrijp me niet verkeerd, mac is gewoon super, dat besef ik zelf ook wel hoor... ik had het er laatst nog over met een maat van me die zelf ook'n mac heeft... toch blijf ik bij men pc omdat dat gewoon qua software makkelijker is... dat is jammer, maar wel de waarheid... en zoals ik al zei, ik knoei graag in mijn pc... mss heb jij geen upgrades nodig, maar ik probeer m'n pc altijd wel up to date te houden... een grafische kaart is gewoon snel verouderd en natuurlijk om wat te surfen en dergelijke heb je niet veel nodig en doe je er lang mee, maar ik game ook nog wel is, en dan mag je toch wel zwaardere eisen hebben...

dat doet me ff denken.. zijn er hier mensen met vista? wat voor prestatie index hebbe jullie? bij mij is ie 4.4... niet slecht dacht ik zo, en hoeveel scoren jullie op alle vlakken?

bij mij is het:

processor: 4.4
ram: 4.5
grafisch: 4.8
grafische weergave voor spellen: 5.1
vaste primaire schijf: 5.2

Ludo Keeris
09-08-2007, 23:35
Ik las vandaag in de ComputerTotaal over Mythes binnen de computerwereld. Daarin ook over de beveiligiging van MAC. Stelling: Macs zijn immuum voor virussen. Antwoord: Niet waar. Sterker nog, volgens securityexpert Dino Zovi is Mac op dit moment onveiliger dan Vista.

Reinbo
10-08-2007, 06:15
Mac's zijn niet zozeer immuum, maar een virus voor mac verspreid zich gewoon nauwelijks, daarom heeft het ook weinig zin er een voor te maken. De virussen die voor Windows worden gemaakt zijn ze overigens wel immuum voor. Dus als Mac gebruiker heb ik al meer dan 10 jaar nul last van virussen. :)

Mr_Parker
10-08-2007, 08:17
Iets wat vooral ook speelt is dat er minder mensen virussen voor / tegen een mac maken.
Veel virussen worden gemaakt om "Bill Gates" te pesten.

Kendorjia
10-08-2007, 14:04
Iets wat vooral ook speelt is dat er minder mensen virussen voor / tegen een mac maken.
Veel virussen worden gemaakt om "Bill Gates" te pesten.

idd, daar staat men niet al te vaak bij stil... mac heeft idd minder last van virussen omdat er gewoon minder zijn voor mac, dat heeft niet zozeer te maken met de kwaliteit van mac, maar eerder met de grotere populariteit van de pc...

en ik heb met mijn pc's ook al jaren niets last van virussen... gewoon goeie beveiliging erop en beetje normaal surfen en dan gaat je pc gewoon goed mee...

Seth__Gekko
15-08-2007, 09:21
Sja, er zijn gewoon veel meer windows based systemen, dus een virus daarvoor zal gewoon sneller en meer computers besmetten. Ook denk ik dat de mac gebruikers wat minder digibeten zijn.

hstadman
15-08-2007, 10:10
Sja, er zijn gewoon veel meer windows based systemen, dus een virus daarvoor zal gewoon sneller en meer computers besmetten. Ook denk ik dat de mac gebruikers wat minder digibeten zijn.

Juist net andersom, mac is voor mensen die minder weten van een PC juist gemakkelijker te bedienen.

De target percentage for mac zou hooguit eens 4% van de wereld grootte van alle pc's zijn. Windows based systemen is wereldwijd zo'n 93-95%.

Seth__Gekko
16-08-2007, 19:00
Dan heb je het over particulieren pc's?

pokalapoketl
16-08-2007, 23:18
http://tmp.bluntobject.org/img/mac_vs_pc.jpg

It's funny 'coz it's true! :mrgreen:

aka
20-09-2007, 14:45
Ik heb gisteren een as m3610-ne7u gekocht, kom thuis sluit hem aan en wat blijkt, geen beeld. Nuja ik ga er niet meteen van uit dat mijn pc al naar de zak is.
Ik heb 2 blauwe aansluitinge en 1 witte om het zo makkelijk te zeggen.

Wat ik doe, ik plug de blauwe kabel die vanuit mijn beeldscherm vertrekt dus op die van de graf. kaart en de witte vanuit het beelscherm ook op de graf. kaart.
Wat er dan gebeurt of wat ik dan zie is dat mijn monitor zich op Analoog insteld, schommelt van zwart beeld naar grijs beeld en dan op grijs beeld blijft steken.

Wanneer ik dan de blauwe aansluiting inplug op de 2de mogelijkheid krijg ik
"Analoog/Digitaal" - dit blijft schommelen voor zo'n 6 sec en valt dan in standby

what to do...

Peter Porrio
20-09-2007, 14:52
Probeer je PC eens aan te sluiten met alleen de witte (DVI)aansluiting. Als je beide aansluit, weet je monitor niet of hij nu analoog of digitaal moet kiezen (hij staat waarschijnlijk in automatische detectiemodus).

Mocht dit geen beeld opleveren, zoek dan even naar een knopje input op je monitor, of kijk even in het OSD menu van je monitor voor de input instellingen. Deze moet je op auto of digital zetten.

aka
20-09-2007, 15:27
Ok ik heb beeld nu, maar wat nu het probleem blijkt te zien is dat men beeld zo donker staat dat ik het amper kan lezen als ik van bovenuit naar beneden men monitor sta te kijken. Ik heb al geprobeerd om men monitor in te stellen maar alles wat ik doe of verandert blijkt niet te helpen!!!

Ronald Stiebolt
10-10-2007, 09:59
Raar internetprobleem, een aantal sites leveren problemen op:

- www.ad.nl (http://www.ad.nl) geeft al een paar dagen lege pagina's
- www.gizmodo.nl (http://www.gizmodo.nl) en www.gizmodo.com (http://www.gizmodo.com) geven een foutmelding: "IE cannot open blablabla"

Dit alles op:

- XP Pro UK 32-bit SP2 met updates t/m gisteren
- IE 7.0.5730.13 (de allerlaatste)

Verder nergens problemen mee. Hebben jullie dit probleem ook of is er bij mijn pc iets mis?

Eddy
10-10-2007, 10:06
Raar internetprobleem, een aantal sites leveren problemen op:

- www.ad.nl (http://www.ad.nl) geeft al een paar dagen lege pagina's
- www.gizmodo.nl (http://www.gizmodo.nl) en www.gizmodo.com (http://www.gizmodo.com) geven een foutmelding: "IE cannot open blablabla"

Dit alles op:

- XP Pro UK 32-bit SP2 met updates t/m gisteren
- IE 7.0.5730.13 (de allerlaatste)

Verder nergens problemen mee. Hebben jullie dit probleem ook of is er bij mijn pc iets mis?
Ik ben momenteel op mijn werk en heb beide sites geprobeerd op zowel Firefox als Explorer, maar hier kan ik ze gewoon openen en lezen. En zo te zien werk ik hier ook op een XP Professional UK.

Ludo Keeris
10-10-2007, 10:14
Heb je je cache en evt. geschiedenis al eens leeggegooid?

