PDA

Bekijk de volledige versie : Draadloze koptelefoon...



Patrick van den Hul
15-09-2004, 08:59
Hallo,

Ik heb een poosje geleden is een draadloze koptelefoon gekocht maar die ligt nu in de container omdat die veel te veel ruist. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, want ik ben hier helemaal niet in thuis.

Ik zoek dus:
- Een draadloze koptelefoon met goed geluid
- Geen ruis :roll:
- Maximale Budget = 100euro (liever nog wat goedkoper)

Welke kunnen jullie mij aanraden?
Als jullie ook nog 1 of meerdere winkels zouden kunnen noemen die deze aanbieden tegen een schappelijke prijs, zou het al helemaal geweldig zijn :lol:

Mijn apparatuur (als dat relevant is):
- Grundig Davio TV (21inch dacht ik)
- Sony DVP630 DVD/Divx Player

Alvast Bedankt,

Myth

rrjobse
15-09-2004, 09:41
Via 'mijn' audiodealer kreeg ik te horen dat vrijwel iedere bedrade hoofdtelefoon beter is dan een draadloze. Ik had gelezen over Philips met 5.1 voor EUR 450,- en wilde wel wat meer weten. De kwaliteit van een draadloze zou vgl. zijn met die een radio-uitzending, en dus voorzien van de nodige ruis. Maar ik heb niet eens meer de moeite genomen om te luisteren en heb nu een bedrade Sennheiser (een/het topmerk onder de hoofdtelefoons), gewoon stereo.

jeroenenagnes
15-09-2004, 09:45
Heb zelf altijd hele goede ervaringen met het merk AKG.

Gezien jou budget zou de K105UHF iets kunnen zijn (€99 ongeveer).

http://www.akg.com/mediadatabase/pspic/image/90/image1079364350_k105uhf_ko4055cafdee7be.jpg

Succes,


Jeroen.

Demon
15-09-2004, 10:39
draadloos is wel lekker makelijk
alleen is het super waardeloos als je in een flat woont
zo als ik het gebeurd of je hoord muziek van een anderen
wat ook super irri is dat is voormijn een nadeel
de woont hier zo persoon met zo een 27mc bakie
en die zit dan slap telullen en dan kan je gewoon mee luisteren

Heb nu dus een sony met draad
En een verleng kabel
Ik vind het super altijd goed geluid
geen gezeik dat de accu of bat leeg is

Patrick van den Hul
15-09-2004, 11:17
Ok bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ben overtuigd wat het draadloze betreft en zoek nu dus een koptelefoon met draad (is waarschijnlijk nog goedkoper ook).

Het draad moet minimaal een metertje of 4-5 zijn. Voor de rest gelden nog steeds dezelfde voorwaarden: geen ruis, absolute maximum 100 euro!

Alvast Bedankt

Patrick van den Hul
15-09-2004, 11:22
Ik heb even rondgesnuffled op de philips site en heb deze gevonden:
- HiFi-stereohoofdtelefoon SBCHP1000/00
- Hoofdtelefoon met snoer voor binnen SBCHP250/00

Zijn deze van goede kwaliteit?

jeroenenagnes
15-09-2004, 11:58
Kijk ook eens naar de AKG K71TV.
Deze is speciaal ontwikkeld voor een "verre" aansluiting.
Zit 6 meter snoer bij, en daarnaast geoptimaliseerd voor spraak-reproductie.
Slechts +/- €50

http://www.akg.com/mediadatabase/pspic/image/36/image1079364600_k71TV4055cbf88f44e.jpg

AKG is begin dit jaar met de K66 nog "als beste getest" bij de consumentengids.
Succes,


Jeroen.

