PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuw te bouwen HT op slaapkamer, hulp gezocht



YouriClaessens
18-09-2004, 11:12
We gaan binnenkort verhuizen en dan ga ik me een beamer kopen....Ik wil mijn hele slaapkamer dan goed inrichten zodat ik lekker een bioscoopje kan pikken ;)

Ik heb reeds thuis staan:

Nic 5.0 speakers
MS 907w Subwoofer
Denon 1604 receiver
Maxgear DVD speler

Nu ben ik zelf aan het twijfelen of ik nu de films kijk vanuit mijn bed of vanuit een mooie bank....

Mijn kamer is 4,72x3.21m. Binnekort gooi ik de plattegrond wel eens online, maar nu lukt het even niet ...

Ik moet dus ook nieuw behang (verven,vloerbedekking) en misschien iets op de grond. Ook verlichting enzo moet kunnen.....

Ik zit ook op de kamer voor huiswerk dus er moet ook nog een kast van 160 breed op, een bureau van 140 breed en een bed van 140 breed :)

Wie is creatief en heeft ideeen ? :)

Albert Kostwinder
18-09-2004, 11:44
Ik zou in ieder geval het gedeelte van 4.72 meter gaan gebruiken om te projecteren. Zo ben je lekker flexibel en als je een scherm van ca 2 meter breedte neemt kan de projector op voldoende afstand gehangen worden en kun je op een mooie kijkafstand gaan kijken zodat je geen pixels hoeft te zien, afhankelijk van welke projector je gaat nemen.

Met de breedte van de kamer zit het ook wel goed voor het geluid en lijkt het mij geen probleem om ook nog een bed, bureau en kast kwijt te kunnen al is dit wel enigzins afhankelijk van waar de ramen zich bevinden. Vergeet niet om de ramen goed te verduisteren, heel belangrijk bij projecteren.

Voor welk budget wil je gaan projecteren? Heb je al projectoren gezien?

jokey
18-09-2004, 13:02
Ik zou zorgen dat je kunt kijken vanaf een bank.
Vanuit je bed lijkt nu misschien wel comfortabeler maar uit ervaring weet ik dat dat na een tijdje wel verandert. Dan is het juist extra vermoeiend om te blijven liggen tijdens een film en verlang je naar een zit-/hangbank.
Bovendien, als er anderen mee willen kijken moeten ze allemaal op je bed gaan liggen, dat lijkt me ook niet alles.

YouriClaessens
18-09-2004, 13:50
Mijn budget is tot 1500 euro ongeveer. Ik heb rolluiken op mijn slaapkamer dus dat is geen probleem....

Maar als ik dan nog een fijne relax bank erbij doe, waar moet ik dan in godsnaam mijn bed bureau en kast kwijt?? :P Kan iemand niet een klein schetsje maken ? :)

Trouwens...wat zou ik op de muren doen en wat zou ik op de vloer leggen ? :)

HiddeV
18-09-2004, 14:17
Ik zou zorgen dat je kunt kijken vanaf een bank.
Vanuit je bed lijkt nu misschien wel comfortabeler maar uit ervaring weet ik dat dat na een tijdje wel verandert. Dan is het juist extra vermoeiend om te blijven liggen tijdens een film en verlang je naar een zit-/hangbank.
Bovendien, als er anderen mee willen kijken moeten ze allemaal op je bed gaan liggen, dat lijkt me ook niet alles.

ben het met je eens, in bed een film kijken is niet echt comfortabel, ik raad je ook aan om een bank neer te zetten.

Albert Kostwinder
18-09-2004, 15:58
Mijn budget is tot 1500 euro ongeveer. Ik heb rolluiken op mijn slaapkamer dus dat is geen probleem....

