PDA

Bekijk de volledige versie : Toto - Live in Amsterdam of Greatest hits live... welke?



Dick van Drie
16-09-2004, 13:13
Ik was al jaren fan van Toto en heb ook in 1990 een concert van hun bezocht. Nu ik weer wat gezien heb van een live concert op dvd in een winkel en muziek beluisterd heb wil ik graag een goede live dvd van deze groep.

Welke is nu echt aan te bevelen:

Toto live in amsterdam

of de wat oudere

Greatest hits live and more

Ook gelet op geluid/ beeld en gekozen nummers

Dick van Drie
16-09-2004, 13:21
Volgens mij staat I'll be over you niet op amsterdam live, dat is heel jammer :cry: . Dan maar liever de oudere live dvd.

ZoekenDVD
16-09-2004, 13:30
Ik was verleden jaar naar The Night Of The Proms geweest, en daar traden toen ook Toto op. Veel nummers werden ten gehore gebracht daar.
Wellicht dat er een DVD verschenen is van Night Of THe Proms.

Leon van Stijn
16-09-2004, 17:28
Toto Live in Amsterdam kan ik je wel aan bevelen in ieder geval! Greatest Hits heb ik nog niet, dus een direct vergelijk tussen de 2 kan ik niet maken.

Dennis Kuijper
16-09-2004, 19:41
kijk en vergelijk:

Toto - Live In Amsterdam (2003) [25th Anniversery]
http://www.dvd-home.nl/review/divers/totoamsterdam.htm

Toto - Greatest Hits Live ... and more (1990)
http://www.dvd-home.nl/review/divers/toto.htm

Dick van Drie
17-09-2004, 10:13
kijk en vergelijk:

Toto - Live In Amsterdam (2003) [25th Anniversery]
http://www.dvd-home.nl/review/divers/totoamsterdam.htm

Toto - Greatest Hits Live ... and more (1990)
http://www.dvd-home.nl/review/divers/toto.htm

Bedankt voor de links,

Ondanks dat de teksten van inhoud en conclusie bijna gelijk zijn uit de twee reviews, schijnt de versie live in amsterdam toch beter te zijn qua geluid en beeld, dat wordt moeilijk kiezen. De versie greatest hits is de versie die ik ook gezien heb, maar wat nieuwer en beter van kwaliteit van de dvd is toch zeker ook wel belangrijk. Amsterdam dan toch maar...

bedankt voor de reacties

Dick van Drie
17-09-2004, 23:48
De dvd live in amsterdam aangeschaft, maar ik ben er toch niet zo kapot van. Ten eerste vind de sfeer van het concert nogal mat, donker en rokerig als in een oude cafe. Zo'n concert zou ik nooit bijwonen, de bandleden moeten zo te zien hoognodig met pensioen en er zijn te weinig nummers die echt kunnen boeien. Na de nummers een beetje hebben doorgenomen had ik zo iets van: is dit het nou? Een of twee nummers van deze dvd zou ik nog wel eens kijken, maar er zit verder geen pit in. (het blijkt maar weer goed beeld en geluid is geen garantie voor een goede dvd)
Een afknapper na de live dvd's van metallica die wel goed overkomen op dvd.

(wat minder Toto fan als ik dacht :? )

Dennis Kuijper
18-09-2004, 00:21
De dvd live in amsterdam aangeschaft, maar ik ben er toch niet zo kapot van. Ten eerste vind de sfeer van het concert nogal mat, donker en rokerig als in een oude cafe. Zo'n concert zou ik nooit bijwonen, de bandleden moeten zo te zien hoognodig met pensioen en er zijn te weinig nummers die echt kunnen boeien. Na de nummers een beetje hebben doorgenomen had ik zo iets van: is dit het nou? Een of twee nummers van deze dvd zou ik nog wel eens kijken, maar er zit verder geen pit in. (het blijkt maar weer goed beeld en geluid is geen garantie voor een goede dvd)
Een afknapper na de live dvd's van metallica die wel goed overkomen op dvd.

(wat minder Toto fan als ik dacht :? )

Metallica is gelukkig geen Toto,maar wat je bedoeld kan ik me wel in vinden,ik vind misschien ook maar 3 nummers goed op een dvd van Toto,daar koop ik dus de hele dvd niet voor.Maar je kan een dvd op z,n inhoud van de muziek of op de kwaliteit van beeld en geluid resenceren,ik zou zeggen luister de dvd wat vaker,soms moet je groeien of wennen,kan best zijn dat je hem daarna beter kan waarderen of zelfs goed gaan vinden.Andere optie,ga hem morgen ruilen.

Dick van Drie
18-09-2004, 00:38
Metallica is gelukkig geen Toto,maar wat je bedoeld kan ik me wel in vinden,ik vind misschien ook maar 3 nummers goed op een dvd van Toto,daar koop ik dus de hele dvd niet voor.Maar je kan een dvd op z,n inhoud van de muziek of op de kwaliteit van beeld en geluid resenceren,ik zou zeggen luister de dvd wat vaker,soms moet je groeien of wennen,kan best zijn dat je hem daarna beter kan waarderen of zelfs goed gaan vinden.Andere optie,ga hem morgen ruilen.
Blinde aankopen doe ik meestal niet, maar bij deze heb ik het wel gedaan en dan weet je niet precies wat je krijgt.

Mijn eerste gevoel die ik hierbij kreeg bij het kijken en luisteren was niet iets waarvan ik dacht dat ik een goede aankoop gedaan had (ondanks de 5 cd's van Toto die ik vaak gedraaid heb en het bijgewoonde concert van 1990), het boeide me nu niet of nauwelijks. Maar je kan gelijk hebben, misschien moet ik het vaker bekijken om het te waarderen. Kan het allicht proberen.

Dick van Drie
19-09-2004, 12:27
Het zit me toch niet helemaal lekker deze dvd. Ga hem toch maar ruilen. Voor het beeld hoef ik deze dvd niet te houden, niet echt een aanvulling bij de muziek. Paar nummers die wel de moeite waard zijn zijn niet genoeg om te blijven boeien voor de rest (het grootste gedeelte) van de mindere nummers die ze uitvoeren. Al met al een overgewaardeerde dvd.

Leon van Stijn
19-09-2004, 12:29
Blijkt toch dat smaken verschillen, ik vind 'm een toppertje! :wink:

Dick van Drie
19-09-2004, 12:35
Blijkt toch dat smaken verschillen, ik vind 'm een toppertje! :wink:
Het komt vooral omdat er teveel leuke nummers missen en teveel mindere nummers (hiermee bedoel ik niet bekende nummers als hold the line, rosanna etc) er wel op staan.

Ik zal er maar over ophouden, ben gewoon een beetje terleurgesteld. Misschien verkeerde verwachtingen, de muziek die me niet meer zo aanspreekt etc.

roda
31-12-2007, 16:22
De nieuwe dvd is veel en veel beter, beter setlist, beter beeld, beter geluid etc etc zie hieronder de eerste 8 minuten, uiteraard alleen in youtube kwaliteit: http://www.youtube.com/watch?v=snIq-_m3oeI

Fonzie
08-01-2008, 14:10
Ik heb zowel Greatest Hits en Live in Amsterdam in huis, eerstgenoemde vind ik de moeite niet echt (slecht beeld en matig geluid). Amsterdam - waar ik zelf op de opnamedag aanwezig was (dus extra de moeite voor mij) is een pareltje. Heb em al compleet grijsgedraaid en kij kdan ook uit naar de nieuwe Falling in Between live dvd..