Patrick van den Hul
15-09-2004, 12:18
Kijk ook eens naar de AKG K71TV.
Deze is speciaal ontwikkeld voor een "verre" aansluiting.
Zit 6 meter snoer bij, en daarnaast geoptimaliseerd voor spraak-reproductie.
Slechts +/- €50

http://www.akg.com/mediadatabase/pspic/image/36/image1079364600_k71TV4055cbf88f44e.jpg

AKG is begin dit jaar met de K66 nog "als beste getest" bij de consumentengids.
Succes,


Jeroen.

Thankz Jeroen! Ik ga morgen denk ik ff naar de MM Groningen en is wat rondvragen naar deze modellen!

Patrick

jeroenenagnes
15-09-2004, 12:24
Thankz Jeroen! Ik ga morgen denk ik ff naar de MM Groningen en is wat rondvragen naar deze modellen!

Patrick

Succes (y)
Je kunt ook nog een mailtje sturen naar wilma@iemkeroos.nl met de vraag waar in Groningen een AKG-Dealer zit.
Iemkeroos is de distributeur namelijk.
Hou ons op de hoogte.


Jeroen.

Johan van den D.
15-09-2004, 19:31
en zoek nu dus een koptelefoon met draad (is waarschijnlijk nog goedkoper ook).Hier zal je zeker geen spijt van krijgen.
Heb zelf nog nooit een goede draadloze exemplaar mee mogen maken.

Harry78
15-09-2004, 19:41
Sluit me helemaal aan bij Jeroen.
Heb zelf 2 jaar een AKG K-301 bevalt super.

Dit merk wordt ook vaak gebruikt in profesionele studios.
Je moet eens een DVD beluisteren met een echt goede koptelefoon, dan gaat er echt een wereld voor je open.

Patrick van den Hul
15-09-2004, 19:44
Sluit me helemaal aan bij Jeroen.
Heb zelf 2 jaar een AKG K-301 bevalt super.

Dit merk wordt ook vaak gebruikt in profesionele studios.
Je moet eens een DVD beluisteren met een echt goede koptelefoon, dan gaat er echt een wereld voor je open.

Bedankt, nu kan ik echt al niet meer wachten om er een te kopen, nu maar hopen dat ze dat merk bij de MM Groningen verkopen, krijg binnenkort nog binnen: Indiana Jones Box, Quentin Tarantino Box, Star Wars Trilogy Box, dus dan heb ik wel wat te luisteren! :D

Ik laat het jullie morgen weten!

PM
16-09-2004, 08:35
Als je toch nog draadloos wilt moet je zeker eens naar de Sennheiser kijken die heeft ook een <100 euri model wat zeer goed klinkt.
(verder sluit ik me er wel bij aan dat een bedrade hoofdtelefoon voor hetzelfde geld beter zal klinken)

Patrick van den Hul
16-09-2004, 17:09
Ok ik heb de AKG TV koptelefoon gekocht bij MM Groningen voor 35 euro.
Ik ben er over het algemeen zeer tevreden over maar heb toch nog 2 problemen die hier misschien opgelost kunnen worden.

- Het geluid is niet heel erg hard (als zowel de tv en de koptelefoon zelf op vol volume staan klinkt het nog niet heeel hard)
- Het geluid klinkt wat hol (valt hier wat aan in te stellen?)

Greetz,

Myth

Mark Prinsen
17-09-2004, 09:53
Heb ook nog een Sennheiser RS-20 voor je te koop. Is een draadloze met open schelpen, kan redelijk hard en klinkt mijnsinziens gewoon lekker. In draadloze koptelefoons heb je altijd ruis, als je de Sennheiser echter goed instelt hoor je er niks meer van! Al helemaal niet tijdens de muziek! Pm maar bij interesse

Harry78
19-09-2004, 13:38
Ok ik heb de AKG TV koptelefoon gekocht bij MM Groningen voor 35 euro.
Ik ben er over het algemeen zeer tevreden over maar heb toch nog 2 problemen die hier misschien opgelost kunnen worden.

- Het geluid is niet heel erg hard (als zowel de tv en de koptelefoon zelf op vol volume staan klinkt het nog niet heeel hard)
- Het geluid klinkt wat hol (valt hier wat aan in te stellen?)