Maar als ik dan nog een fijne relax bank erbij doe, waar moet ik dan in godsnaam mijn bed bureau en kast kwijt?? :P Kan iemand niet een klein schetsje maken ? :)

Trouwens...wat zou ik op de muren doen en wat zou ik op de vloer leggen ? :)

Kom, kom, met een beetje fantasie kun je in jou ruimte gemakkelijk een bed, bureau, kast en bank kwijt hoor. Eitje! Denk dat het uitzoeken van een leuke projector met scherm voor € 1500 een groter probleem wordt. :wink:

YouriClaessens
18-09-2004, 16:14
Ok...ik denk dat ik al ongeveer weet hoe ik alles wil hebben, dat moet wel passen :)

Maaruh ... wat zou ik op de grond leggen? Gewoon laminaat of vloerbedekking?? Wat voor kleur behang? Welke soort gordijnen? Ik wil een mooie bios :)

Albert Kostwinder
18-09-2004, 16:21
Ok...ik denk dat ik al ongeveer weet hoe ik alles wil hebben, dat moet wel passen :)

Maaruh ... wat zou ik op de grond leggen? Gewoon laminaat of vloerbedekking?? Wat voor kleur behang? Welke soort gordijnen? Ik wil een mooie bios :)

Kijk eens bij http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=35.0 Legio mogelijkheden en voorbeelden. Vloerbedekking kleed wel mooi af maar dat is persoonlijk. ;)

Johan van den D.
19-09-2004, 07:54
Om je ruimte probleem iets op te lossen zal je een slaapbank kunnen overwegen.
Dat scheeld weer een groot bed als opstakel en kun je alles veel beter plaatsen.
Zal overigens ook voor tapijt gaan op de vloer.

Reinier Gunther
19-09-2004, 17:28
Om je ruimte probleem iets op te lossen zal je een slaapbank kunnen overwegen.
Dat scheeld weer een groot bed als opstakel en kun je alles veel beter plaatsen.
Zal overigens ook voor tapijt gaan op de vloer.

je zit dan wel goed, maar je slaapt weer niet lekker.
Probeer anders een hoogslaper met buro eronder, scheelt ook weer ruimte.

Johan van den D.
19-09-2004, 17:56
je zit dan wel goed, maar je slaapt weer niet lekker.
Probeer anders een hoogslaper met buro eronder, scheelt ook weer ruimte.Je heb er zeker goede en lekker slapende slaapbanken erbij.
Nadeel is danwel dat ze inderdaad niet goedkoop zullen zijn.

YouriClaessens
19-09-2004, 18:56
Ik heb pas een nieuw bed, dus is beetje zonde om die nu alweer weg te doen he ;)

Johan van den D.
19-09-2004, 19:23
Ik heb pas een nieuw bed, dus is beetje zonde om die nu alweer weg te doen he ;)Dat is waar maar dan zul je wellicht wat nadelen ivm je beschikbare ruimte op de koop toe moeten nemen.
Liggend film kijken is in ieder geval niets. :?

YouriClaessens
19-09-2004, 20:28
Daarom wil ik een bankje voor erbij ;)

Albert Kostwinder
19-09-2004, 22:47
Daarom wil ik een bankje voor erbij ;)

Als je het bed zo ver mogelijk van het scherm kunt plaatsen met daarachter een niet al te diep twee zits bankje bij bv ikea vandaan ivm de prijs, kun je wellicht nog tussen beide kiezen waarop je wilt of kunt kijken. Ook handig als je vrienden komen kijken. :wink:

Johan van den D.
20-09-2004, 16:34
Daarom wil ik een bankje voor erbij ;)Volgens mij weet jezelf je antwoorden al en heb je in gedachten al een plan van hoe je het wilt gaan doen.

Voor andere creatieve tips is het handig als je toch je plattegrondje even hier plaats.
Maak mij niet uit hoor maar dan kunnen we wel gerichter tips/advies geven. :wink:

YouriClaessens
20-09-2004, 21:34
Ik plaats een van deze dagen het ontwerp :) Ik moet hem nog even online krijgen, en ik weet niet precies hoe dat moet!!

Roadster
21-09-2004, 12:25
heb zelf een slaapbank, ligt en slaapt goed.
Als je van plan bent een slaapbank te lopen let op de stevigheid van het matras.

dacross
23-09-2004, 11:50
Ik heb zelf een tijd lang vanaf me bed gekeken naar me beamer..

