PDA

Bekijk de volledige versie : Muur bekleden met vloerbedekking?



dacross
14-09-2004, 23:33
Hallo,

Ik ben van plan om echt te beginnen met het ombouwen van een kamer in mijn huis (afmetingen b*l= 3.40 * 3.83) tot een bioscoopje.

Ik ben van plan om vloerbedekking (rood of course) op de vloer te leggen en tegen de muur tot ongeveer 1 meter hoog. Nu is de muur rondom van beton en nu wil ik op de een of andere manier een soort van frame tegen de muur aanzetten, waarop de vloerbedekking gespannen is. Heeft er hier iemand ideeën of ervaring mee?

Verder moet ik 4 bioscoopstoelen hebben, is er hier iemand die deze bij www.bioscoopstoelen.nl heeft gehaald en hoe zit het met de kwaliteit van stoelen in de prijsklasse 60 euro voor 2 stuks..??

Thnx alvast

Maurice

Rops
15-09-2004, 07:19
Heb daar 2 bioscoopstoelen voor 200 euro gehaald (waren nieuw). Die stoelen die jij wilt halen zijn gebruikte stoelen en zullen voorzien zijn van echte orginele kauwgum en andere vlekken (die er meestal goed uitgaan) en scheurtjes in de bekleding. Let wel op dat de site meestal niet vaak geupdate wordt, zodat jouw toekomstige stoel allang uitverkocht kan zijn... dus ff bellen. Tzijn 2 studenten die dit zaakje in een loods runnen.

Edgar Smit
15-09-2004, 13:36
Mooiste zou zijn om de wanden te isoleren en daaroverheen de rode bekleding te plaatsen. Je houdt dan het geluid binnenskamers en dus optimaal. Er bestaat ook software om de beste speakerpositie te bepalen, weet alleen niet hoe het programma heet, misschien weet een van de andere forummers het. heb je al een sgezocht op google naar bijv. thuisbioskoop ??

PM
15-09-2004, 13:36
Misschien kan je hier:
deel 1 (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=32), deel 2 (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=33), deel 3 (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=34)
eens kijken daar staat het e.e.a. over de bouw van een thuisbioscoop.
Overigens kan je HIER (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=34&page=4) het deel vinden wat over tapijt gaat.

Johan van den D.
15-09-2004, 19:27
Waarom het tapijt niet gewoon op het beton plakken ipv op een frame.
Dus met andere woorden, wat is je achterliggende gedachte om dat frame te maken ?

Wel leuk overigens dat je dit wilt gaan maken.

G. Zandman
15-09-2004, 19:59
Waarom het tapijt niet gewoon op het beton plakken ipv op een frame.
Dus met andere woorden, wat is je achterliggende gedachte om dat frame te maken ?

Wel leuk overigens dat je dit wilt gaan maken.

Ik denk om de boel qua akoestiek nog beter aan tepakken.

Gerrit

Rob Eric Blank
16-09-2004, 10:23
Heet het dan geen muurbedekking?

PM
16-09-2004, 12:30
Ik zou wel zorgen dat je niet al TE veel dempt.

Rob Eric Blank
16-09-2004, 12:32
Ik zou wel zorgen dat je niet al TE veel dempt.
Te hoogpolig kan alle hogen tonen uit het geluid filteren en alles wordt "dof".

Edgar Smit
16-09-2004, 13:09
Ik zou wel zorgen dat je niet al TE veel dempt.
Te hoogpolig kan alle hogen tonen uit het geluid filteren en alles wordt "dof".
En heb je bij laagpolig dan ook geen bas meer? :wink:
(sorry, open deur, kon het niet laten)

Rob Eric Blank
16-09-2004, 13:23
Ik zou wel zorgen dat je niet al TE veel dempt.
Te hoogpolig kan alle hogen tonen uit het geluid filteren en alles wordt "dof".
En heb je bij laagpolig dan ook geen bas meer? :wink:
(sorry, open deur, kon het niet laten)
Haha......
Wat zal het effect zijn als je het met zeil zal gaan bekleden...................bezeilen :wink:

Herjan
16-09-2004, 14:18
Ik zou wel zorgen dat je niet al TE veel dempt.
Te hoogpolig kan alle hogen tonen uit het geluid filteren en alles wordt "dof".
En heb je bij laagpolig dan ook geen bas meer? :wink:
(sorry, open deur, kon het niet laten)
Kolere, wat flauw! :lol: (y)

dacross
16-09-2004, 23:39
Heb vandaag 4 bioscoopstoelen gehaald bij de heren van www.bioscoopstoelen.nl en ben ze nu aan het boenen:)

Verder voor de aankleding van de muur ga ik een houten frame tegen de zijwanden maken van 1.20 meter hoog, met houten latten. De tussenruimte tussen de latten vul ik op met vloer isolatiedelen omdat je anders de vloerbedekking kan indrukken als je ertegen leunt..

De reden voor het frame is dat ik geen lijm op me muur wil, aangezien dan de hele muur meekomt als ik het er ooit weer af wil halen en het is een huurhuis dus..

Verder isoleert het ook beter op deze manier. Ik heb veel gelezen over het aanbrengen van zwevende wanden, etc.. om te isoleren, maar ik ben niet van plan om mijn geluid zo hard te zetten, dat mensen er echt last van krijgen.

Onder de bioscoopstoelen (1 rij, 4 stoelen) wil ik graag een podium. Dit moet enerzijds omdat de stoelen aan een ondergrond moeten worden bevestigd en tevens wil ik halogeenspots inbouwen in het podium. Heeft iemand een tip over hoe je die spots in moet bouwen, waar je op moet letten, etc... ik ben namelijk een leek:D


thnx voor alle hulp alvast

Charl
17-09-2004, 08:59
Je kan toch ook OSB platen (bouwmarkt) aan je muur vastmaken en daarop tapijt lijmen ?

Let bij de spots op warmte afvoer en kapot trappen.

dacross
18-09-2004, 00:49
OSD platen...?? Hmm ik zal er eens naar vragen...

Inmiddels heb ik al aardig bedacht hoe ik het wil hebben...

mijn waardeloze schetsen zijn hier te vinden:D

http://home.zonnet.nl/malamajuji/bios/

Nu nog het zo zien te krijgen!

greetz

brosserke
18-09-2004, 12:28
hoeveel heb je betaald voor die 4 stoelen? nieuw of 2dehands (hoe is de staat)

welke projector en boxen heb je want ik zie ze op je schetsen staan

groetjes!

Charl
18-09-2004, 12:38
Spotjes aan de wand zou ik vervangen door spotjes in een koof aan het plafond langs de muur, uiteraard dimbaar.
Koelkastje en snoepautomaat ?

dacross
18-09-2004, 17:32
hoeveel heb je betaald voor die 4 stoelen? nieuw of 2dehands (hoe is de staat)

welke projector en boxen heb je want ik zie ze op je schetsen staan



De 4 stoelen heb ik in totaal 150 euro ipv 200 voor betaald. Ik belde die gasten gewoon op en zei dat ik maximaal 150 wou uitgeven, maar wel die stoelen wou.. als ik dan iets mindere nam, was het ok zei die man. Maar uiteindelijk waren ze allemaal zo ongeveer gelijk en als je ff je ma:D erop zet zijn ze zo weer schoon! Zitkussenslopen kunnen in de was, metalen delen laten weken in bad, alle popcorn eruit en de rest van de stoel met shout/vanish boenen... en ze zijn prima..

Me apparatuur is op dit moment nog *** zeg maar.. ik heb gewoon een simpele home cinema set van een onbekend merk. Mijn projector is een sharp pgb10-s..

Ik wil eerst kamer in orde hebben en ga dan kijken naar betere audio apparatuur..

