PDA

Bekijk de volledige versie : vervorming in beeld



brucebikkel
17-09-2004, 14:07
ik heb een vaag probleem met mijn deawoo breedbeeld tv. Ik zal het proberen uit te leggen. Het beeld is namelijk bovenin vervormd en krijg je dus een soort van vage bolling boven in beeld. met als als gevolg dat als ik BV starwars kijk de zwaarden niet recht lopen, maar met een soort van ronding erin. Gister kreeg ik ook opeens een paarse gloed in beeld, dus ik zat gelijk te denken aan een magnetisch veld ofzo...maar ik zou niet weten hoe ik daar aan kom. Ik heb er alleen de laaste week last van..

hebben meer mensen dit gehad, of zijn er mensen met ene oplossing? laat het ff weten!

Thanks!

PM
17-09-2004, 14:48
Als je het nog niet eerder had, lijkt het inderdaad op magnetisme. Anders kan het zijn dat hij af-fabriek al niet goed afgesteld stond.
Misschien kan je dat voor een service menu bijstellen (schrijf wel eerst alle settings op!! Het is namelijk makkelijker om je beeld slechter te maken dan beter....)

Freeze
17-09-2004, 17:34
ik had ook zo'n probleem met mijn tv. het beeld trok aan de linkerkant van de tv omhoog. na veel moeite nieuwe gekregen :D en nu werkt ie wel zoals het hoort.
maar als je het niet hebt gehad, denk ik ook aan een magnetisch probleem

Charl
18-09-2004, 12:53
Staan er (niet afgeschermde) luidsprekers in de buurt ?

Jaco
18-09-2004, 14:25
Het lijkt mij dat je een centerspeaker op de TV hebt staan die voor magnetisch vervorming zorgt, als de speaker niet magnetisch is afgeschermt, zal je hem moeten verplaatsen. Is ie dat wel, haal dan de speaker eraf en kijk of het beeld wel goed is, is dat niet het geval wordt het een groter probleem, is het beeld goed, zet dan je TV uit en plaats een paar uur later de centerspeaker erop en zet de TV pas een paar uur later weer aan, als het goed is ben je dan van de problemen af. Althans, dat was bij mij zo..

Succes.