Het makkelijk van een uitrolscherm is dat je hem aan het plafond hangt in een gewone slaapkamer en je er dus vrijwel niets van ziet als je niet aan het kijken bent en je dus ook nog een normale kamer eraan overhoudt. Ik vond het kijken vanaf een bed niet echt een bezwaar.. gewoon veel kussen in je rug, eventueel een paar van die stevige rollen, zodat je rechtop kan zitten..

Ook is het handig als je met een chick kijkt, dan lig je in ieder geval al vast op bed:D

Bankje achter je bed lijkt me een beetje overbodig...

Ik ben nu helemaal overgestapt van die kamer, omdat ik er ineens een kamer bijkreeg.. nu heb ik een aparte slaap/tv/pc/kleren kamer en ben bezig een dedicated HT te bouwen.. maar als ik 1 kamer had, zou ik het zo doen als jij, want ik had dezelfde spullen die erin moesten zoals bed, bureau, etc..

suc6

YouriClaessens
24-09-2004, 13:30
zie laatste post

Johan van den D.
24-09-2004, 14:47
Dan heb je ook 5 meter afstand...Dan kun je gemakkelijk 2,40 breed projecteren he??Dat is inderdaad geen probleem.
Zelf projecteer ik 2.22 mtr breed met een zitafstand van zo,n 3½ mtr.

Overigens moet je je bed inderdaad gewoon links zetten daar je anders geen goede mogelijkheden heb om je bed te plaatsen.
Een bureau zal eventueel onder je scherm kunnen staan.

Edgar Smit
24-09-2004, 15:05
Hier is een plattegrond van mijn kamer:

http://crm.base.nl/data/clients/30521/media/complex/100720/101979original.gif

De bovenste slaapkamer is van mij. Kom maar op met de ideeën. Er moet een bed op waaruit ik films kijk metmijn vriendin, er moet plaats zijn voor een kast, bureau en een beamerscherm. Ik dacht zelf aan het bed links te plaatsen en het scherm aan de rechterkant...Dan heb je ook 5 meter afstand...Dan kun je gemakkelijk 2,40 breed projecteren he??

Zo te zien heb je rechts juist een vrij groot raam wat nadelig kan zijn op zomerse avonden ivm lichtinval (hangt ook af op wleke kant je kamer licht natuurlijk). Rechts heb je een iets grotere muur, waardoor je daar buro en kast kan zetten, met scherm aan het plaffond iets daarvoor hangen. Bed kan rechtsboven bij het raam, kan je er eventueel nog een bank (die staat dan middenin de kamer) ervoorzetten.

Je kan ook de linkerkant van de kamer als HT inrichten, en de rest als slaapkamer, dus de beamer linksonder of boven en eventueel zelfs gewoon een witte muur ertegenover, hoef je ook geen scherm aan te schaffen. Het linkeronderhoekje lijkt mij een ideaal projecteerhoekje, met speakers naast/onder je projectie gedeelte. Zet onder dat gedeelte je hele HT neer, kan je de centre erop plaatsen, speakers ernaast en je hebt alleen 2 surround kabels en 1 beamerkabel nodig om de andere kant v/d kamer te bereiken.

YouriClaessens
29-09-2004, 09:45
Uhm.....we hebben dus een ander huis gekocht .... :lol:

http://www.hendriks.nl/Fotos/7545_eerste%20verdieping%20.jpg

Dit is de plattegrond van de bovenverdieping...Ik krijg slaapkamer 2. Het zwarte vierkant rechtsonder betekent dat het dak daar schuins loopt. Ik dacht zelf om het bed tegen de rechtermuur te zetten en de beamer dus tegen de linkermuur. Of is dan de afstand te klein??

Suggesties ? :)

Edgar Smit
29-09-2004, 10:46
Je Bed rechtsonder het schuine dak, aan het schuine dak je beamer en op de tegenover liggende muur projecteren. Kun je iets voorbij de schuine muur ,dus zeg maar iets onder het midden van je kamer of aan het voeteneinde van je bed, een bankje plaatsen om te kijken.
Houdt je in principe de hele linkermuur over voor kasten en buro.