Ronald Stiebolt
10-10-2007, 10:46
@Eddy: thanks, het is nu officieel: ik snap er niets van...

@Ludo: ja, tot vervelens toe, gebruik daar ook 'CrapCleaner voor'...

hstadman
10-10-2007, 11:29
@Eddy: thanks, het is nu officieel: ik snap er niets van...

@Ludo: ja, tot vervelens toe, gebruik daar ook 'CrapCleaner voor'...

Beide sites geprobeerd, geen problemen ondervonden. Ik draai waarschijnlijk niet de allerlaatste versie van IE7.

Maareh, draai eens een virus scanner?

Sommige plaatjes worden niet weergegeven vanwege veiligheid. Check je veiligheids settings eens in IE7.
Ik heb het ook dat sommige content niet wordt getoond op sites maar op jouw aangegeven sites geen problemen ondervonden.

Vraagt IE7 ook om iets te installeren?

hstadman
10-10-2007, 11:38
Ik heb gisteren een as m3610-ne7u gekocht, kom thuis sluit hem aan en wat blijkt, geen beeld. Nuja ik ga er niet meteen van uit dat mijn pc al naar de zak is.
Ik heb 2 blauwe aansluitinge en 1 witte om het zo makkelijk te zeggen.

Wat ik doe, ik plug de blauwe kabel die vanuit mijn beeldscherm vertrekt dus op die van de graf. kaart en de witte vanuit het beelscherm ook op de graf. kaart.
Wat er dan gebeurt of wat ik dan zie is dat mijn monitor zich op Analoog insteld, schommelt van zwart beeld naar grijs beeld en dan op grijs beeld blijft steken.

Wanneer ik dan de blauwe aansluiting inplug op de 2de mogelijkheid krijg ik
"Analoog/Digitaal" - dit blijft schommelen voor zo'n 6 sec en valt dan in standby

what to do...

Dat schommelen betekend dat je scherm GEEN signaal krijgt van je graka. Je kunt je graka eens loshalen en schoonmaken en weer in het slot steken of de monitor kabels anders aansluiten. Normaal gesproken gaat er maar 1 kabel van je graka naar je monitor; hetzij analoog of digitaal, geen 2 kabels of je moet met 2 schermen werken!

Zoals ik het nu lees, heb je beide aansluitingen van 1 scherm op je graka aangesloten, geen wonder dat je problemen krijgt! het is of analoog aansluiten, kleine 9 pin aansluiting of digitaal, brede pin met allemaal kleine vakjes erin. Dan zou het moeten lukken!

Ronald Stiebolt
10-10-2007, 12:03
Beide sites geprobeerd, geen problemen ondervonden. Ik draai waarschijnlijk niet de allerlaatste versie van IE7.

Maareh, draai eens een virus scanner?

Sommige plaatjes worden niet weergegeven vanwege veiligheid. Check je veiligheids settings eens in IE7.
Ik heb het ook dat sommige content niet wordt getoond op sites maar op jouw aangegeven sites geen problemen ondervonden.

Vraagt IE7 ook om iets te installeren?

Virus-scanner (McAfee) up-to-date en iedere week een volledige scan, probleem heb ik al weken...

IE7 geeft bij ad.nl alleen een witte pagina weer en het lijkt er niet op dat iets geladen wordt...

Bij Gizmodo.nl (ook .com) krijg ik een "cannot open page" maar verder geen oplossing(en).

:(

hstadman
10-10-2007, 12:13
Virus-scanner (McAfee) up-to-date en iedere week een volledige scan, probleem heb ik al weken...

IE7 geeft bij ad.nl alleen een witte pagina weer en het lijkt er niet op dat iets geladen wordt...

Bij Gizmodo.nl (ook .com) krijg ik een "cannot open page" maar verder geen oplossing(en).

:(

Dit probleem had je niet voor de installatie van de laatse update? In dat geval ga dan terug naar die versie, maak de installatie ongedaan van je update.

Een van de redenen dat ik alleen update als het echt noodzakelijk is, als iets niet werkt, anders niet. Beta's en updates bevatten vaak fouten.

Hugo R
11-10-2007, 23:01
Ik kan thuis niet meer op de site van cdwow.nl komen. Hij geeft of een error waarbij wordt gezegd dat de site "under construction" is of ik kom op een site van Caveo BV (internet diensten) met de volgende mededeling:

cd-wow.nl
De domeinnaam cd-wow.nl is geregistreerd door een van onze klanten, maar er is momenteel geen website op actief.

Andere mensen hebben dit allemaal niet en kunnen gewoon op de site komen, dus ik vraag me af heeft dit iets met bepaalde instellingen op mijn pc te maken?

jeroenenagnes
12-10-2007, 06:36
Virus-scanner (McAfee) up-to-date en iedere week een volledige scan, probleem heb ik al weken...

IE7 geeft bij ad.nl alleen een witte pagina weer en het lijkt er niet op dat iets geladen wordt...

Bij Gizmodo.nl (ook .com) krijg ik een "cannot open page" maar verder geen oplossing(en).

:(

Kijk eens bij Tools --> pop-up blocker of de door jou genoemde site's niet per ongeluk geblokkeerd worden.
Probeer anders eens bij Tools --> Internet options --> tabblad security om de veiligheid van internet te verlagen naar medium (vervolgens heel je IE afsluiten en opnieuw IE starten en kijken of de site bijv. ad.nl het nu wel doet)

Succes,


Jeroen.

Alexander D
18-10-2007, 19:25
Mijn toetsenbord heeft het weer!!

Als ik op de punt komma druk komt er een ander teken, zo met heel veel toetsen!!!

Iemand een idee hoe ik dat weer goed krijg?

Marcel v/d H.
18-10-2007, 19:28
Zie off-topic

Ronald Stiebolt
18-10-2007, 20:36
Kijk eens bij Tools --> pop-up blocker of de door jou genoemde site's niet per ongeluk geblokkeerd worden.
Probeer anders eens bij Tools --> Internet options --> tabblad security om de veiligheid van internet te verlagen naar medium (vervolgens heel je IE afsluiten en opnieuw IE starten en kijken of de site bijv. ad.nl het nu wel doet)

Succes,


Jeroen.

Probleem opgelost!

IE7, 'probleempagina' laden, rechtermuisknop, "Don't filter this site", presto!

Bijzonder wazig omdat ik iig niets kan vinden op de diverse (MS) fora. Was echt pure mazzel dat ik die optie probeerde...

Ludo Keeris
18-10-2007, 23:15
Mijn toetsenbord heeft het weer!!

Als ik op de punt komma druk komt er een ander teken, zo met heel veel toetsen!!!

Iemand een idee hoe ik dat weer goed krijg?

Even het programma sluiten waarin je bezig bent en weer opnieuw opstarten. Probleem opgelost.

The Gr8oNe
19-10-2007, 11:07
Even het programma sluiten waarin je bezig bent en weer opnieuw opstarten. Probleem opgelost.


Of ctrl + shift tegelijk indrukken verhelpt het probleem ook :).