Greetz,

Myth

Is het mischien niet een optie om het geluid van je tv via je versterker te laten lopen? Dan kan je hem zeker hard genoeg zetten en hoef je niet steeds je koptelefoon om te wisselen van tv naar versterker als je eens een cd'tje wil luisteren via je koptelefoon. Het probleem wat jij beschrijft dat hij niet luid genoeg speeld via je TV is een probleem dat je vaker hoord. Ik heb zelf een koptelfoon van rond de 100 euro en heb dit probleem ook bij mijn philips 32pw8506 TV. Bij een draadloze telefoon zit er als het ware een versterker in de koptelfoon zelf gebouwd. Hierdoor kan je hem harder zetten. Ik zou echter persoonlijk niet voor draadloos gaan voor onder de 100 euro ivm kwaliteit. Dit is natuurlijk wel heel persoonlijk. Jij zal dit mischien heel anders ervaren.

Succes

JCL
19-09-2004, 15:17
Al een behoorlijke tijd heb ik een Sennheiser HD200, dat is echt een toppertje! Ik kan hem iedereen aanraden. Draadloos + topkwaliteit + €100 = onmogelijk, daar is het te weinig geld voor. Ga lekker kijken naar een Sennheiser met draad en je zult nooit bedrogen uitkomen!

Patrick van den Hul
23-09-2004, 08:23
Ok ik heb de AKG TV koptelefoon gekocht bij MM Groningen voor 35 euro.
Ik ben er over het algemeen zeer tevreden over maar heb toch nog 2 problemen die hier misschien opgelost kunnen worden.

- Het geluid is niet heel erg hard (als zowel de tv en de koptelefoon zelf op vol volume staan klinkt het nog niet heeel hard)
- Het geluid klinkt wat hol (valt hier wat aan in te stellen?)

Greetz,

Myth

Is het mischien niet een optie om het geluid van je tv via je versterker te laten lopen? Dan kan je hem zeker hard genoeg zetten en hoef je niet steeds je koptelefoon om te wisselen van tv naar versterker als je eens een cd'tje wil luisteren via je koptelefoon. Het probleem wat jij beschrijft dat hij niet luid genoeg speeld via je TV is een probleem dat je vaker hoord. Ik heb zelf een koptelfoon van rond de 100 euro en heb dit probleem ook bij mijn philips 32pw8506 TV. Bij een draadloze telefoon zit er als het ware een versterker in de koptelfoon zelf gebouwd. Hierdoor kan je hem harder zetten. Ik zou echter persoonlijk niet voor draadloos gaan voor onder de 100 euro ivm kwaliteit. Dit is natuurlijk wel heel persoonlijk. Jij zal dit mischien heel anders ervaren.

Succes

Bedankt voor je tip! Ik heb alleen geen extra boxen bij mn tv behalve de ingebouwde. Ik heb wel een 5.1 setje bij mn pc maar ik zou niet weten hoe ik die voor beiden TEGELIJK kan gebruiken zonder alle draden steeds te verwisselen. Of zijn er misschien nog andere mogelijkheden? Ik heb hier namelijk niet zo veel verstand van, maar de koptelefoon kan nu echt niet hard genoeg om echt van een dvd te kunnen genieten..
Alles suggesties zijn welkom!

Wat die draadloze betreft: ik ga nu natuurlijk geen andere meer kopen nadat ik net deze heb gekocht dat zou een beetje zonde zijn....

Greetz,

Myth

JCL
23-09-2004, 08:39
Ok ik heb de AKG TV koptelefoon gekocht bij MM Groningen voor 35 euro.
Ik ben er over het algemeen zeer tevreden over maar heb toch nog 2 problemen die hier misschien opgelost kunnen worden.

- Het geluid is niet heel erg hard (als zowel de tv en de koptelefoon zelf op vol volume staan klinkt het nog niet heeel hard)
- Het geluid klinkt wat hol (valt hier wat aan in te stellen?)