ben maar een arme student:P

Johan van den D.
19-09-2004, 07:44
Dat zij hele mooie schetsen en geeft al een duidelijk beeld van hoe je het hebben wilt.
Opzich niets mis mee en moet goed te realiseren zijn.
De verlichting moet uiteraard wel uit tijdens de film voor het mooiste beeld of dimbaar tot een heel zwak sfeer lampje.
De plannen zijn in ieder geval ok.
En koelkast in een ht ruimte is zeker makkelijk maar zal ik persoonlijk niet doen.
Het gezoem en gebrom van de koelkastmotor zal wel eens irritant kunnen gaan werken en kan eveneens storing veroorzaken in de overige geluids/beeld singalen wanneer de apparatuur op een hoger nivo komt.
Maar gemakkelijk is het zeker een koelkastje binnen handbereik. :wink:

dacross
19-09-2004, 20:19
Lichten worden zowiezo geregeld met een dimmer. Zoals op de schetsen te zien is wil ik ook spots in de verhoging onder de stoelen. Ik heb al 3 halospots van 50W (zonder trafo) en een dimmer erbij maar nu zit ik een beetje met de warmte die er vanaf gaat komen. De verhoging wordt ongeveer 30cm hoog en bekleed aan de buitenkant met vloerbedekking die ook op de vloer ligt. Als ik die verhoging aan de achterkant open laat, is er dan genoeg vrije ruimte voor de warmte van die spots?

Ik ben vandaag echt begonnen.. dat wil zeggen eerst de kamer leegruimen en omwisselen met een andere kamer.. wat een ellende waar ik aan ben begonnen:D

PM
20-09-2004, 09:01
Houd je ons up-to-date met foto's? Altijd interessant!

dacross
20-09-2004, 11:06
Ik doe me best natuurlijk om foto's te posten...

Maar het zal wel een 5-jarenplan worden, aangezien ik 10 vierkante meter zooi moet opruimen, zonder dat ik daar ruimte voor heb!

intergalactrick
20-09-2004, 15:22
Zooi kun je altijd heel gemakkelijk opruimen :twisted:

Johan van den D.
20-09-2004, 16:41
Als ik die verhoging aan de achterkant open laat, is er dan genoeg vrije ruimte voor de warmte van die spots?
Ik denk dat dat niet genoeg zal zijn.
De hoogte zal meer het probleem zijn waardoor de ventilatie in het gedrang komt.
Deze drie spotjes zullen behoorlijk wat hitte gaan afgeven aan de directe omgeving van de spot.
Rondom de achterzijde van de spot bekleden met brandvrij materiaal lijkt me raadzaam om mee te beginnen.
Dus het houtwerk van je verhoging en dergelijke.

Je kan eventueel ook met kleine vertilatoren gaan werken zodat er een luchtstroom langs de spotjes ontstaat.
Dit zal de warmte wegvoeren zodat het niet op één plaats blijft hangen waardoor het omliggende materiaal heet kan worden.
Verders is het ook de vraag hoe lang de spotjes achter elkaar zullen blijven branden.
Praat je hier over uren of een tiental minuten.

Albert Kostwinder
20-09-2004, 17:08
Ik weet niet hoeveel db die projector van jou maakt maar een hushbox is misschien ook wel verstandig omdat hij dicht bij de stoelen neergezet wordt en je niet het volume omhoog wilt / kunt schroeven?!. :wink:

dacross
20-09-2004, 20:50
Die projecter wordt alleen luidruchtig als hij te warm wordt en extra moet koelen. Heb hem altijd vlak boven me hoofd gehad en nooit echt last van gehad..


En die spotjes wil ik niet uren aanlaten, het is meer sfeerverlichting die alleen ff aan staat als er niets bekeken wordt in de kamer en je er toch wil zitten...

Edgar Smit
21-09-2004, 14:43
Die projecter wordt alleen luidruchtig als hij te warm wordt en extra moet koelen. Heb hem altijd vlak boven me hoofd gehad en nooit echt last van gehad..


En die spotjes wil ik niet uren aanlaten, het is meer sfeerverlichting die alleen ff aan staat als er niets bekeken wordt in de kamer en je er toch wil zitten...

Ook dan is het toch beter om een vorm van ventilatie aan te brengen, je wilt immers geen fikkie in je thuisbioscoopje?! een paar kleine badkamerventilatortjes (bij DHZ winkel) zijn meestal lekker klein en kunnen onder je vloer gemonteerd worden, alle vinnetjes doorverbinden naar 1 schakelaar en je hebt ventilatie voor je lampen. Met die 50W halogeen lampen meer noodzaak dan luxe denk ik.

dacross
23-09-2004, 10:38
De eerste beelden... mission: paint it black!
(met telefoon gemaakt dus kwaliteit is niet zo goed)

Before:

http://www.yoursolution.nl/dc/bios/before.jpg


After:

http://www.yoursolution.nl/dc/bios/after.jpg



Inmiddels zijn de muren (tot de helft, ivm vloerbedekking tot 1.20 meter) en het plafond zwart geverd. Gewoon één laag zwarte latex, wat wel eerst zo gemeng moest worden, hadden ze nog nooit gedaan bij de gamma, zwarte latex gemengd :?