Hugo R
29-10-2007, 21:25
Ik probeer een linkje (van FOK) te openen in het Newsflash topic, maar de pagina blijft maar laden en het leidt uiteindelijk tot niets. Ook de hoofdpagina kan ik niet openen. Iemand enig idee hoe dit kan? Cookies zijn net verwijderd.

Hugo R
30-10-2007, 16:05
Ik probeer een linkje (van FOK) te openen in het Newsflash topic, maar de pagina blijft maar laden en het leidt uiteindelijk tot niets. Ook de hoofdpagina kan ik niet openen. Iemand enig idee hoe dit kan? Cookies zijn net verwijderd.
Iemand?

Kendorjia
30-10-2007, 16:14
ik weet de precieze fout niet, maar dat heb ik ook wel vaker bij fok, ook dat het lang duurt voor een pagina eindelijk geladen is, vooral bij de games sectie... slechte server wss?

Hugo R
30-10-2007, 16:16
Hier op m'n werk laadt hij trouwens meteen de frontpage, dus lijkt toch wel aan mijn pc te liggen dan.

Kendorjia
30-10-2007, 16:40
Hier op m'n werk laadt hij trouwens meteen de frontpage, dus lijkt toch wel aan mijn pc te liggen dan.

de frontpage van fok laadt altijd vrij snel, het zijn bij mij meestal de andere pagina's.... tvalt me ook op hoe meer volk online op fok, hoe trager, logisch, dus mss lag het daar aan?

Ludo Keeris
30-10-2007, 17:44
Probeer het eens met een andere browser en kijk wat er dan gebeurt. Dan weet je of het aan de browser, je PC. Heb je gekeken of je veiligheidsprofiel in je browser niet te hoog staat?

Hugo R
31-10-2007, 09:10
Probeer het eens met een andere browser en kijk wat er dan gebeurt. Dan weet je of het aan de browser, je PC. Heb je gekeken of je veiligheidsprofiel in je browser niet te hoog staat?
Ik zal er vanavond eens naar kijken. Maar weet ieder geval zeker dat m'n veiligheid laag staat, dus daar zal het niet aan liggen.

mercapto
31-10-2007, 18:01
Zelfs met lage veiligheidsinstellingen kan een pagina niet werken...
Wanneer de pagina specifiek op de blokade lijst staat of één van de sites waar de reclamebanners vandaan komen erop staat doet de hele pagina het soms niet. De reclame laad niet en zorgt er voor dat de rest van het laadproces het ook niet doet...

Hugo R
31-10-2007, 18:10
Zelfs met lage veiligheidsinstellingen kan een pagina niet werken...
Wanneer de pagina specifiek op de blokade lijst staat of één van de sites waar de reclamebanners vandaan komen erop staat doet de hele pagina het soms niet. De reclame laad niet en zorgt er voor dat de rest van het laadproces het ook niet doet...
En waar kan ik precies zien of ik iets geblokkeerd heb?

mercapto
31-10-2007, 18:13
Uh...

Extra > Beveiliging > Websites met beperkte toegang > websites....

Geloof ik, is wel een erg lange lijst en je moet de adserver weten (site/server waar de reclames van fok vanaf komen...)

Grote misschien trouwens, heb er zelf wel eens last van en vaak lost het zichzelf na een paar dagen zelf op....

Hugo R
31-10-2007, 18:15
Uh...

Extra > Beveiliging > Websites met beperkte toegang > websites....

Geloof ik, is wel een erg lange lijst en je moet de adserver weten (site/server waar de reclames van fok vanaf komen...)

Grote misschien trouwens, heb er zelf wel eens last van en vaak lost het zichzelf na een paar dagen zelf op....
Staan 0 sites daar bij mij :confused:

mercapto
31-10-2007, 18:22
Lol, okay, dan staat de beveiliging superlaag en kan er echt vanalles je beeldscherm inspringen... :D

En in de privacy tab ?

Antonio 'Tony' Montana
31-10-2007, 18:34
hallo iedereen, kheb msschn een domme vraag en ik wist niet zeker waar ik het moest posten, mja, zal het maar hier eens doen...

ik ga binnenkort een PS3 kopen en ik vroeg me nu af of online gamen (heb het nog nooit gedaan) veel Mb's/Gb's opslorpt van je internetverbinding?? (ja, spijtig genoeg hebben we hier in België een data-limiet vr internet --> 40 € vr 12 Gb :( )...

Kendorjia
31-10-2007, 19:04
hallo iedereen, kheb msschn een domme vraag en ik wist niet zeker waar ik het moest posten, mja, zal het maar hier eens doen...

ik ga binnenkort een PS3 kopen en ik vroeg me nu af of online gamen (heb het nog nooit gedaan) veel Mb's/Gb's opslorpt van je internetverbinding?? (ja, spijtig genoeg hebben we hier in België een data-limiet vr internet --> 40 € vr 12 Gb :( )...

nee, wees gerust, online gamen vergt bijna geen datatransfer... natuurlijk wel een beetje, maar je zit zeker nooit over je limiet... ik game elke dag online op mijn ps3 en ik heb het ook al gecheckt, maar veel verschil merk ik niet in dataverbruik... (y) Natuurlijk, patches, en aanvullingen en dergelijke kunnen wel een hap uit je data nemen maar nooit zo dat je gigs loopt te verbruiken

Antonio 'Tony' Montana
31-10-2007, 19:10
nee, wees gerust, online gamen vergt bijna geen datatransfer... natuurlijk wel een beetje, maar je zit zeker nooit over je limiet... ik game elke dag online op mijn ps3 en ik heb het ook al gecheckt, maar veel verschil merk ik niet in dataverbruik... (y) Natuurlijk, patches, en aanvullingen en dergelijke kunnen wel een hap uit je data nemen maar nooit zo dat je gigs loopt te verbruiken

ok, hartelijk bedankt vr de info...:smile:

Hugo R
31-10-2007, 19:13
En in de privacy tab ?
Ik vind de tab, maar wat moet ik daar precies zien/zoeken? Sorry maar heb er echt weinig verstand van :-P

mercapto
31-10-2007, 19:35
Extra > Opties > Privacy > Websites

Hugo R
31-10-2007, 19:57
Extra > Opties > Privacy > Websites
Bij mij is die optie niet aanklikbaar. Dus neem aan dat daar ook geen probleem mee is. Als ik de balk iets omhoog schuif kan ik er wel op klikken, maar ook dan staan er geen sites bij.

mercapto
31-10-2007, 19:58
Jammer, dan weet ik het ook niet...helaas...afwachten dan maar...?

Ludo Keeris
31-10-2007, 20:16
En wat nu met een andere browser? Firefox (http://www.mozilla.org/) bijvoorbeeld?