Greetz,

Myth

Is het mischien niet een optie om het geluid van je tv via je versterker te laten lopen? Dan kan je hem zeker hard genoeg zetten en hoef je niet steeds je koptelefoon om te wisselen van tv naar versterker als je eens een cd'tje wil luisteren via je koptelefoon. Het probleem wat jij beschrijft dat hij niet luid genoeg speeld via je TV is een probleem dat je vaker hoord. Ik heb zelf een koptelfoon van rond de 100 euro en heb dit probleem ook bij mijn philips 32pw8506 TV. Bij een draadloze telefoon zit er als het ware een versterker in de koptelfoon zelf gebouwd. Hierdoor kan je hem harder zetten. Ik zou echter persoonlijk niet voor draadloos gaan voor onder de 100 euro ivm kwaliteit. Dit is natuurlijk wel heel persoonlijk. Jij zal dit mischien heel anders ervaren.

Succes

Bedankt voor je tip! Ik heb alleen geen extra boxen bij mn tv behalve de ingebouwde. Ik heb wel een 5.1 setje bij mn pc maar ik zou niet weten hoe ik die voor beiden TEGELIJK kan gebruiken zonder alle draden steeds te verwisselen. Of zijn er misschien nog andere mogelijkheden? Ik heb hier namelijk niet zo veel verstand van, maar de koptelefoon kan nu echt niet hard genoeg om echt van een dvd te kunnen genieten..
Alles suggesties zijn welkom!

Wat die draadloze betreft: ik ga nu natuurlijk geen andere meer kopen nadat ik net deze heb gekocht dat zou een beetje zonde zijn....

Greetz,

Myth

Achterin je TV zitten als het goed is 2 stekkertjes, een witte en een rode als je die naar je versterker doortrekt dan is het goed.

Mark Prinsen
23-09-2004, 08:59
Dat is alleen bij sommige types het geval. Je kan ook een verloopje kopen van je koptelefoon naar tulp voor in je versterker, dan komt er geen geluid meer uit je TV-speakers maarwel uit je stereo!

Tom van den Hout
23-09-2004, 09:36
khad hiervoor ook een draadloze koptelefoon .. keer naar een lanparty geweest met dat ding ;p kan zegge dat dat nie echt werkt ;P ving hele tijd andere dingen op en andere mensen kwamen weer naar me toe van ej ik hoor wat jij ziet ;| doh

Nu heb ik ook een sennheiser en moet nie meer aan een draadloze denken ;P draad is lang genoeg en ook wel fijn dat als ie ergens vast zit ofzo de draad ook uit de koptelefoon kan gaan.

Patrick van den Hul
23-09-2004, 11:25
Ok ik heb de AKG TV koptelefoon gekocht bij MM Groningen voor 35 euro.
Ik ben er over het algemeen zeer tevreden over maar heb toch nog 2 problemen die hier misschien opgelost kunnen worden.

- Het geluid is niet heel erg hard (als zowel de tv en de koptelefoon zelf op vol volume staan klinkt het nog niet heeel hard)
- Het geluid klinkt wat hol (valt hier wat aan in te stellen?)

Greetz,

Myth

Is het mischien niet een optie om het geluid van je tv via je versterker te laten lopen? Dan kan je hem zeker hard genoeg zetten en hoef je niet steeds je koptelefoon om te wisselen van tv naar versterker als je eens een cd'tje wil luisteren via je koptelefoon. Het probleem wat jij beschrijft dat hij niet luid genoeg speeld via je TV is een probleem dat je vaker hoord. Ik heb zelf een koptelfoon van rond de 100 euro en heb dit probleem ook bij mijn philips 32pw8506 TV. Bij een draadloze telefoon zit er als het ware een versterker in de koptelfoon zelf gebouwd. Hierdoor kan je hem harder zetten. Ik zou echter persoonlijk niet voor draadloos gaan voor onder de 100 euro ivm kwaliteit. Dit is natuurlijk wel heel persoonlijk. Jij zal dit mischien heel anders ervaren.

