PDA

Bekijk de volledige versie : Ik kan niet kiezen!



BlackDemon666
18-09-2004, 10:50
Ik heb het liefste een plasma tv van LG ... Liefst ook zo groot mogelijk maar ik zit er standaard een dikke 2 meter vanaf en vanuit de andere hoek een dikke 3 meter ... wat kan ik het beste pakken?

De prijs intereseert me niet zo eigenlijk, ik wil een goeie voor de satelliet receiver, dvd en XBOX ...

Wie u wie heeft goed advies voor mij?

Albert Kostwinder
18-09-2004, 11:08
Is die 2 of 3 meter kijkafstand echt de maximale kijkafstand?, want ik ben bang dat je daar eerder een probleem mee gaat krijgen ivm zichtbare pixels als je perse een zo groot mogelijke lcd of plasma wilt hebben :wink:

Charl
18-09-2004, 12:42
2 a 3 meter vindt ik niet zoveel, dus supergroot hoeft echt niet.
Philips LCD met PixelPlus van 70cm ?

Loewe Xelos SL LCD, PIP en dubbele tuner enz.
http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36248

Johan van den D.
19-09-2004, 07:57
Standaard 2 mtr afstand is inderdaad te weinig om naar een groot scherm te kijken (ik neem aan de je groter dan 1 mtr bedoeld)
En waarom is je keuze gevallen op een plasma en geen lcd scherm ?

jollykart
19-09-2004, 11:08
Op drie meter afstand denk ik dat een 1024*1024 plasma er prima uit kan zien. De Sony KE-37XS1 is bijvoorbeeld een erg fraai scherm.

Maar waarom wil je het liefst een LG. Deze staan niet bijzonder hoog aangeschreven volgens mij. Panasonic en Pioneer zijn DE merken op dit moment. Het contrast van de Pana is ongevenaard en ziet er werkelijk heel goed uit. Pioneer vind ik meestal een te rood beeld hebben, maar smaken verschillen.

Peter Porrio
19-09-2004, 11:56
Maar waarom wil je het liefst een LG.

Ik denk vanwege de relatief lage prijs. Maar als je je wat meer verdiept in de LCD- en plasmaschermen weet je dat de goedkope schermen kwalitatief om te janken zijn.

Daarom denk ik ook dat de topic starter ook goed na moet denken wat hij met het scherm wil. Digitale TV is iig geen overbodige luxe wanneer je zo'n scherm neer wilt zetten, vanwege de hoeveelheid ruis op de analoge kabel.

Daarnaast is de zwart- en kleurweergave van de goedkopere schermen absoluut beneden de maat. Als het alleen maar gaat om een groot scherm zou ik toch kijken naar een 82cm of 92cm CRT beeldbuis.

Let wel, dit is hoe ik er tegenaan kijk. Als ik mijn huidige Loewe wil vervangen voor een LCD of plasma die dezelfde kwaliteit benadert (evenaren lukt nog niet met de huidige techniek) mag ik zo'n 8000 a 9000 euro neerleggen. Ik hou het voorlopig nog even bij CRT.

Johan van den D.
19-09-2004, 11:56
Op drie meter afstand denk ik dat een 1024*1024 plasma er prima uit kan zien..Op 3 mtr zien er meer schermen prima uit maar 2 is echt te weinig. :o

jollykart
19-09-2004, 12:35
Ik denk vanwege de relatief lage prijs.

Dat is ook de enige reden die ik kon verzinnen, maar BlackDemon666 geeft aan dat de prijs hem niet interesseert.


Daarnaast is de zwart- en kleurweergave van de goedkopere schermen absoluut beneden de maat.

Prijzen van de plasma schermen zakken hard de laatste tijd. Hierdoor is het mogelijk om een goede plasma te kopen tussen de 3000 en 5000 euro.
De Pansonic TH-42PA30 een bijvoorbeeld een goed scherm(geen HDTV) die je voor 3k op de kop kunt tikken. Wat betreft kleuren denk ik dat dit scherm redelijk de competitie aan kan met CRT's. Binnenkort komt de Pansonic TH-42PHW7 uit. Deze zal ongeveer 5k gaan kosten(alleen scherm zonder tuner).

Bij plasma/LCD schermen is het echter wel goed zoeken want de prijsverschillen zijn giga!!!

Voor meer info over plasma's is onderstaande link een erg leuk forum
http://www.avforums.com/forums/archive/index.php/f-82-p-24.html

BlackDemon666
20-09-2004, 09:29
LG is een van onze leveranciers. Dus dan betaal ik geen BTW en geen winst over het scherm. De reden dat ik zo een groot scherm wil is dat ik dan tv kan kijken zonder bril! de gewone kabel gebruik ik niet. Ik wil wel perse een plat scherm hebben zodat ik deze kan ophangen aan de muur. dus jullie adviseren als ik het gped begrijp altijd onder de meter?

PM
20-09-2004, 10:05
Als je zonder bril kijkt zul je de pixels misschien ook niet zien bij een scherm van > 1 meter ;)

Peter Porrio
20-09-2004, 11:05
LG is een van onze leveranciers. Dus dan betaal ik geen BTW en geen winst over het scherm. De reden dat ik zo een groot scherm wil is dat ik dan tv kan kijken zonder bril! de gewone kabel gebruik ik niet. Ik wil wel perse een plat scherm hebben zodat ik deze kan ophangen aan de muur. dus jullie adviseren als ik het gped begrijp altijd onder de meter?

Ok, de kostenkwestie snap ik. Je moet je alleen afvragen of je met de kwaliteit die LG biedt in vergelijking met bijvoorbeeld Pioneer, Panasonic, Philips, Loewe en Sony voor jou voldoende is. Dit moet je eigenlijk even los zien van de centenkwestie. LG staat nu niet echt bekend om de prima kleur- en zwartweergave. Als bron haal ik het Engelse blad What Hifi aan die de LG in vergelijking met bovengenoemde merken slechts 2 sterren toekent i.p.v. de maximale 5 die andere schermen (zoals de Pioneer, Panasonic en Sony) wel krijgen.

Je hebt al digitale TV begrijp ik uit je verhaal dus dat is prima! (y) (analoog signaal moet je eigenlijk niet voeren aan een groot scherm).

Je vraag over onze adviezen over schermen onder de meter heeft ermee te maken dat ieder scherm (ongeacht de grootte) zijn minimale kijkafstand heeft. Dit om te voorkomen dat je geen scherp beeld hebt vanaf je kijkpositie en heel duidelijk de pixels van elkaar kunt onderscheiden.

Je kunt dus wel een 106cm plasmascherm kopen, maar als je hier anderhalve meter vanaf gaat zitten, is de scherpte van het beeld ver te zoeken.

Als je in jouw geval er 2 meter vanaf zit kun je gerust een 82cm scherm neerzetten en als je er 3 meter vanaf zit een 92cm scherm. Een 106cm zou je even moeten bekijken in de winkel, maar ik vraag me af of 3 meter voldoende is, om het beeld geheel scherp te krijgen.