Hugo R
31-10-2007, 21:54
En wat nu met een andere browser? Firefox (http://www.mozilla.org/) bijvoorbeeld?
Ik wist dat ik nog iets vergeten was :)
Ik duik nu m'n bed in, misschien morgen eens proberen. Bedankt voor de tip ieder geval!

jannes
14-11-2007, 13:41
Wie kan me helpen...ik heb hier een laptop waarop windows vista is geinstaleerd, alleen dat trekt die niet echt. Nou zou ik graag windown xp ervoor in de plaats instaleren, ik heb alleen geen idee hoe. De instalatie cdrom van xp geeft bij het opstarten niet de mogelijkheid om een geheel nieuwe windows instalatie te doen. Hoe kan ik dit oplossen?

hstadman
14-11-2007, 13:49
Wie kan me helpen...ik heb hier een laptop waarop windows vista is geinstaleerd, alleen dat trekt die niet echt. Nou zou ik graag windown xp ervoor in de plaats instaleren, ik heb alleen geen idee hoe. De instalatie cdrom van xp geeft bij het opstarten niet de mogelijkheid om een geheel nieuwe windows instalatie te doen. Hoe kan ik dit oplossen?

Als je xp opstart en f8 hebt ingedrukt krijg je een scherm waar je kunt zien hoeveel hd's je in je laptop hebt zitten en op welke partitie(s) je een OS hebt staan.

Je hebt F opties om een partitie aan te maken, weg te halen etc.

Haal je nu de windows vista partitie van de schijf af, maak een nieuwe partitie aan op de schijf en ga door met de installatie. De installatie zal vragen of je de partitie snel wilt formateren in ntfs!

Mocht dit niet lukken, heb je nog altijd programma's van de harddisk fabrikanten die je op een floppie kunt zetten en je zo in dos een schijf kunt partitioneren en formateren. Kijk dan even op de website van je harddisk fabrikant. Dan zal de windows xp installatie gewoon automatisch op de schone (c) schijf geinstalleerd worden.

Maar, zoals boven beschreven, moet het ook gewoon met een officiele windows xp installatie disk lukken!

jannes
14-11-2007, 14:22
Wanneer ik vanaf de xp cdrom start kan ik op f8 drukken wat ik wil, maar er gebeurt niks.
Wel krijg ik na verloop van tijd de melding:

Setup did not find any hard disk drives installed in your computer. Setup cannot continue.Ook formateren vanuit vista lukt niet.

U kunt dit volume niet formateren, dit volume bevat de windows versie die u gebruikt.

hstadman
14-11-2007, 14:36
Wanneer ik vanaf de xp cdrom start kan ik op f8 drukken wat ik wil, maar er gebeurt niks.
Wel krijg ik na verloop van tijd de melding:
Ook formateren vanuit vista lukt niet.

Dan weet ik het al! Windows laat je niet je primaire windows partitie formateren.
Je kunt je harde schijf uit de laptop halen en op een andere machine laten partitioneren of een apart programma van een harddisk fabrikant gebruiken om je schijf te partitioneren en te formatteren.

De nieuwe software werkt alleen onder windows, dus kijk even op sites waar ze oudere software of drivers aanbieden! Western digital en maxtor hadden beide een programa om via een schijfje(diskette) je schijf te partitioneren en te formateren.

Met dit programma moet het wel lukken:

http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=4&swid=45

Kendorjia
14-11-2007, 14:58
via de makkelijkere wegen kan je nooit een oudere versie van windows installeren over een nieuwere, dat is weer zo'n idiote beslissing van microsoft... gewoon ff in dos gaan en formatteren, werkt perfect

je kan niet, als je al in windows vista zit, de xp cd erin rammen en kiezen om te installeren of formateren, dit moet je voor je je os boot doen, dus ff in je bios gaan, boot up from cd-rom aanzetten (VOOR boot from hd... dus maw, je moet de rangorde correct instellen, als je bijv dit hebt... boot from: hd, cd-rom dan zoekt je pc eerst voor een os op je hd, vindt ie daar nietsn ,dan pas op cd-rom, je moet het dus andersom hebben, boot from: cd-rom, hd... dan zoekt ie eerst voor een setup bestand op een cd-rom bij het opstarten (zorg dus ook dat wanneer je je pc aanzet de cd-rom zich al in het station bevindt...)

macl
16-11-2007, 23:09
Wie kan me helpen met een probleem ivm. scannen.
Als ik bv. een dvdcover scan en deze kleiner maak voor in dvdprofiler is deze
onduidelijk, bij de originele grootte is de scan pas duidelijk.
Wat doe ik verkeerd, of wat kan ik hier aan doen?
Alvast bedankt.

hstadman
17-11-2007, 05:31
Wie kan me helpen met een probleem ivm. scannen.
Als ik bv. een dvdcover scan en deze kleiner maak voor in dvdprofiler is deze
onduidelijk, bij de originele grootte is de scan pas duidelijk.
Wat doe ik verkeerd, of wat kan ik hier aan doen?
Alvast bedankt.

Internet Explorer verkleint de foto altijd. Ga je met je muis eroverheen dan krijg je een + teken te zien. Klik op de foto en hij vergroot naar de originele grootte.

Ludo Keeris
18-11-2007, 10:45
Het kan ook zijn dat je foto té groot is. Als Profiler 'm dan verkleint moet ie te veel worden gecomprimeerd, zodat de kwaliteit minder wordt. Probeer de bestandsgrootte van je foto 'ns te verkleinen (dus niet het formaat, maar het aantal kb's). Gebruik bv. JPG i.p.v. BMP.

Nielsje
03-12-2007, 19:39
Ik heb een probleem met mijn internetverbinding. Sinds ik verhuisd ben maak ik gebruik van een adsl verbinding van Tiscali.
Het gebeurt minstens één keer per surfbeurt dat het me niet lukt om verbinding te maken met internet, terwijl de LAN verbinding wel is ingeschakeld en geen problemen aangeeft. Het uitschakelen van firewall werkt niet, maar na een tijdje (soms enkele seconden) ben ik weer online.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Ludo Keeris
03-12-2007, 21:25
Wat voor virusscanner gebruik je?

Nielsje
03-12-2007, 22:37
Avira Antivir en voor de spyware PC Tools Spyware Doctor

Ludo Keeris
03-12-2007, 23:43
Zet PC Tools Spyware Doctor eens (tijdelijk) uit. Ik denk dat je niet van internet af bent, maar dat de Spyware Doctor iets aan het scannen is en de verbinding niet vrij geeft voordat het programma klaar is met scannen. Dan lijkt het alsof je geen verbinding hebt, maar deze is dan tijdelijk stilgelegd door Spyware Doctor.

Nielsje
04-12-2007, 16:21
Nee, het heeft niet mogen baten. Ik heb ook al eens de firewall uitgezet maar ook dat had niet het beoogde effect.

jeroenenagnes
04-12-2007, 16:28
Mogelijk heb je een proxy ingesteld staan vanwege je eerdere internetverbinding?


Jeroen.

Nielsje
06-12-2007, 17:51
Misschien wel, waar kan ik dat precies zien en eventueel wijzigen naar een juiste instelling?

jeroenenagnes
06-12-2007, 18:24
Extra --> internetopties --> verbindingen ---> lan-instellingen
In dat venster eventjes kijken of er een proxy ingesteld staat. Zo ja vink die dan uit en herstart je browser om het opnieuw te proberen.


Jeroen.