Op het eerste gezicht dekt het goed..

To do:

- Schilderen houtwerk van kozijnen, deurpost en deur.
- Vloerbedekking leggen
- Isoflt isolatieplaten tegen de wand lijmen en daartegenaan vloerbedekking tot 1.20 meter lijmen
- Gootjes voor snoeren aanleggen achter de vloerbedekking op de wand
- Scherm ophangen
- Beamer ophangen
- "Bar" aan de wand maken
- Podium bouwen incl. verlichting onderin
- Algehele verlichting regelen
- Bioscoopstoelen aan podium bevestigen
- 1000 chicks uitnodigen voor de opening[/img]

Johan van den D.
23-09-2004, 15:23
Het mooie is dat het begin er is alleen zijn de foto,s door middel van telefoon inderdaad niet super.
In ieder geval leuk om te volgen dit.

dacross
26-09-2004, 23:58
Het verven van de HT room heeft enige vertraging opgelopen omdat ik een beetje stom ben geweest met de verf... hoe dan ook toch even een update van de stoelen die ik heb voor in de room..
Er komt één rij op een podiumpje van 30cm hoog...

Er komen gegraveerde bordjes op met de 4 namen van de stoelen:
The Loveseat
The Actionseat
The Thrillerseat
The Comedyseat

http://www.yoursolution.nl/dc/bios/signs.jpg

http://www.yoursolution.nl/dc/bios/seats.jpg

Edgar Smit
27-09-2004, 09:58
Een hele klus, maar zo te zien gaat het echt wat worden!
Ook je schetsen zitten leuk in elkaar, en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik best jaloers ben dat ik geen extra kamer heb om zoiets te realiseren.
Hou ons op de hoogte, enneh, vergeet vooral niet om ons uit te nodigen :wink: !

Edgar Smit
27-09-2004, 10:07
Misschien nog een kleine tip dan, ik zie dat je sub en speakers zilverkleurig zijn.

Zou het niet mooier zijn om je speakers zwart te spuiten (even uit elkaar schroeven en de behuizing en roosters spuiten) dan zijn ze namlijk niet zo zichtbaar. Je sub zou je kunnen overwegen om die schuin in een hoek te zetten, vooral omdat er vaak zo'n powerlampje brand op de voorkant, wat gaat irriteren als dat recht onder het scherm staat. Of ook zwart spuiten, zodat je tijdens het kijken ook echt alleen de film ziet.

De sub schuin plaatsen geeft sowieso een beter bereik dan recht van voren, omdat de basweergave dan door de kamer reflecteerd tegen de muren en zo overal goed hoorbaar is. Houdt dan weer wel rekening met je muurbekleding dat deze niet alles absorbeert, anders wordt je bas te plat.

Johan van den D.
27-09-2004, 14:37
Het verven van de HT room heeft enige vertraging opgelopen omdat ik een beetje stom ben geweest met de verf...Wat is er fout gegaan bij de verf of het verven van de kamer ??

dacross
27-09-2004, 22:37
Ik was iets te royaal met morsen van muurverf op het houtwerk en dat moet ik nu dus eraf krabben... is een tijdrovend klusje.. stom stom stom!


Maar.. de vloerbedekking is binnen:
http://home.zonnet.nl/malamajuji/bios/rolauto.jpg
http://home.zonnet.nl/malamajuji/bios/rol.jpg

De muren zijn ready:
http://home.zonnet.nl/malamajuji/bios/muur.jpg

De lijst voor achter het scherm als ie is ingerold is uitgezocht:
http://home.zonnet.nl/malamajuji/bios/lijst.jpg

En zag deze lampen bij ikea.. halogeenspots die je nie hoeft in te bouwen.. leek me wel wat:
http://home.zonnet.nl/malamajuji/bios/lampen.jpg