Succes

Bedankt voor je tip! Ik heb alleen geen extra boxen bij mn tv behalve de ingebouwde. Ik heb wel een 5.1 setje bij mn pc maar ik zou niet weten hoe ik die voor beiden TEGELIJK kan gebruiken zonder alle draden steeds te verwisselen. Of zijn er misschien nog andere mogelijkheden? Ik heb hier namelijk niet zo veel verstand van, maar de koptelefoon kan nu echt niet hard genoeg om echt van een dvd te kunnen genieten..
Alles suggesties zijn welkom!

Wat die draadloze betreft: ik ga nu natuurlijk geen andere meer kopen nadat ik net deze heb gekocht dat zou een beetje zonde zijn....

Greetz,

Myth

Achterin je TV zitten als het goed is 2 stekkertjes, een witte en een rode als je die naar je versterker doortrekt dan is het goed.




Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; moet ik de stekker van mn koptelefoon dus in die rode of die gele uitgang doen? (srry ben nogal noob hierin)

Myth

Oakey
17-10-2004, 11:48
Ik ben ook op zoek naar een draadloze hoofdtelefoon. De Sennheiser RS120 schijnt op dit moment de beste draadloze koptelefoon te zijn (€99). Ook deze ruist echter, dat doen ze allemaal. Ik vindt het draadloze gemak toch wel een belangrijk pluspunt, juist bij een hoofdtelefoon. Denk toch dat ik deze aanschaf. Iemand ervaring met deze? Ik woon wel in een appartement, als je muziek van je buren opvangt is het ding dus waardeloos. Kun je dan nog wat aan de frequentie veranderen?
http://www.proaudiosystems.co.uk/acatalog/sennheiser-RS120.jpg

A3aan
18-10-2004, 10:34
Achterin je TV zitten als het goed is 2 stekkertjes, een witte en een rode als je die naar je versterker doortrekt dan is het goed.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; moet ik de stekker van mn koptelefoon dus in die rode of die gele uitgang doen? (srry ben nogal noob hierin)
1a) Achterin je TV kunnen mogelijk een setje tulpjes gestoken worden, een rode voor rechts en een witte voor links. Met een tulp-naar-tulp snoertje van voldoende lengte kun je daarmee het geluid 'aftappen' van je tv. De andere kant van het tulpsnoertje (dus ook twee tulpstekkers) kunnen dan achterin je versterker, b.v. bij AUX. je kunt dan geluid bij films over je gewone boxen sturen. Goede kwaliteit voor bijna geen geld.
1b) Een andere manier zou zijn die tulp-uitgangen van je tv via een tulp-naar-mini-jack snoer naar je PC (geluidskaart) te verbinden (bij 'line in'). Dan heb je waarschijnlijk een mindere kwaliteit geluid maar wel 5.1

2) Heb je die twee tulp-aansluitingen (audio-out) niet op je tv (wat redelijk normaal is), dan kun je van je scart-aansluiting gebruik maken: er bestaan Scart-Scart-kabels met extra snoertjes voor audio-Out. Die tulpjes kunnen dan in je versterker. Zelfde kwaliteit als bij audio-out van tv.
3) Heb je óók geen scart, dan kun je een mini-jack-naar-2x-tulp-snoertje gebruiken in de koptelefoon aansluiting van je tv. let dan wel op dat je het (koptelefoon)geluid van je Tv niet te hard zet :!: dat gaat namelijk ten koste van de kwaliteit van het geluid en in uiterste geval ten koste van je versterker (die kan kapot)

(tulp noemen ze ook wel cinch)

neem eventueel een print van deze pagina mee naar de hifi- of electronica-zaak, dan wijzen zij de goede kabel wel aan.

A3aan