Rotterdam5314
07-12-2007, 11:41
Nadat mijn videokaart kapot was gegaan heb ik een nieuwe geplaats. Echter nu heb ik het probleem dan als ik scrol dat erg schokkend (het lijkt zeg maar of het beeld steeds ververst wordt) gebeurt. Dit heb ik wel eens eerder gehad en het was slechts een kwestie van een instelling. Alleen weet ik niet meer waar dat moet. Kan iemand mij hier effe mee helpen. Ik heb een GeForce 8600 GT geplaats. Ook past het beeld niet helemaal op mijn scherm

Kendorjia
07-12-2007, 11:46
laatste nieuwe drivers installeren he... iig, ik heb dezelfde kaart en zo'n problemen had ik niet... vreemd

Rotterdam5314
07-12-2007, 12:05
Dat was ik dus vergeten... Inmiddels opgelost

mercapto
07-12-2007, 17:54
Jullie hebben 8600GTs en jullie spelen "PC games" op die schijtconsoles ? Waarom in hemelsnaam zulke kaarten ? Voor paint, internet en Vista ?
Zonde.
*vervloekt z'n 4600TI*

Hugo R
24-12-2007, 11:25
Ik kan sinds vandaag niet meer op de What I Watch site komen, zowel via de oude link (kaartspelranking) als de nieuwe link. Andere mensen kunnen wel gewoon op de site komen. Iemand enig idee hoe dit kan? Beveiliging en cookies en alles staan nog zoals ze stonden toen het wel werkte.

Hugo R
25-12-2007, 21:39
Ik kan sinds vandaag niet meer op de What I Watch site komen, zowel via de oude link (kaartspelranking) als de nieuwe link. Andere mensen kunnen wel gewoon op de site komen. Iemand enig idee hoe dit kan? Beveiliging en cookies en alles staan nog zoals ze stonden toen het wel werkte.
Iemand?

mercapto
25-12-2007, 21:57
Ik kom wederom niet verder dan dat een gedeelte van de site geblokkeerd wordt, een bepaald script, een pop-up of een reclame ? Hierdoor kan de rest van de site niet laden en krijg je helemaal niks.
Anders geen idee. :(

Hugo R
25-12-2007, 22:06
Blijf het raar vinden dat het zo van de ene op de andere dag gebeurt, terwijl ik niets heb veranderd. Heb het toen ook een tijdje met FOK gehad, duurde een week en toen kon ik er weer op. Hopen maar dan dat het vanzelf weer gaat lukken.

Ronald Stiebolt
26-12-2007, 09:46
Ik kom wederom niet verder dan dat een gedeelte van de site geblokkeerd wordt, een bepaald script, een pop-up of een reclame ? Hierdoor kan de rest van de site niet laden en krijg je helemaal niks.
Anders geen idee. :(

Wat nog wel een wil helpen is een 'right click' op het gedeelte dat niet verschijnt en dan kiezen voor 'Don't filter this site'...

Kendorjia
26-12-2007, 11:08
Jullie hebben 8600GTs en jullie spelen "PC games" op die schijtconsoles ? Waarom in hemelsnaam zulke kaarten ? Voor paint, internet en Vista ?
Zonde.
*vervloekt z'n 4600TI*

wie zegt er dat ik niet game op pc? ik heb die kaart erin geramd voor C&C3 destijds, en nu draai ik er UT3 mee...

Hugo R
26-12-2007, 12:05
Wat nog wel een wil helpen is een 'right click' op het gedeelte dat niet verschijnt en dan kiezen voor 'Don't filter this site'...
Ik krijg de melding "Kan de server niet vinden", dus er valt weinig te klikken helaas.

mercapto
26-12-2007, 12:07
wie zegt er dat ik niet game op pc? ik heb die kaart erin geramd voor C&C3 destijds, en nu draai ik er UT3 mee...


Goed om te horen :)
Sommige games hoor je uit respect gewoon niet op een console te willen spelen :)

Dennis Oosterhuis
30-12-2007, 15:26
Ik (of eigenlijk een goede vriend van me) zit met een probleempje:

Zijn PC heeft opstartproblemen. Als je de computer aanzet lijkt alles goed te gaan tot het moment waarop het bureaublad tevoorschijn moet komen. Dan gaat het scherm op zwart en start 'ie weer opnieuw op. Dit alles blijft zichzelf herhalen tot je de computer weer uitzet. Ik heb er zelf al even na gekeken, maar heb er toch te weinig verstand van om het probleem op te lossen. De computer draait op Windows XP.

Iemand hier enig idee waar het aan kan liggen? Ik weet niet of ik voldoende info heb gegeven om het probleem te schetsen...

mercapto
30-12-2007, 15:28
Veel virussen doen dat.
Of het geheugen is stuk en hij kan daardoor Windows niet laden, hopen op dat eerste.
Kijk bij opstarten naar de geheugen check die hij standaard doet, laad hij nogsteeds alles of slechts de helft of niks ?

Dennis Oosterhuis
30-12-2007, 15:32
Ja, ik dacht zelf ook aan een virus, maar dat was slechts een mager vermoeden. Op de geheugencheck heb ik niet gelet, dat moet ik dan weer even bekijken. Wel bedankt voor het snelle antwoord. (y)

Ludo Keeris
30-12-2007, 15:34
Lukt opstarten in veilige modus wel (bij het opstartscherm op F8 drukken en dan veilige modus kiezen). Zo ja, kies dan eens voor systeemherstel in het startmenu en dan Help en ondersteuning. Ga eens terug naar een punt waarop de PC het wel deed.

Dennis Oosterhuis
30-12-2007, 15:38
Het rare was dat ik de veilige modus niet kon vinden. Ik dacht er zelf ook aan om te kijken of hij in veilige modus wel fatsoenlijk kon opstarten, maar bij F8 deed 'ie niks en andere opties waren er niet. Heel vreemd... :confused:

Hugo R
30-12-2007, 15:40
Ik kan sinds vandaag niet meer op de What I Watch site komen, zowel via de oude link (kaartspelranking) als de nieuwe link. Andere mensen kunnen wel gewoon op de site komen. Iemand enig idee hoe dit kan? Beveiliging en cookies en alles staan nog zoals ze stonden toen het wel werkte.
En een week later werkt het nog altijd niet. Iemand nog briljante ingevingen?

Kendorjia
30-12-2007, 16:25
Ik (of eigenlijk een goede vriend van me) zit met een probleempje:

Zijn PC heeft opstartproblemen. Als je de computer aanzet lijkt alles goed te gaan tot het moment waarop het bureaublad tevoorschijn moet komen. Dan gaat het scherm op zwart en start 'ie weer opnieuw op. Dit alles blijft zichzelf herhalen tot je de computer weer uitzet. Ik heb er zelf al even na gekeken, maar heb er toch te weinig verstand van om het probleem op te lossen. De computer draait op Windows XP.

Iemand hier enig idee waar het aan kan liggen? Ik weet niet of ik voldoende info heb gegeven om het probleem te schetsen...

kan ook gewoon aan je voeding liggen die zijn laatste pufjes aan het uitsnikken is... dat heb ik gehad op mijne oude pc.. Vooral bij het laden van windows viel ie vaak uit om een of andere vreemde reden (wss omdat ie dan echt op volle toeren begon te draaien...) als dit je probleem zou zijn moet je ff nieuwe voeding halen, die vallen wel mee qua prijs, en gewoon vervangen

Smooth-J
30-12-2007, 16:52
kan ook gewoon aan je voeding liggen die zijn laatste pufjes aan het uitsnikken is... dat heb ik gehad op mijne oude pc.. Vooral bij het laden van windows viel ie vaak uit om een of andere vreemde reden (wss omdat ie dan echt op volle toeren begon te draaien...) als dit je probleem zou zijn moet je ff nieuwe voeding halen, die vallen wel mee qua prijs, en gewoon vervangen


Of hij heeft per ongeluk een active-x besturingselement geinstalleerd, die dit probleem veroorzaakt heeft. (heb ik laatst bij iemand gehad)

Kijk eens of je hem in de veilige modus kan opstarten en of het probleem er dan nog is

Ludo Keeris
30-12-2007, 18:15
Of hij heeft per ongeluk een active-x besturingselement geinstalleerd, die dit probleem veroorzaakt heeft. (heb ik laatst bij iemand gehad)

Kijk eens of je hem in de veilige modus kan opstarten en of het probleem er dan nog is



Het rare was dat ik de veilige modus niet kon vinden. Ik dacht er zelf ook aan om te kijken of hij in veilige modus wel fatsoenlijk kon opstarten, maar bij F8 deed 'ie niks en andere opties waren er niet. Heel vreemd... :confused:

:roll:

Smooth-J
30-12-2007, 19:18
:roll:


Probeer eens F5

John Sital
18-01-2008, 23:21
heb een vraagje: ik speel op ps3 via router, en heb poorten openstaan, alleen kan ik soms niet bij bepaalde personen joinen als er een party is, heb de poorten nagekeken en alles staat er goed in, echter mijn vraag is: moet ik de firewall in de router uitschakelen of maakt dat niks uit mbt connecten en veiligheid voor de pc?

hstadman
18-01-2008, 23:44
heb een vraagje: ik speel op ps3 via router, en heb poorten openstaan, alleen kan ik soms niet bij bepaalde personen joinen als er een party is, heb de poorten nagekeken en alles staat er goed in, echter mijn vraag is: moet ik de firewall in de router uitschakelen of maakt dat niks uit mbt connecten en veiligheid voor de pc?
De firewall zal ook uitgaande signalen blokkeren. Ingaande worden al door je router geblokkeerd maar ook door de windows firewall.

Kijk eens bij:

start-configuratiescherm-windows firewall-uitzonderingen. Hier zie je een lijstje van programma's die een uitzondering hebben en doorgelaten worden door de firewall. Vink je programma aan om alles door te laten voor dat programma!;)

Je moet dus in je router poorten open zetten EN je windows firewall openen voor je spel/programma.

mercapto
18-01-2008, 23:54
De Router spreekt toch niet met Windows Firewall, dat gebeurt alleen met de PC, niet de PS3...?

hstadman
19-01-2008, 00:01
De Router spreekt toch niet met Windows Firewall, dat gebeurt alleen met de PC, niet de PS3...?

Klopt. Heb antwoord gegeven voor beide.:wink: Veel mensen vergeten dat en je router en windows firewall open moet staan voor je pc. Voor de ps3 is het alleen de poorten openzetten in je router die je nodig hebt. Soms moet je ook een poort forwarden om contact te kunnen leggen.

Meestal staan er wel lijstjes op het web om welke poorten het nu specifiek gaat voor een bepaald spel.

Hij vraagt duidelijk om ps3 EN pc.

Het is niet verstandig om de firewall in de router uit te schakelen, dat laat inderdaad andere aangesloten apparatuur kwetsbaar!

Ook kan een server of lan net een iets andere poort gebruiken dan gebruikelijk. dan moet je de poortdesignation voor die bepaalde server ook aanpassen!

Voorbeeld:

66.249.66.33:1234

met name de cijfers ACHTER de dubbele punt zijn van belang daar die de exacte poortnummer weergeven. In dit geval wordt specifiek poort 1234 gebruikt!

Zo open je dus je poorten in je router:

ga naar NAT
open poorten:
enable poorten voor je apparaat, dus het ip adres van je ps3.
protocol: udp of tcp
start poort: 1234
end poort 1234

In dit geval wordt dus alleen de poort 1234 opengezet!

Succes!

John Sital
19-01-2008, 08:11
mijn dank:p

pretorian22
19-01-2008, 09:58
Klopt. Heb antwoord gegeven voor beide.:wink: Veel mensen vergeten dat en je router en windows firewall open moet staan voor je pc. Voor de ps3 is het alleen de poorten openzetten in je router die je nodig hebt. Soms moet je ook een poort forwarden om contact te kunnen leggen.

Meestal staan er wel lijstjes op het web om welke poorten het nu specifiek gaat voor een bepaald spel.

Hij vraagt duidelijk om ps3 EN pc.

Het is niet verstandig om de firewall in de router uit te schakelen, dat laat inderdaad andere aangesloten apparatuur kwetsbaar!

Ook kan een server of lan net een iets andere poort gebruiken dan gebruikelijk. dan moet je de poortdesignation voor die bepaalde server ook aanpassen!

Voorbeeld:

66.249.66.33:1234

met name de cijfers ACHTER de dubbele punt zijn van belang daar die de exacte poortnummer weergeven. In dit geval wordt specifiek poort 1234 gebruikt!

Zo open je dus je poorten in je router:

ga naar NAT
open poorten:
enable poorten voor je apparaat, dus het ip adres van je ps3.
protocol: udp of tcp
start poort: 1234
end poort 1234

In dit geval wordt dus alleen de poort 1234 opengezet!

Succes!


alleen is echter wel elke router "voor het gemak" anders kwa indeling. bij dit voorbeeld staat het onder NAT maar je hebt ook routers waar het onder Port forwarding staat of NAPT of weer net een andere naam. kortom als iemand uitleg wil over het doormappen van poorten zal hij echt het type router dat hij heeft door moeten geven.

hstadman
19-01-2008, 10:04
alleen is echter wel elke router "voor het gemak" anders kwa indeling. bij dit voorbeeld staat het onder NAT maar je hebt ook routers waar het onder Port forwarding staat of NAPT of weer net een andere naam. kortom als iemand uitleg wil over het doormappen van poorten zal hij echt het type router dat hij heeft door moeten geven.

Klopt, maar het principe is hetzelfde. Ik denk dat hij nu wel weet waar het om gaat.:wink:

John Sital
19-01-2008, 14:03
yup, is een sweex, heb de poorten opgezocht en ingevuld en geklikt op enable, dus zzal wel goed komen

mercapto
23-01-2008, 17:18
Wie zit er hier nu bij KPN en/of Orange met z'n internet ?
Telefonie + Internet...werkt dat een beetje ?
Wil zo makkelijk mogelijk overstappen, dus zonder offline te gaan.
KPN en Orange gaan uit elkaar en vallen me nu lastig...

Ronald Stiebolt
28-01-2008, 10:56
Een vraagje: ik overweeg de aankoop van een nieuwe pc. Stel dat ik zo'n toeters en bellen voeding van 1000 watt erbij neem. Staat zo'n ding dan de hele tijd de volle 1000 watt af te nemen of alleen dat wat nodig is?

Kendorjia
28-01-2008, 11:45
ff over dat ps3 geval, gewoon lekker in een dmz zetten en klaar, werkt bij alle games (want dat geklooi met poorten is verschillend voor vele games dus als het bij cod4 werkt, wil dat niet zeggen dat een ander online game wel soepel speelt en dan moet je weer de poorten voor dat spel open zetten en dergelijke... DMZ is gewoon veel simpeler, een enkele actie en klaar, je kan alle games probleemloos spelen...

hstadman
28-01-2008, 13:30
Een vraagje: ik overweeg de aankoop van een nieuwe pc. Stel dat ik zo'n toeters en bellen voeding van 1000 watt erbij neem. Staat zo'n ding dan de hele tijd de volle 1000 watt af te nemen of alleen dat wat nodig is?

Alleen wat nodig is. Dit heb je alleen nodig als je een zware server draait of een SLI (2 of meer videokaarten parallel) opstelling gebruikt met veel extra's in je pc, zoals veel harde schijfen etc.

Een 500-650 watt voeding is meer dan voldoende. Koop wel een goed merk, daar die veel efficienter zijn dan een goedkope! Zo kan een 500 watt A merk meer kracht leveren dan bijv. een no-name 1000 watt voeding!!!

Martin Stanneveld
31-01-2008, 16:56
Ik heb een audigy 2 ZS en heb sinds eergisteren een raar probleem. Ik heb de geluidskaart via de analoge uitgang aangesloten op een versterker voor een 5.1 setup. Als ik muziek afspeel, hoor ik niks uit de achterste luidsprekers. Als ik softwarematig de kanalen langs ga met de testoptie, komt er wel geluid uit. Ook met een dvd komt er geluid uit de achterste boxen. Het probleem doet zich dus alleen voor tijdens het afspelen van muziek.

Iemand een idee?

Ludo Keeris
01-02-2008, 08:41
Heel simpel: de muziek is stereo en bevat geen informatie in de achterkanalen. Je zou je zorgen moeten maken als er wél muziek uit de achterkanalen zou komen. Hoe dat tot voor kort wel zo was snap ik niet, want het zou niet moeten gebeuren.

Martin Stanneveld
01-02-2008, 16:44
Dat zegt iedereen Ludo, en in weze heb je natuurlijk gelijk. Maar na een nieuwe software install. werkt het weer :-D Vraag me niet hoe, maar het werkt.

Roy de Jong
25-02-2008, 06:56
HELP!

Ik heb internet van tele 2 met een davolink dv201am modem. Hier kunnen 4 computers bekabeld op aangesloten worden, plus dat hij ook draadloos ondersteund. En met het laatste heb ik het volgende probleem:

Het draadloos netwerk deed het tot een halfjaar geleden prima en toen kreeg ik van de 1 op de andere bijna tot geen verbinding meer met meerdere computers.
Toen is mij verteld dat het draadloos gedeelte van de modem mogelijk kapot zou zijn.
Nu heb ik van het weekend een router gekocht van Linksys (wrt150N) deze heb ik met enige problemen goed online gekregen.
Nadat deze het bekabeld prima deed heb ik de WLAN aangezet, hem WPA beveiligd en verbinding gemaakt met mijn laptop. (de router stond vlak bij mijn laptop op +/- 50cm).
Dit eenmaal werkend geregen heb ik de router op zijn vaste plek gezet (4 meter verder) en dan geeft hij een wisselende verbinding. Waardoor internet vaak neit goed geladen word en de verbinding constant weg valt.

Nu woon ik in een appartement met om mij heen nog zo'n 20 draadloze netwerken.

Wie helpt mij?!?!?

Seth__Gekko
25-02-2008, 07:00
Probeer eens op een andere frequentie te zenden.

jeroenenagnes
25-02-2008, 07:07
Al bij de dv201am gekeken of wireless nu uit staat?
Mogelijk is er iets kapot aan zoals je aangeeft maar wat wel als resultaat heeft dat hij de Linksys stoort?


Jeroen.

Roy de Jong
25-02-2008, 07:19
Al bij de dv201am gekeken of wireless nu uit staat?
Mogelijk is er iets kapot aan zoals je aangeeft maar wat wel als resultaat heeft dat hij de Linksys stoort?


Jeroen.

Ik heb hem in de dv201am uitgezet omdat deze anders toch geen dienst meer doet.

Roy de Jong
25-02-2008, 07:19
Al bij de dv201am gekeken of wireless nu uit staat?
Mogelijk is er iets kapot aan zoals je aangeeft maar wat wel als resultaat heeft dat hij de Linksys stoort?


Jeroen.

Waar zou ik moeten zoeken/kijken om de frequentie te veranderen?

(ik ben er inmiddels best aardig handig mee geworden, maar dit is nieuw voor mij)

Ludo Keeris
25-02-2008, 08:26
Waar zou ik moeten zoeken/kijken om de frequentie te veranderen?

(ik ben er inmiddels best aardig handig mee geworden, maar dit is nieuw voor mij)

Op de instellingpagina van het modem moet je een ander kanaal kiezen. Meestal staat ie standaard op 6 of 7, maar probeer eens kanaal 1 of 11.

Roy de Jong
25-02-2008, 16:26
Gelukt!

Ik heb met "network stumbler" (dit werd aangeraden op een ander forum) eerst gezocht naar welk kanaal het minst bezet was, (dat was kanaal 2), deze ingesteld... en VOILA!

@Ludo: Kanaal 1 en 11 waren juist degenen die het meest gebruikt werden.

Bedankt voor jullie hulp!

Richard B.
28-03-2008, 20:43
Ik wil graag eens de meningen weten over de volgende vraag: heeft het nog zin om een firewall te draaien op je computer als de router waar je achter zit al een firewall heeft?

Ik heb een draadloze router met firewall en in mijn netwerk draaien enkel mijn eigen computers, waarvan ik zeker weet dat ze niet gevaarlijk zijn. Eigenlijk is het dan niet meer nodig om die losse computers ook nog firewalls te gaan draaien toch?

Mr. Humphries
28-03-2008, 21:16
je hebt een firewall dus een 2e is niet nodig, op zich is het altijd veiliger maar dat kost je downstream en upstream

je moet natuurlijk wel je poorten gesloten houden anders heeft een firewall geen nut

Ludo Keeris
28-03-2008, 22:02
Twee firewalls zijn eigenlijk niet nodig, maar het beste is om een apart modem en router te hebben. Zeker als je je computers met elkaar wilt laten communiceren. Dan moet je namelijk poorten open zetten in de router. Als je dan een router en modem in één apparaat hebt, staan die poorten ook open voor de buitenwereld. Als je een apart modem hebt, heb je daar geen last van (de poorten per PC naar buiten (Internet) toe staan natuurlijk wel gewoon open).

Richard B.
29-03-2008, 10:01
Ik heb hem toch maar uitgezet. Ik heb een goeie virusscanner, dus mocht er wat door de firewall op m'n router breken dan kan die het altijd nog opvangen. En het scheelt weer een beetje performance op m'n pc.

rrrick
30-03-2008, 10:33
Help! Ik ben net overgestapt van adsl naar Casema kabel, en heb daarvoor de linksys wrt150n gekocht. Installatie vanaf cdrom verliep vlotjes, rechstreeks via de kabel prima internet verbinding, maar zodra ik draadloos ga slaag ik er niet in verbinding te krijgen.

Ik ben een leek, en heb een beetje rondgezocht wat het probleem kan zijn. Ik zie nu twee opties:
- conflicterend ip-adres? kan dat?
- of is het gewoon mijn Acer 5002WLMi, die aangeeft 'Wi-Fi b/g compliant' te zijn. Ik zie nu dat de router 'n' technologie gebruikt. Is dat een probleem?

Ik weet sowieso al niet waar/hoe ik de instellingen van de router kan veranderen...

Ik word te oud voor dit soort grappen :(

-Jaap-
30-03-2008, 11:14
Ik heb de oplossing: Koppel even tijdelijk de laptop met een kabeltje aan je router, en typ in je browser 192.168.1.1.

En log nu in met admin/admin, of de username en password die je met het cdtje hebt ingesteld.

Nu kom je in een omgeving terecht met heel veel mogelijkheden, maar waar het om gaat is de basic setup. daar staat ergens hostname etc. Nu moet ergens boven of onder een knopje voor MAC adres vinden, waarmee je het MAC adres van je netwerkkaart van je pc kan klonen.

Als je dit gedaan hebt klik je op save settings, en trek je de stekker van je kabelmodem er even een aantal seconde uit, en steek het er dan weer in.
Als alle lampjes etc branden zal je verbinding via je router moeten hebben.
Succes.

Mr. Humphries
30-03-2008, 18:13
Ik heb hem toch maar uitgezet. Ik heb een goeie virusscanner, dus mocht er wat door de firewall op m'n router breken dan kan die het altijd nog opvangen. En het scheelt weer een beetje performance op m'n pc.

een firewall houdt geen virussen tegen, maar hackers en crackers, dus ik zou het toch echt overwegen wel 1 aan te houden die van vista is redelijk en vergt niet al te veel performance

Mr. Humphries
31-03-2008, 14:19
gister iemand 2000 euro bespaard, door z'n 2.5 schijfje te demonteren en te reinigen, alle data terug en schijf weggegooid, mensen met kapotte 2.5 of 3.5 schijven? pm me als je als laatste poging toch je bestanden terug wilt hebben

arjan_ufo
31-03-2008, 15:48
Ik heb even een vraagje,
op mijn tv hebben ze opnieuw xp gezet.
nu herkend mijn pc alleen mijn geluidskaart niet.
weet iemand hoe je de pc kan laten zoeken wat er ingestoken zit,
of moet je de kast losmaken om te gaan zoeken wat voor een het er is?

Mr. Humphries
31-03-2008, 15:54
tv of pc?

je kun thet bijvoorbeeld met het programmatje everest opzoeken, maar je kunt simpelweg ook je kast ff openmaken

maar je kunt vrijwel wel de algemeenste driver gebruiken: Realtek AC97 audio driver

http://www.megadownloads.nl/downloaden/36/Realtek%20AC97%20Audio%20Driver.html

Edgar Smit
08-04-2008, 21:25
Help, mijn CD/DVD brander herkent geen lege schijven meer en derhalve kan ik niet branden (foto's), hij leest wel gewoon maar herkent dus echt geen mekr lege schijf (4 merken geprobeerd...)wie weet de oplossing hiervoor, anders dan een nieuwe brander, PC is 2 jaar oud en ik brand erg weinig op wat foto's af en toe na.

hstadman
08-04-2008, 22:53
Help, mijn CD/DVD brander herkent geen lege schijven meer en derhalve kan ik niet branden (foto's), hij leest wel gewoon maar herkent dus echt geen mekr lege schijf (4 merken geprobeerd...)wie weet de oplossing hiervoor, anders dan een nieuwe brander, PC is 2 jaar oud en ik brand erg weinig op wat foto's af en toe na.

Edgar, doet hij het met elk merk lege dvd schijfjes? Zo ja, zul je toch eens naar een nieuwe moeten kijken. het niet meer herkennen van de schijfjes is een teken dat de laserunit af is.

Mr. Humphries
08-04-2008, 23:18
voordat je een nieuwe koopt , zou je altijd nog even de brander kunnen reflashen of de lens te reinigen met alcohol

maar het lijkt op een calibratiefout en die zijn niet te verhelpen, succes!

hstadman
08-04-2008, 23:22
voordat je een nieuwe koopt , zou je altijd nog even de brander kunnen reflashen of de lens te reinigen met alcohol

Maar het lijkt op een calibratiefout en die zijn niet te verhelpen, succes!
Lens reinigen als de laserunit af is is meestal van korte duur. Een update van firmware zou kunnen helpen, daar het niet werkt met elke merk schijfjes...anders toch echt even een nieuwe halen. Tegenwoordig kosten ze ook bijna niets meer.:wink: Een kalibratiefout zou direct aan het begin van het in gebruik nemen opgevallen moeten zijn. Het langzamerhand slechter worden van de drive is een teken van slijtage(laser wordt langzamerhand minder vel en herkent dan niet meer de putjes op je schijf) en een nieuwe zal het probleem verhelpen. Mijn oude dvdlezer herkende ook niet meer alle schijfjes en heb er een nieuwe ingezet, probleem verholpen. Lasers hebben niet het eeuwige leven.

Edgar Smit
09-04-2008, 06:21
zal vanavond eens een firmware updae doen, kijken of dat helpt.
Thanks.

Edgar Smit
09-04-2008, 20:40
Net even op de site gekeken maar dna moet ik eerst een typenummer gaan opzoeken, dta betekend kast openmaken en daar heb ik nu even gen zin in, helemaal niet als een nieuwe rond de 30 euro kost vind ik dat niet de moeite eigenlijk. Ga van het weekend wel een nieuwe halen. Misschien meteen ngo wta geheugen op de kop tikken, want dat kost nu ook geen drol meer ;) .

Mr. Humphries
09-04-2008, 21:02
daar hoef je de kast niet voor open te maken, maar je kunt idd makkelijker een nieuwe kopen

Lorre
14-04-2008, 18:39
Ok, mss kunnen jullie me helpen. Ik heb al heel wat geprobeerd, maar het lukt niet.
Na het opstarten van mijn PC toen ik thuis kwam van het werk merkte ik dat ik geen geluid meer had. Na een hele tijd zoeken ben ik ten einde raad en weet niet wat er fout is. Als iemand mij zou kunnen helpen en ook even zeggen waar ik precies mijn geluidskaart type kan zien. Mss moet ik de drivers eens herinstalleren, maar ik weet niet waar ik kan zien welk type het is. Ik ken iets van PC's, maar blijkbaar nog niet alles. Alvast bedankt voor de hulp!